Google to od lat najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która pozostawia konkurencję daleko w tyle. Szacuje się, że korzysta z niej aż 98% internautów w Polsce, a pozostałe 2% należy do Yahoo, Bing, DuckDuckGo, Interia Katalog oraz Yandex Ru. Nie dziwi więc fakt, że w Polsce domyślną wyszukiwarką w wielu przeglądarkach jest właśnie Google. Z tego też powodu agencje SEO zajmują się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych właśnie pod wyszukiwarkę Google.
Pamiętaj, jeśli chcesz, by Twoja firma zyskała przewagę wśród konkurencji i stała się rozpoznawalna, postaw na jej rozwój w Internecie. Stąd też po pierwsze musisz zdecydować się na działania związane z pozycjonowaniem. Dzięki nim Twoja strona czy sklep internetowy będzie miał szansę zdobyć pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Czym charakteryzują się działania SEO? Co daje pozycjonowanie i audyt SEO? Odpowiadamy!
Agencje SEO zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych, a więc ich optymalizacją, uzupełnianiem w treści, link buildingiem i wieloma innymi działaniami, mającymi na celu doprowadzenie do zwiększenia widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych. Na rynku polskim działają dziesiątki, jeśli nie setki agencji SEO. Skąd zatem dowiedzieć się, którą wybrać? Najlepiej szukając jej w Google! Jedną z takich agencji, które pojawia się w topowych wynikach wyszukiwania po wpisaniu fraz związanych z pozycjonowaniem, jest Pozycjonusz. Stąd też właśnie na przykładzie tej firmy omówimy usługi oferowane przez agencje SEO.
Pierwszym krokiem, jaki warto zrobić po znalezieniu potencjalnej agencji, jest odwiedzenie jej strony internetowej. Tam można zapoznać się z ofertą, efektami współpracy z klientami, a także historią samej firmy. W przypadku agencji Pozycjonusz jest to ponad 10 lat doświadczenia, ponad 40 000 zakończonych projektów oraz współpraca z wieloma znanymi, jak i początkującymi firmami na rynku polskim. Agencja oferuje szeroki wachlarz usług. Oprócz bogatego wyboru pakietów SEO, jest to również copywriting, konsulting, audyty SEO, link building, usługi techniczne i programistyczne itd.
Na przykładzie oferty agencji Pozycjonusz możemy zobaczyć, jak ważne jest pozycjonowanie pod konkretną branżę. Agencja posiada bowiem aż 9 pakietów, uwzgledniających potrzeby konkretnych branż. Dzielą się one na:
Audyt SEO warto wykonać zanim zostaną podjęte jakiekolwiek działania z zakresu pozycjonowania. Po zakończonym audycie w ręce klienta agencji SEO trafia raport, w którym opisane są wszystkie elementy strony, wymagające poprawy. Taki raport to nierzadko nawet 50 stron informacji na temat danej witryny. Dzięki audytowi można wprowadzać przemyślane zmiany i skutecznie eliminować błędy. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ tylko poprawnie działająca strona będzie mogła odnotowywać efekty pozycjonowania.
Jednym z najczęstszych pytań, jakie otrzymują agencje SEO, są pytania dotyczące ceny pozycjonowania stron. Jest to uzależnione od wielu czynników, m.in. od rodzaju podejmowanych działań czy wielkości strony. Jednak na stronie wielu agencji znajdziesz cennik pakietów pozycjonowania, a także cennik Google Ads. W przypadku firmy Pozycjonusz ceny pakietów rozpoczynają się już od 275 zł.