Zamknij

Packshot - fotografia produktowa

00:00, 22.08.2019 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Co to jest Packshot? To sposób na rozwój firmy i odniesienie sukcesu. Sprzyja sprzedaży internetowej, promowaniu produktów i poszerzaniu zasięgu klientów. Packshot opiera się na zasadach wizualizacji danej rzeczy, która prowadzi dalej do decyzji o zakupie. Dzięki doświadczonemu zespołowi składającemu się z fotografów, grafików czy marketingowców, można pozytywnie odmienić ścieżkę kariery firmy.

Profesjonalny Packshot - na czym polega?

Celem Packshotu jest przedstawienie produktu w najatrakcyjniejszy dla niego sposób. Może mieć to dwie formy: statyczną lub obrotową. Najczęściej zauważamy to w internetowych sklepach odzieżowych - każda ze stron ubrań przedstawiana jest na osobnych zdjęciach, nieprzestrzennie lub w postaci interaktywnej wizualizacji - oglądamy daną rzecz poprzez jej obracanie. Dzięki temu Packshot nie tylko zwraca uwagę klienta, budzi zainteresowanie i prowadzi do nabycia rzeczy, ale też jest najbardziej wiarygodną reprezentacją produktu - dobrze przybliża wygląd danej rzeczy w rzeczywistości. Poza tym:

  • Packshot jest uniwersalnym narzędziem, stosuje się go w każdej branży.
  • Jedno wykonanie wystarczy, aby odtwarzać je na różnych nośnikach, od kanałów w mediach społecznościowych poprzez realne ulotki, banery, plakaty, akcesoria (w tym interaktywne).
  • Zapisuje się w pamięci odbiorców i prowadzi do identyfikacji wizualnej marki.
  • Może być ciekawą formą reklamy zewnętrznej.

Packshot jako część marketingu

Każda firma ma własne strategie marketingowe, a Packshot może być jedną z nich i w najlepszy sposób budować relację z klientem. Warto zwrócić uwagę na potrzeby użytkownika, charakter grupy docelowej i emocjonalność - jeśli chcemy przygotować coś więcej niż samo pokazanie przedmiotu. Udany Packshot wymaga kilku technicznych narzędzi, doświadczenia i zmysłu estetyki pracującego zespołu. Oto najważniejsza wiedza dotycząca powstawania obrazu:

  • Packshot statyczny to produkt na białym tle, o naturalnej kolorystyce.
  • Packshot obrotowy jak sama nazwa wskazuje obraca produkt, ale nie musi to dotyczyć wyłącznie pojedynczych przedmiotów. Packshot obrotowy mieszkań czy regionów jest również popularny.
  • Grono wyspecjalizowanych osób przygotowując dobry Packshot stawia na wysoką jakoś oświetlenia, właściwe kadrowanie, ostrość.

Packshot w studiu fotograficznym

Dobry Packshot powinien być wykonany w studiu fotograficznym. Dlaczego? Warunki domowe nie zawsze okazują się wystarczające - nie każdy ma również dostęp do nowoczesnego sprzętu, który odpowiedziałby na problemy np. z oświetleniem. W studiu fotograficznym możemy liczyć nie tylko na aparaty i zmienne obiektywy, ale też lampy, cykloramy, a na samym końcu - dostęp do najlepszych programów graficznych. Wymagają one zresztą biegłości obsługi i wiedzy. Przygotowanie Packshotu jest czasochłonne, dlatego warto zlecić je w studiu nie tylko przez wzgląd na jakość, ale też zaangażowanie i poświęcenie czasu. Studio fotograficzne ma wyodrębniane miejsca na przygotowanie Packshotu, dostosowane zarówno do małych produktów, jak i tych większych - np. mebli, sprzętu AGD, samochodów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%