Pandemia COVID-19 nie zwalnia tempa, a naukowcy z całego świata pracują nad kolejnymi rozwiązaniami, które pomogą w zahamowaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2. Jedną z metod, dzięki którym ludzie mogą uniknąć zakażenia, jest ograniczanie kontaktu z obcymi osobami. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego amerykańska sieć restauracji KFC, która właśnie zaproponowała swoim klientom nową usługę.
Popularna sieć KFC zaprezentowała właśnie pierwsze autonomiczne foodtrucki, sterowane za pomocą sieci 5G. Miłośnicy smażonego kurczaka mogą kupować w nich swoje ulubione przekąski bez pośrednictwa sprzedawcy.
???????????????????????????????????????????2????1??KFC?????????????????????????????QR????????????????????? https://t.co/Wvwl2y4slP pic.twitter.com/8j14HTRF5j
— ???? (@shanghaineko) November 18, 2020
Usługa jak na razie dostępna jest wyłącznie w Chinach, jednak niewykluczone, że jeżeli "restauracje na kółkach" spotkają się z pozytywnym odbiorem klientów, sieć zdecyduje się na rozmieszczenie foodtrucków na całym świecie.
Za produkcję foodtrucków odpowiada firma Neolix - startup z Pekinu specjalizujący się w pojazdach autonomicznych.
Aby dokonać zamówienia, klienci posługują się ekranem dotykowym. Następnie płacą za pośrednictwem kodów QR. Po zatwierdzeniu transakcji, w pojeździe otwierają się drzwiczki, skąd można odebrać zestaw.
Skorzystanie z autonomicznych foodtrucków rozważa również sieć restauracji Pizza Hut.
Na razie nie wiadomo, czy usługa będzie dostępna w Polsce. Zdaniem ekspertów, popularyzacja tego typu rozwiązania, szczególnie w dobie pandemii koronawirusa, jest jednak nieunikniona.
źródło informacji" wp.tech
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz