Zamknij

Mieszkańcy gorlickiego chętnie sięgają po rządowe programy ?+?

19:08, 25.08.2018 Aktualizacja: 19:14, 25.08.2018
Skomentuj

„Krasiński Konopnicka patologia 500+” napis tej treści umieszczony na ekranach akustycznych od pewnego czasu wita wszystkich udających się od strony ul. Słowackiego do gorlickiego Parku Miejskiego. Sprawdźmy więc, jak to jest z tym „pięćset plus” w powiecie gorlickim.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Nasz artykuł opieramy na opracowaniu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, które to przesłało nam te szczegółowe dane dotyczące powiatu gorlickiego dla Programu Rodzina 500+ według stanu na dzień 30 czerwca br. oraz Programu „Dobry Start” (300 zł dla uczniów) według stanu na dzień 10 sierpnia 2018.

A oto liczby i fakty przedstawione w opracowaniu

  • 13,3 tysiąca – jest to liczba dzieci uprawnionych do świadczenia „500+” w czerwcu w powiecie gorlickim, co oznacza ich 63% udział wśród wszystkich dzieci w wieku do 18 lat zamieszkujących w naszym powiecie
  • 7,7 tysiąca – jest to liczba rodzin uczestniczących w Programie „500+”
  • Największy udział stanowią rodziny z dwójką dzieci, ich udział na 30 czerwca 2018 r. w powiecie gorlickim wynosił równo 50% tj. 3870 rodzin
  • 5,8 tysiąca – liczba rodzin spełniających kryterium dochodowe na pierwsze dziecko wynosi ( co stanowiło 75% ogółu wszystkich rodzin pobierających świadczenie w naszym powiecie), w tym 0.4 tysiąca rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym
  • Od początku istnienia Programu „500+” na świadczenia wychowawcze w gminach powiatu gorlickiego wydatkowano 190,2 miliona złotych
  • Od stycznia 2018 do 30 czerwca 2018 w powiecie gorlickim na świadczenia wychowawcze wydatkowano 41,1 miliona złotych.

Program „Dobry start”

W okresie od 1 lipca 2018 do 10 sierpnia 2018 w gminach powiatu gorlickiego złożono 5006 wniosków o świadczenie „Dobry start” w tym 1904 drogą elektroniczną. W tym samym okresie gminy rozpatrzyły 2266 wniosków i przyznały 3317 świadczeń. Dotychczas wypłacono już 1091 świadczeń na kwotę 327 300 zł.

A jak Państwo oceniacie ideę Programów "500+" oraz "Dobry start"? Czy widać w regionie jakieś znaczące zmiany po "wpompowaniu" w niego z podatków ponad 190 milionów złotych? Zapraszamy do dyskusji w formie komentarzy pod artykułem.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(27)

RealistaRealista

88 31

Źle. Dawanie pieniędzy za nic to największa głupota. Ludzie są teraz roszczeniowi,uważają, że wszystko im się należy. "Dej za darmo". Nie lepiej obniżyć VAT, a nie zabierać uczciwie pracującym na utrzymanie darmozjadów

19:35, 25.08.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qweqwe

24 23

W krajach UE funkcjonuja podobne swiadczenia.

19:40, 25.08.2018

tralalatralala

20 11

qve: Tylko czy te świadczenia są na kredyt (jak 500+), czy też są z nadwyżki budżetowej? Ja jestem za takimi programami, ale nie na lichwiarski procent, na który pożycza budżet państwa, a my, nasze dzieci i wnuki będziemy to spłacać. To nie tak powinno funkcjonować.
Obniżyć i uprościć maksymalnie VAT oraz podnieść kwotę wolną od podatku do poziomu np. 15 minimalnych pensji. Wyjdzie taniej i lepiej dla ludzi, bo pieniądze zostaną u nich w kieszeni.
Ale po co? Przecież biurwa musi na czymś łupić ludzi a politycy udowadniać, że coś robią "dla naszego dobra". Za swoje pieniądze ja też sobie zrobię dobrze. Bez łaski tych cwaniaków.

22:44, 25.08.2018

moniamonia

60 23

Mam poważne wątpliwości co do tego świadczenia. Rozdawnictwo nie prowadzi do niczego dobrego, przede wszystkim dlatego, że ludzie nie doceniają i nie szanują tego,na co sami nie zarobią. Ponadto kobiety odchodzą z rynku pracy, a rodziny niewydolne stają się jeszcze bardziej wykluczone. Część 500+ nie jest wydatkowana zgodnie z założeniami - nie trafia w żaden sposób do dzieci. No i my, czyli wszyscy pracujący składamy się na tę daninę, która w końcu zapewne przestanie być wypłacana - wystarczy zmiana władzy - o co wtedy? Znikną tłumy w dyskontach:) A jeszcze jedna refleksja - dzieci dostają darmowe podręczniki i ćwiczenia, a teraz jeszcze każde dodatkowo 300 zł. - skąd na to kasa? Ponadto jest znaczna część Polaków, która wychowywała dzieci w czasach, gdy nie było żadnej pomocy od państwa, komplet podręczników kosztował 600 zł i był na jeden raz, a 500+ to sfera utopii. I ta rzesza Polaków może czuć się pokrzywdzona, bo sama musiała wychować i wykształcić dzieci, a teraz obowiązkowa składa się na świadczenia rozdawane lekką ręką na prawo i lewo.

20:51, 25.08.2018
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

DomiDomi

8 14

Bo PO nie może już kraść. A jak ktoś zarobi 4000 tyś. To mu nie potrzebne 500+.

21:47, 25.08.2018

tralalatralala

20 10

"Ponadto kobiety odchodzą z rynku pracy"
Rynek tyrania za najniższą krajową (albo bez płaconych nadgodzin i delegacji, pracy na 3/4 i reszta na czarno) to nie jest rynek pracy. To jest patologia. I nie dziwię się kobietom, że mają dość i wolą zostać z dziećmi.

22:48, 25.08.2018

A-linkaA-linka

7 3

Witam Panią i cieszę się, że napisała Pani to, co ja zamierzałam. Popieram Pani wypowiedż w całej rozciągłości - w każdym zdaniu i w każdym słowie. Pozdrawiam serdecznie :)

11:13, 26.08.2018

AryskafanderAryskafander

4 2

Strasznie dużo w tym zazdrości, "ja nie miałem, a oni mają"... zamiast się ucieszyć, że jest lepiej.

22:24, 26.08.2018

LipaLipa

1 2

Monia nie badx zazdrosna. Moze zylas jak wiekszosc z nas w innym systemie , ale to nie upowaznia do tego aby zyczyc innym tego samego. Przeciez te pieniadze to jest dlugoterminowa inwestycja w mlodych, ktorzy beda tyrac na Twoja i innych emeryture. Im wiecej dzieci tym lepiej, a matki powinny zajmowac sie tylko wlasciwym wychowaniem i nadzorem nad dziecmi. Beda wtedy mialy czas na opieke, przgotowanie posilkow i na zycie rodzinne. A nie caly czas w pedzie, wszystko po lebkach, dzieci z kluczem na szyji - tak ma byc? To teraz sa efekty poprzedniej polityki rodzinnej - dzieci samopas, nie ucza sie, dopalacze i inne patologie - bo sa nie dopilnowane.dziwie sie ze jestes kobieta i tego nie rozumiesz.

16:13, 27.08.2018

andand

39 42

Nie korzystam, bo nie jestem zonaty i nie mam dzieci i nigdy pewnie nie skorzystam, ale popieram takie rzadowe programy dla polskich rodzin. Tymbardziej ze jest to kosztem uszczuplenia zodziejstwa zlodziejom m.in. podatku VAT itp. Takie programy sa na "nie" dla co niektorych ale krasc, okradac Polske mozna bylo.

21:02, 25.08.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolakPolak

8 6

A od kiedy pracujący na umowę obywatel i płacący podatki jest złodziejem? Bo to ON płaci VAT. Nie sklep. Nie przedsiębiorca. WSZYSTKIE PODATKI, OPŁATY itp. idzie z kieszeni tego pracującego obywatela, czyli de facto każdy pracujący obywatel traci pieniądze na rzecz innych. Zupełnie jak za komuny. Czy się stoi czy się leży, dwa tysiące się należy.

09:08, 26.08.2018

JanoJano

0 7

Polak, podobnie jest z dotacjami unijnymi i wszelkimi innymi inwestycjami państwa. Ty pracujesz, płacisz podatki a rząd potem z Twoich min podatków dotuje to, co sam uzna za słuszne, ani nie pyta się Ciebie w co zainwestować Twoje podatki. Tak było jest i będzie. Nie koniecznie myśli w tym o Tobie

11:37, 26.08.2018

EskobarEskobar

56 13

Mozna się smiać ze mozna inaczej , lepiej ale trzeba przyznać ze sporej ilosci biednych rodzin realnie poprawilo jakość życia. Wiem że gorliccy pracodawcy maja wielki ból d.. bo nikt juz nie chce pójść za 900zł na czarno i są bardzo tym faktem zdziwieni i oburzeni. Czy można było inaczej ? Pewnie tak ale czy ktoś przez tyle lat zrobił coś dla tych biednych? Hmm portal www dla bezdomnych z tego co pamietam. W Polsce każdy smieje się z tego, a grono tutejszych jak pracuje w UK czy Niemczech pierwsze sięga po socjal. Komuna i ich następcy chcą i chcieli żebyśmy zarabiali grosze, nie mieli własnego zdania, byli murzynami europy ... Kasa była ale dla znajomych królika.. Ja choć nie pobieram i pracuję poza Gorlicami cieszę się że może ciut płacę w Gorlicach dzięki temu pójdą choć ciut w góre bo to Patologia. A 500 czy 300 przecież posrednio i bezposrednio wraca z podatkami na tutejszym rynku bo chyba nikt tych pieniędzy nie składa do skarpety. Ktoś zazdrosci ze pobiera? Niech sam ma 3 dzieci i przeżyje tylko za to :)

21:06, 25.08.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolakPolak

5 10

A wystarczyło iść do pracy i przy trzecim dziecku kupić paczkę prezerwatyw. Zobaczymy jak będzie z tym programem jak młodzi dalej będą uciekać z kraju za chlebem. Dali 500+ a pracy jak nie było, tak nie ma.

09:11, 26.08.2018

tralalatralala

4 1

Ja mam mieszane uczucia patrząc na 500+. Jest potrzebny, bo wielu ludziom pomógł. Ale to wszystko kosztem deficytu budżetowego.
Faktem jest, że Janusze biznesu jęczą, bo nie ma chętnych niewolników do harówy za śmieszne pieniądze i słynne "jak się nie podoba, to czeka na twoje miejsce 10 chętnych". Dlatego naciskają wszelkimi sposobami na sprowadzanie kolejnych rzesz niewolników z Bangladeszu (są takie propozycje) i rząd nad tym się poważnie zastanawia.
Pies z kulawą nogą nie pomyśli o Polakach z Kazachstanu, nie pomyśli o Polakach na emigracji - dlaczego tam się znaleźli, nie pomyśli o uproszczeniu przepisów i obniżeniu podatków. Bo banda politycznych nierobów musi mieć problemy do rozwiązania. Problemy, które sama stworzyła, a które "dla naszego dobra" za nasze pieniądze, chce niby rozwiązywać.

20:59, 26.08.2018

DomiDomi

58 14

Polacy to hipokryci jak w Niemczech dają na dzieci to biorą i twierdzą, że to jest dobre troskliwie państwo, a jak u nas pomagają to patologia. Podejrzewam, że najwięcej mają do powiedzenia ci co nie mają dzieci, albo nie dostają na pierwsze. Gdyby pracodawcy dawali ludziom godziwe wypłaty to nie potrzeba by było 500+. Dlaczego te biedniesze dzieci mają być gorsze. A to, że trafią się rodziny, które są patologią tak było zawsze i tak będzie. Nie zmieni tego nikt. I jeszcze jedno bogaty zawsze dobrze promował się na biednym, bo on taki dobry pomaga da zużyte rzeczy, parę groszy niech się biedak cieszy, a on taki miłosierny i już lepszy pijar. BARDZO DOBRZE, ŻE TAKI PROGRAM JEST!

21:42, 25.08.2018
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

andyandy

10 7

Przecież 500+ i 300 na wyprawkę i darmowe podręczniki nie są skierowane tylko i wyłącznie do biednych rodzin!! Przedsiębiorcy, dyrektorzy, członkowie rad nadzorczych - wszyscy biorą te świadczenia (tylko na pierwsze dziecko nie - na każde kolejne bez względu na dochód dostają 500+). Ludzie - to nie żadna pomoc, tylko PR rządzących, ale PR robiony kosztem społeczeństwa. Ludzie - zacznijcie myśleć , a nie tylko bezkrytycznie brać i się cieszyć, że przybywa w kieszeni...

21:49, 25.08.2018

20182018

2 2

KINDERGELD w Niemczech już jest kupe lat, 800+ nawet na pierwsze dziecko, to tam też jest patologia?

13:38, 26.08.2018

MM

2 0

Pracodawcy dają "godziwe" wypłaty z tym, że z tych wypłat blisko połowę zabiera Państwo. I tu jest problem. Ci co najwięcej pracują, muszą oddawać i dokładać się, również tym ludziom, co w ogóle nie robią i nie zamierzają bo: "Po co, jak dają za darmo?!"

17:45, 27.08.2018

CzołgistaCzołgista

42 8

500+ czy "dobry start" nie tworzą patologii. Patologia była też wcześniej, kiedy nikt jeszcze nie mówił o tych programach. A trzeba przyznać, że wiele rodzin korzysta z tego faktycznie wydając pieniądze na potrzeby dzieci, natomiast pewien odsetek ludzi którzy za 500+ szukają korzyści dla siebie zawsze będzie. Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie próbował polepszyć sobie życie kosztem innych. Tak już jest. A co do tego, że dawniej nie było świadczeń i ludzie wychowujący wtedy dzieci mogą czuć się pokrzywdzeni: A co mają powiedzieć ludzie którzy wychowywali się w czasach gdy nie było komputerów, internetu itd. Czy mogą czuć się pokrzywdzeni, że nie mieli możliwości z nich korzystać?

22:01, 25.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DomiDomi

35 11

Do andy ile zarabiasz? Spróbuj żyć za najniższą krajową "gorlicką" nie każdy chce wyjechać za granicę zostawiając rodzinę(bo co to za rodzina jak ojciec tygodniami poza domem). A pracodawcy niechętnie dzielą się pieniędzmi.

22:02, 25.08.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tralalatralala

9 0

Przeczytaj dokładnie, co on napisał.

22:49, 25.08.2018

LudwikLudwik

22 12

Chore gadanie że w dawniejszych czasach nikt nie dostawał kasy od tak ale jak by był taki program każdy by brał taka prawda. Ciekawe czy jakby każdemu obywatelowi rząd dawał po nawet to 300 zł to nikt by nie brał wszyscy by brali żal dupe ściska to brać się do roboty będa dzieci to dostanie a nie narzekać I mówić patologia popieram ten program

22:58, 25.08.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolakPolak

11 6

Właśnie. WSZYSTKIM obywatelom, a tylko dzieciatym. Czyli zabiorą temu co haruje jak wół we fabryce i dadzą temu co, tylko pracuje biodrami.

09:10, 26.08.2018

AryskafanderAryskafander

2 2

@Polak - to rzuć fabrykę i zacznij ruszać biodrami.

22:20, 26.08.2018

DomiDomi

18 7

Do tralala. Ja wiem co on napisał. Ale bogatemu nie robi to różnicy, a komuś kto jest na najniższej tak.

23:03, 25.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amalaamala

23 10

ludzie w jakich czasach wy żyjecie naprawdę trzeba być totalnie pustym człowiekiem żeby nie wiedzieć ile kosztują teraz choćby nawet buty dla dziecka ,ubrania .naprawde wyrzygane ludziom 500plus to kropla w morzu potrzeb.zastanowcie się zanim kogoś oceniacie. bo naprawdę nie nam jest oceniać bo jest ktoś nad nami i to on oceni każdego z nas kiedyś z osobna...zal mi was naprawde

06:49, 26.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrezesPrezes

23 20

Dla mnie to chory program, ok tym naprawdę biednym, co mają chore dziecko jak najbardziej, ale tym co pracują po co?, ile znam osób co mówi do pracy po co będę szła jak mam 2tys złotych, chore albo są tacy co kasę wydają na raty za samochód itp

07:48, 26.08.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

5 1

To jest właśnie dowód na patologię polskiego rynku pracy i wynagrodzeń, na szczęście najgorsze mamy chyba za sobą. Jak można pracować i nie móc wyżyć z pracy? A tak w Polsce było przez 25 lat. Programy pomocowe wreszcie wyrównują braki w pensjach.

22:19, 26.08.2018

~~~~ja~~~~ja

20 6

Co do samego 500+ to osobiście nie mam zdania z jednej strony dobrze, że niektórym się poprawia a z drugiej szkoda, że moim kosztem (sam nie biorę) ale często słyszane/czytane argumenty o patologii do mnie całkowicie nie przemawiają. Patologia jest, była i będzie bez względu na te "+" i oni w życiu tych pieniędzy nie powinni do ręki brać (jakaś inna forma nie wiem obiady w szkole itd.) ale to mały odsetek, bo nikt mi nie wmówi, że dajmy na to co 10 Gorliczanin (czy Polak) to jakaś patologia a widząc ten nasmarowany na ekranach sprayem napis myślę "patologia to właśnie przemówiła".

08:03, 26.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pmkpmk

11 5

200mln pln... kupa kasy wpompowana na rynek i wypompowana za granicę bo wydana w zagranicznych sieciówkach.

08:56, 26.08.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

4 1

A bez 500+ ludzie kupowaliby wyłącznie w osiedlowych sklepikach...

22:14, 26.08.2018

20182018

10 2

Program 500+ ma wiele twarzy, napiszę Wam po krótce jak to jest:
1) Uważam że plusem jest jeśli te pieniądze są przeznacone dla dzieci, na ich wychowanie, dla ich dobra, na ich naukę, na wyżywienie itp... Kolejnym plusem jest to że pracodawcy którzy marnie wynagradzają swoich pracowników (najniższa krajowa) zaczną ich bardziej szanować, po co pracować za najniższą jak masz dziecko lub dwójkę i siedzisz spokojnie w domu do pewnego czasu oczywiście. Dla młodej mamy dużo bardziej komfortowa sytuacja to taka że ma swoje dzieci pod swoją opieką nie musi oddawać do żłobka czy płacić niani, sama wychowa a kasa ta sama.
2) Minusy ? niestety każdy kij ma 2 końce, przypuszczam że są rodziny które nie wykorzystują tej kasy dla dobra dzieci, jedynie dla siebie na własne używki typu piwo,wódka, papierosy itp., Innym minusem i to poważnym jest sytuacja gdzie rodzice decydują się na kolejne dziecko tylko i wyłącznie dla tego bo dojdzie 500zł do domowego budżetu, nie patrząc na inne aspekty, rodzić dzieci dla samej kasy uważam za patologię niestety. Minusem również jest postrzeganie ciężarnych, załóżmy że rodzice chcą mieć dziecko (bez patrzenia na jakiekolwiek zasiłki) niestety ludzie jak teraz widzą ciężarną, to nie mówią ?O będą mieli dziecko? tylko mówią ?O będzie 500+? to jest kolejna patologia! Państwo prócz wydawania na 500+ powinno prowadzić szkolenia dla matek itp. by nie wypadły z rynku pracy, nikt do emerytury nie będzie robił dzieci.
3) Komu nie pasuje 500+, wiadomo jak wyżej napisałem pracodawcom NK (najniższa krajowa), poza tym singlom 30+ którzy boją się lub nie chcą mieć dzieci, najlepsze zajęcie internecik 24H, rodzinom z jedym dzieckiem, często spłacający kredyty hipoteczne, emerytom którym Państwo za wiele nie dokłada niestety,
4) Jeszcze dodam hasło patologia 500+ ktoś pisze a w Niemczech jest 800+ i to na pierwsze dziecko też, o tym nikt nie wspomina, poczytaj o KINDERGELD

13:34, 26.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KINDERGELD w NiemczeKINDERGELD w Niemcze

7 0

Kindergeld w 2018 roku

Kindergeld jest świadczeniem wypłacanym co miesiąc na każde dziecko. W 2018 roku po niewielkiej podwyżce (o 2?) kwoty zasiłku kształtują się następująco:
194 euro na pierwsze i drugie dziecko
200 euro na trzecie dziecko
225 euro na każde kolejne dziecko
Kinderzuschlag, czyli dodatek do Kindergeld

Osoby o niezbyt wysokich dochodach (poniżej 900? miesięcznie), ale nie pobierające zapomogi społecznej Hartz IV mogą również w 2018 roku otrzymać dodatek do Kindergeld w wysokości do 170? miesięcznie na każde dziecko. Dodatek ten nosi nazwę Kinderzuschlag i TUTAJ wyjaśniamy kto może go otrzymać i gdzie składa się wniosek.

13:41, 26.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zarobki w NiemczechZarobki w Niemczech

13 0

Jak zarabiasz poniżej 900 EURO (3852zł) to dostajesz na pierwsze dziecko 194+170 EURO i na drugie dziecko 200+170 EURO = to daje prawie 7000zł w tym samej zapomogi 734 EURO czyli 3141zł na dwójkę dzieci!!!!! i co jest różnica w porównaniu do PL? to ponad 6 razy więcej bo w PL nie ma nic na pierwsze dziecko a na drugie tylko 500zł...Dziwne że Polacy wyjeżdżają?

13:50, 26.08.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bettibetti

2 6

ok ale to się skończy a Polakow tam nikt nie szanuje dzieci polskie w szkołach też są złem koniecznym.Lepiej mieć mniej ale żyć i kształcić dzieci w Polsce

14:27, 26.08.2018

waryjactwowaryjactwo

10 11

Ludzie nie szalejcie nie porównujcie najwiekszego złodzieja (czyt. Niemcy)w Europie do Polski. Nie porównujcie gospodarki największego złodzieja w Europie do gospodarki polskiej. Jak ktoś myśli że takie twory jak Unię tworzy się żeby robić dobrze biedakom to... Na te kindergeldy pracuja wszyscy członkowie unii i coraz cieniej piszczą bo drukarki są w Niemczech, a co za tym idzie nie można dodrukować własnego pieniądza.

15:10, 26.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do zarobki w NiemczeDo zarobki w Niemcze

0 0

A jak masz umowę o pracę to można się starać o jakąś kasę od państwa i na jakie warunki trzeba spełnić?

17:44, 26.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janek sobieskijanek sobieski

11 5

Prawda jest taka i może to sprawdzić każdy, że program 500+ krytykują ci, którzy z niego nie korzystają! Patologia to napisała to hasło na ekranach.

18:57, 26.08.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PawełPaweł

6 0

Kto z PO i tym podobnych zrezygnował z 500+ dla idei? rękaw w górę!! widzę nie ma chętnych

10:56, 27.08.2018

HuzarHuzar

11 12

Ten program trzeba poprawić. Chore jest to, że ja biorę na drugie dziecko 500, i mój szef też bierze na drugie 500. Różnica naszych dochodów miesięcznych? Około 7 tys. zł. CHORE!

19:03, 26.08.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

6 2

A tu się zgodzę. Kryterium dochodowe jednak powinno być zastosowane. Ktoś, kto zarabia 10 tys. zł na miesiąc z powodzeniem obejdzie się bez 500+.

22:10, 26.08.2018

MM

3 1

Dlaczego Ci co pracują najwięcej, czy zakładali przedsiębiorstwa zaczynając od zera, tylko ciężką pracą potrafią zarabiać te "7 tys. więcej" mają być jeszcze za to niesprawiedliwe traktowani?

17:47, 27.08.2018

AryskafanderAryskafander

11 11

To nie są pieniądze "za nic" - to są pieniądze za ciężką robotę z dziećmi i przy dzieciach, po to, by za 25, 50 i 100 lat mówił jeszcze ktoś po polsku między Tatrami a Bałtykiem.

22:08, 26.08.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

onaona

4 6

właśnie takie komentarze świadczą o patologicznym podejściu...jak praca przy twoich własnych dzieciach jest taką ciężką robotą dla ciebie to po co je masz? dawniej było po 8 dzieci w domu i baby nie stękały że im ciężko wychować... teraz ,,praca przy dzieciach to ciężka robota" to jest robota?? szczególnie ,jak od 2 roku życia dziecko siedzi w żłobku całymi dniami, a znam takie przypadki bo pracowałam w zawodzie.i dość się na patrzyłam na matki polki, co zrobią wszystko by tylko pozbyć się dziecka z domu.no ale to ciężka robota....ja bym tego tak nie nazwała, choć sama jestem matką.

10:10, 27.08.2018

elaela

8 6

mam jedno dziecko i nie dostaję od państwa nic...płacę za przedszkole, posiłki w przedszkolu , basen, kino, słowem wszystko 100%. W tej sytuacji mogę powiedzieć- jak państwo traktuje moje dziecko? jakieś gorsze? nie stać mnie by wyjść z dzieckiem, bo wszędzie ceny są kosmiczne! a nie mam tych 500zł by wydać. najgorsi są nauczyciele! odkąd rodzice dostają w większości to świadczenie, uważają, że mogą bez ogródek wymagać od rodziców każdej sumy na imprezy, wycieczki, składki itd. bo przecież rodzice teraz mają tyle pieniędzy...jak już dają pieniądze na dzieci, to niech dają na każde. jaki sens jest w dawaniu 500+ rodzinom zamożnym na 3 czy 4 dziecko, a odmawianie świadczenia rodzinie na 1 dziecko , gdzie próg dochodowy jest 800zł na osobę więc wcale nie tak dużo! ma to skłonić rodziców do posiadania kolejnych dzieci? chore

09:34, 27.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elaela

9 7

aż strach iść na zebranie w szkole bo nie wiadomo co kolejna nawiedzona mamuśka- siedząca w domu , za pieniądze 500+ w radzie rodziców- wymyśli.50 zł na mikołaja, wycieczka za 100zł? to przecież nic...no tak dla kogoś komu kasa leci z nieba...co ma powiedzieć osoba która żyje za 2100 i musi na to ciężko pracować? a może mam mojemu dziecku odmówić tego co mają inne dzieci z rządowych pieniążków? też płacę tu podatki i co z tego mam?

09:55, 27.08.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

7 4

Postaraj się o dzieci i przestań miauczeć :)

12:16, 27.08.2018

AryskafanderAryskafander

3 1

A myślisz, że przed 500+ tego nie było?

14:34, 27.08.2018

Tony HowkTony Howk

5 12

Tak PIS kupuje głosy. Do niczego dobrego na dłuższą metę to nie prowadzi. Przyzwyczajanie ludzi do dostawania miski za darmo nie jest dobre. Stare powiedzenie z wędką i rybą jest mądre...

10:48, 27.08.2018
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

7 1

Wiesz jaką wędkę dawało państwo polskie swoim obywatelom przez 25 lat? Pampers na kasie w hipermarkecie, lichwiarski kredyt do końca życia lub emigracja.

14:33, 27.08.2018

~~~~ja~~~~ja

3 0

Zgadza się 500+ jest programem, który ma skłonić do posiadania kolejnych dzieci (takie jest jego założenie) czego nie należy mylić z pełnym finansowaniem ich wychowania , gdyż wiadomo, że dziecko kosztuje więcej niż 500 zł / msc. Właśnie na pierwsze dziecko nie gdyż jak wyjaśniałem chodzi o KOLEJNE dzieci a jedno zwykle każda para posiada (lub będzie miała) bez względu na warunki materialne.

15:50, 27.08.2018

~~~~ja~~~~ja

0 0

To powyżej miało być do @ela

15:52, 27.08.2018

LipaLipa

0 4

No to wyjedz do niemiec - proste

16:17, 27.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LipaLipa

0 4

Pewnie ty masz pelna miske o jest ci dobrze - to wystarczy.

16:19, 27.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eleele

0 0

tak postaram się o dziecko że by dostać 500 zł.... nie jestem chora umysłowo patologu! zresztą to nie ma nic do rzeczy... rzecz w tym jak państwo traktuje pierwsze dziecko jełopie

16:13, 31.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%