Zamknij

Sąd Apelacyjny w Krakowie po stronie Kukli!

16:54, 27.09.2018 J.R Aktualizacja: 12:57, 29.09.2018
Skomentuj

Tryb wyborczy ewentualnych postępowań sądowych ma to do siebie, że działa błyskawicznie. I tak oto dziś w Krakowie odbyło się posiedzenie Sądu Apelacyjnego rozpatrującego zażalenie Rafała Kukli na wtorkowy wyrok Sądu Okręgowego w Nowym Sączu dający rację Maciejowi Trybusowi.

W miniony wtorek w Sądzie Okręgowym w Nowym Sączu odbyło się w trybie wyborczym rozprawa z powództwa Rafała Kukli przeciwko Maciejowi Trybusowi. Sąd pierwszej instancji dał wiarę wyjaśnieniom Trybusa oddalając w całości wniosek Kukli.

[ZT]6425[/ZT]

Rafał Kukla skorzystał z przysługującego mu prawa i w ciągu 24 godzin od sądeckiej rozprawy złożył zażalenie na wydane postanowienie do Sądu Apelacyjnego w Krakowie. Sąd dziś przed południem wyznaczył rozpoznanie zażalenia na godzinę 13.45. Rafał Kukla nie stawił się w Sądzie osobiście (według naszych nieoficjalnych informacji reprezentował go tam jego zastępca, który do Krakowa wyjechał już w godzinach rannych, kiedy oficjalnie nieznana była godzina, o której może odbyć się dzisiejsze posiedzenie), gdyż uczestniczył w sesji Rady Miasta Gorlice.

Także Maciej Trybus nie stawił się dziś osobiście w Krakowie na rozprawie mającej na celu rozpoznanie zażalenia na wyrok, jakie złożył Rafał Kukla. Zapytany przez nas Maciej Trybus o powód swojej nieobecności w tak ważnej sprawie powiedział

Informację o wyznaczonym terminie posiedzenia Sądu otrzymałem dziś drogą telefoniczną mniej więcej na 2 godziny przed rozpoczęciem się rozprawy w Krakowie. Jadąc zgodnie z obowiązującymi na drodze przepisami i ustaloną znakami prędkością jest praktycznie niewykonalne, aby dotrzeć w dwie godziny z Gorlic praktycznie do centrum Krakowa stąd też wynikła moja nieobecność na dzisiejszym posiedzeniu Sądu Apelacyjnego – mówi w rozmowie z gorlice24.pl Maciej Trybus

Według naszych ustaleń pod nieobecność Trybusa Sąd Apelacyjny po zapoznaniu się z treścią Postanowienia Sądu Okręgowego w Nowym Sączu oraz zarzutami do niego podniesionymi przez Kuklę postanowił przyznać rację obecnemu burmistrzowi. 

Sąd Apelacyjny w Krakowie zdecydował:

  1. Orzeczenie o zakazaniu uczestnikowi postępowania Maciejowi Trybusowi rozpowszechniania informacji o rzekomym bronieniu interesów Rafała Kukli – jako Burmistrza Miasta Gorlice – przez PUK EMPOL Sp. z o.o. w postępowaniu sądowym wszczętym na skutek pozwu PUK EMPOL Sp. z o.o. przeciwko Regionalnej Telewizji Gorlickiej,
  2. Sprostowania nieprawdziwych informacji o rzekomym bronieniu interesów Rafała Kukli – jako Burmistrza Miasta Gorlice przez PUK EMPOL Sp. z o.o. w postępowaniu sądowym wszczętym na skutek pozwu PUK EMPOL Sp. z o.o. przeciwko Regionalnej Telewizji Gorlickiej,
  3. Nakazanie uczestnikowi postępowania Maciejowi Trybusowi przeproszenia wnioskodawcy Rafała Kukli poprzez wręczenie spisanego własnoręcznie i podpisanego oświadczenia o następującej treści: 

„Przepraszam Pana Rafała Kuklę za to, że w kampanii wyborczej przed wyborami do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st Warszawy oraz wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, zarządzonymi na dzień 21.10.2018 r. rozpowszechniałem nieprawdziwe informacje o bronieniu interesów Rafała Kukli – jako Burmistrza Miasta Gorlice – przez PUK Empol Sp. z o.o. w postępowaniu sądowym wszczętym na skutek pozwu PUK Empol Sp. z o.o. przeciwko Regionalnej Telewizji Gorlickiej.

Maciej Trybus na ten moment z uwagi na swoja nieobecność w Krakowie oficjalnie nie dysponuje wyrokiem krakowskiego Sądu i nie zna szczegółów wytycznych, jakie w nim zawarto.

Przypomnijmy, że nieprawdziwe zdaniem Rafała Kukli tezy zostały podniesione przez kandydata Macieja Trybusa w materiale video przygotowanym przez jego Komitet Wyborczy, a zlecony przez KWW Macieja Trybusa także do emisji na łamach portalu gorlice24.pl

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(49)

TemidaTemida

43 47

Czytałam uzasadnienie Sądu w Nowym Sączu (tutaj go niestety brak) i wydawało się ono rozsądne i logicznie. Według mojej oceny po przeczytaniu uzasadnienia i teraz raz jeszcze odsłuchaniu wywiadu z Maciejem Trybusem odniosłam wrażenie, że mówi on o przebiegu rozprawy pomiędzy jego firmą, a firmą Empol. Jego wypowiedzi odebrałam, jako cytaty zdań, które tam padły, a nie jako jego tezy, czy wnioski. Kto wie, czy gdyby Trybus dziś pojawił się w Krakowie, czy apelacja miałaby taki właśnie wynik, jak ten opisany powyżej. Niestety nieobecność w takim miejscu, w takiej sprawie szkodzi. I za to Trybus poniósł karę, choć moim skromnym zdaniem niesłusznie. 18:04, 27.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NeverNever

0 3

Słusznie!!!Lapać jęzorem i oczerniać.Tak robi kandydat na burmistrza.Wstyd!!! 19:10, 28.09.2018


reo

WyborcaWyborca

76 63

Uśmiałem się. Brawo Rafał 18:10, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorysBorys

50 86

No cóż sąd przyznał racje panu kukli co bardzo mnie dziwi i irytuje! Pan Trybus to człowiek uczciwy i wiarygodny dlatego wynik tej rozprawy nie ma dla mnie znaczenia, zwłaszcza że pan Trybus został poinformowany o rozprawie stanowczo za późno!!! 18:33, 27.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Acta2Acta2

23 13

Oj Borys, Borys, jaki ty naiwny. Trybus powiedział i ty mu wierzysz. Tylko skąd prawnik Kukli wiedział i już rano pojechał ?? Noooo ???
Już wiesz czemu mamy *%#)!& władzę ? - bo takie mato*** kupią każde badziewie.
Acha, mózgi sprzedają u Nowaka w galerii. 18:42, 27.09.2018


Marconi Marconi

46 33

Nieobecni nie mają prawa głosu! Oddałeś Macieju ten pojedynek walkowerem, a wygraną tak naprawdę miałeś w kieszeni! 18:38, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PerkoPerko

55 45

Reforma sądów jednak jest potrzebna. 18:43, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek Marek

78 23

Czytajac ten tekst można odnieść wrażenie że Trybus przegrał tylko dlatego że go w sądzie nie było. śmiech na sali ta stronniczosc w kolejnych artykulach. 18:56, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NoobekNoobek

102 14

Witam,
Patrząc na to, co się rozgrywa na portalu gorlice24 muszę się w końcu odnieść do stronniczości jaką się on charakteryzuje ostatnimi czasy. Nie jestem niczyim zwolennikiem, czy to Pana Kukli, Pana Trybusa czy pozostałych kandydatów, natomiast to jaki ?jad? się sączy w każdym z artykułów woła o pomstę do nieba. Rozumiem, że próbują Państwo wypromować ?swojego? kandydata, ale media powinny być niezależne, prawda ?;)))
Do sprawy sądowej się nie odniosę , bo nie jestem w temacie - chociaż niektórzy widzę wyznają zasadę: ?nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem?!;)
Pozdrawiam 19:27, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fakcikfakcik

33 60

to napewno absolutny przypadek, ze Kukla w Krakowie i w w sprawie absolutorium zmienił "wyrok' i teraz wyrok sądu pierwszej instancji. Jeden z geniuszy prawa twierdził , że nie ma takiej sprawy, którą nie można przegrać w sadzie i w tym samym sądzie wygrać. Panie Maćku Kukla i tak przegra wybory więc głowa do góry, a dla pocieszenia - w dniu dzisiejszym Kukla został sprowadzony do parteru na sesji rady miasta przez Adama N. i każdy rozsądny wyborca na niego nie zagłosuje 19:43, 27.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YessYess

2 7

A pan N to nie wyrocznia żeby ludzie na podstawie jego opowieści głosowali.
19:19, 28.09.2018


GREKGREK

68 18

Manipulacje faktami które przedstawia ten portal nie mają granic - cel jest jeden: dowalić Kukli. To jest żenujące! Sąd apelacyjny bada sprawę na podstawie dowodów przedstawionych w pierwszej instancji - obecność stron nie jest obowiązkowa i w zasadzie nic nie wnosi! Sad Apelacyjny sprawdza czy Sąd pierwszej instancji podjął słuszną decyzje, jeżeli "nie" to ją zmienia. Czytając ten artykuł miałem to same wrażenie jak Marek, że Pan Trybus przegrał bo go nie było - to jest bzdura!!! 19:46, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

porównywarka porównywarka

19 8

Jeżeli Trybus miałby przegrać bo go nie było, to pasowałoby sprawdzić, czy ktoś tam był za niego i czy był tam Kukla. Bez tego to takie szukanie na siłę przyczyny przewalenia po całości przez Trybusa sprawy. 20:21, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SuspensSuspens

22 10

Nieoczekiwane zwroty akcji, dramat, przerażenie, wzruszenie, łzy, ciary na dziarach, drżenie tłumów, ryk zwolenników, rozpacz wrogów.... a może by tak w Bieszczady? 20:35, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

4 strona4 strona

15 6

czytam na stronie 4 uzasadnienia wyroku w którym pan Trybus wygrał i są przytoczone słowa sędziego w sprawie spalarni śmieci jaką wytoczyli Trybusowi. Nie łapie już o co chodzi ale ten sędzia powiedział dokładnie to co Trybus użył w rozmowie w studiu. To co ten Trybus wyrwał z kontekstu? Poczytajcie i porównajcie. 22:15, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TubylecTubylec

1 2

Takie słowa publicznie? Jeszcze je odwołasz... 06:30, 28.09.2018


Mariola Mariola

8 28

Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta haha 23:53, 27.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MigMig

6 38

Nie ma mocnych na Mariola 23:54, 27.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MartiMarti

1 1

Ja kocham moje miasto 09:34, 29.09.2018


TubylecTubylec

19 33

W Krakowie czerwoni mają się dobrze. To ten sąd gdzie 10 sędziów zatrzymano za korupcję?
To fajny taki Sąd. Taki wolny . Taki uczciwy 06:28, 28.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FilipFilip

5 3

Tych nieuczciwych dziesięciu zatrzymano, oni nie orzekają. Orzekają sędziowie uczciwi. 15:48, 28.09.2018


regionalnyregionalny

7 11

#dobrazmiana w akcji 08:48, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolololo

29 9

Nie wypowiadam się na temat panów: Kukli i Trybusa. Zwróćcie Państwo uwagę na sądy. Sędziowie za skromne 12 - 15 tyś złotych naszych podatkowych pieniędzy bawią się. Jeden zakładając togę każe sobie mówić "wysoki sądzie" i orzeka o winie osoby "A", a drugi sędzia za wyższe pieniądze przyznaje rację osobie"B". Zachodzi pytanie: Który sędzia się pomylił i jakie konsekwencje za to po niesie? Sam odpowiem - żadne! Tak się bawią naszymi pieniędzmi, a my im na to zezwalamy i płacimy! Jest XXI wiek i najwyższy czas skończyć z tą zabawą. Sędziowie są takimi samymi pracownikami jak ministrowie, lekarze, nauczyciele, urzędnicy... Dostają gotowca w postaci przepisu prawa, a ich zadaniem jest przeczytać tej akt prawny ze zrozumieniem i stwierdzić, czy dana osoba postępuje zgodnie z prawem, czy go narusza. Tyle! Jeszcze mają gotowca jaką za złamanie prawa przyznać karę. Niesamowicie trudne - prawda? Zabieranie przywilejów jeszcze komunistycznych i wysokich poborów boli, ale trzeba jak najszybciej to zrobić. Chyba już wiecie dlaczego stali pod Sądem. 09:03, 28.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pinkopinko

2 2

No widzisz jakie to proste ? Trzeba było skończy prawa i jazda po kasę :) 14:36, 29.09.2018


kudzkudz

2 0

żenujące..Stosownie prawa nie jest algorytmem! 11:07, 01.10.2018


GabaGaba

36 20

Pomijając wyroki obu sądów. Niepokojące jest to, że burmistrz w ogóle podaje kogoś do sądu za jakąś wypowiedź. Po co? Co z tego, że wybory. Dobre obyczaje obowiązują zawsze. A tu od razu sąd. Mnie się to bardzo nie podoba. 10:07, 28.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

4 7

Jak dla mnie bardziej niepokojące jest to, że niektórzy mają prawa wyborcze. Trzeba było przeczytać jak to było z tym pozwem a później się wypowiadać. Przecież to Pan Trybu wyraźnie sobie życzył aby obecny burmistrz pozwał go do sądu i w pierwszej instancji już witał się z gąską a tu nagle taki numer. 19:42, 28.09.2018


ANETA:)ANETA:)

28 25

Brawo Rafał. !!! 10:30, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HeHe

13 13

Czy według ciebie sprawiedliwość powinni wymierzać pisowscy czekiści po zawodówce w czynie społecznym? 11:21, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

melamela

15 9

No i tu mamy dowód jakie mamy sądy, jeden sąd orzeka tak, a inny siak............... A ludzie na temat panów i tak mają wyrobione zdanie. Uważam też,że żenadą jest ciągłe straszenie sądami i bieganie tam z każdą głupotą.











11:23, 28.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

1 4

Straszenie? Kto tu kogo straszył sądem, bo z tego co wiem to Pan Trybus był tak pewny swego, że wręcz prosił burmistrza o spotkanie w sądzie.
Sądy orzekają inaczej? Też mi nowość. Gdyby była pewność, że sąd apelacyjny orzeknie tak samo jak poprzedni to po co w ogóle byłaby możliwość odwołania?
Nie wiem niektórzy chyba w ogóle nie myślą... 21:35, 28.09.2018


melamela

2 1

Do Ja ?...Dobrze, że nie ma więcej następnych sądów odwoławczych, według pana rozumowania, co drugie orzeczenie mogło być, albo za Kuklą, albo za Trybusem, a ja myślałam, że sąd opiera się na faktach, prawdzie i prawie, skoro są dwa różne orzeczenia to znaczy ,że się ktoś pomylił, a tak nie powinno być. Ale widocznie w sądzie jest jak w życiu???.że jest trzy prawdy;moja prawda, twoja prawda i gó..o prawda. Ciekawe jak jest w tym wypadku? Która prawda jest jaka. 20:40, 30.09.2018


POLAKPOLAK

35 17

Tak Tak... Trybus nie wiedział, Trybus nie dysponuje itd.
Dobre tłumaczenie. Przegrał i nie potrafi się do tego przyznać... Myślał wraz z redaktorem,że uda im się przed samymi wyborami ośmieszyć Kuklę...a tu proszę strzał w kolano tuż przed wyborami 11:29, 28.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KtośKtoś

8 6

Kukli nie trzeba ośmieszać... ???? 14:54, 28.09.2018


nie musiałnie musiał

5 4

Fakt nie musiał ;-))
16:13, 28.09.2018


60 - latek60 - latek

22 7

Bawicie się jak dzieci, a nas wyborców myślicie że zmanipulujecie? Kto pod kim dołki kopi, sam w nie wpada.
12:16, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NekNek

25 12

Niech mnie poda do sądu , pytam sie Panie Burmistrzu jeszcze raz co z realizacją programu wyborczego na tą kadencję ? Gdzie jest obwodnica zachodnia ? Czy budowany jest cmentarz w sokole ? Gdzie są nowe miejsca pracy w specjalnej strefie ekonomicznej przy ulicy Bieckiej Pana glówny punkt programu ?! Chwali sie Pan wyremontowaniem ulicy Wroblewskiego proszę się przejechać jakie nierówności poprzeczneza prawie 2 mln 160 mb to ile wynosi remont metra tej ulicy :) ludzie czy wy nie widzicie ze nasze miasto się dusi, stoi w miejscu ? Przyklad Jasła pokazuje że można sciagać biznes do miasta . Dno ale ludziom podobał sie sławomir to bedą glosować... 13:31, 28.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

popierampopieram

9 1

racja, w porównaniu z sąsiednimi miastami Gorlice stają się pomału wymarłym miastem i nawet budowa następnych trzech *%#)!& i pięciu kaufludów nie pomoże 08:51, 29.09.2018


MartiMarti

10 1

Dokładnie a co z rafinerią czeka na sprzątanie świata 09:45, 29.09.2018


łomotłomot

18 18

Szkoda ze Trybusowi nie pozwolili dojechać. Skoro strzepał du..e panu Puchajdzie w okręgowym to apelacja była by czystą formalnością, Cos mi sie wydaje , że obecni prawnicy pana burmistrza nie mogą liczyć na zatrudnienie przy Trybusie. CO by nie powiedzieć Trybus ma jaja i na pewno do końca wyborów będzie o nim głośno. 16:16, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdolfAdolf

10 4

Gdzie dwóch się biję, tam trzeci korzysta i czwarty oby też. Powodzenia w kampanii. 20:46, 28.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

paulina30paulina30

9 5

Nie dość, że za pieniądze podatników się promują to jeszcze przenoszą swoje żałosne rozgrywki na salę sądową a wszystko po to żeby się dostać do koryta. Może by tak postawić na konstruktywną debatę zamiast dziecinnych przepychanek? 08:49, 29.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

politykpolityk

6 4

Te wyborcze rozgrywki w Gorlicach bardziej mi przypominają brazylijską telenowelę niż debatę na poziomie 08:55, 29.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zezemzezem

15 11

Panie Maćku, każdy myślący wie o co biega w tej sprawie i wyroki "niezależnych" i "bezstronnych" sądów tego nie zmienią. SLD-owski elektorat i tak będzie bronił burmistrza choćby mu nawet udowodniono że jest pelikanem. 09:06, 29.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GabaGaba

76 9

Interesuje mnie obecność zastępcy burmistrza w Sądzie Apelacyjnym w Krakowie. Skoro to ona zaważyła na rozstrzygnięciu sprawy. Rozprawa odbyła się w trybie wyborczym. Kampania wyborcza, to prywatna sprawa Pana Rafała Kukli, nie Jego praca. Rozumiem, że zastępca był tam również prywatnie, a nie w płatnej delegacji? Występował jako pełnomocnik Pana Rafała Kukli a nie burmistrza Gorlic? Czy miał urlop wypoczynkowy na ten dzień? Bo chyba nie był obecny w pracy skoro załatwiał prywatne sprawy? Myślę, że w trybie informacji publicznej można by zadać takie pytania urzędowi. 15:44, 29.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Adam NowakAdam Nowak

10 6

Masz absolutną rację Gaba. Zarówno Kukla jak i Bałajewicz mają niewykorzystane urlopy wypoczynkowe jeszcze z poprzednich lat.(Fakt z ostatniej sesji) Na załatwianie prywatnych spraw urlopów im szkoda,a za niewykorzystane urlopy zaaplikują sobie ekwiwalent pieniężny.To tylko jeden z powodów (a jest ich wiele) aby rozsądni wyborcy Gorlic na nich nie głosowali. 15:38, 30.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

życzliwyżyczliwy

10 4

Służbowa limuzyna nie stała na parkingu, więc prawdopodobnie wyjazd był na koszt podatników. Dlaczego główna księgowa nie rozliczy Bałajewicza i nie sprawdzi zasadności użycia służbowej limuzyny do celów prywatnych??? A może o jej obowiązkach powinien przypomnieć prokurator??? 20:10, 30.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%