Coraz więcej wyciętych kursów, coraz mniej pracowników tak przedstawia się wizerunek firmy, która kilka lat temu przejęła gorlicki PKS. A może być jeszcze gorzej.
Kiedy 1 kwietnia 2005 roku gorlicki PKS został skomercjalizowany i przejęła go firma Connex wszyscy spodziewali się radykalnych zmian w lokalnych przewozach. I faktycznie takie zaczęły następować, były jednak zgoła inne od tych jakie oczekiwano.
W ciągu tych niespełna pięciu lat załoga z blisko 300 osób zmniejszyła się do zaledwie 50, zlikwidowano bardzo dużo kursów, szczególnie tych lokalnych łączących okoliczne wioski z Gorlicami. Polityka firmy doprowadziła nawet do tego, że prywatni przewoźnicy którzy płacili za wjazd na dworcowe perony zmuszeni zostali do poszukania sobie nowych lokalizacji dla przystanków, bowiem narzucono im tak wysokie stawki. Efektem tego jest powstanie przystanków prywatnych przewoźników w okolicach dawnej stacji PKP.
W ciągu tych kilku lat poza systematycznym zmniejszaniem wielkości firmy Connex Gorlice został wcielony do struktury nowej spółki, czyli Veolia Transport Bieszczady z siedzibą w Sanoku. Od tamtej pory jak twierdzą dawni i obecni pracownicy zakładu zaczęła się powolna agonia gorlickiego oddziału.
Wyprzedano lub podnajęto większość nieruchomości. Zmniejszył się tabor autobusowy, a tym samym zapotrzebowanie na zaplecze i ekipę techniczną. Ostatnio też coraz głośniej zaczęto mówić o całkowitej likwidacji gorlickiego oddziału.
Sprawy zabrnęły na tyle daleko, że do walki o utrzymanie ostatnich 50 miejsc pracy wkroczyły związki zawodowe działające na terenie zakładu. Związkowcy szukają różnych możliwości uratowania tego co zostało po dawnym PKS Gorlice. O pomoc zwrócili się do posła Witolda Kochana.
W dniu dzisiejszym z poselskiej inicjatywy odbyło się w Starostwie Powiatowym spotkanie władz powiatu ze związkowcami i Zarządem Veolia Transport Bieszczady. W czasie dwugodzinnego spotkania rozmawiano o możliwościach utrzymania firmy w naszym mieście, o jej dalszych losach. Po wyjściu z sali obrad nikt z przedstawiciel Veolia Transport Bieszczady nie chciał rozmawiać z oczekującymi dziennikarzami, podobnie wody w usta nabrali związkowcy. Jedynie od posła Witolda Kochana otrzymaliśmy informację, że kolejne spotkanie ma odbyć się w okolicach 15 stycznia.
Zapewne po tym terminie dowiemy się, czy Gorlice będą na mapie Veolia tylko przystankiem autobusowym, gdzie nie będzie ani kasy, ani informacji dla podróżnych.
0 0
weście sie(bossowie Veoli) i stuknijcie sie w te Wasze puste główki, bo gorlice to nie żadna wiocha w której tylko "stają" autobusy - jeżeli są - tylko miasto, w którym powinien być dworzec autobusowy. Dlaczego podobnej maniany nie odstawicie np. w sanoku czy w jakim innym mieście Veoli
0 0
Tak Ludziska to miasto wymiera pomału na początku było likwidacja PKP a teraz PKS !! To w miescie pozostali tylko renciści i emeryci super nie pozwalamy na budowanie Galerii bo po co nam w mieście i tak mamy dużo sklepów połowe trzeba zlikidowac przecież to dobrze idzie w Gorlicach Likwidacja nie budowanie nie tworzenie nic nowego Płakać się chce jak słysze o tym wszytkim co sie dzieje w maisteczku tak pieknym Ludzie wiescie sie za siebie za nasze miasto zmiencie tego burmistrza ten cały zarzad co kreci do upadłosci to miasto niech sie wezmie za robote za co on bierze 10 tys zł miesiecznie co??????
Pozwólcie coś zrobic w tym miescie Galerie Gorlice a czemu nie co to przeszkadza w miescie niech buduja!!
Najlepsza pewnie inwestycja w miasteczku bedzie budowa domów opieki nad satszymi ludzmi bo tylko oni w gorlicach zostaną
0 0
i tak nie ma informacji dla podróżnych ... a niektórzy kierowcy z gorlickiego pks-u to jedni z bardziej ordynarnych i chamskich ludzi i wie o tym każdy kto korzysta z połączenia Gorlice-Kraków, chce podać okazjonalną paczkę lub list itp.
Poza tym chcieliście kapitalizm w Gorlicach? To macie ! hahaha
Może właśnie o to chodziło o świetny interes a niekoniecznie tym interesem musiałobyć prowadzenie firmy a może sprzedaż jej majątku? :) Żeby nawet jasielski pks wyrzucić z peronów i tablicy odjazdów dworca autobusowego to wstyd i pośmiewisko dla miasta! Ale nie ma tego złego... nie chce gigant to zarobia prywatni przewoźnicy miejscowi i na pewno z korzyścią dla klienta, po za tym Gorlice są przystankiem przelotowym bo chyba nie początkowym ani końcowym, ani waznym punktem węzłowym? Bez problemu obsłużą go autobusy z Ustrzyk, Sanoka, Krosna czy Nowego Sącza...
I najważniejsze: CO JESZCZE W GORLICACH MOŻNA ZAMKNĄĆ, ZLIKWIDOWAĆ LUB DOPROWADZIĆ DO UPADKU ? Tak wygląda marny koniec dbałości władz o własne tyłki i podbieranie z urzędów nawet długopisów zamiast pozyskiwać inwestorów i pracę dla młodych!!!
0 0
Gdzie są Ci panowie odpowiedzialni za sprzedaż gorlickiego PKS-u . Gdzie ci mędrcy, którzy zgnoili prężnie funkcjonującą placówkę ? W Polsce pozostało wiele oddziałów PKS i mają się bardzo dobrze. Aż za serce ściska jak widzi się tą umierającą ruinę, pozostałą po PKS. Gorlice mają niestety takich menadżerów. Co jeszcze pozostało do zgnojenia ?? Chyba już niewiele,bo nasi gorliccy menadżerowie dali radę już prawie wszystkiemu.
0 0
Tak, Gorlice generalnie lubią role oddziału zamiejscowego, filii, itp.
1 2
veolia to nie jest polska firma. jej złe prosperownie w gorlicach to skutek tego ze paru idiotow chcialo sie szybko wzbogacic. powinnismy sie jednak cieszyc ze firmy nie polskie upadaja, a nasze rodzime przedsiebiorstwa, czyli tzw prywaciarze sa w stanie wygrywac na rynku z firmami miedzynarodowymi jakim jest veolia. piszecie ze najpierw zlikwidowano PKP a teraz upada veolia. ludzie zacznijcie troche myslec. na gorlickim rynku dziala silna konkurencja w transporcie autokarowym i autobusow jest duzo, natomiast pociagow nie ma zadnych wiec roznica chyba jest miedzy jednym a drugim transportem. Co do dworca to dworzec nie powinien byc wlasnoscia zadnej firmy transportowej. powinien byc tak jak ten w krakowie ogolnodostepny dla wszystkich firm i powinien byc wlasnoscia niezaleznej i neutralnej firmy. 250 osob zostalo zwolnionych z veolii w gorlicach, ale wezmy pod uwage pare faktow. W ostatnich latach na naszych drogach pojawilo sie bardzo duzo samochodow, a wiec mamy duzo wiecej kierowcow. Jezeli mamy wiecej osob jezdzacych wlasnym srodkiem transportu to jak ma funkcjonowac przewoz autokarowy skoro kazdy jezdzi swoim autem a autobus omija jak najwieksze zlo. Kolejny fakt jest taki ze osoby zwolnione z PKSu czy jak kto woli veolii pracuja w konkurencyjnych firmach. Piszecie ze w Gorlicach wszystko likwiduja i ze wszystko upada, a nie pomysleliscie ze veolia upada dlatego ze dajemy zarabiac rodzimym przedsiebiorcom. Cieszcie sie ze veolia upada a nasi przewoznicy moga zarabiac. zawsze lepiej dac zarobic swojemu niz duzemu koncernowi ktory czesc pieniedzy odprowadza do zarzadu za granica.
0 0
Faktycznie działalność tej firmy, jeszcze pod starym szyldem, zaczęła się od podwyżek dla kilkuosobowego zarządu. A że białe kołnierzyki z tak zwanej "warszawki" mają duże ambicje, nie oglądając się na koszty, to się musiało tak skończyć.
Nawet jasielski PKS uciekł z dworca, bo było za drogo. Widać że oni liczą pieniądze i utrymują się na powierzchni nawet w tych ciężkich dla transportu zbiorowego czasach.
Co do ruchu samochodowego, to prawda. Ale przykład Voyagera na linii do Sącza pokazuje że można stworzyć dobrą ofertę, tak że człowiek nie musi się martwić o dojazd, bo zawsze w ciągu tych 30-40 minut ma następny autobus. Oczywiście, nikt nie będzie jeździł do małych miejscowości z taką częstotliwością. Ale tu jest pole do popisu dla starostwa, jako organu wydającego koncesje. I tu mam jednak duże zażalenie. Otóż, w tym roku w grolickim ratuszu debatowano jaką to dużą dotację dostaje gorlickie MZK, bo jest deficytowe. I jakiś miesiąc temu widzę nowego przewoźnika na linii do Owczar. Nowość polega na tym, że ten nowy przewoźnik ma kursy dokładnie kilka minut przed autobusem MZK. Zatem mam pytanie do starostwa - Czy tak ma wyglądać konkurencja? Czy to jest naprawdę uzupełnienie oferty przewozowej na tej trasie? Czy Starostwo z ulicy Bieckiej ma tak abrdzo daleko do UM na Rynku że nie wie o problemach MZK? Czy nie może nowa firma jeździć wtedy, kiedy nie kursują w tym kierunku autobusy MZK (np. po godzinie 16, 18 - wtedy też ludzie kończą pracę, pasażerowie by się znaleźli). A za jakiś czas znów będą lamenty, łomatko jak to źle.
0 0
A czy w tej całej prywatyzacji nie chodziło o przejecie za "friko" nieruchomości w centrum miasta. PKS to była firma państwowa więc i dworzec powiniemn pozostać "państwowy" i słuzyć wszystkim przewoźnikom tak jak krakowski czy choćby nowosądecki. Gorlice miasto turystyczne- przygraniczne a do Koniecznej nie ma ani jednego kursu (ani Veolia, ani prywatni) tymczasem SAD z Bardejowa podjeżdża jak dawniej pod samą granicę. Wstyd.
0 0
To prawda Józku, wstyd. Ale tak właśnie wygląda "rozwój" turystyki po gorlicku. Tylko tych milionów euro z turystyki jakoś nie widać.
0 0
co racja to racja, 10 lat jezdziłam PKS-em, kierowcy są niemili i nieprzyjemni oczywiście nie wszyscy!! poza tym ceny biletów kosmiczne, od niedawna jezdze prywatna linia i to się już pewnie nie zmieni.
0 0
wiadomośc z ostatniej chwili, Veolia Sanok tez upada a pracownicy będa przenoszeni do Rzeszowa także nie jest to pojedynczy strzał tylko w nasze miasto...
0 0
Veolia tam nie ma chyba swojego oddziału. Jedynie w Mielcu, Sędziszowie i Łańcucie.
Ale żeby oddział sanocki miał kłopoty? Przecież tam konkurencji busowej jest o wiele mniej niż w Gorlicach, a to co jeździ np. w sezonie letnim i robi łapanki na turystów w Bieszczady, to wygląda jak w Zakopcu - stare rzęchy dla ludzi o mocnych nerwach.
0 0
Panie pośle Kochan liczymy na pana .Tylko żeby nie było tak jak ze STREFĄ EKONOMICZNĄ . Miał być wielki bum a wyszła klapa.
0 0
Czy widzieliście na Słowacji taki burdel w drogowym transporcie publicznym jak w naszym chorym kraju.?
Będąc na nartach w niedzielę w Stebniciej Hucie/wioska wielkości Owczar/ widziałem rozkład jazdy SAD kilka kursów
obsługiwanych piękną Karosą!! Zero na drogach starych śmierdzących busowych rzęchów z półprzytomnymi dziadkami,których przy życiu utrzymuje kolejny palony podczas jazdy skręt.
0 0
A może niech MZK jeździ wtedy gdy nie ma kursów prywatnych przewoźników?
Dlaczego ktoś kto inwestuje własna kasę ma być w sytuacji pokrzywdzonego? dlaczego mamy dotować MZK? skoro szefowie tej firmy nie potrafią prowadzić przedsiębiorstwa to w imię jakiej idei ma ona być dotowana?
Kupili jakieś merce w Finlandii chyba, to czemu do jasnej cholery nie robią kursów do Koniecznej? kursów skorelowanych z rozkładem jazdy Słowaków?
Rynek nie znosi próżni, w miejsce niewydolnych rozbuchanych prymitywnym zarządzaniem firm, dla których jedyna racja bytu jest dotacja i koryto pojawiają się firmy sprawne, czułe na potrzeby, z kursami dostosowanymi nie do widzimisię oderwanych od rzeczywistości urzędasów ale potrzeb osób korzystających z transportu.
takie firmy jak MZK nie maja racji bytu tak długo jak ich zarządzanie będzie oparte o dotacje, odcięcie wszelkich dotacji to test na umiejętności szefów.
gdy mam do wyboru w odniesieniu do takich firm jak MZK "socjalizm albo śmierć" to wybieram "śmierć" takiej firmy.
nie jest do niczego przydatna, stanowi jedynie miejsce w którym można "żreć z koryta" publicznej kasy.
Niech sobie załoga, do spółki z kim tam chce kupi ta firmę, niech zaryzykują własną przyszłość, własne pieniądze, los własnych rodzi, nie pokarzą że potrafią coś więcej niż tylko płakać na progach o dotacje
0 0
Zgadzam sie bo w sezonie zimowym i nie tylko az sie prosi aby MZK wydluzylo swoje kursy do Smerkowca przez Magure i Malastow. Zwlaszcza w weekendy kiedy prywatni nie jezdza. Lepiej jednak prosic o dotacje a juz najwyzszy czas aby panowie z MZK pokazali ze oni nie zatrzymali sie w latach siedemdziesiatych w swoim rozwoju! A tabor jakim jezdza to straszy mieszkancow Gorlic i okolic. Lepiej jednak swietowac i narzekac! Narciarze kogo interesuja. Wesolych Swiat!
0 0
w sobotę 19.12 wracałam wieczorem autobusem "boskiej" Veolii, było -15 stopni i nie działało ogrzewanie!!! Według mnie skandal. Siedzieliśmy zapatuleni, pozawijani w szaliki... ledwo dojechałam. Tak dbają o klienta...
0 0
Ludzie zauważcie jedno,jakimi trupami jeżdżą prywaciarze.Wystarczy na jeden dzień wizyta ITD i robią taką czystkę że nawet super VOYAGER kładzie kilka "zwłok" które zowią się autobusem.A co do byłego PKS-u to ktoś powinien mieć ucięte jaja za to co się stało z tą firmą.Aha jeszcze jedno, poseł Kochan to tak pomoże jak umarłemu kropidło.
0 0
Ja szczególnie polecam firmę która jeździ z Grybowa do Gorlic p. Stróże. Ich flagowy tabor to niebieski bus. Polecany szczególnie w przewozach szczytowych. Może zabrać nawet 25 osób, choć teoretycznie mieści się tam max. może 12.
0 0
wszystko zostało sprzedane albo zgnojone przez rządzących
niech teraz sprzedadzą Urząd Miasta , bo taki nie jest tu
potrzebny - banda konowałów i kłamców ,obiecanki a my się na to nabieramy dość tego , zobaczymy przy następnych wyborach
0 0
lepiej sprzedac pozbyc sie wszystkiego i zgarnąc kase do kieszeni.przeciesz władze miasta nie jeżdżą autobusami to po co mają się martwic o zwykłych szaraków a niech chodzą piechotą.pamiętają o nich tylko przed wyborami.nie może tutaj nic byc ani pociągu ani autobusu a ci prywatni?na czym jeżdzą na ojeju z frytek? i w środku ludzie jak sardynki siedzą bo każdy chce zaoszczędzic pare groszy bo na naszym terenie są takie zarobki że nie wiadomo czy isc do knajpy na jeden wieczór czy starac się utrzymac całą rodzine przez miesiąc i tego nie jest pewny czy go nie zwolnią z pracy. najwyższy czas uciekac z tąd bo tu nie ma szans na normalne życie to wegetacja!!! Wielkie Gorlice to kiedyś były a teraz to dziura zabita dechami gdzie władze kombinują jak więcej zgarnąc dla siebie.
0 0
Jestem pracownikiem PKS-u Gorlice z 30-letnim stażem pracy, nie moge nic złego powiedzieć o swoim obecnym pracodawcy. Mimo, iż jest to obecnie prywatny inwestor, w Firmie są przestrzegane wszelakie przepisy dotyczace czasu pracy kierowców, chciałbym aby dalej tak było. Na pewno nie zamieniłbym VEOLII TRANSPORT na żadnego innego prywatnego przewoźnika.
0 0
GUMIŚ ile ci dali za taki tekst???? Jestem byłym pracownikiem PKS-u w Kołobrzegu. Zapewne każdy chętnie przyjechałyby tutaj na odpoczynek czy do sanatorium. Miasto jak złoto ale niestety VEOLIA TRANSPORT tego złota nie widziała nigdy i nie widzi. Jak przeczytałem historię Gorlic to tak jakbym czytał o PKS-ie kołobrzeskim. Najpierw zwalnianie ludzi, cięcie na maksa linii, potem włączenie do VEOLIA TRANSPORT KUJAWY (śmiech na sali połączyli nas z Toruniem). I dzięki temu wcale nie jest lepiej. Z przeszło 140 osób załogi zostało ok. 50. Obiecanki o rozwoju firmy poszły do lamusa. A cierpią przede wszystkim pasażerowie. I to jest najgorsze. I na koniec współczuję kolegom z Gorlic i nie tylko. Na własnej skórze odczułem jakim "cudem" jest "rodzina VEOLIA".
0 0
Dworzec już całkiem upada,a to dlatego ze osoby rządzące z SANOKA kompletnie się nie nadają do tego..jak to możliwe żeby usuwać kursy które naprawdę się opłacają??!!stuknijcie się i wezcie się do roboty!!! może zamiast w Gorlicach zlikwidujecie kursy w Sanoku??!!!
0 0
GUMIŚ(CZYLI PEWNIE Przysławski ) puknij sie w ten pusty łeb!Firma miała stawiac na mlodych,dobrych solidnych kierowcow a tym czasem ich zwalnia-to jest chore!!najlepiej przeprowadz sie do Sanoka i nie opuszczaj zakichanej VEOLI az do smierci!!