Wszyscy wiemy jak ważne dla mieszkańców naszej gminy są drogi, zapotrzebowanie na nowe oraz remonty już istniejących, ciągle utrzymują się na wysokim poziomie. Wykonywanie nowych nawierzchni asfaltowych jest kosztowne, dlatego warto, aby realizowane inwestycje w obszarze infrastruktury drogowej były tanie zarówno na poziomie wykonania, jak i eksploatacji, a wybudowane odcinki, maksymalnie trwałe.
Jak wykazały obliczenia, betonowe drogi są trwalsze, ponieważ ich nawierzchnia, w przeciwieństwie do dróg asfaltowych, jest odporna na powstawanie kolein oraz odkształceń. Drogi betonowe są również tańsze w budowie oraz w eksploatacji. Zestawienie łącznych kosztów wykonania, remontów oraz utrzymania 1 km drogi betonowej w ciągu 30 lat pokazuje, że jest ona znacznie tańsza od asfaltowej.
Także w Gminie Biecz pojawił się pomysł budowania dróg o nawierzchni betonowej.
Przemawia za nim przede wszystkim argument o charakterze ekonomicznym. W przeliczeniu, stumetrowy odcinek drogi betonowej kosztuje 24 300 zł, natomiast asfaltowy, prawie dwukrotnie drożej, bo 40 500 złotych. Dzięki temu może powstać dłuższy odcinek mniejszym kosztem, w krótszym czasie, przy zaangażowaniu mieszkańców w czynie społecznym, jak ma to miejsce podczas budowy pierwszej tego typu drogi w naszej gminie, gdzie przy powstawaniu traktu „Podlesie” w Libuszy pracowników Spółki MPGK z Biecza, wspomagają mieszkańcy. Łączna jego długość wyniesie 570 metrów, przy czym wykonany już został trzystupięciometrowy odcinek. Trwają prace przy budowie drugiego zaplanowanego fragmentu. Kontynuacja prac będzie prowadzona w przyszłym roku - mówi w rozmowie z gorlice24.pl burmistrz Biecza Mirosław Wędrychowicz
Tony Howk14:04, 29.11.2017
I co, to się kładzie tak na błocie bez żadnej podbudowy? I nie pęka??
AM16:13, 29.11.2017
Pierwszy odcinek jest w Bieczu w kierunku Neckówki
jer17:38, 29.11.2017
ta "tania" droga po 2 zimach bedzie sluzyc jako podbudowa dla asfaltu:)
Jurek20:09, 29.11.2017
Jestem budowlańcem z wykształcenia i z 25 lat doświadczenia. To jest ściema. Droga betonowa wymaga podbudowy żwirowej min 50 cm, drenaży. Inaczej rozpadnie się po pierwszej zimie
Teodor 20:10, 29.11.2017
W końcu coś optymistycznego i nowatorskiego na dodatek z pomocą mieszkańców i co... już odzywa się chór malkontentow pseudo specjalistów ... poczekajcie z tym biadoleniem a nóż się uda i droga będzie służyła latami
Jurek20:11, 29.11.2017
O dylatacjach nie wspomne, min co 5 m
sylei20:24, 29.11.2017
to sie biecz spoznil bo w eojtoeej tska droga jest
Beton20:29, 29.11.2017
Hahahaha beton betonowi nie równy, pierwsza zima pokaże jak się postarała betoniarnia i na jakim kruszywie i cemencie został wykonany oczywiście wszystko zależy od zamawiającego czego sobie zazyczyl w specyfikacji zamówienia, czy porostu wylano zwykły C16/20 żeby ucieszyć mieszkańców że im się po prostu coś robi przed wyborami. Porządny beton drogowy w naszej okolicy że względu na zastosowanie lepszych kruszyw niż piaskowiec jest co najmniej o 50% droższy niż zwykłe betony lane w fundamenty gdzie później,mróz, śnieg i woda nie ma do niego dostępu. Poczekamy zobaczymy
Eleven20:53, 29.11.2017
Popieram powyzszych ekspertów. Ta droga będzie za niedługo wyglądać jak kostka na A. Mickiewicza. Droga betonowa ma mieć trzy warstwy podłoże z zageszczonego kruszywa chudy beton i nawierzchnia betonowa. Tu jadą na razówę i beton dają bezposrednio na glebie, a zdjecia są zrobione specjalnie tak żeby nie było widać co jest pod betonem. Nazwałbym to ultra tanią pseudo drogą betonową jednorazowego użytku. A jak się robi prawdziwą drogę betonową można zobaczyć na youtube.
Mieszkaniec23:01, 29.11.2017
Co my mamy jako naród w swych genach, że wszystko na nie, chyba generalnie to jest źródło naszych wszystkich narodowych nieszczęść w przeszłości i teraz. Właśnie może a nuż się uda i będzie dobrze ale wtedy już żaden z kontestatorów nie przyzna, że się mylił. Przerzuci się na inny temat.
ps jak się robi dobre drogi to wszyscy wiemy praktycznie każda droga w powiecie, gminie wymagałaby wymiany podbudowy na głębokości choćby 0,5m. Wybór jest prosty - zrobić w roku parę kilometrów w ten sposób i za kilkadziesiąt lat może by się udało osiągnąć właściwą podbudowę wszystkich dróg i ich trwałość no albo tak jak teraz iść trochę na skróty dzięki czemu wszyscy prawie jeździmy po przyzwoitych drogach.
stan6403:29, 30.11.2017
nowicjusze
sialala10:17, 30.11.2017
Mało tego, podbudowa powinna być szersza niż sama nawierzchnia, co wraz z poboczami z kruszywa zapobiegnie łamaniu krawędzi, a tu gołym okiem widać, że przy krawędzi tej nawierzchni jest goła gleba. Szerokość oczywiście 3 metry, albo mniej (takie "standardy" u nas panują), więc po paru miesiącach będzie z tego kupa. Ale obym się mylił.
Daga11:42, 30.11.2017
A tak takie gadanie, wieczni malkontenci. U moich rodziców taka droga jest już ze 40 lat, a jeżdża po niej i ciągniki i kombajny i ani okruszek się nie ułamał. Fajna technologia, oby więcej takich betonówek powstawało. Pozdrawiam.
sialala13:23, 30.11.2017
wbrew pozorom zwykły ciągnik, czy kombajn nie jest pojazdem bardzo ciężkim
KGR12:34, 30.11.2017
Można tłumaczyć jełopom, a oni swoje zawsze będą mieli nadzieję że coś się uda. Droga betonowa jest dobra nawet w USA autostrady robią betonowe bo są dużo wytrzymalsze niż asfaltowki.Ale to trzeba zrobic fachowo. Beton położony na ziemi pociągnie wodę, a mróz rozsadzi i będzie po ptokach. Na wiosnę przydzie pawlak w gumofilch z sasiedniej wsi i powie, a taka ładna była hamarykanska.
www13:15, 01.12.2017
Dziwne kiedyś w mediach i programach mówili że drogi betonowe są w Niemczech oraz USA jednak są zdecydowanie droższe od dróg z nawierzchnią bitumiczną. Jeśli są wykonane poprawnie
fakt15:53, 03.12.2017
Do www
Bo są droższe ale to nie są drogi betonowe tylko żelbetowe. Kiedyś był program jak taką drogę budują to zbrojenie było tak gęsto, że stopy w kratkę by nie włożył i taka droga jest na 100 lat. Ale w Polsce złodziejaszki budują takie drogi żeby po kilku latach trzeba było remontować i od nowa brać pieniądze od podatników i tak w kółko. Jakby tak obliczyć utrzymanie przez 50 lat to Polska ma najdroższe drogi w Europie szkoda tylko ze nie najlepsze.
Już nie 0,2 promila? Zaskakujący wniosek
Rozumu więcej dla decydujących.
bnmkjuyt
07:01, 2025-05-22
Medale dla Gorlickiego Klubu Sportów Walki
Paulina wymiata
LOLA
22:26, 2025-05-21
Już nie 0,2 promila? Zaskakujący wniosek
0,00 to jest przegięcie i bardzo często może być tak że bada osoba nie piła alkoholu a alkomat wykaże.
~~~~ja
21:52, 2025-05-21
Gmina Bobowa. Wstrzymany ruch kolejowy. Śmierć mężczyzn
Kazdy Pijak ginie smiercia kararucha i tak sie sami eliminuja.
Koles
20:38, 2025-05-21
6 0
Ależ ja Wam broń Boże nie życzę żeby się to rozlazło tylko się dziwię bo to kompletnie nie zgodne ze sztuką budowlaną. To nie jest żaden nowatorski eksperyment ("a nuż się uda") bo ludzie drogi betonowe już dawno budują i wiadomo jak to robić żeby było trwałe. A drogi na trawie buduje się przed wyborami i to już nie pierwszy raz.