"Prawa" ręka szefa, niezbędna pomoc w codziennej rutynie, niejednokrotnie w sprawach prywatnych. Zawód asystentki na przestrzeni lat ewoluował. Sprawdź, jakie kluczowe kompetencja powinna posiadać asystentka.
By w ogóle myśleć o tym, by asystentką należy posiadać wykształcenie wyższe. Pracodawcy, na tak eksponowanym stanowisku wymagają by kandydat lub kandydatka do pracy posługiwał się biegle językiem angielskim lub innym językiem obcym. Ponadto osoba pełniąca obowiązki asystenta powinna charakteryzować się wysoką kulturą osobistą, dużą elastycznością i umiejętnością pracy pod presją czasu.
Asystentka powinna być również dyspozycyjna. To ona organizuje spotkania i wyjazdy służbowe. Często zdarza się, że towarzyszy podczas spotkań biznesowych. Wśród cech jakie powinna posiadać jest dobra organizacja pracy i sumienność.
Ostateczne wymagania wobec asystentki zależą jednak od firmy, w której pracuje. Zdarza się bowiem, że firmy zatrudniają po kilku asystentów wśród, których panuje hierarchia.
Praca asystentki w Krakowie cieszy się dużym zainteresowaniem, a ofert pracy nie brakuje."
Jedną z najważniejszych kwestii, która potrafi przekonać kandydata do pracy do podjęcia zatrudnienia jest jego wynagrodzenie. W przypadku stanowiska asystentki jest ono zróżnicowane. Zależne też jest od wielu czynników. Jak wylicza portal wynagrodzenia.pl średnie wynagrodzenie osób zatrudnionych na tym stanowisku wynosi około 4510 zł brutto.
Wielu pracodawców oferuje jednak dodatkowe benefity, które wpływają ostateczną decyzję. Wśród nich jest dodatkowe ubezpieczenie, możliwość korzystania z prywatnej opieki medycznej czy dofinansowanie zajęć sportowych.
1. Organizacja życia biura
Wiele przedsiębiorstw nie mogłoby prawidłowo funkcjonować bez sprawnej i kompetentnej asystentki. Do tego jednak niezbędna jest doskonała organizacja. Ważne, by osoba zatrudniona na tym stanowisku posiadała umiejętności sprawnej obsługi komputera i urządzeń biurowych. Kluczowa dla pracodawców jest także znajomości pakietu MS Office - w szczególności programów Word oraz Excel.
2. Umiejętności komunikacyjne
Brak tych umiejętności z reguły już na starcie dyskwalifikuje osoby, chcące aplikować na to stanowisko. Zdolność przekazywania komunikatów w sposób jasny, czytelny, zwięzły, a przede wszystkim zrozumiały dla rozmówcy jest niezbędna.
3. Umiejętność pracy pod presją czasu
W tej pracy wszystko zmienia się błyskawicznie. Czasem dni mogą mijać spokojnie, a wręcz ospale. Czasem bardzo dynamicznie. Może zdarzyć się tak, że wiele zadań jest do zrobienia "na wczoraj". Umiejętność pracy w obliczu nagłych, niespodziewanych problemów jest mile widziana przez każdego szefa.
4. Nadawanie priorytetów
Umiejętność zarządzania własnym czasem to bardzo ważne zadanie. Kiedy w jednym czasie musimy ogarnąć wiele spraw konieczne jest nadanie im priorytetów. Umiejętność wybrnięcia z kryzysu to klucz do spokojnej i długiej pracy na tym stanowisku.
5. Wysoka kultura osobista
Od osób zatrudnionych na stanowisku asystentki wymaga się wysokiej kultury osobistej. To osoba, która jako pierwsza ma kontakt z klientem. Musi odnaleźć się w różnych sytuacjach wynikających z charakteru pracy i godnie reprezentować szefa. Asystentka powinna, dzięki uprzejmości i empatii, zadbać o jego komfort.
6. Lojalność i dyskrecja
Obecność na biznesowych spotkaniach sprawia, że asystentka o wielu rzeczach wie. Ważne jest więc, żeby była dyskretna i lojalna w stosunku do swojego przełożonego. Zdarzają się takie sytuacje, że szef pewne wiadomości chce pozostawić tylko dla siebie. Cała firma nie musi o nich wiedzieć.
7. Otwartość na problemy innych
To nic innego jak chęć do pracy i gotowość do niesienia pomocy innym. Pełniąc funkcję asystentki trzeba to po prostu mieć.