Zamknij

Jak model RTB wyglądał kiedyś a jak wygląda obecnie

09:07, 23.12.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:07, 23.12.2020

Kampanie RTB cieszą się dużym zainteresowaniem od wielu lat, ale należy wyraźnie zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach planowanie kampanii online wygląda zupełnie inaczej. Zmiany dotknęły rónież reklamy w Google. Największe zamiany wynikają oczywiście z automatyzacji większości procesów, co jest możliwe za sprawą nowoczesnych technologii. Klasyczny model zakupowy powierzchni reklamowych w czasie rzeczywistym jest cały czas uproszczany. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla tych osób, które chcą dowiedzieć się jak wygląda planowanie kampanii RTB obecnie, a jak wyglądało to jeszcze kilka lat temu. Dodatkowo poznacie alternatywę dla kampanii Google Ads. Dowiedz się zatem jak możesz prowadzić reklamę swojej firmy, inaczej niż oferowała do tej pory kampania SEM.

Proces zakupowy

Jeszcze kilka lat temu, aby można było przeprowadzić kampanię banerową trzeba było oczywiście wykonać kilka telefonów albo napisać kilkanaście wiadomości e-mail. Podpisanie umowy pomiędzy zainteresowanymi stronami zajmowało sporo cennego czasu. Zadaniami tymi najczęściej zajmowały się profesjonalne agencje SEM. W dzisiejszych czasach bezpośredni kontakt nie jest już potrzebny. Przy pomocy specjalnych platform i po przelaniu odpowiednich środków finansowych bez problemu można rozpocząć nową kampanię RTB. W dzisiejszych czasach, dzięki nowoczesnym platformom DSP bez żadnego większego problemu można dokonywać zmian w kampanii i automatycznie generować raporty.

Targetowanie

Aby kampania programatyczna przyniosła satysfakcjonujące efekty nasze reklamy muszą oczywiście dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Najtrudniejszym zadaniem jest oczywiście znalezienie właściwej grupy docelowej. Dawniej agencje SEM kupowały kolejne strony zwracając uwagę jedynie na ich affinity index. W dzisiejszych czasach profilowanie użytkowników jest o wiele prostszym zadaniem. W witrynach parentingowych można w dowolny sposób targetować reklamy, dzięki czemu kampania RTB przynosi bardziej satysfakcjonujące wyniki.

Koszty kampanii

Dawniej jak i dzisiaj dla większości firm bardzo ważną rolę odgrywały koszty kampanii RTB. Jeszcze kilka lat temu reklamodawcy musieli brać pod uwagę dużą liczbę pośredników, dlatego też ceny były dość wysokie. Jedynym sposobem na ich ograniczenie były zakupy hurtowe. Obecnie każdy reklamodawca może samodzielnie ustalić ceny maksymalne, które chce zapłacić za wyświetlenie albo kliknięcie. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%