Marketing musi ewoluować, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Ta ewolucja jednak nie oznacza całkowitej rezygnacji ze sprawdzonych pomysłów, jak wykorzystanie drukowanych materiałów promocyjnych. Łączy się je z nowoczesnymi technologiami, czego efektami są wizytówki z kodami QR, pudełka z NFC. Interaktywne ulotki reklamowe zamów tutaj, a o pomysłach na ich wykorzystanie powiemy w tym artykule.
Kody QR — zapewnij klientom natychmiastowy dostęp do informacji online
Kody QR (quick response) to dwuwymiarowe kody kreskowe przechowujące różnorodne informacje, takie jak adresy URL, dane kontaktowe czy pliki multimedialne. Ich główną zaletą jest prostota –, aby uzyskać dostęp do treści, wystarczy zeskanować kod smartfonem. Sposobów wykorzystania kodów QR na materiałach drukowanych jest wiele:
- Bezpośredni link do sklepu online: Umieszczenie kodu QR na naklejce przekierowuje klienta prosto do sklepu internetowego, co jest idealnym rozwiązaniem dla firm sprzedających online, które dążą do zagwarantowania klientom szybkich i wygodnych zakupów.
- Promocje i zniżki: Kody QR kierują do ekskluzywnych ofert i zachęcają konsumentów do zakupu. Na przykład, możesz zaoferować swoim klientom 10% zniżki za zeskanowanie kodu lub podzielenie się nim w mediach społecznościowych.
- Informacje o produkcie: Po zeskanowaniu kodu QR, kupujący uzyskują więcej informacji o produkcie, np. instrukcję jego obsługi, informacje o składzie czy opinie innych konsumentów. Poprzez to rośnie ich zaufanie do marki.
- Interaktywne kampanie marketingowe: Kody QR można wykorzystać również do angażowania klientów w gry, konkursy i ankiety.
- Programy lojalnościowe. Umieść kod QR na opakowaniu, który po zeskanowaniu pozwala klientom na automatyczne dodanie punktów do ich konta lojalnościowego. Po osiągnięciu określonej liczby punktów mogą oni wymieniać je na nagrody, rabaty lub ekskluzywne produkty.
- Opinie. Możesz też umieścić kod QR, który będzie prowadził do strony z recenzjami i opiniami klientów, którzy już zakupili produkt. Potencjalni nabywcy mogą zapoznać się z autentycznymi doświadczeniami innych konsumentów, a następnie łatwiej podjąć decyzję zakupową.
NFC
NFC to technologia bezprzewodowej komunikacji bliskiego zasięgu, która choć kojarzona głównie z płatnościami mobilnymi, znajduje coraz szersze zastosowanie w marketingu. Kluczowym atutem technologii NFC jest jej zdolność do tworzenia wysoce spersonalizowanych doświadczeń.
Naklejka NFC może rozpoznać użytkownika, który już wcześniej z niej korzystał (w tym celu używany jest unikalny identyfikator jego urządzenia). Pozwala to na zapamiętanie jego poprzednich interakcji i preferencji. Przykładowo, jeśli klient użył naklejki NFC w sklepie odzieżowym, by dowiedzieć się więcej o konkretnym produkcie, system może zapamiętać jego zainteresowanie danym stylem, kolorem czy rozmiarem.
Przy kolejnej interakcji, naklejka NFC może aktywować spersonalizowane treści. Zamiast ogólnej informacji, klient otrzyma ofertę promocyjną na produkt, który wcześniej oglądał, albo propozycje podobnych artykułów, dopasowane do jego gustu. Może to być również zaproszenie do programu lojalnościowego z bonusami dobranymi pod kątem jego historii zakupów.
Personalizacja może uwzględniać dane zewnętrzne, jak lokalizacja użytkownika czy aktualne warunki pogodowe. Na przykład, naklejka NFC na przystanku autobusowym może zaproponować gorącą herbatę w pobliskiej kawiarni w chłodny dzień, a w upalny — orzeźwiający napój.
Interaktywne ulotki
Interaktywne ulotki łączą druk z treściami cyfrowymi i tym samym umożliwiają odbiorcom angażujące doświadczenia. Dzięki integracji z kodami QR i NFC, pozwalają na tworzenie dynamicznych materiałów marketingowych. Jeśli nie wiesz, jak dokładnie może wyglądać ulotka Twojej firmy z elementami interaktywnymi, zainspiruj się jednym z tych pomysłów:
- Materiały drukowane z kodami QR lub tagami NFC, które po zeskanowaniu uruchamiają filmy, prezentacje lub animacje związane z produktem, lub usługą.
- Dodanie kodów QR lub tagów NFC, które pozwalają klientom przeglądać katalogi produktów online i zapewniają łatwy dostęp do informacji.
- Ulotki z linkami do formularzy kontaktowych, które umożliwiają szybki kontakt konsumentów z Twoim Działem obsługi.
- Gry i quizy zwiększają zaangażowanie i sprawiają, że materiał marketingowy lepiej zapada w pamięć.
Na co zwrócić uwagę zamawiając materiały drukowane z wykorzystaniem technologii cyfrowych?

unsplash.com
Kiedy zamawiasz materiały drukowane z kodami QR, NFC lub elementami interaktywnymi, zawsze przestrzegaj podanych poniżej rad. Wówczas nie wydasz więcej środków, niż planowałeś i otrzymasz produkt zgodny z Twoimi oczekiwaniami:
- Projekt: Niezależnie od tego, jakie materiały drukowane zamawiasz, powinny one być atrakcyjne wizualnie i spójne z identyfikacją wizualną marki. Kody QR i tagi NFC powinny być dyskretnie wkomponowane w projekt, by nie odwracały uwagi od głównego przekazu.
- Jakość druku: Wysoka jakość druku zapewnia czytelność kodów QR i estetyczny wygląd naklejek. Warto więc poświęcić czas na poszukiwanie dobrej drukarni, która zrealizuje zlecenie w 100% zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
- Materiał: Wyboru odpowiedniego materiału warto poświęcić czas, szczególnie jeśli zamawiasz gadżety, które będą narażone na działanie czynników zewnętrznych, takich jak wilgoć czy promieniowanie UV. Trwałe materiały gwarantują dłuższą żywotność i lepszy wygląd.
- Testowanie: Przed drukiem należy przetestować działanie kodów QR i NFC na próbkach, aby upewnić się, że działają poprawnie.
- Integracja z systemami marketingowymi: Kody QR i NFC powinny być zintegrowane z narzędziami analitycznymi, które umożliwią śledzenie interakcji klientów i mierzyć efektywność kampanii.
Połączenie druku i nowych technologii to skuteczny sposób na zwiększenie zaangażowania klientów i efektywności kampanii marketingowych. Warto wykorzystać potencjał kodów QR, NFC i interaktywnych ulotek, aby tworzyć innowacyjne i angażujące materiały promocyjne.
Moszczenica: chciała zarobić – straciła oszczędności. T
Trzeba trzymać na kupce pod łóżkiem najlepiej i jeść prince polo drodzy państwo a gościa już maja jest z rożnowic i miał mnóstwo pieniedzy w domu z domu bogaty
Kupka pieniędzy
05:13, 2025-06-10
Moszczenica: chciała zarobić – straciła oszczędności. T
Ja sam raz byłem napalony na laptopa i poszłem do Skipa i byłem mu w stanie dozucic 100 zł po sprawdzeniu mi odmówił i odraził ze ta firma nie istnieje.
Klient
01:45, 2025-06-10
Moszczenica: chciała zarobić – straciła oszczędności. T
Jak by poszła do sklepu do posrednika to by zamowił Bezpiecznie.
xxx
01:40, 2025-06-10
Moszczenica: chciała zarobić – straciła oszczędności. T
Najwieksze zyski mozna ponies wpłacajac oszczednosci na fundacje a nie na oszustow.
Koles
01:35, 2025-06-10