Zamknij

Media społecznościowe jako narzędzie PR

15:18, 19.06.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 15:19, 19.06.2023

Kreowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych jest dziś niezwykle istotne. Takie serwisy nie tylko umożliwiają dotarcie z ofertą do nowych grup odbiorców, ale także pozwalają na nawiązanie z nimi dialogu i budowanie zaangażowania. Dlatego w public relations warto uwzględnić również ten kanał komunikacji z klientem. Zobacz, w jaki sposób social media mogą wpływać na wizerunek marki! 

Portale społecznościowe są miejscem, gdzie spora część użytkowników internetu spędza większość czasu. Dlatego stały się one popularnym narzędziem marketingowym. Jednak social media są także obszarem, który pomaga kreować PR – zarówno dużych marek, jak i mniejszych, lokalnych firm. Relacje budowane z odbiorcami w mediach społecznościowych mają swoją specyfikę, o czym trzeba pamiętać. Jak najskuteczniej wykorzystać drzemiący w nich potencjał? 

Dlaczego media społecznościowe różnią się od innych narzędzi public relations? 

 Nowe kanały komunikacji wymagają zmiany w myśleniu o PR. Dzięki mediom społecznościowym można dotrzeć z przekazem do ogromnej grupy odbiorców. Budowanie rozpoznawalności marki jest tam bardzo efektywne, jednak wymaga znajomości zasad działania takich portali. Tym, co wyróżnia komunikację poprzez social media, jest aktywny udział odbiorców.  

To narzędzie jest jednak mieczem obosiecznym – dzięki temu, że komunikaty bardzo szybko docierają do dużych grup, można zarówno poprawić wizerunek marki, jak i go zrujnować. 

Budowanie zaufania odbiorców 

Komunikacja w mediach społecznościowych jest dwustronna. Udostępniając treści na swoich kanałach, można niemal natychmiast uzyskać informację zwrotną. Dialog powinien być ważnym elementem kampanii w social mediach. Strategia PR musi obejmować język takiej komunikacji.  

Należy też przygotować się na nie przychylne, czy nawet szkalujące firmę komentarze. W takich przypadkach odpowiedź marki może nie tylko złagodzić negatywne emocje, ale jest także okazją do zaskarbienia sobie sympatii odbiorców. 

Spójna komunikacja w social mediach 

Aby budować wiarygodny wizerunek marki, należy pamiętać o spójności strategii komunikacyjnej. Język, w którym się ona odbywa, musi być dopasowany do specyfiki konkretnego portalu społecznościowego. W innym przypadku nie będzie atrakcyjny dla jego użytkowników. 

Należy jednak pamiętać, że sposób porozumiewania się z odbiorcami musi pasować także do charakteru marki. Nieumiejętne korzystanie z młodzieżowego slangu i niezgrabne nawiązywanie do aktualnych trendów, to jedne z najczęściej popełnianych przez firmy błędów. Taka komunikacja uznawana jest za nie autentyczną i może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.   

Public relations w social mediach – jasny przekaz 

Media społecznościowe charakteryzują się ogromną dynamiką. Prezentowane w nich materiały muszą przykuwać uwagę i w szybki, a jednocześnie przystępny sposób przekazywać treści. Dlatego zwykle najlepiej sprawdzają się publikacje, które są prezentowane w zwięzły i atrakcyjny wizualnie sposób.  

Dodawane na profilach marki treści muszą zainteresować odbiorcę już w ciągu pierwszych sekund.  

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%