Ostatnie tygodnie każdego roku to dla handlu okres szczególny. To wówczas sklepy, centra handlowe i inne obiekty komercyjne notują rekordowe obroty i wzmożony ruch klientów. Zanim jednak do tego dojdzie, centra handlowe przygotowują się na przyjęcie klientów, dekorując swoje obiekty z okazji Świąt i Nowego Roku. I właśnie o znaczeniu dekoracji świątecznych dla centrów handlowych piszemy poniżej. Dla nas, klientów są one ozdobą, dla zarządców obiektów stanowią ważny element biznesu. Zapraszamy do lektury.
Dekoracje świąteczne to nie tylko ozdoba, ale też ważny element strategii marketingowej. Oto cztery powody, dla których każdy zarządca galerii handlowej powinien zadbać o efektowne dekoracje w obiekcie:
1. Wyjątkowy nastrój
Dekoracje tworzą wyjątkową świąteczną atmosferę, która wpływa na emocje i nastroje klientów. Ludzie czują się bardziej radośni, spokojni i zrelaksowani, gdy widzą piękne światełka, choinki, bombki i inne elementy oświetleniowe. Zewnętrzne dekoracje świąteczne dla centrów handlowych sprawiają, że obiekt wyróżnia się na tle okolicznych zabudowań.
2. Zachęta do spontanicznych zakupów
Dekoracje mogą pobudzać zmysły i zachęcać do większych zakupów. Ozdoby świąteczne na każdym kroku, przypominają stale o okresie bożonarodzeniowym, który w dużym stopniu utożsamiany jest z wręczaniem sobie prezentów. Tym samym klienci są bardziej skłonni do wydawania pieniędzy, gdy czują się dobrze i mają poczucie, że biorą udział w czymś wyjątkowym.
3. Dłuższy czas spędzony w galerii
Dekoracje, które podkreślają wspaniałą atmosferę, mogą też sprawiać, że klienci będą chcieli dłużej pozostać w centrum handlowym i zaglądać do kolejnych sklepów. Im więcej klientów przebywa w obiekcie, tym większa szansa, że dokonają zakupu lub skorzystają z usług gastronomicznych, lub rozrywkowych.
4. Pozytywne wrażenie z pobytu w danym miejscu
Nowatorski design dekoracji może sprawić, że już z daleka obiekt wyróżniał się będzie na tle okolicy, i będzie zachęcał przechodniów do jego odwiedzenia. Piękne dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne, mogą korzystnie wpływać na postrzeganie całego centrum handlowego. Klienci mogą mieć lepsze zdanie o obiekcie, który dba o estetykę i klimat. W dłuższej perspektywie może to budować lojalność i powodować, że klienci będą chcieli wracać do tego samego miejsca.
Dekoracje świąteczne dla centrów handlowych są bardzo różnorodne i można je dostosować do charakteru i wielkości obiektu. Na ogół możemy je podzielić na trzy kategorie:
- dekoracje zewnętrzne to dekoracje umieszczane na fasadzie lub dachu centrum handlowego. Mogą to być np. dekoracje świetlne led, girlandy, bałwany, renifery ustawione wokół obiektu i tuż nad głównym wejściem. Dekoracje zewnętrzne mają za zadanie przyciągnąć uwagę i zachęcić do wejścia do obiektu.
- dekoracje wewnętrzne, umieszczane na suficie, ścianach, podłodze, schodach czy windach. Mogą to być np. choinki, bombki, łańcuchy lampkami, świeczniki czy figurki. Dekoracje wewnętrzne mają za zadanie stworzyć przytulny i ciepły klimat podczas pobytu w przestrzeniach publicznych.
- dekoracje interaktywne, które reagują na ruch lub dotyk klientów. Może to być np. choinka wydającą dźwięki, fotobudka z gadżetami świątecznymi, karuzela z reniferami czy grający kolędy domek z Mikołajem, do którego będą wchodzić dzieci. Zadaniem dekoracji interaktywnych jest zapewnienie rozrywki i zaangażowanie klientów.
Jak widać, dekoracje świąteczne dla centrów handlowych to dużo więcej niż świecąca ozdoba. To sposób na zwiększenie atrakcyjności i rentowności obiektu. Ogromny wybór dekoracji sprawi, że każdy obiekt może wyglądać wyjątkowo. Kluczowe jest przy tym, aby zadbać o dekoracje z dużym wyprzedzeniem, gdyż zarówno ich zakup, jak i montaż wymagają przygotowań i czasu.