Zamknij

Do Pana Tadeusza - felieton Kuby Diducha

08:38, 08.12.2020 Kuba Diduch Aktualizacja: 09:02, 08.12.2020
Skomentuj

Odpowiadając na apel Pana Tadeusza Rydzyka wygłoszony w trakcie sobotnich obchodów urodzin Radia Maryja uprzejmie informuję, że ja, Kuba Diduch nie mam pokus zgwałcenia kilkuletniego dziecka. Broniąc biskupa Janiaka kryjącego przestępstwa seksualne dokonywane przez księży prosił Pan, Panie Tadeuszu (przez jakąś straszną pomyłkę nazywany "ojcem") o ujawnianie się osób, które "takowych pokus" nie mają. Więc się ujawniam.

Nie mam ochoty na seks z dziesięciolatką czy dwunastoletnim chłopcem w komży. Może brak owych "pokus" wynika z tego, że jestem mężem i prawdziwym ojcem kochającym swoje dziecko, szanującym je i gotowym oddać za nie życie. Nie uciec z biskupim błogosławieństwem do innej parafii zostawiając matkę i dziecko na łasce kościelnego funduszu alimentacyjnego. Albo małoletnią ofiarę pedofilskiego gwałtu z traumą i złamanym życiem bez jakiejkolwiek pomocy. Tym się właśnie Panie Tadeuszu różnimy. I podejściem do nauki Jezusa, którą - mam takie nieodparte wrażenie - ja jako ateista i apostata bardziej cenię i szanuję niż Pan.

Oklaski Pana Ministra Ziobry, którymi tenże radośnie nagrodził Pańską obronę gwałcicieli dzieci pozostawię bez komentarza. Współczuję tylko serdecznie ofiarom kościelnych drapieżców, gdyż oklaski te symbolicznie wyznaczają drogę, jakimi postępowania w ich sprawach będą się toczyć. Zresztą dynamika z jaką rządowa komisja ds. ścigania pedofilii zabrała się do pracy pokazuje jasno, gdzie rząd tak zwanej Zjednoczonej Prawicy ma ofiary tego typu przestępstw.

Czytelników proszę o wybaczenie, że tym razem nie było wesoło. Ale to wszystko już dawno przestało być śmieszne. No, ale ludzie mają pieniądze...

Kuba Diduch

 

(Kuba Diduch)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

BimBim

74 9

Nie ma co komentować. 100 na 100 % racji. 10:30, 08.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ZielonyZielony

67 8

Sukces Rydzyka wyniknął z tego, iż potrafił nakłonić ludzi do zbiórki pieniędzy.
Sam nie jest przykładem intelektualisty, jego kazania nie mają sedna, są powieleniem stereotypów.
Generalnie bazuje na straszeniu Zachodem, mniejszościami seksualnymi. Obsesja😡 homoseksualna może ma podstawy w jego osobowości. 🤣
Genialny manipulator, obsesyjny na punkcie pieniędzy, które stanowią dla niego wymiar sukcesu duchowego.
Oczywiście ma grono zwolenników💩, zwykle o niskim poziomie wykształcenia, ludzi starszych, bojących się zmian.
Płytkość posługi duszpasterskiej spowodował a odpływ wiernych na skalę niespotykaną.
Dziś kościół katolicki kojarzy się ze grzechami seksualnymi, tuszowaniem przestępstw, korupcją, aliansem z partią rządzącą. Taka religijność nie ma prawa przetrwać. Skazana jest na zapomnienie. ❤️ 11:56, 08.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Johny Pif PafJohny Pif Paf

68 9

Brawo Panie Kubo. Dobrze, że w społeczeństwie są normalni i mądrzy ludzie. 11:59, 08.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnesAgnes

68 6

Jestem katoliczką, ale takich osób jak p.Rydzyk (nie nazwę go nawet księdzem) dawno
nie powinno być w kościele. 12:43, 08.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojtek Wojtek

25 67

Szanowny Panie Kubo!

Jest Pan fajnym facetem, szanuję to, że został Pan w Gorlicach i tutaj żyje i pracuje. Nie wyjechał pan do wielkiego świata. Ale niestety przemawia przez Pana antykościelna obsesja. Kościół składa się w większości z ludzi świeckich. Kościół jest święty, a ludzie są grzeszni. Wszyscy ludzie, także duchowni. Przedstawianie Kościoła jako gwałcicieli dzieci jest po pierwsze fałszem, a pod drugie uderza we mnie jako człowieka wierzącego. Ja jestem członkiem Kościoła i wychowuję dzieci po katolicku. Nie pozwolę, żeby z chrześcijaństwem zrobiono w Polsce to, co we Francji.

Jak ma Pan coś do Kościoła, to proszę pisać do mnie. My jesteśmy równi i możemy dyskutować. Proszę nie pisać "do Pana Tadeusza", bo świadczy to o Pana niskiej kulturze osobistej.

Z poważaniem
Wojciech Kaszałowicz 12:47, 08.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asas

6 4

Panie Kaszałowicz pisze pan że autora tego artykułu przemawia antykościelna obsesja ,jestem ciekawy jak pana by zareagował na wiadomość że pana dzieci przeżyły coś takiego a następie słyszy pon takie słowa to tak jakby drugi raz zostały skrzywdzone , nikt w tym artykule nie Przedstawianie Kościoła jako gwałcicieli dzieci lecz niektórych ludzi tego kościoła ja jestem chrześcijaninem i też wychowuję dzieci po chrześcijańsku.

z poważaniem i wesołych zdrowych świąt
09:36, 11.12.2020


A czy to ważne...A czy to ważne...

21 2

Pokusę to można mieć na batonika kiedy jest się na ścisłej diecie, a nie na dziecko. Jeśli ktoś ma pociąg do dzieci, lub broni takiej osoby jest zwykłym zwyrolem (tak, o. Rydzyk jest zwyrolem). Tyle w temacie- co do tekstu- oczywiście stronniczy i niedokończony. Czemu stronniczy? Bo Problem pedofili w kościele, nie jest problemem który zaczął się w 2015roku. Ten haniebny proceder trwa od bardzo dawna. Można oczywiście zarzucać partii rządzącej, ślamazarne tempo prac (co jest prawdą, zresztą), jednakże należało by także zaznaczyć że wcześniejsze rządy nie robiły nic z tym problemem (ani SLD, ani PO-PSL nic nie robiły w tej sprawie). Tak dla równowagi. Czy Ziobro klaskał? Tak, ale z wyrazu jego miny można było wyczytać raczej: "Ja pier*ole, co za *%#)!& niż wyrazy akceptacji.
Wracając do problemu- czy coś ta komisja zmieni? Nie wierzę w to. Znając życie, poleci kilka nieznaczących głów. A problem pozostanie i tak.
I tu uważam, że Autor powinien skupić się dlaczego tak się dzieje. Powołujemy komisję, ścigamy bandytów (w tym wypadku zwyroli) do prokuratur, sądów- a na końcu umieszczamy ich w zakładach karnych, gdzie... w spokoju, beztrosko, w bezpieczeństwie *%#)!& w stołek i odliczają dni do wolności. Gdzie tu jest kara, dla takiego zwyrola? 13:18, 08.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OlkaOlka

3 0

Czy inne partie jak rządziły klaskały na słowa o pokusie Rydzyka???? 13:11, 11.12.2020


A czy to ważne...A czy to ważne...

0 0

Użytkowniczko Olka, Czy inne partie klaskały na słowa o. Rydzyka? Nie. A dlaczego? I tutaj mamy bardzo prostą sprawę dlaczego PiS idzie pod rękę z Radiem Maryja- bo to ich naturalny sojusznik. Radio Maryja skupia żelazny elektorat PiSu, więc logicznym jest że zarówno grupa medialna jak i partia rządząca muszą wejść w swoisty sojusz. Jeśli PiS zacznie walkę z o. Rydzykiem, to w przyszłych wyborach na kogo może liczyć? Narodowcy już powoli zwracają się do Konfederacji, środowiska lewicowe są podzielone pomiędzy KO, a Lewicą- z pewnością NIGDY nie poprą PiSu. Zostaje jeszcze centrum, które jak wiadomo, jest chyba najliczniejsze w tym kraju- a jest to elektorat bardzo ważny jak i zaskakujący. Reasumując- PiS musi klaskać, bo inaczej w najbliższych wyborach wyleci z sejmu. W związku z tym, skoro już powiedzieliśmy sobie, co łączy PiS i o. Rydzyka, to analogicznym faktem jest, że pozostałe ugrupowania polityczne nie będą wspierać sojusznika swojego rywala, czytaj PiS. 13:48, 11.12.2020


Kuba DiduchKuba Diduch

44 13

Szanowny Panie Wojtku,
Ogromnym szacunkiem darzę fakt, że pisze Pan odważnie i pod nazwiskiem. Powiem tak - ja też wychowuję dziecko po katolicku, bo do tego się na jej chrzcie świętym zobowiązałem, a zobowiązań staram się dotrzymywać. Ja też byłem bardzo oddanym członkiem tego Kościoła przez długie lata. I choć obecnie nie wierzę, to szanuję religię i wspólnotę, której część do niedawna stanowiłem. Fakt, że uderzam w Tadeusza Rydzyka jest jedynie reakcją na to, czego dopuścił się w swojej wypowiedzi, czyli na próbę wybielania pedofilii. Natomiast w żadnym razie nie zgodzę się na imputowanie mi faktu, iż moja wypowiedź oskarża cały Kościół o grzech pedofilii. Nigdzie w tekście nie pada takowe sformułowanie. Uprzejmie proszę więc Pana Mecenasa :) o nieformułowanie tego typu zarzutów pod moim adresem. Pozwolę sobie również nie zgodzić się z Pana twierdzeniem, jakobym stał niżej w jakiejkolwiek hierarchii, niż Tadeusz Rydzyk. Może wiekiem i majątkiem. Natomiast jeśli chodzi o człowieczeństwo, to pokazał on w ostatni weekend, na co go stać.
Widzi Pan, ja może mam obsesję antykościelną jako reakcję na próbę wpychania przez obecną władzę katolicyzmu we wszystkie sfery życia. Mimo faktu, że do Kościoła jeszcze przed pandemią uczęszczało niecałe 40% wiernych, z których np. 80% popiera przedtrybunałowy kompromis aborcyjny, choć to podobno wyklucza ze wspólnoty. Natomiast po drugiej stronie - Drogi Panie Wojciechu - widzę obsesję szukania ataku na Kościół w każdej próbie zrównania księży z resztą społeczeństwa jeśli chodzi o odpowiedzialność. Żeby jedyną karą za gwałt na dziecku nie było cichutkie przeniesienie z jednej parafii do innej, tylko to, na co taki człowiek zasługuje - długoletnie więzienie. Bo jeśli w tej materii coś się nie zmieni, to faktycznie - czy chce Pan, czy nie - czeka nas Francja, Austria, Holandia itd. Serdecznie pozdrawiam. Pomacham, jak będę jechał do pracy :). Kuba Diduch 13:36, 08.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

🇵🇱🇵🇱

10 11

Ci ,którzy wyszli z Kościoła z jakiegokolwiek powodu nigdy do Niego naprawdę nie weszli z powodu Jezusa. 16:01, 08.12.2020


Andreas mazAndreas maz

19 3

Dokladnie ! .wlasnie tak!

👍 15:50, 08.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Ala. Do 🇵🇱 Ala. Do 🇵🇱

13 3

Wręcz przeciwnie. Nigdy nie wyszli z Kościoła chociażby przez stosowanie w życiu dekalogu od dziecka do późnej starości. Zrezygnowali z kontaktu z księżmi i z ich pośrednictwa w tzw kontakcie z Bogiem. I w pełni ich rozumiem i popieram, zwłaszcza w dzisiejszych bardzo trudnych dla Kościoła czasach. 16:28, 08.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

🇵🇱🇵🇱

3 8

Bez sakramentów nie ma zbawienia. Amen 16:42, 08.12.2020


PatPat

0 0

Nie porzuca się Kogoś lub czegoś kogo się kocha gdy przychodzą trudne czasy. Chrystus nie oddałby życia na krzyżu za mnie i za ciebie gdyby patrzył że przyszły trudne czasy, gdy go bili, poniżali. Pozdrawiam 20:24, 14.12.2020


Do AliDo Ali

0 0

W Boga należy wierzyć a nie facetom ubranych w sukienki przykład karygodne Pana Mu*hy postępowanie 08:50, 24.03.2021


m.m.

4 2

Kuba napisał byś że nie masz ochoty na sex z żadnym dzieckiem nie tylko w komży itp. , bo ktoś może zrozumieć inaczej. 19:51, 08.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kuba DiduchKuba Diduch

7 1

A, to słuszna uwaga. Zgadzam, potwierdzam, popieram! 06:10, 09.12.2020


kriskris

4 12

W sumie to skoro gej może być gejem, lezbijka może być lezbijką, matka niekiedy może dokonać aborcji, to dlaczego ksiądz nie może sobie bzyknąć dzieciaka? 22:00, 08.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

3 0

Ja pie......... Bo gej z gejem robi to dobrowolnie itd daj swoje dziecko na próbę może co za ,......💩 13:16, 11.12.2020


RyszardRyszard

9 6

Niestety ale Rydzyk jest odzwierciedleniem naszego społeczeństwa;zaściankowości, obłudy,kłamstwa i wielu innych przywar. Nie wiadomo skąd ten człowiek pojawił się trzydzieści lat temu i kto go wylansował.Na pewno miał i ma ciche pozwolenie hierarchów i kościoła na to co robi. Bo wcześniej praktykował w Niemczech w Radiu Józef które nadawało treści podobne do Radia Maryja tylko ze niemiecki rzad z episkopatem bardzo szybko sobie z tym poradzili i radio rozwiązali a redemptorystów zapchali do narożnika a właściwie pogonili i spokój.Ale u nas jeszcze trochę czasu upłynie zanim staniemy się społeczeństwa wyedukowanym a nie zindoktrynowanym religijnie. 07:32, 09.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

A czy to ważne...A czy to ważne...

2 1

Bardzo dobry post, zmuszający do myślenia. Nie jestem w stanie określić skąd o. Rydzyk wziął kapitał początkowy na rozkręcenie biznesu (pozostały kapitał to dobrowolne wpłaty od fanów, oraz subwencję rządowe). Ale bardzo łatwo jest określić jak to się zaczęło. Mamy wczesne lata 90-te, które były poniekąd okresem przejściowym- niby nie komuna, a kapitalizm dopiero raczkował. Wielu bogatych obecnie biznesmenów zbiło w tym czasie fortunę, na genialnych inwestycjach. Zyskanie koncesji na prowadzenie radia, też domyślam się nie było trudnym zadaniem. Mając kasę i pozwolenie, pozostało tylko znaleźć nisze na rynku. I bądź, co bądź, tu redemptoryście trzeba oddać honor (za pomysłowość) że znalazł- samotni starzy ludzie, najczęściej pozbawieni innych rozrywek. Z racji swego rodzaju kultury śmierci (głupio to brzmi, ale zazwyczaj na starość ludzie starają się pogodzić ze światem i stają się pobożni- wiecie o co mi chodzi🙂) starsi ludzie zaczęli słuchać stacji, która z czasem, oprócz modlitw, zaczęła stopniowo wprowadzać treści społeczne, a potem polityczne. A potem to się rozrosło, o kolejnych fanów, czego końcem chwilowo jest koncern medialny oraz uczelnia wyższa. Czy hierarchowie kościelni o tym wiedzieli? Na pewno- w końcu teoretyczny zamysł radia, jest poniekąd misją ewangeliczną(podkreślam- teoretyczny). Który biskup w ówczesnych latach 90-tych nie zgodziłby się na taką działalność?
Użytkowniku Ryszard, pozwól że zacytuje Twoje słowa:
"Ale u nas jeszcze trochę czasu upłynie zanim staniemy się społeczeństwa wyedukowanym a nie zindoktrynowanym religijnie. " Co przez to rozumiesz? Rozwiń swoje słowa. 20:06, 09.12.2020


RyszardRyszard

2 0

A CZY TO WAŻNE...To o czym napisałeś to ja to wiem. Z początku Radio Maryja nadawało przez platformy białoruskie i rosyjskie.A rozwijając maja myśl napisze tylko że w Polsce łatwiej zerwać z Panem Bogiem niż z Kościołem a właściwie z instytucją. I po to się indoktrynuje społeczeństwo że każdy który zaczyna myśleć i się zastanawiać ma być wyrzucony poza obręb środowiska , wspólnoty , rodziny .Na zasadzie co powiedzą ludzie, babci będzie przykro, rodzice się obrażą. 10:58, 10.12.2020


A czy to ważne...A czy to ważne...

0 0

Wydaje mi się że w swoich wypowiedziach podkreślasz jaki zły jest kościół katolicki (przynajmniej ja tak to odczytuje). Ja zaś uważam że problem jest innym. Mówisz o swoistej propagandzie i skutkach jej oddziaływania w kościele katolickim. Ale tak działają wszystkie wspólnoty na całym świecie- bez względu czy mówimy o wspólnotach o charakterze religijnym, czy społecznym (drobna różnica, dotyczy tylko wspólnot o charakterze przestępczym, gdzie skrajne podważanie przyjętych dogmatów przez dane środowisko kończy się raczej śmiercią). KAŻDA wspólnota indoktrynuje swoich członków. Pytanie zostaje czy określona wspólnota jest radykalna, czy nie i ewentualnie w jaki sposób ten radykalizm się objawia? Dlatego uważam że edukacja i wykształcenie oraz możliwość ciągłego doskonalenia się, nie powinny walczyć ze wspólnotą jako taką ( nie walczmy z kościołem katolickim, z islamem, lewicą, prawicą, feministkami czy kibolami), a z jej skrajnymi odłamami, bo to one niszczą opinię całej grupy. I na tym należało by się skupić. 12:24, 10.12.2020


dziadekdziadek

12 0

Gdyby nie daj Boże, kiedykolwiek jakiś ksiądz molestował moje wnuki ,to zapewne powieszę na każdym krzaczku jego wizerunek , by przechodzący mogli swobodnie opluć tego człowieka.Tak dzisiaj biskupi postępują z ofiarami pedofilskiego wykorzystania, to tylko ich słabość, 14:00, 10.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

facioofacioo

0 0

ja jeśli to będzie nauczyciel, policjant, chłoporobotnik to będziesz to pochwalał? 22:27, 13.12.2020


do Kubado Kuba

15 5

Panie Kubo proszę poluzować gumkę w spodniach .Może artykuł o nauczycielach ,policji ,urzędnikach itd...W każdej z tych grup są zapewne pedofile. Jest Pan bardzo stronniczy .Jak zauważyłem również Pana dopadła moda wytykania błędów w Kościele. Zaznaczam ,że nie podoba mi się co powiedział Rydzyk. Przez swoje artykuły napędza Pan machinę tak modnej nagonki na księży i Kościół. 15:30, 10.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlkaOlka

4 4

Machinę napędził Rydzyk 13:18, 11.12.2020


Inees Inees

9 5

Przestałam chodzić do kościoła bo każdy spotkany ksiądz wydaje mi się profilem i boję się że chciałby dobrać się do moich dzieci. Zdaje sobie sprawę że nie każdy nim jest Ale to jest silniejsze ode mnie. Proszę nie atakować Pana Kuby bo jego wpis pokazuje jedynie złość na i niemoc wobec sytuacji w kościele. Ja także nie mogę pojąć że można mieć pokusę na czyjeś dziecko..... Jako kobieta miewam wiele pokus buty torebki czy lody. Walczę z tym ale nie sięgam po to co zakazane. Wtedy nie jest to pokusą tylko przestępstwem które powinno być ścigane.
Pozdrawiam 09:52, 11.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A czy to ważne...A czy to ważne...

4 1

"Przestałam chodzić do kościoła bo każdy spotkany ksiądz wydaje mi się profilem i boję się że chciałby dobrać się do moich dzieci. Zdaje sobie sprawę że nie każdy nim jest Ale to jest silniejsze ode mnie. " Proszę, zmień tok myślenia. Myślenie stereotypami jest błędne oraz wyrządza uczciwym przedstawicielom danej grupy przykrość.. Bo jeśli wszyscy tak zaczną myśleć to śmiało będziemy mieć następujące sytuacje- "urzędnik- złośliwy biurokrata i nierób" , "policjant- alkoholik", "ksiądz- pedofil", "lekarz- na pewno skorumpowany", "robotnik budowlany- nieuk co nic nie umie", "strażnik więzienny- agresor i sadysta", "kierowca ciężarówek- dziwkarz", "nauczyciel- osoba ciągle użalająca się nad sobą", "prawnik- chciwa i sprytna świnia" itp. Praktycznie do każdej grupy, bez względu na to czy mowa o grupie zawodowej, religijnej, etnicznej, itd. można przypiąć szkodliwą łatkę.

PS: Podane przeze mnie zawody mają charakter przykładowy i nie opisują mojego stosunku do przedstawicieli poszczególnych zawodów. Jeśli kogoś uraziłem- nie taki był cel mojej wypowiedzi. 14:04, 11.12.2020


ScigaczScigacz

5 9

Panie Kuba Diduch,
Pisze pan w komentarzu ze wychowuje Pan dziecko po katolicku? Prawda? Bo tak zobowiązałeś się na chrzcie daje pan po chwili. Po co Pan to robi ? Jak można nakazywac dziecku coś w co się samemu nie wierzy? Dla mnie to grzecznie mówiąc nienormalne i smieszne. Tata jedno a dziecko drugie. A gdzie przykład? Wiara to nie tylko chodzenie do kościoła czy na religię. Wychowuje dziecko po katolicku ale sam chętnie bym kościół i księży wysłał w kosmos. Czegoś tu nie rozumie i współczuję dziecku. Ciekawe kiedy się zorientuje że coś tu nie gra. Zakłamanie. Mógłbym jeszcze pisać dlugo ale po co?Życzę więc łaski wiary, może pewnego dnia dołączy Pan do syna i powróci do Kościoła który nigdy nie zamyka się na nikogo choć przyznaję że daleko mu do doskonałości ale czyja to wina? Na pewno nas wszystkich po trochu. 10:49, 11.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kuba DiduchKuba Diduch

5 4

Ścigaczu dlaczego zakładasz, że wysłałbym księży i Kościół w kosmos? Nie, nie zrobiłbym tak, gdyż za bardzo szanuję ogromną większość z nich. Zresztą nauka Jezusa jest jednym z najpiękniejszych przesłań pokoju i miłości, jakie można sobie wyobrazić. I bardzo wiele czerpię z niej w codziennym życiu, nawet jako ateista. A zwłaszcza jako ateista, gdyż nie towarzyszy mi charakterystyczne dla ogromnej części "twardych" katolików niechęć do jakiejkolwiek odmienności, nawet wewnątrz wspólnoty wierzącej w Chrystusa i pomiędzy poszczególnymi wyznaniami. Natomiast chrzcząc dziecko zobowiązałem się do tego, że doprowadzę je do dorosłości jako katolika. I to czynię. Moja córka jest dzieckiem bardzo mądrym i wbrew pozorom doskonale rozumie moje odejście z Kościoła. Ona wierzy - przynajmniej na razie - a ja ją w tym wspieram. Podejmie decyzję co do dalszej swej przyszłości w Kościele jak dorośnie. Uznaję bowiem, że każdy ma prawo do wiary lub niewiary, nawet wewnątrz małej rodziny. Łaski wiary życzyć mi natomiast możesz, jeśli jest Ci z tym lepiej. Niemniej doświadczałem tej łaski przez lata. I tak czasem bywa, że gaśnie ona w człowieku. Jednakowoż najdziwniejsze jest to, że nikt nie potrafi zrozumieć, że ateizm może nie być powodowany niechęcią do Kościoła, Rydzyka, Gulbinowicza czy Pisu, tylko rozumowym i naukowym podejściem do kwestii istnienia Boga. I wnioskiem, że jego po prostu nie ma. Jest zbiór zasad moralnych wspieranych mitologią. I tyle. Tematu nie rozwijam, bo można by dyskutować godzinami. Pozdrawiam serdecznie. 15:35, 11.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PatPat

3 1

Panie Kubo szanuję Pana ale Pana dotychczasowe artykuły są tylko i wyłącznie przeciwko Kościołowi, Pisowi i innym ludziom którzy myślą inaczej jak Pan. Czy Pan nie zauważa żadnego dobra. Popierał Pan też LGBT i Marsze w którym jak się okazuje nie ma żadnej walki o prawdę jest walka z Chrześcijaństwem i nie ma żadnej walki o kobiety lecz tylko i wyłącznie walka o mordowanie dzieci do urodzenia. Pani Lempart tego nie kryje. Proszę zobaczyć na ich stronę jak piszą jak można usunąć dziecko do 22 tygodnia ciąży bez konsekwencji. Czy Pana wiedza mówi że to jeszcze nie dziecko. Wie Pan również że zło jest hałaśliwe ale prawda zawsze zwycięża. Nie piszmy tylko po to by kogoś pochwycić na słowach i jeszcze pisać co ta osoba myśli za niego. Zawsze trzeba pytać u źródła. Pana odejście z Kościoła nie interesuje wielu osób natomiast Pan podkreśla to za każdym razem jakby Pan był z tego dumny. Wiem że tzw moderator usunie mój wpis bo tak jak Pan nie lubi jeśli ktoś pisze i myśli inaczej jak on i Pan 18:36, 12.12.2020


Szkoden goden. Szkoden goden.

3 2

Takiej osoby jak Rydzyk nie powinno być.!!!!!!!!. 13:27, 16.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StaryStary

0 0

Ja z tą utopią już od dawna nie mam problemów. 12:10, 23.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%