Zamknij
REKLAMA

Przetwory mleczne. Czemu warto włączyć je do swojego menu?

08:11, 30.04.2021 | materiały partnera

Nabiał to jeden z najważniejszych elementów naszej diety. Najważniejszym zadaniem, które produkty mleczne powinny pełnić w jadłospisie jest na pewno dostarczanie białka. Białko zwierzęce nie tylko łatwo przyswajalne ale też, jak wykazują rozmaite badania, przyczynia się do przyspieszenia wzrostu u dzieci i młodzieży. Na tym jednak zalety przetworów mlecznych wcale się nie kończą. Czemu więc warto włączyć je do swojego menu? Jakie działanie na nasze zdrowie wywierają poszczególne rodzaje nabiału? Na te pytania odpowiadamy poniżej.

  1. Fermentowany nabiał – źródło witamin i „dobrych” bakterii

  2. Produkty przetwórstwa mlecznego – sprzymierzeńcy w odchudzaniu

  3. Jogurty, maślanka, kefir lub twaróg – z czym je łączyć?

Fermentowany nabiał – źródło witamin i „dobrych” bakterii

Mówiąc o roli nabiału w naszej diecie, w pierwszej kolejności należy wspomnieć o produktach fermentowanych. Są one przede wszystkim źródłem wielu witamin oraz bakterii będących produktem procesu fermentacji, w związku z czym pełnią ważną funkcję w kształtowaniu odporności naszego organizmu. Jogurty dostępne w sklepie Albert Fresh na stronie https://www.albertfresh.pl/nabial-a/jogurty.html koniecznie powinny więc znaleźć się w każdym zdrowym, odpowiednio zbilansowanym menu. Tę samą funkcję mogą pełnić również kefiry, maślanka lub zsiadłe mleko, które różnią się od jogurtów przede wszystkim rodzajem drobnoustrojów użytych do sfermentowania mleka.

Produkty przetwórstwa mlecznego – sprzymierzeńcy w odchudzaniu

Jak się okazuje, mleko (dostępne na https://www.albertfresh.pl/nabial-a/mleko.html) oraz jego przetwory pełnią również bardzo ważną funkcję w redukowaniu masy ciała. Odpowiada za to ich ważna właściwość – fakt, że po ich zjedzeniu szybko następuje uczucie sytości. Bez względu na to, czy chodzi o naturalne serki homogenizowane (kupicie je pod adresem https://www.albertfresh.pl/nabial-a/serki-homogenizowane.html), twaróg, jogurty, maślankę lub kefiry, nabiał jest też niskokaloryczny, a przy okazji dostarcza sporych ilości białka, niezbędnego do budowania masy mięśniowej. Powinien więc często gościć na talerzach osób dbających o sylwetkę.

Jogurty, maślanka, kefir lub twaróg – z czym je łączyć?

Za wyborem masła (dostępnego na https://www.albertfresh.pl/nabial-a/maslo.html) i pozostałych typów nabiału przemawia również mnogość możliwości jego serwowania. Produkty mleczne świetnie nadają się sporządzania zarówno potraw wytrawnych, jak i słodkich. Świetnie „czują się w towarzystwie” kasz i płatków zbożowych, owoców, warzyw i różnego rodzaju sosów – można potraktować je więc jako podstawę zróżnicowanej diety.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%