Dzisiaj (3 marca) odbyły się tegoroczne obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, które zorganizowała poseł Barbara Bartuś. Uroczystość rozpoczęła się od mszy w intencji Ojczyzny oraz wszystkich Żołnierzy Podziemia Niepodległościowego, która została odprawiona w gorlickiej bazylice. Odrazu po niej wszyscy zgromadzeni ruszyli na dalszą część wydarzenia, która to odbyła się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Gorlicach.
Podczas wydarzenia wręczono nagrody laureatom Gorlickiego Konkursu Pieśni Patriotycznej. Młodzi wokaliści mieli również okazję, by zaśpiewać z akompaniamentem Zespołu Estradowego Orkiestry Reprezentacyjnej Straży Granicznej z Nowego Sącza.
Konkurs został rozegrany w trzech grupach wiekowych i dwóch kategoriach: solistów oraz zespołów.
Obchody były idealną okazją do wyrażenia szacunku i wdzięczności tym, którzy walczyli o wolność i suwerenność Polski w trudnych czasach komunistycznej dyktatury.
Współorganizatorami wydarzenia byli:
Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych” to święto państwowe, przypadające 1 marca – w rocznicę męczeńskiej śmierci siedmiu przywódców Zrzeszenia „Wolność i Niezawisłość”. Zostało ono ustanowione dzięki inicjatywie ustawodawczej podjętej przez Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.
[FOTORELACJA]3578[/FOTORELACJA]
[ZT]21786[/ZT]
Pierwszy 19:44, 03.03.2024
Święto antykomunistycznej partyzantki, która walczyła z...Polakami. Ofiarami byli prości żołnierze i cywile.
W latach 1945-1947 trwała wojna domowa,która pochłonęła tysiące ofiar. Dziś jedna ze stron, narodowo-katolicka szumnie obchodzi święto...
A prawda o Ogniu i jemu podobnych osób, dziś jest zafałszowywana.
Oczywiście należy się pochylic nad losem niewinnych osób zamordowanych przez służby komunistyczne.
Politycy ręce precz od historii.
Mcz20:23, 03.03.2024
Czy ta pani już naprawdę nie ma pomysłów na promowanie swojej osoby? A może by lepiej coś poobiecać
Obserwator22:22, 03.03.2024
@Mcz,-Lewactwo totalne spod szyldu KO usiluje obnizac range zolnierzy niezlomnych swoimi wpisami nie dotyczacymi wywolanego tematu. Jestescie poprostu zepsutymi, zalosnymi, antypolakami.
Arkadia23:26, 03.03.2024
Pani Poseł jest jaka jest, ale serce ma po właściwej stronie!
aa20:28, 03.03.2024
Cześć i Chwała Bohaterom.
Obserwator20:47, 03.03.2024
Nie mozemy pozwolic aby ich bohaterska smierc za wolna POLSKE poszla w zapomnienie. Czesc i Chwala BOHATEROM.
Liberté23:28, 03.03.2024
❤️🤍 Dziękuję, że pan tu jest i wyraża swoje zdanie. Cześć i chwała bohaterom!
?10:57, 04.03.2024
ciekawe czy ty będziesz takim bohaterem jak w razie wojny trzeba będzie chwycić za broń , pierwszy będziesz patryjoto pod niemiecką granicą błagał o wpuszczenie
Pol20:50, 03.03.2024
Dzięki tym żołnierzom niezłomnym ruscy nas do końca nie złamali. Mieli jednak wystarczająco duża czasu, aby wychować pokolenia ignorantów i pożytecznych idiotów jak internauta posługujący się nickiem Pierwszy. A czy Ogień tak sobie chodził i rozstrzeliwał niewinnych? Historia niestety ma czerwoną gębę, ale czy jest wtedy historią. Skąd tyle złości w narodzie aby opluwać swych najlepszych synów? Niech żyje Polska!
A czy to ważne...22:16, 03.03.2024
Teraz od nas obywateli zależy czy żołnierze wyklęci zostaną po raz kolejny zabici, czy też nie?
???00:00, 04.03.2024
Nie wystarczy Ci myślicielu tego, że ci pomordowani, przez tych przeklętych z "wyklętych", niewinni ludzie, są każdego 1-go marca, od kilkunastu lat, od nowa mordowani. Wiesz co czują ich potomkowie ?
A czy to ważne...09:30, 04.03.2024
Cytat: "Nie wystarczy Ci myślicielu tego, że ci pomordowani, przez tych przeklętych z "wyklętych", niewinni ludzie, są każdego 1-go marca, od kilkunastu lat, od nowa mordowani. Wiesz co czują ich potomkowie ?"
Na jakiej podstawie wysnuwasz taką teorię?
Wśród żołnierzy wyklętych także zdarzali się bandyci. Ale nie ma konkretnych i rzetelnych badań określających jaki to był odsetek*. Być może bandycie stanowili 90%, a być może stanowili poniżej 1%. Nie można też określić ich prawdziwych motywacji, bo zostali zabici przez prawdziwych- czerwonych bandytów. Wrzucanie wszystkich do jednego worka jest zgodne z komunistyczną narracją oraz kontynuowanie pedagogiki wstydu. Jest to też wygodne- oni już nie wytłumaczą się w swojej sprawie. Dlatego nie mów mi o ich ofiarach, skoro twój pogląd jest zgodny z propagandą mordercy (Stalina).
*Nie ma badań i ich nie będzie, bo fundusze na IPN zostały bandycko ucięte. Powiedz mi- jak możemy określić własną tożsamość narodową, skoro pozbawia się nas zbadania własnej historii? Być może ty masz racje, a być może ja- tego tak naprawdę ani ty, ani ja nie wiemy. Ale władza zamiast rozsądzić nasz spór, woli pogłębić podział między nami.
???12:20, 04.03.2024
Przewrotny myślicielu „A czy to ważne” : człowieku bredzisz. Piszesz, że komuniści wrzucili wszystkich do jednego worka, to ja pytam: dlaczego ci polityczni, dyspozycyjni historycy z IPN wrzucili wszystkich tzw. „wyklętych” do jednego worka, skoro, jak sam stwierdzasz, że nie wiadomo ile tam było morderców, może 1%, może 90%. A żeby było śmieszniej, tłumaczysz to brakiem funduszy w IPN. Jeżeli nie było wiadome, to trzeba było POCZEKAĆ, a nie ogłaszać święta – taki jest mój pogląd.
I jeszcze jedno : może zauważyłeś, że jeżeli ktoś niema argumentów, to odsyła adwersarza a to do Putina, a to do Stalina, i jeszcze do paru innych – tak jak Ty to robisz.
A czy to ważne...12:59, 04.03.2024
Cytat: " człowieku bredzisz."
Jeśli nawet- to widocznie upodobniłem swój poziom wypowiedzi do twojego.
Cytat: "Piszesz, że komuniści wrzucili wszystkich do jednego worka,"
Bo taka jest prawda. Dla komuchów każdy wyklęty był zbrodniarzem. Nie miało znaczenia czy taki wyklęty popełnił morderstwo, kradzież lub gwałt na niewinnej osobie, czy po prostu udzielał np. pierwszej pomocy rannym- był zbrodniarzem, bo walczył reżimem.
Cytat: "dlaczego ci polityczni, dyspozycyjni historycy z IPN wrzucili wszystkich tzw. „wyklętych” do jednego worka, skoro, jak sam stwierdzasz, że nie wiadomo ile tam było morderców, może 1%, może 90%."
Bo w cywilizowanych narodach istnieje coś takiego jak domniemanie niewinności? Dopóki nie udowodnisz wiarygodnymi dowodami winy, nie należy na nikim wieszać psów. Trzeba mieć własną logikę (w każdej społeczności zawsze znajdzie się czarna owca), ale dopóki nie ma wiarygodnych dowodów potwierdzających ich bandytyzm, należy uznać ich za bohaterów (dowody na bohaterstwo są).
Cytat: "A żeby było śmieszniej, tłumaczysz to brakiem funduszy w IPN."
Ale to nie jest śmieszne. To jest tragiczne. Jak chcesz rozliczyć (choćby moralnie) zbrodniarzy, jeśli instytucja do tego powołana nie będzie mieć środków na rzetelne śledztwo?
Cytat: " Jeżeli nie było wiadome, to trzeba było POCZEKAĆ, a nie ogłaszać święta – taki jest mój pogląd."
Ale pewne rzeczy były wiadome. Żołnierze wyklęci byli pierwszą grupą, która sprzeciwiła się czerwonej zarazie. Oni byli pierwsi, nie solidarność. Mało tego- byli to ludzie, którzy pierwszej chwili zrezygnowali z własnego życia, dla ojczyzny. Na samo to należy im się szacunek.
Cytat: " jeszcze jedno : może zauważyłeś, że jeżeli ktoś niema argumentów, to odsyła adwersarza a to do Putina, a to do Stalina, i jeszcze do paru innych – tak jak Ty to robisz."
W obydwóch wypowiedziach wyjaśniłem ci błędy w twoim rozumowaniu, a ty twierdzisz, że nie mam argumentów? Powiedz mi tak szczerze- mam ci to kredkami narysować byś zrozumiał?🙂
Wyjaśnij mi w takim razie, jak mogę nie odsyłać cię do stalina, skoro pogląd jaki przedstawiasz w 100% pokrywa się ze stalinowską propagandą? No bez jaj, ale kiedy przedstawiasz te komunistyczne kłamstwa, to bliżej mi porównać cię do zbrodniarza sowieckiego, niż do Matki Teresy z Kalkuty.
???11:36, 05.03.2024
Przewrotny myślicielu „A czy to ważne” : możesz pisać obszerne elaboraty, możesz opisywać swoje złote myśli, możesz pisać pouczać i obrażać innych – ale całej prawdy o żołnierzach wyklętych nie zagłuszysz. Wśród tych żołnierzy byli także pospolici mordercy , którzy mordowali z powodów osobistych, z powodu fałszywych donosów , mordowali także z błahych powodów, itd. Krewni i znajomi tych pomordowanych pomordowanych przekazują sobie te wydarzenia z pokolenia na pokolenie, ale wcześniej bali się i do dzisiaj się boją o tym głośno mówić. Boją się, że tacy jak Ty wyleją na ich głowy masę pomyj i zawsze będą bredzić : przecież nie ma dowodów na to, że z rąk żołnierzy wyklętych ginęli także niewinni ludzie.
A czy to ważne...16:21, 05.03.2024
Cytat: "obrażać innych"
Jak już wielokrotnie pisałem, ale powtórzę jeszcze raz- komentując, nigdy nie miałem na celu nikogo obrazić- i do dziś staram się nikogo nie obrażać. To jak inni interpretują moje słowa już nie jest zależne ode mnie.
Cytat: "Wśród tych żołnierzy byli także pospolici mordercy , którzy mordowali z powodów osobistych, z powodu fałszywych donosów , mordowali także z błahych powodów,"
Przeanalizujmy wydane przez ciebie wypadki.
1) powody osobiste. Powiedz mi co w przypadku gdy powody osobiste są zbieżne z wyrokiem śmierci? Mamy wtedy do czynienia z zemstą czy z egzekucją?
2) fałszywe donosy. Mamy XXI wiek, a błędy operacyjne i wywiadowcze zdarzają się nawet teraz (pomimo komputerów, dronów, i innego g**na). Żołnierze wyklęci nie mieli komputerów, kamer, całej siatki wywiadowczej. Mało kto z nich znał chociażby podstawy szpiegostwa.
3) Błahe powody. Wiesz czym jest PTSD (oraz inne choroby związane z ciągłą walką)? Wyobraź sobie-masz około 20-30 lat, kilkuletnia wojna i okupacja zabrały twoją rodziny i przyjaciół. Twój dom najpierw został rozkradziony, a potem zrównany z ziemią. Walczyłeś za kraj, zabijałeś wroga, widziałeś śmierć kolegów z plutonu, a w nagrodę inni Polacy na zlecenie Sowietów polują na ciebie by cię zabić. Nie masz gdzie uciec bo wszędzie są komuchy i ich donosiciele. Mało tego- wojna spowodowała taki uraz że już nie pamiętasz niczego przed nią, a jedyne co potrafisz to walczyć. Błahe powody by zabijać? Po takich przeżyciach, większość z nich nie potrzebował powodów by zabić. Tak byli wyniszczenie psychicznie.
Cytat: "Krewni i znajomi tych pomordowanych pomordowanych przekazują sobie te wydarzenia z pokolenia na pokolenie, ale wcześniej bali się i do dzisiaj się boją o tym głośno mówić."
Mogło tak być, tyle że równie realne jest że część tych osób boi się o tym mówić, bo współpracowało ze stosownymi aparatami bezpieczeństwa. Być może się boją, że wspaniały dziadziu, który zapewnił byt na 4 pokolenia do przodu, w 1945 pił wódkę z komisarzem partyjnym i z komendantem milicji?
Cytat: "Boją się, że tacy jak Ty wyleją na ich głowy masę pomyj i zawsze będą bredzić : przecież nie ma dowodów na to, że z rąk żołnierzy wyklętych ginęli także niewinni ludzie."
Łączenie żołnierzy wyklętych z grupkami dezerterów i przestępców jest jak łączenie legalnego myśliwego z kłusownikiem. Rozumiesz czy dalej nie?
Biało-czerwona23:17, 03.03.2024
Cześć i chwała bohaterom! Nie pozwolimy aby o nich zapomniano i aby ich poświęcenie poszło na marne! Niech żyje Polska!
Hymn23:19, 03.03.2024
CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!
Liberté23:30, 03.03.2024
Dziękujemy Wam, że mieliście odwagę walczyć! Nie pozwolimy aby pamięć o Was zanikła! Cześć i chwała!
Prawda06:12, 04.03.2024
Moja babcia przeżyła wojnę a tych nazywała inaczej i nie tylko ona.
Kryptonim08:46, 04.03.2024
A należała do partii towarzyszka babcia?
Polka5o17:20, 04.03.2024
A babcia to gdzie pracowała? W urzędzie bezpieczeństwa?
aa17:23, 04.03.2024
Bardzo często UB-cy przebierali się za partyzantów i mordowali niewinnych ludzi. Robili to po to , żeby ludzie przestali pomagać żołnierzom AK czy WiN.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gorlice24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
13 7
@Pierwszy,- z jakimi Polakami?. Partyzanci AK (niezlomni) walczyli przeciwko okupacji sowieckiej i ich pomocnikami, kolaborantami sowieckimi o wolnosc i niepodleglosc naszej OJCZYZNY. Zastanow sie co piszesz Pierwszy.
12 4
Pierwszy, rozsiewasz fałszywe informacje, powinieneś się wstydzić. Dziękuję panu Obserwatorowi za sprostowanie! To straszne, że nawet dzisiaj są jeszcze ludzie, którzy nazywają bohaterów bandytami i obchodzą w cudzysłowie wyzwolenie Gorlic przez Armię Czerwoną. Ale Pierwszy - zgadzam się, politycy precz od historii - dzieci powinny uczyć się prawdy, a nie zakłamanych informacji. CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM.
6 3
W całości popieram. Byłoby najlepiej dla wszystkich Polaków, gdyby nad grobami jednych i drugich zapadło milczenie. A Polacy czciliby pamięć wszystkich pomordowanych w obronie wolnej Polski.