Zamknij

Dlaczego audyt SEO jest tak ważny?

13:07, 25.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:07, 25.09.2020

Zanim zdecydujemy się na pozycjonowanie strony internetowej, powinniśmy zdecydować się na audyt SEO - czyli usługę, której celem jest utworzenie dokumentu zawierającego szereg zaleceń, uwag oraz porad dla badanej strony internetowej. Dlaczego nie powinniśmy go pomijać? Z jakiego powodu SEO jest tak ważny? O tym w naszym artykule - zachęcamy do przeczytania.

Audyt SEO - co to jest?

Audyt SEO jest dokumentem, który zawiera szereg zaleceń, uwag oraz porad dla badanej strony internetowej. Jest on niezbędny, aby późniejsze pozycjonowanie strony internetowej miało jakikolwiek sens. Zazwyczaj audyt SEO sporządzany jest w charakterze opisowym, dzięki czemu każdy powinien zrozumieć to, co się w nim znajduje.

Zastanawiasz się, jakie są cele audytu SEO? Jest ich całkiem sporo! Przede wszystkim podstawa to przegląd wszystkich istotnych ze względu na SEO elementów na danej stronie. Wykonuje się go również w celu oceny optymalizacji i dostosowania każdego z istotnych dla SEO elementów. Taki audyt SEO pokazuje nam również mocne i słabe punkty optymalizacji danego elementu, jak i również wykrywa problemy w dostosowaniu strony do wytycznych dla Webmasterów.

Audyt SEO - jak wygląda jego przygotowanie?

Audyt SEO to dokument, w którym znajdują się wszystkie najważniejsze informacje po analizie strony. Na samym początku należy wykonać analizę on-site, czyli prościej mówiąc: sprawdzić domenę, title i description każdej podstrony, rodzaj i ilość nagłówków, przekierowania (ilość i rodzaj, a takę uzasadnienie miejsca docelowego), objętość treści, a także indeksację serwisu.

Wielu klientów udostępnia również dane Google Search Console i Google Analytics, dzięki czemu treść audytu SEO jest bardziej szczegółowa. Ponadto w audycie SEO znajdziemy również analizę off-site, czyli inaczej mówiąc - to, w jaki sposób strona jest linkowana.

Re-audyt SEO - czym jest?

Re-audyt to nic innego jak drugie wykonanie audytu strony po określonym czasie. Jego celem jest kontrola stopnia realizacji i poprawności pierwszych zaleceń audytowych. Ponowny audyt wykonuje się zazwyczaj, kiedy minie kilka miesięcy po wysłaniu do klienta pierwszego audytu.

Darmowe audyty SEO - co warto o nich wiedzieć?

Internet jest miejsce, gdzie możemy znaleźć bardzo wiele rzeczy - również darmowe audyty SEO. Darmowy audyt SEO wykonuje analizę strony zaledwie w kilka minut, jednak nie liczmy na to, że jego wyniki będą szczegółowe. Wyniki uzyskane z darmowego audytu SEO najczęściej jedynie bardzo pobieżnie wskazują istotę problemu, a co najważniejsze - wykonywane są przez skrypt, który nie jest bezbłędny.Darmowy audyt SEO to na pewno nie jest rozwiązanie dla osób, którym zależy na szczegółowym dokumencie. Wynik analizy darmowego audytu zajmuje jedynie jedną stronę internetową, natomiast audyt wykonany przez człowieka to obszerny dokument, który zawiera także przykłady naprawy problemu.

Podsumowanie

Na sam koniec przyda się kilka słów podsumowania. Jak możemy wyżej zauważyć, audyt SEO to bardzo potrzebna rzecz, jeśli zależy nam na tym, aby nasz biznes prężnie się rozwijał. Ponadto nie do końca polecamy korzystamy z darmowych audytów, gdyż wynik, który otrzymamy może być błędny, natomiast decydując się na audyt SEO wykonywany przez człowieka, mamy prawie stuprocentową pewność, że wynik będzie bezbłędny.

Artykuł powstał zgodnie ze specjalistą https://contentninja.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%