Zamknij

Jak skutecznie szukać partnerów wydarzeń i eventów?

14:06, 20.12.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:06, 20.12.2021

Duży event nie może odbyć się bez partnerów – sponsorów, patronów medialnych czy honorowych. Oprócz korzyści materialnych, takich jak możliwość sfinansowania budżetu, pozyskanie partnerów wzmacnia wizerunek imprezy, zwiększa zainteresowanie nią i ułatwia dotarcie do odbiorców. Wszystko to pod warunkiem, że sponsorzy i patroni będą starannie dobranymi firmami oraz instytucjami, a organizatorzy zadbają o jak najlepsze warunki współpracy.

Patronat honorowy – kiedy warto się o niego ubiegać?

Patronat honorowy, np. prezydenta czy burmistrza konkretnego miasta, w którym odbywa się wydarzenie, jest wyróżnieniem, które podkreśla szczególny charakter eventu. Dodaje mu splendoru, pozytywnie wpływa na postrzeganie samego przedsięwzięcia, jak i jego organizatora. Nie tak łatwo go pozyskać, a jego otrzymanie wiąże się z różnego typu procedurami i zasadami.

Oczywiście nie każde wydarzenie wymaga tego typu oprawy, ale jeśli organizujemy np. bieg charytatywny, ważny event artystyczny czy imprezę integrującą lokalną społeczność, warto ubiegać się o patronat honorowy. Pozostali partnerzy – sponsorzy czy patroni medialni również chętniej biorą udział w wydarzeniu, pod którym podpisuje się szanowana instytucja.

Jak szukać sponsorów eventu?

Przede wszystkim należy zacząć od zawężenia listy potencjalnych sponsorów do firm, którym będzie po drodze z naszą imprezą. Jeżeli organizujemy duży event w niewielkim mieście, sensowne będzie oczywiście zwrócenie się z ofertą do wszystkich największych lokalnych przedsiębiorców. W innym przypadku ograniczmy się do firm, których profil działalności może wpisywać się w charakter eventu, docierających do podobnych odbiorców, promujących określony typ produktów czy styl życia.

Sprawdźmy, jakie wydarzenia sponsorował nasz potencjalny partner i wskażmy na podobieństwa z naszą imprezą. Koniecznie zaznaczmy, jakie korzyści przyniesie sponsorowi udział w wydarzeniu. Być może będzie to możliwość kontaktu z klientami, do których trudno było mu dotrzeć, a może okazja do podniesienia prestiżu danej marki. Oferta dla sponsorów powinna zawierać różne pakiety cenowe, w których opiszemy, na jaką ekspozycję może liczyć partner (np. logo na materiałach promocyjnych, baner w określonym miejscu, stoisko itp.).

Jak pozyskać patronów medialnych?

Trudno wyobrazić sobie duży event bez promocji, a nic nie ułatwia jej tak, jak odpowiedni patroni medialni. Podobnie jak w przypadku sponsorów powinni być oni dobrani pod kątem charakteru imprezy. Lokalny event warto promować w lokalnych mediach, a np. imprezą motoryzacyjną zainteresować miesięczniki czy serwisy specjalizujące się w tej tematyce.

Dziennikarze jako ludzie słowa szczególną uwagę zwracają na przekaz kierowany przez organizatora. Dlatego oferta patronatu powinna być dobrze opracowana językowo, zawierać najważniejsze informacje, by ułatwić późniejszą pracę redaktorom. Zwracając się o patronat medialny, musimy wiedzieć, czym wyróżnia się nasz event, dlaczego warto o nim napisać i jakie jego aspekty zainteresują czytelników.

Dowiedz się więcej na https://emtg.pl/przygotowanie-i-sprzedaz-oferty-eventowej/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%