Zamknij
REKLAMA

Wiosenna metamorfoza. Co zmienić w swoim wyglądzie i stylu życia?

12.03.2022Paulina Zielińska Paulina Zielińska

Wiosenna metamorfoza. Co zmienić w swoim wyglądzie i stylu życia?

Wiosna to czas, w którym wiele osób czuję potrzebę wprowadzenia większych, bądź mniejszych zmian w swoim wyglądzie, lub dotychczasowym stylu życia. Zmiana fryzury, wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych, czy odświeżenie swojej garderoby to tylko niektóre z całej listy metamorfoz przeprowadzanych wraz z nadejściem wiosny. 

Nowa pora roku, nowy wizerunek

Wśród kobiet najczęściej wybieranym krokiem ku wiosennej metamorfozie jest zmiana ułożenia, bądź  koloru włosów, w końcu nic tak diametralnie nie zmienia wyglądu jak nowa fryzura. O tym jaką najmodniejszą koloryzację w sezonie wiosna/lato 2022 wybrać dowiecie się z naszego ostatniego artykułu: SZWEDZKI BLOND, BURGUND, ODCIEŃ BRONDE. KOLORYZACJA WŁOSÓW NA SEZON 2022. 

Inną ważną wiosenną przemianą jest modernizacja garderoby. Jesień oraz zima to okres, w którym na ulicach rządzą stonowane kolory, w tym przede wszystkim odcienie szarości, czerń oraz beż. Wraz z nadejściem wiosny warto zatem ożywić swoją garderobę wprowadzając do niej nieco odważniejsze kolory. O tym jakie ubrania oraz dodatki będą hitem w najbliższym sezonie pisaliśmy tu: WIOSNA 2022. CO BĘDZIE HITEM SEZONU?

Zdjęcie autorstwa Ron Lach z Pexels

Zdrowe nawyki żywieniowe

Wprowadzenie zdrowego stylu życia nierozłącznie wiąże się z eliminacją złych nawyków żywieniowych. Zmiana praktykowanych przez lata przyzwyczajeń nie jest rzeczą prostą, dlatego też  bardzo ważne jest, aby uprzednio zaplanowane zmiany wprowadzać powoli i rozsądnie.

Modyfikację nawyków żywieniowych najlepiej rozpocząć od zmiany ilości przyjmowanych posiłków. Wprowadzenie regularnych posiłków znacząco wpływa na zwiększenie wydajności organizmu, utrzymanie zdrowej sylwetki oraz poprawę samopoczucia. W zdrowej diecie bardzo ważne jest również przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Prawidłowe nawodnienie to podstawa w utrzymaniu zdrowego i wydajnego organizmu. Zalecana dzienna dawka płynów dla dorosłego człowieka to od 1,5 do 2 litrów wody.  W codziennym menu nie może zabraknąć zarówno owoców, jak i warzyw. Świeże przekąski zapewniają potrzebne organizmowi witaminy oraz zapobiegają ryzyku wystąpienia wielu chorób.

Zdjęcie autorstwa Karolina Grabowska z Pexels

Ruch to zdrowie

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym bardzo wiele osób czy to z powodu pogody, czy też gorszego samopoczucia ogranicza swoją aktywność fizyczną. Wysiłek fizyczny pozytywnie wpływa nie tylko na utrzymanie smukłej sylwetki, ale i również wspomaga zdrowie oraz zwiększa dzienną efektywność człowieka. Dlatego też w okresie wiosennym bardzo ważne jest rozplanowanie swojego czasu tak, aby wolne chwile spędzać jak najbardziej aktywnie.

Do najczęściej wybieranych wiosennych aktywności należą:

Nordic walking 

Marsz z wykorzystaniem specjalnych kijków trzymanych w dłoniach. Korzyściami płynącymi z tego typu aktywności jest przede wszystkim poprawa kondycji oraz wydolności układu oddechowego, odciążenie stawów, w szczególności dolnego odcinka kręgosłupa oraz praca mięśni dolnych oraz górnych części ciała.

Jogging

Jeden z najpopularniejszych sportów przynoszący bardzo dużo korzyści związanych zarówno ze zwiększeniem wydolności serca, płuc, obniżeniem choresterolu, redukcją masy ciała, jak i poprawieniem nastroju, dotlenieniem mózgu oraz zwiększeniem efektywności procesów myślowych.  

Jazda na rowerze

Rodzaj aktywności fizycznej dostępnej i polecanej każdemu człowiekowi. Jazda na rowerze może przybierać formę weekendowej aktywności, ale i również stać się codziennym, ekonomicznym środkiem transportu. Korzyściami płynącymi z uprawiana tego sportu jest zwiększona wydajność organizmu w tym układu oddechowego, normalizacja poziomu cukru we krwi, redukcja tkanki tłuszczowej oraz zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni nóg. 

Dla osób, które z określonego powodu nie mogą uprawiać wymienionych powyżej aktywności polecane są codzienne spacery. Już 30 minut spaceru na świeżym powietrzu umożliwia komórkom regenerację, dostarcza do organizmu tlen oraz pozwala na utrzymanie dobrej formy. Dodatkowo spacer w słoneczną pogodę dostarcza naszej skórze tak potrzebnej w tym okresie Witaminy D. 

Zdjęcie autorstwa Karolina Grabowska z Pexels


komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz