Zamknij

Marketing restauracji - jak wypromować swój lokal gastronomiczny?

09:24, 07.09.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:25, 07.09.2020

Restauracje, bary, czy bistra to popularne pomysły na własny biznes. Nie każda restauracja jednak cieszy się popularnością, co często wynika z braku odpowiedniej promocji. Bez dobrze opracowanej strategii marketingowej, zyski mogą okazać się mizerne, przez co lokal nie będzie na siebie zarabiał i stanie się biznesem przynoszącym głównie koszty. Pora poznać skuteczne sposoby reklamowania restauracji, dzięki czemu stanie się ona widoczna i chętnie odwiedzana.

Marketing restauracji kluczem do sukcesu

Nikogo nie powinien dziwić fakt, że to właśnie reklama jest dźwignią handlu. Bez odpowiednich działań marketingowych na próżno liczyć na uzyskanie pożądanych efektów i odniesienie upragnionego sukcesu. Samo posiadanie lokalu, nawet najpiękniej przystrojonego, oferującego dania powstałe z najwyższej jakości składników i obsługiwanego przez profesjonalistów, nie będzie rentowne bez prowadzenia skutecznego marketingu. Przy tak ogromnej konkurencji na rynku gastronomicznym promocja biznesu okazuje się koniecznością. Na szczęście do dyspozycji jest wiele sposobów promowania restauracji, w zależności od obranego celu i możliwości finansowych.

Zacząć należy oczywiście od klasycznego marketingu lokalnej restauracji. Zainwestować powinno się w reklamę zewnętrzną na budynku w postaci szyldu reklamowego. Przed lokalem warto postawić potykacz oraz menu, gdzie pokażemy ofertę restauracji. Chodzi tutaj przede wszystkim o aktualne promocje, menu dnia, lunche, czy danie szefa kuchni. 

Dalej mamy ulotki restauracji, na których warto umieścić firmowe logo, adres, godziny otwarcia, adres witryny internetowej, najlepsze dania i ich zdjęcia, numer telefonu i zdjęcie lokalu. Jeśli dysponujemy większym budżetem, można zdecydować się na reklamę wielkoformatową w postaci billboardu czy banera. Powinna ona wtedy zostać umieszczona w pobliżu restauracji. Warto pomyśleć o organizowaniu cyklicznych wydarzeń w lokalu, co pozwoli nie tylko zatrzymać przy sobie stałych klientów, ale też pozyskać nowych. Nie można zapomnieć o reklamie restauracji w radiu, co nadal jest skutecznym narzędziem promocyjnym.

Jak promować restaurację w internecie?

W promocji restauracji nie można zapomnieć o ogromnym potencjale drzemiącym w narzędziach internetowych. Kluczowe jest oczywiście posiadanie własnej strony www, atrakcyjnej, przejrzystej, responsywnej i intuicyjnej - z galerią zdjęć, menu, mapką dojazdu, danymi kontaktowymi, odnośnikami do mediów społecznościowych. Strona internetowa posłuży do przekazania aktualnych promocji i wydarzeń.

Więcej: https://keep-going.pl/marketing/jak-reklamowac-restauracje-czy-bistro/

Social media

Do zareklamowania się w Sieci idealnie sprawdzają się profile na Facebooku i Instagramie. Można też wykorzystać YouTube. Rozwijając kanały social media warto zainwestować w dobrze targetowane reklamy, a także postawić na współpracę z influencerami.

Pozycjonowanie i kampanie Google ADS

Posiadanie witryny internetowej wymaga inwestycji w pozycjonowanie, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na określone frazy/słowa kluczowe. Jeszcze szybsze efekty zapewnią kampanie płatne w Google Ads, które świetnie uzupełnią działania pozycjonujące. 

Źródło: https://keep-going.pl/agencja-marketingowa/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%