Zamknij

Pozycjonowanie strony - dlaczego jest ważne i jak się za nie zabrać?

08:29, 07.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:29, 07.06.2022

Pozycjonowanie strony to jeden z najpowszechniej wykorzystywanych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów w sieci. Co sprawia, że jest skuteczny? Dlaczego warto wdrożyć go w życie?

Pozycjonowanie stron - czym jest?

Pozycjonowanie strony, inaczej nazywane również SEO, jest jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie zainteresowania naszą witryną w sieci. Jego zadaniem jest przede wszystkim sprawienie, aby link do naszej strony pojawił się możliwie jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania dla określonego hasła, które użytkownik wpisze w wyszukiwarkę Google. Dzięki wysokim miejscu na liście istnieje większe prawdopodobieństwo, że osoba szukająca wybranej frazy kliknie akurat na naszą witrynę, co pozwala zwiększyć pulę potencjalnych klientów, którzy zapoznają się w ten sposób z naszą ofertą.

Pozycjonowanie stron - na czym polega?

Pozycjonowanie strony odbywa się poprzez wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, a także zadbanie o to by strona, na której odbiorca wyląduje po kliknięciu, była dostatecznie atrakcyjna by zatrzymać go na dłużej. Zanim zaczniemy działania pod kątem SEO musimy wybrać zestaw słów kluczowych - zarówno krótkich jak i długich - które pojawią się w materiałach na naszej witrynie. Ich obecność pozwoli algorytmowi Google na wyświetlenie linku do naszej strony w momencie, gdy ktoś użyje ich w wyszukiwarce. Z tym działaniem powiązana jest idea Topical Authority, która zakłada maksymalne wyczerpanie tematu oraz dostarczenie informacji najwyższej jakości na zadane hasło, dzięki czemu możemy wybić się ponad naszą konkurencję i zyskać zainteresowanie odbiorcy.

SEO blog - jak skutecznie go prowadzić?

Temat SEO jest różnie rozgrywany, w zależności od tego, komu go zlecimy. Co do zasady jednak aby nasz SEO blog spełniał swoje zadanie, musimy zadbać o dostarczenie możliwie jak najwyższej jakości treści. Za zadanie to odpowiada inna gałąź promocji, nazywana content marketingiem. W jego ramach tworzymy najlepsze materiały, aby potem umieścić w nich wybrane przez nas słowa kluczowe. Wszystkie umieszczane na stronie teksty powinny dostarczać czytelnikowi jakiejś wartości, muszą także wyczerpywać temat, jakiego dotyczą. Dzięki temu dajemy coś od siebie - w postaci odrobiny specjalistycznej wiedzy - i pokazujemy, że faktycznie jesteśmy specjalistami w naszej dziedzinie. Takie działanie nie tylko sprawia, że odbiorca zostanie u nas na dłużej, ale również zwiększa prawdopodobieństwo kontaktu oraz skorzystania z naszych produktów lub usług.

Promocja w mediach społecznościowych a pozycjonowanie - czy mają wspólny mianownik?

Obecnie media społecznościowe pełnią bardzo dużą rolę w życiu wielu z nas. Siłą rzeczy pojawiły się na nich również firmy, ponieważ takie narzędzia umożliwiają marce łatwą komunikację z jej odbiorcami. Jeżeli chcemy prowadzić własne strony, jest to bardzo dobry pomysł pod warunkiem, że będziemy robić to regularnie i zadbamy, aby profile marki nie wyglądały na martwe. Social media marketing jest świetnym dodatkiem do pozycjonowania i pozwala wyrobić w odbiorcach świadomość marki, jednak nie przekłada się on bezpośrednio na naszą pozycję w Google. Jeżeli jeszcze nie zaczęliśmy pozycjonować strony, jest to rzecz którą powinniśmy wykonać na samym początku. Dopiero po poprawnej optymalizacji SEO inne działania marketingowe będą przynosiły nam wymierny efekt.

Działania z zakresu content marketingu - dlaczego są ważne?

Faktem jest, że SEO to nie tylko dobre treści i słowa kluczowe. To, jak wygląda nasza strona, czy szybko się wczytuje, a także czy ma intuicyjny układ również pełni ważną rolę w zachęceniu użytkownika do przeczytania jej zawartości. Wielu specjalistów SEO zwraca uwagę na to, aby dobrze zoptymalizować witrynę pod kątem technicznym, zanim zaczniemy umieszczać na niej kolejne treści.

Gdy kwestie techniczne mamy już za sobą, kolejnym krokiem na drodze do wysoko pozycjonującej się strony jest zadbanie o treść. Warto pamiętać, że SEO jest procesem długotrwałym, ale też niosącym ze sobą długofalowe skutki. Z tego powodu musimy pamiętać o regularnym umieszczaniu nowych, wysokiej jakości materiałów. Jeżeli sami nie potrafimy ich stworzyć, warto zdecydować się na współpracę z copywriterem lub agencją kreatywną, która je dla nas wykona.

Jak wybrać najlepszą agencję kreatywną w branży SEO?

Wybór odpowiednich słów kluczowych i swojej grupy docelowej może być trudnym zadaniem, jeżeli sami nie mamy podstaw z zakresu marketingu. W takiej sytuacji pomoże nam dobra agencja SEO. Jej zadaniem będzie nie tylko określenie najlepszych dla naszej branży słów kluczowych, ale także zadbanie o takie aspekty pozycjonowania, jak linkowanie wewnętrzne, wysokiej jakości treść do umieszczenia na stronie czy też zadbanie o to, by możliwie jak najbardziej usprawnić techniczny aspekt strony.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%