Zamknij
Zdj. ilustracyjne/Edgars Kisuro/Pexels

Jak oszukują nas sieciówki odzieżowe, i czym jest "rozmiarówka próżności"?

15:00, 15.07.2022 Aktualizacja: 19:11, 15.07.2022

Jak oszukują nas sieciówki odzieżowe, i czym jest "rozmiarówka próżności"?

Popularne sieci sklepów z biegiem lat stosują coraz to skuteczniejsze chwyty marketingowe nakłaniające klientów do zakupu w ich sklepie. Wyszczuplające lustra, odpowiednie oświetlenie, relaksująca muzyka, czy też piękny świeży zapach. To niektóre z elementów strategii przyciągających nieświadomych klientów.  

Jednym z mniej rzucających się w oczy, ale równie popularnych chwytów marketingowych jest vanity sizing. Na czym polega ten sprytny trik?

Zdj. ilustracyjne/MART PRODUCTION/Pexels

Ze zjawiskiem vanity sizing spotkała się większość z nas, choć zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z jego nazwy. Zjawisko to, to nic innego jak "rozmiarówka próżności", dzięki której nasz rozmiar w niektórych sieciówkach jest zawsze taki sam, bez względu na mijający czas i nadmiar kilogramów

Czy zdarzyła ci się sytuacja, w której w jednej z sieciówek kupiłaś koszulkę w rozmiarze M, a w drugiej w rozmiarze S? A może standardowo sięgasz po ubrania w rozmiarze L, ale w innym sklepie udaje ci się wbić w rozmiar S? Prawdopodobnie sieciówka oferująca ubrania z zaniżonymi oznaczeniami rozmiarów stosuje vanity sizing!

Jak podają niektóre portale ubrania w sieciówkach potrafią być zawyżone nawet o 10 cm w obwodzie!

Wszystko po to, żeby kobieta, która jeszcze kilka lat temu nosiła rozmiar S, miała poczucie, że nadal może kupować w swoim ulubionym sklepie ubrania w tym samym rozmiarze, choć być może w ostatnim czasie przybrała na wadze.

Zdj. ilustracyjne/Ksenia Chernaya/Pexels

Chwyt vanity sizing zakłada, iż kobiety kupują chętniej i o wiele częściej w sklepach, w których ich rozmiar jest mniejszy

''Rozmiarówka próżności" to działanie typowo psychologiczne, które teoretycznie ma pomóc osobom kupującym poczuć się lepiej. Ma ono jednak o wiele więcej przeciwników niż zwolenników..

[ZT]12358[/ZT]

[ZT]12134[/ZT]

[ZT]11507[/ZT]


komentarz(2)

Uważać Uważać

2 0

Lepiej kupić na targu towar z marketu tak jak się kupuje wiejskie jajka a dawniej były z Bielanki a są z Biedronki. 12:45, 18.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Psychiatria Psychiatria

1 0

Większość ludzi układowych bywa w Gorlicach tępionych i mają problemy, bo układy Gorlickie kochają dyskryminacje ludzi którzy nie są na Gorlickich stanowiskach lub nie są ich ''kapusiami kablami'' i zdaje im się że są nietykalni bo mają swoich donosicieli anonimowych jak za PRL też było ''Ormo Bolki'' 02:34, 11.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%