Zamknij
REKLAMA

Co się dzieje, kiedy przestajesz jeść mięso

15.15, 25.11.2022 ARTYKUŁ SPONSOROWANY Aktualizacja: 15.15, 25.11.2022
Skomentuj Materiały Partnera
REKLAMA

Zastanawiasz się, czy nie zmienić diety na tyle radykalnie, żeby całkowicie zrezygnować z mięsa? Jeśli nie wiesz, z czym się to wiąże, przeczytaj jakich efektów możesz spodziewać się w pierwszej kolejności.

Zmniejszenie stanu zapalnego

Badania wykazują, że zarówno przetworzone, jak i czerwone mięso zawiera dużo tłuszczów nasyconych i może prowadzić do ciągłych stanów zapalnych. Może to zwiększać ryzyko zachorowania na raka i inne choroby. Przetworzone mięso to bekon, wędliny i hot-dogi. Czerwone mięso to wołowina, wieprzowina i jagnięcina.

Lepsze zdrowie jelit

Badania wykazują, że jedzenie dużej ilości przetworzonej żywności i rafinowanych ziaren może negatywnie wpływać na zdrowie jelit. Natomiast dieta oparta na roślinach pomaga wzmocnić zdrowe bakterie jelitowe. Pokarmy bogate w błonnik szczególnie pobudzają wzrost dobrych bakterii, które zmniejszają stan zapalny i ryzyko wystąpienia chorób zapalnych. Jeżeli masz nadwagę i chcesz pozbyć się kilku kilogramów to przeczytaj https://esomed.pl/skuteczne-odchudzanie-porady/ Jeżeli nie jesz mięsa i chcesz schudnąć bardzo ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości witamin i minerałów.

Utrata energii

Po wyeliminowaniu mięsa z diety możesz czuć się zmęczony i osłabiony. Dzieje się tak dlatego, że brakuje Ci ważnego źródła białka i żelaza, które dodają Ci energii. Ciało wchłania więcej żelaza z mięsa niż z innych pokarmów, ale nie jest to jedyny wybór. Możesz je znaleźć również w zielonych warzywach liściastych, takich jak szpinak, a także w bogatych w żelazo płatkach śniadaniowych, chlebie i makaronach. Białka szukaj w jajkach, fasoli, grochu, soczewicy, orzechach, nasionach i produktach sojowych.

Więcej wizyt w łazience

Mniej mięsa i więcej błonnika pochodzącego z pełnego ziarna, surowych owoców i warzyw może oznaczać więcej czasu spędzonego w toalecie. Błonnik ułatwia wydalanie poprzez wciąganie wody do jelita grubego.

Niższe ryzyko cukrzycy

Naukowcy powiązali czerwone i przetworzone mięso z większym ryzykiem wystąpienia cukrzycy typu 2. Jedno z badań wykazało, że spożywanie połowy porcji czerwonego mięsa (jedna porcja jest wielkości talii kart) dziennie zwiększa szanse na zachorowanie o 48%.

Obniżenie poziomu cholesterolu

Ograniczenie pokarmów zawierających tłuszcze nasycone, w tym mięsa, może obniżyć poziom "złego" cholesterolu (LDL) we krwi. Eksperci twierdzą, że tłuszcze nasycone powinny stanowić mniej niż 10% Twoich kalorii każdego dnia. Jeśli nadal masz ochotę na mięso, spróbuj chudszych kawałków bez skóry.

Możesz potrzebować suplementów

Kiedy stosujesz bezmięsną lub ograniczoną dietę roślinną, może ci brakować ważnych witamin i minerałów. Suplementy mogą zwiększyć poziom witaminy B12 (występującej tylko w pokarmach pochodzenia zwierzęcego), żelaza, wapnia oraz witamin A, B i D. Porozmawiaj z lekarzem o tym, jakie suplementy są dla Ciebie najlepsze. Więcej esomed.pl

(ARTYKUŁ SPONSOROWANY)
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (2)

robolrobol

8 2

Rezygnując z jedzenia mięsa, jaj, produktów mlecznych lub ryb ... może prowadzić do tzw. kurzej ślepoty (niedowidzenie o zmierzchu), 15:51, 25.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaja

1 0

Bełkot reklamowy jakis.mieso, jajka to najbardziej wartościowe produkty.reszra to dodatki 11:18, 28.11.2022


0%