Zamknij

Filmy reklamowe Warszawa. Jak stworzyć dobry film?

00:00, 27.11.2019 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Dziś modne jest tworzenie filmów dynamicznych, granych z ręki,  lekko chaotycznych, ale ze zwartą fabułą. Filmy te wyglądają jakby amator biegł z kamerą, albo reporter podążał śladem swojego bohatera. Jednak film reklamowy Warszawa to nie praca amatora, ale zespołowe tworzenie treści, które mają odpowiadać klientowi. Czy iść za modą, czy dopasować się do klienta?

Filmy reklamowe Warszawa. Jak stworzyć dobry film?

Dziś modne jest tworzenie filmów dynamicznych, granych z ręki,  lekko chaotycznych, ale ze zwartą fabułą. Filmy te wyglądają jakby amator biegł z kamerą, albo reporter podążał śladem swojego bohatera. Jednak film reklamowy Warszawa to nie praca amatora, ale zespołowe tworzenie treści, które mają odpowiadać klientowi. Czy iść za modą, czy dopasować się do klienta?

Dobierz formę do treści

Znasz to kiedy na większość Twoich pytań usługodawca odpowiada „To zależy”? Nikt tego nie lubi, bo nie wiadomo jaka idzie za tym treść. My odpowiadamy co się kryje się za magicznym „to zależy”. Cena za film reklamowy Warszawa zależy od:

  • użytego sprzętu,
  • czasu spędzonego nad przygotowaniem scenariusza i planu,
  • ilości zatrudnionych specjalistów,
  • efektu, który chce osiągnąć klient, czyli tzw. postprodukcji.

Cena filmu, który ma animacje, efekty dźwiękowe, jest nagrywany Steadicamem i dronem będzie z pewnością inna niż przy użyciu zwykłej kamery, bez dodatkowej pracy nad animacją w postprodukcji. I tu nasuwa się pytanie czy nie można tych wszystkich wysięgników, dronów i grafik postprodukcyjnych zastąpić zwykłymi kamerami i ograniczyć koszty? Oczywiście można, ale efekt jest zupełnie inny. To jakby zapytać czy nie można dotrzeć z punktu A do punktu B autobusem zamiast piechotą. Jeśli jest to kilometr, to łatwiej iść piechotą, jeśli jest to 500 km droga i efekt końcowy podróży będzie zupełnie inny.

Jaki powinien być dobry film reklamowy?

 Często zarówno klienci jak i producenci zadają sobie to pytanie. Odpowiedź na nie może wydawać się trudna, tym bardziej, że branż w których produkuje się filmy jest bardzo wiele. Jednak jest kilka pytań na które trzeba sobie na początku dopowiedzieć:

  • Dla kogo jest film, jak jest grupa docelowa?
  • Czy są ograniczenia budżetowe, jeśli tak, to jakie?
  • Jak długo ma trwać produkcja i jakie są ograniczenia czasowe?
  • Jakie są wymogi formalne lub prawne w danej branży?
  • Jakie są elementy niezbędne w filmie?
  • Co absolutnie w filmie pojawić się nie może?

Dla wielu klientów niektóre rzeczy są oczywiste i nie myślą o nich np. że musi być ostrzeżenie dla klientów, aby czytać ulotki, albo informacja, że to nie jest lek, albo że podczas konferencji, trzeba zwrócić uwagę na jakąś szczególnie ważną dla branży prezentację lub slajd.

Bardzo ważne jest także to, aby pamiętać, że produkcja filmu składa się z kliku podstawowych, niezbędnych do dobrej produkcji elementów. Są to:

  • obraz,
  • dźwięk,
  • światło

Artykuł powstał na podstawie: https://pjfilmsstudio.pl/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%