Zamknij

Dlaczego wystawiamy złe opinie w Internecie?

10:49, 09.11.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:50, 09.11.2020

Coraz więcej restauracji, sklepów internetowych, a nawet stacjonarnych mają swoja własną sekcje opinii. Są one bardzo pomocne, ponieważ to właśnie dzięki nim możemy ocenić dane miejsce. Dodatkowo pomagamy w ten sposób innym w wyborze np. miejsca na rodzinny obiad.

 Im więcej dobrych opinii tym lepiej. Dlatego każdemu zależy na tym, aby miejsce jego pracy było jak najlepiej oceniane przez klientów.

Dlaczego jednak częściej wystawiamy złe opinie niż te dobre? Kiedy jesteśmy z czegoś niezadowoleni, chcemy jak najszybciej dać upust negatywnym emocjom i robimy to właśnie za pomocą złej opinii. Pod wpływem wielu czynników, często, piszemy zdania, których byśmy nie napisali.

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że możemy tym kogoś urazić. Dlatego lepiej jest od razu porozmawiać z obsługą czy pracownikiem danego miejsca, licząc na polubowne rozwiązanie naszego problemu.

Co wpływa na naszą opinię?

Ile ludzi tyle powodów do wystawienia złej opinii. Co jednak najczęściej sprawia, że jesteśmy z czegoś niezadowoleni?

  • Droga dostawa – jest to szczególny problem, kiedy sam przedmiot był dla nas sporym wydatkiem. Dlatego jeśli mamy możliwość dogadajmy z sprzedającym inną, tańszą opcję wysyłki lub sami odbierzmy artykuł.
  • Długi czas oczekiwania na dostawę – należy tu pamiętać o tym, że o czasie dostawy nie zawsze decyduje sprzedający, a przewoźnik jak poczta czy kurier, dlatego nie warto mieć pretensji do osoby oferującej usługi.
  • Niemiła, nieprofesjonalna obsługa – będąc w jakimś miejscu często oczekujemy rady czy odpowiedzi na jakieś pytanie ze strony pracowników. Niekiedy jednak zdarzają się osoby, które zachowują się jakby pracowały „za karę”.
  • Niedobre jedzenie – zamawiając potrawy w restauracjach wymagamy, aby były one wykonane z jak najlepszych składników, a ich smak sprawiał, że ciężko będzie się im oprzeć. Niestety, ale nie każda restauracja może nam to zaoferować i mimo dobrych cen i ładnie wyglądających posiłków ich smak przyprawia o mdłości.
  • Produkt niezgodny z opisem – przed zakupem naszym obowiązkiem jest przeczytanie opisu produktu. Dzięki temu wiemy czego się spodziewać. Jednak wciąż możemy się spotkać z przekłamanym opisem, który zostanie zweryfikowany dopiero po otrzymaniu paczki.
  • Produkt słabo jakościowo – niektóre rzeczy kupujemy z myślą o użytkowaniu ich przez wiele lat, a bez dobrej jakości nie będzie to możliwe.

Nie bójmy się pisać konstruktywnych, negatywnych opinii. Płacąc za jedzenie czy usługę, często niemałe pieniądze, mamy prawo wymagać tego co najlepsze.

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami?

To jak zareagujemy na wystawioną nam złą opinię jest kluczem do sukcesu, dlatego warto pamiętać o kilku sprawach.

  1. Postaraj się załatwić sprawę polubownie – nie wmawiaj klientowi, że nie ma racji. Uważnie go wysłuchaj, postaw się na jego miejscu, a następnie znajdźcie wspólny kompromis, który będzie fair dla obu stron.
  2. Przeproś – słowo przepraszam załagodzi trochę sytuację, a niekiedy nawet wystarczy, aby pogodzić konflikt, dlatego nie można o tym zapomnieć.
  3. Odpowiadaj na negatywne komentarze, nie omijaj ich – jest to świetna oznaka tego, że zależy nam na każdym kliencie, nawet tym, który ma o nas złe zdanie.
  4. Ostatni sposób, który jest totalną koniecznością – usuń opinię. Jednak pamiętaj, że trzeba zrobić to rozsądnie. O tym jak to zrobić przeczytasz tutaj.

Jak inni mogą odebrać negatywną opinię?

W przeciwieństwie do dobrych opinii, te negatywne bardzo często są postrzegane jeszcze gorzej niż to możliwie, a co za tym idzie tracimy zaufanie u potencjalnych klientów.

Musimy mieć na uwadze to, że to właśnie opinie, bardzo często są decydującym czynnikiem, który wpływa na zakup towaru przez klientów. Dlatego tak ważne jest dbanie o pozytywne komentarze i eliminowanie tych złych. A w tym pomoże nam kontakt z klientem. Obsługując kogoś bądź coś sprzedając stawiajmy się na miejscu kupującego i wykonajmy swoją pracę tak jak sami byśmy chcieli być obsłużeni.

A czy Wy wystawiacie opinie w Internecie?

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%