Zamknij

Kody rabatowe - czyli jak oszczędzić na zakupach?

10:26, 28.02.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:27, 28.02.2019
Skomentuj

Kupujemy dużo kosmetyków, ale też na kosmetycznym rynku panuje bardzo wysoka konkurencja, nie tylko między konkretnymi markami, ale także pomiędzy reprezentującymi je sieciami. Warto to, jako konsument, wykorzystać. Sieci bowiem prześcigają się w tym, żeby nas przyciągnąć odpowiednią reklamą, szerokim asortymentem, gratisami czy konkursami. Jednym z najchętniej wykorzystywanych przez duże, przodujące sieci, ale też niewielkich dystrybutorów narzędziem są kupony rabatowe. Sephora, Rossman czy Douglas, w każdej sieci znajdziemy wiele rodzajów kuponów rabatowych.

Rodzaje kuponów rabatowych.

Kupony rabatowe Sephora są doskonałym przykładem na to, by prześledzić jakich rodzajów narzędzi marketingowych używa duża, przodująca sieć dystrybucji kosmetyków, by dobrze skomponowanym systemem rabatowym zachęcać swoich klientów do zakupów właśnie w niej. Przede wszystkim, jeśli przyjrzymy się strukturze kuponów, zauważymy, że firma dywersyfikuje rodzaje kuponów tak, by dotrzeć do, jak największego i najbardziej zróżnicowanego grona potencjalnych klientów. Znajdziemy więc dwa podstawowe rodzaje kodów rabatowych-materialne i elektroniczne. Te pierwsze zwykle otrzymujemy w gazetkach, w samej perfumerii lub dołączone do zakupów. Drugie możemy wykorzystać w czasie zamówienia internetowego. Kody rabatowe dzielą się jeszcze według kilku innych kryteriów. Jeśli chodzi o kody powitalne, mogą być one dołączone do karty stałego klienta, która jest wyrabiana bezpłatnie przy zakupach, a kody powitalne realizuje się przy najbliższych zakupach. Zwykle kody te są procentowe lub kwotowe. W przypadku kodów kwotowych określony jest zwykle limit minimalny zakupów. Na przykład kod na 20 złotych przy zakupie od 50 złotych. Kody rabatowe Sephora niezależnie od tego, czy są to kody kwotowe, czy procentowe mają wyraźnie określone limity. W odróżnieniu od wielu innych firm wyraźnie określone na kuponie, a nie małym, wprowadzającym w błąd drukiem. Kody rabatowe Sephora, podobnie jak w przypadku innych firm, które oferują tak szeroki asortyment, to także kody na wybrane jego części lub na wybrane produkty.

Na co zwrócić uwagę, by efektywnie korzystać z kuponów

Oczywiście mając w ręku czy na mailu kupon patrzymy na wysokość zniżki. Potem jednak, zanim rozpoczniemy zakupy, zanalizujmy pozostałe parametry. Jeśli kupon możemy zrealizować w internecie sprawdźmy, czy zaznaczona na nim jest minimalna wysokość zamówienia. Tu mogą być spore rozpiętości od braku takiego limitu po określoną kwotę minimalnego zamówienia nawet do kilkuset złotych. Warto też sprawdzić, dla jakiej kategorii klientów kierowana jest dana promocja. Zwykle są to promocje dla wszystkich, a więc nowych i stałych klientów. Jeśli określone w warunkach promocji jest to, że dedykowana jest nowym klientom, zapewne wiąże się z pierwszorazowym założeniem karty lojalnościowej. Jeśli dla stałych-z jej posiadaniem. Dodatkową kategorią specyficznych rabatów są kupony na darmową dostawę. Chociaż pozornie nie dają zniżek, to dzięki temu także możemy zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%