Na czwartkowej (17 kwietnia) sesji Rady Miasta Gorlice radni jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w Gorlicach oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Co ciekawe, liczba zezwoleń nie wzrasta, jak moglibyśmy sądzić, bo w poprzedniej uchwale przyjęty był limit 290 zezwoleń, a teraz limit będzie wynosił 280.
► przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży
► przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży
Warto zaznaczyć, że zmiany te nie prowadzą do zwiększenia całkowitej liczby zezwoleń obowiązujących na terenie miasta. Celem uchwały jest oprócz zmniejszenia dostępności do alkoholu dostosowanie struktury zezwoleń do rzeczywistych potrzeb rynku lokalnego.
– mówił w czasie sesji Daniel Janeczek, sekretarz Gorlic.
W Gorlicach wykorzystany został limit 60 zezwoleń na sprzedaż alkoholu poza miejscem sprzedaży powyżej 4,5% do 18% (z wyjątkiem piwa) uchwalony w 2018 roku.
Oznacza to, że w chwili obecnej przedsiębiorca, który złoży wniosek o wydanie zezwolenia na powyższą kategorię, spotka się z negatywną opinią w postaci Postanowienia Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a tym samym z odmowną decyzją organu. Brak odpowiedniej ilości zezwoleń powoduje to, że nowi przedsiębiorcy chcący rozpocząć działalność w zakresie sprzedaży alkoholu, nie mogą otrzymać zezwolenia na jego sprzedaż, a przedsiębiorcy, którzy chcą kontynuować sprzedaż alkoholu w sytuacji, gdy dotychczasowe zezwolenie straci swą ważność, mogą mieć trudności w ponownym uzyskaniu zezwolenia, ponieważ ustawa wprowadziła nowe zasady uzyskiwania zezwolenia w przypadkach, gdy o jedno zezwolenie ubiega się więcej niż jeden przedsiębiorca, a limit zezwoleń jest niewystarczający dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych. Przedsiębiorcom, którzy od lat prowadzą sprzedaż napojów alkoholowych w konkretnym punkcie, ustawa w żaden sposób nie daje przywileju przy ubieganiu się o kolejne zezwolenie.
– tłumaczył sekretarz.
Taka sytuacja może spowodować, że dotychczas funkcjonujące w mieście Gorlice punkty sprzedaży nie otrzymają ponownie zezwolenia i wtedy zaprzestaną swojej działalności.
Zmiany w projekcie uchwały z założenia mają zapewnić poczucie stabilności przedsiębiorcom prowadzącym od lat sprzedaż napojów alkoholowych jak i tym, którzy rozpoczynają tego typu działalność.
Obecnie działające placówki ze sprzedażą napojów alkoholowych raczej nie generują uciążliwości dla okolicznych mieszkańców. W okresie obowiązywania dotychczasowych limitów zezwoleń wpłynął tylko jeden wniosek – skarga dotycząca naruszeń warunków i zasad sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta Gorlice.
Do urzędu wpływają telefoniczne zapytania przedsiębiorców o możliwości zwiększenia limitów zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Uznaje się, że ustalenia zawarte w projekcie uchwały nie będą miały negatywnego wpływu na odpowiednie kształtowanie polityki społecznej w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i nie będą zakłócały porządku publicznego i konkurencji wśród przedsiębiorców oraz zachęcą przedsiębiorców dotworzenia nowych obiektów handlowych, dającym zatrudnienie mieszkańcom naszego miasta.
– podkreślał Daniel Janeczek.
Uchwała został przyjęta jednogłośnie przy 19 radnych obeznanych na sesji.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gorlice24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz