Zamknij

Jakie narzędzia będą kluczowe dla rozwoju firmy w e-commerce przyszłości?

12:00, 16.11.2021 artykuł sponsorowany

Czasy, w których – by efektywnie sprzedawać przez internet – wystarczało po prostu uruchomić e-sklep mijają bezpowrotnie. Coraz bardziej widać, że rynek wymusza na właścicielach platform sięganie po nowoczesne rozwiązania wpływające na szybszą obsługę klienta, lepszą analizę jego potrzeb oraz przyspieszenie procesu logistycznego.

E-commerce przyszłości to świat, w którym proces zakupowy będzie zdecydowanie szybszy niż obecnie, klient sięgnie po możliwości sztucznej inteligencji, a przesyłki kurierskie dostarczy... dron – taki wniosek można wysnuć po analizie planów gigantów branży. Wyraźnie widać, że ich założenia się zmieniają. Wyścig wiodących marek sprawia, że rośnie zainteresowanie wdrożeniami, które pierwotnie wydawały się dość odległe. Dziś już nie są.

Sztuczna inteligencja będzie standardem

Dynamika zapotrzebowania na narzędzia związane ze sztuczną inteligencją może niepokoić właścicieli małych sklepów internetowych oraz cieszyć potentatów. Ich stać będzie na zaawansowane zmiany technologiczne. Z kolei mniejsi i słabsi gracze w naturalny sposób zostaną wypychani z rynku.

Teoretycznie z mechanizmami sztucznej inteligencji do czynienia ma praktycznie każdy polski e-sklep – trudno bowiem, by nie sięgał po narzędzia Google Ads oparte w dużej mierze na tego rodzaju rozwiązaniach. Sięgnąć będzie trzeba po nowe wdrożenia – tylko takie dostosowanie się do rynku pozwoli zachować szanse na rywalizację z gigantami.

Przykładem niezbędnych działań jest wykorzystywanie metadanych produktów. Ważne jest uwzględnienie wszystkich cech – nawet teoretycznie drugo- czy trzecioplanowych. Nie tylko przekłada się to na zdecydowanie większe możliwości sortowania produktów, ale – patrząc od strony stricte kodu – pokazuje botowi Google niewiarygodną wręcz szczegółowość w zakresie dbałości o dane. Możliwości sztucznej inteligencji wykorzystać można do analizy towarów – ich rozpoznania np. na podstawie zdjęć oraz automatyzować opisy.

Ciekawym przykładem nadchodzących zmian jest też zaawansowana personalizacja reklam. Coraz częściej użytkownicy nie traktują tego jako problemu – np. w kontekście śledzenia preferencji zakupowych. Proces ten pozwala zaoszczędzić czas i zaprezentować kupującemu od razu potencjalnie najbardziej odpowiedni produkt. Warto więc stosować zaawansowane mechanizmy personalizacyjne jednocześnie podkreślając, że dzieje się to z realną korzyścią dla klienta ostatecznego.

Komunikacja w czasach nowego e-commerce

Innym obszarem rychłych zmian będzie komunikacja z klientami. Wzrośnie znaczenie chatbotów, choć warto zauważyć, że rynkowe analizy pokazują niesłabnące znaczenie rzeczywistych konsultantów. Ważna w tym kontekście jest integracja. Już dziś widać, że komunikacja – szczególnie młodszego pokolenia – przenosi się na narzędzia takie jak Messenger Facebooka czy WhatApp. Tu pojawia się duże pole do wyjścia spoza mechanicznej komunikacji. Nic tak bowiem nie ożywia dyskusji – nawet na temat danego towaru – jak sprawne posługiwanie się animacjami czy grafikami, które w dowcipny i ironiczny sposób mogą nadać konwersacji nowe oblicze. Warto również zauważyć rolę komunikacji głosowej – naturalny sposobem kontaktu z firmami dostawczymi staje się hasło „zamów kuriera”.

Sklepy przyszłości będą musiały więc znaleźć swoisty złoty środek pomiędzy automatyzacją i coraz większym zaawansowaniem technologicznym, a utrzymaniem swoistego humanistycznego wizerunku. Choć robotyka wkracza w e-handel coraz intensywniej, przyszłość i triumfy w wyścigu po klienta należeć będą do tych, którzy nadadzą tej automatyce nieco zwykłej ludzkości.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%