Zamknij
Zobacz!

Wydatki młodego pokolenia internautów – ile płacą za konkretne produkty?

artykuł sponsorowany + 13:04, 25.08.2022 Aktualizacja: 13:05, 25.08.2022

22 miliony – taka liczba Polaków zamawia produkty lub usługi online [1]. Zakupy w sieci robi 77% internautów, wśród których dużą aktywność wykazują zarówno konsumenci po 50. roku życia, jak też reprezentanci młodego pokolenia [1]. Co kupują i ile za konkretne produkty płacą osoby w wieku 15-24 lata?

Młodzi internauci – co kupują online?

Internauci w wieku 15-24 lata, podobnie jak przedstawiciele innych grup, najczęściej kupują online odzież, dodatki i akcesoria – decyduje się na nie aż 77% badanych [2]. Na drugim miejscu plasują się książki płyty i filmy, które zamawia 61% najmłodszych e-konsumentów, zaś podium uzupełniają kosmetyki i perfumy, na które stawia 55% osób [2].

Do innych popularnych kategorii produktów w tej grupie wiekowej zaliczamy:

  • obuwie (54%) [2];
  • gry komputerowe (46%) [2];
  • biżuterię (42%) [2];
  • sprzęt RTV/AGD (42%) [2];
  • urządzenia mobilne (36%) [2];
  • sprzęt komputerowy (36%) [2];
  • multimedia (35%) [2];
  • bilety do kin i teatrów (35%) [2].

Czym wybory najmłodszych kupujących online różnią się w porównaniu do przedstawicieli innych kategorii wiekowych? Osoby w wieku 15-24 lata częściej niż pozostałe grupy sięgają po biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru [2]. Rzadziej wybierają natomiast sprzęty RTV/AGD, produkty farmaceutyczne, ubezpieczenia, artykuły dziecięce, meble i produkty spożywcze [2].

Ile młode pokolenie płaci za produkty w internecie?

Reprezentanci młodego pokolenia internautów najwięcej wydają na obuwie (222 zł miesięcznie) oraz sprzęt RTV/AGD (ponad 1323 zł w okresie 6 miesięcy) [3]. Duże kwoty przeznaczają także na urządzenia mobilne – w skali półrocza niespełna 1300 zł, co jest kwotą niemal dwukrotnie wyższą niż w przypadku osób w wieku 25-34 lata [4].

Ile młode pokolenie płaci miesięcznie za inne produkty? 214 zł za odzież, dodatki i akcesoria, 153 zł za kosmetyki i perfumy oraz 119 zł za produkty spożywcze [3].

Najmniejsze kwoty osoby w wieku 15-24 lata przeznaczają na zakupy przez internet artykułów dziecięcych i zabawek (99 zł), produktów farmaceutycznych (84 zł) oraz książek, płyt i filmów (77 zł) [3].

Visa Mobile – wirtualny portfel dla młodszych i starszych e-kupujących

Jak młode pokolenie internautów płaci online za zakupy w internecie? Jego reprezentanci wybierają przede wszystkim te metody, które pozwalają finalizować transakcje szybko oraz mobilnie [5]. Dlatego zarówno dla nich, jak też starszych e-konsumentów, powstają nowe metody płatności, takie jak Visa Mobile. Ten wirtualny portfel powstał po to, by transakcje były wygodne, szybkie oraz bezpieczne [6].

Z czego to wynika? Visa Mobile pozwala użytkownikom uniknąć konieczności podawania danych karty płatniczej oraz wprowadzania haseł podczas płatności w sklepie internetowym. Co więcej, dzięki usłudze nie trzeba przeklikiwać się przez wyskakujące okna oraz wypełniać wielu pól formularza. Warto dodać do tego kwestie bezpieczeństwa (każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa), dzięki czemu rozwiązanie jest odpowiednie do płacenia online. Zakupy stają się w ten sposób szybkie i wygodne [6].

Jak dokonywać płatności w internecie z Visa Mobile? Wystarczy uruchomić właściwą funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (czasami wymagana jest aktualizacja aplikacji bankowej albo inne czynności) albo ściągnąć oddzielną aplikację w sklepie dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu (jest to bezpłatne). Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html [6].

Po uruchomieniu i szybkim skonfigurowaniu usługi, można już płacić za zakupy przez internet z Visa Mobile – wystarczy wybrać w sklepie online ikonę z tym rozwiązaniem, wpisać w wolne pole numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie [6].

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

Bibliografia:

1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10

2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148

3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175-184

4. Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 7.06.2022

5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 123

6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 7.06.2022

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%