Portal Rynek Kolejowy podał dzisiaj (19 kwietnia) informację dotyczącą możliwości realizacji dwóch projektów z listy rezerwowej Kolei Plus, co będzie możliwe między innymi dzięki... zaniechaniu realizacji rewitalizacji linii Gorlice – Jasło. Wiadomość ta została potwierdzona w PKP PLK.
Niespełna rok temu poznaliśmy projekty, jakie miały zostać zrealizowane w ramach programu Kolej Plus. Wśród nich była rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Gorlice – Jasło celem usprawnienia połączenia Kraków – Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy tymi liniami. Projekt znalazł się wśród 34 zadań wybranych do realizacji.
[ZT]11619[/ZT]
Wszyscy cieszyliśmy się, że pociągi będą mogły ponownie zawitać do centrum miasta, bowiem w ramach projektu przewidziano rewitalizację dwóch linii kolejowych. Pierwsza była bardzo krótka, jednak istotna dla samego miasta: to linia nr 110, czyli Gorlice – Gorlice Zagórzany. Druga objęta programem to Gorlice Zagórzany – Jasło, która jest częścią trasy kolejowej łączącej stolicę Beskidu Niskiego z Rzeszowem.
Na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego powstało nawet dla tego projektu wstępne studium planistyczno-prognostyczne.
Projekt przewidywał także budowę łącznicy kolejowej w Gorlicach między liniami kolejowymi 108 i 110 oraz modernizację infrastruktury peronowej w gminach Moszczenica (przystanek kolejowy Moszczenica Małopolska) i Łużna (przystanek kolejowy Szalowa i stacja kolejowa Wola Łużańska).
Zwróciliśmy się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego z prośbą o udzielenie informacji prasowej dotyczącej powodów zaniechania realizacji tej inwestycji, która miała być współfinansowana przez UMWM. Uzasadnienie opublikujemy jak tylko je otrzymamy.
[FOTORELACJA]1628[/FOTORELACJA]
Źródło info: rynek-kolejowy.pl
kretek20:14, 19.04.2023
Tak a c ięzkie transporty na ukaine i z ukrainy ida dalej . dalej naprwiacie tory i puszcazie zboze ukrainskie. Myslicie ze nikt nie widzi??? dlaczego klamiecie???
strona wuwuwu21:32, 19.04.2023
Zamiast tego na listę podstawową wskoczyły projekty dla odcinków Bielsko-Skoczów oraz Międzychód-Skwierzyna.
Pani posłanka BB mówiła niedawno w Wysowej coś o nowoczesnej komunikacji. Rozumiem, że tak Pani partyjni koledzy z Sejmiku, w tym i koleżanka z Gorlic rozumieją rozwój komunikacji? Gratulacje dla wyborców po raz kolejny. Szkoda tylko, że inni też dostają rykoszetem po głowie.
Janosik197121:41, 19.04.2023
A czy ktoś się łudził że, będzie inaczej.....!!! Zaściankowe władze to i zaściankowe inwestycje....ktòrych nie ma i nie bèdzie!!! Tak samo jest z obwodnicą Gorlic, nic nie mogą!!! Lub nie chcą!!!
Kozak23:27, 19.04.2023
Obiecanki cacanki a g....mu radosc. Pani Posel do dziela ! Cyrk wyborczy sie zbliza. Senatora od kolei wsrod zywych juz nie ma. niestety. Rewitalizacji linii Gorlice-Jaslo padla. Brawo Pisiory !
Mig08:36, 20.04.2023
Akurat "PiSiory" tę linię chciały rewitalizować, nawet przyznali dostępne środki i zakwalifikowały nasz odcinek do programu Kolej Plus. Czekamy na informacje, kto i dlaczego zaniechał tych planów. Prawdopodobnie tu w grę wchodzi samorząd pod lobby przedsiębiorców transportowych. A samorządem rządzi PO/Lewica i PSL.
strona wuwuwu08:52, 20.04.2023
Mig - Inwestycja jest w gestii Urzędu Marszałkowskiego. W Sejmiku Województwa Małopolskiego klub PiS ma 24 mandaty, klub KO - 11 mandatów a klub PSL - 4 mandaty.
Obserwator18:30, 20.04.2023
Jest koniecznosc poczekac na wyjasnienie z jakich przyczyn inwestycja zostala wstrzymana. Aktualne komtarze sa niepoparte merytoryczna wiedza.
???23:53, 20.04.2023
Kiepsko obserwujesz. a jaka inna może być przyczyna jak nie brak szmalu.
do MIG17:54, 21.04.2023
Ty taki *%#)!& od urodzenia?
tralala07:41, 20.04.2023
To był projekt, który faktycznie mógł dużo poprawić w tej materii. Patrząc na to, ze pospieszny z Zagórzan do Krakowa już teraz ma czas rozkładowy 2 h 10 minut, to remont linii z Gorlic + budowa łącznika dałoby czas jazdy z centrum miasta do Krakowa rzędu 2 h 15 minut. Warto. Oczywiście na FB pojawili się malkontenci, że nie warto. Nie warto to sobie głowę zaprzątać takimi ludźmi. Czesi modernizują swoje linie, żeby zyskać kilka minut tu, kilka tam i mają postęp. U nas - czasy zaborów.
Dodam, że według artykułu z 17.09.2021 w Małopolsce miały być realizowane jeszcze takie projekty:
Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odc. Sucha Beskidzka - Żywiec celem usprawnienia połączenia Kraków – Żywiec
Budowa połączenia kolejowego Kraków – Olkusz
Budowa połączenia kolejowego Kraków – Myślenice
Budowa połączenia kolejowego Kraków – Niepołomice
Teraz Marszałek rzuci Gorlicom jakieś ochłapy na parę przepustów i jakiś jarmark i będzie git. A infrastruktura na poziomie dna i narzekanie dlaczego jest źle. Ano dlatego. Ale turystykę nadal będziemy rozwijać. Jak papier toaletowy za PRLu.
12309:27, 20.04.2023
Ja mieszkam przy torach i widzę że pociągami nikt nie jeżdzi ( pociągi jeżdżą puste) , czyli nie ma klientów, a przez to ekonomicznie to nieopłacalne. Lepiej te pieniądze przeznaczyć w infrastrukturę drogową, a nie kolejową i wprowadzić bezkolizyjny ruch samochodowy w okolicy ( ronda zamiast świateł , dodatkowe pasy dla skrętu w prawo , mniej ograniczeń szybkości i.t.p.)
strona wuwuwu09:40, 20.04.2023
Teraz nikt nie jeździ, bo zamknięty jest odcinek od Stróż do Tarnowa, więc pociągi nie jeżdżą. A jak jeżdżą, to zapraszam na stację w Zagórzanach. Szczególnie na poranny do Krakowa przed siódmą. Zobaczymy, na miejscu jak to jest.
Woj2212:50, 20.04.2023
Wręcz przeciwnie. Pociągi pełne. W porywach w pociągu Bieszczady (tym czerwonym) brakowało miejsc (miejsca są numerowane). Studenci z Krosna i okolic bardzo chwalą połączenie z Krakowem. Ja też kilka razy jechałem, więc opisuję co widziałem. Może się wydawać, ze to jakiś stara ciufcia (faktycznie ma 60 lat), ale od Tarnowa gna 120 km/h i jest niesamowicie wygodny.
Jeżeli pojawią się pociągi pracownicze to też będą pełne. Trzymam kciuki. Nie ma jak pociąg. Można książki czytać.
Gorlik10:51, 20.04.2023
To oczywista oczywistość – brak pieniędzy w kasie kaczystów. Pieniądze teraz już nie płyną do nas z Unii Europejskiej ale odwrotnie do Unii w postaci kar. Jeszcze wiele inwestycji upadnie, bo propagandyści rządowi głoszą, że damy sobie radę bez funduszy europejskich. To prawda, oni na tym nic nie stracą, do ich kolesi ukrytych w różnych spółkach płyną miliony ze wszystkich ministerstw zamiast na zdrowie, zbrojenia, edukację itp. Ządzący muszą także mieć niemałą sumkę na kiełbasę wyborczą, którą za chwilę zaczną rozdawać. A lud, jak w powyższych komentarzach, szuka winnych a to po stronie PO, PSL i innych. A to my podatnicy na tych chorych decyzjach tłustych kotów przy władzy, ciągłym boksowaniu się z UE – BĘDZIEMY POSZKODOWANI.
Gorlicznin18:37, 20.04.2023
Gorlik,- przydal by sie Tobie dobry specyjalista z dziedziny psychiatri, musisz o tym powaznie pomyslec.
Gorlik19:28, 20.04.2023
Ty Gorlicznin, pewnie wybrałeś kiepskiego specjalistę z dziedziny psychiatrii i jak widać niewiele Ci pomógł.
Ja zalecam Ci taką oto prostą terapię : napisz w którym miejscu napisałem nieprawdę a postaram się Ci to wyjaśnić, tak na chłopski rozum.
KK11:11, 20.04.2023
To jak ludzie dojadą do wioski Shreka?!
T00012:27, 20.04.2023
Piekna sprawa dla Gorlic. Ale pisiory go zalatwily. Wazniejsza wlasna pelna kiesa partii rzadzacej a nie dobro zwyklych ludzi. Kto sie z nami liczy!!!
.18:40, 20.04.2023
Skad taka wiedze posiadasz?, jesli nie znasz przyczyny, nie pyskuj.
Ja08:29, 21.04.2023
Co ty mówisz za głupoty.. Nie chodzi o kwestie finansowe, bo PiS na kolej wygospodarowało duże środki. I za linię do Gorlic weszły inne projekty, więc środki na to są. Tutaj zaważyły inne kwestie, prawdopodobnie lobby. A jak już czepiasz się "piosiorów" to przypomnieć Ci, że to właśnie za PO-PSL zlikwidowano największą liczbę połączeń kolejowych, zamykano dworce i nie robiono żadnych inwestycji w kolej, która wg PO miała zniknąć?
Gorlik20:14, 21.04.2023
Do – Ja : Jak jesteś tak barrrrdzo zorientowany(a), to napisz bo chcielibyśmy wiedzieć na co poszły te (wirtualne) środki zamiast na kolej w Gorlicach ? Za rządów PO – PSL istotnie były wyłączane z ruchu z ruchu niektóre lokalne linie kolejowe. Powód był tylko jeden, linie te z powodu fatalnego stanu technicznego (PATRZ ZDJĘCIE) stawały się nierentowne. Rząd PO-PSL , moim zdaniem postąpił po gospodarsku, bo zaczął od budowy autostrad i dróg szybkiego ruchu, pozostawiając kolej na drugi plan.
MM20:33, 21.04.2023
Do Ja: jak zwykle łżesz.. jest taki portal nakolei, gdzie znajdziesz tabelkę za czyich rządów (czyli za którego premiera) zlikwidowano jaką linię kolejową. Okazuje się, że Olszewski, Kaczyński i Szydło zlikwidowali razem zaledwie jedno połączenie mniej (razem 13), niż Tusk i Kopacz (14). Rekordzistą był rząd Millera, a potem Belki.
Niestety żadnemu premierowi nie udało się zlikwidować głupoty co niektórych... Przeproś i Spadaj
kole/jarka11:55, 21.04.2023
Nie ma nad czym płakać, bo ten pomysł był z góry skazany na niepowodzenie. Przede wszystkim z powodu braku racjonalnych ku niemu przesłanek. Dlaczego? Bo taki łącznik miałby sens, gdyby na trasie pomiędzy Gorlicami a "resztą świata" kursowało kilkanaście par pociągów, a region miałby potencjał na rozwój turystyki: byłoby po co i gdzie przyjeżdżać. Bądźmy realistami - szlak architektury drewnianej, Beskid Niski sam w sobie, czy pierwszowojenne cmentarze nie są żadnym turystycznym rarytasem, a atrakcją dla bardzo wąskiej grupy osób o bardzo specyficznych zainteresowaniach. Rodzina z dwójką dzieci nie przyjedzie, bo im się pociechy zanudzą u nas. Wydawanie setek milionów złotych dla samej chęci posiadania łącznika, jest lekkim nieporozumieniem.
Cypisek15:52, 21.04.2023
kolejarka głupoty opowiada. Proszę sprawdzić np. jak zmienił się ruch pociągów (ile ich przybyło) po remontach np. a liniach Poznań-Wągrowiec, Lublin-Lubartów, Wrocław-Świdnica, Rzeszów-Jasło, Rzeszów-Tarnobrzeg albo Opole-Nysa. W roku 2001 zostały one zamknięte jako nierentowne przez słynnego ministra Syryjczyka (rząd AWS-UW czyli teraz PiS-PO).
Po gorlickich torach pociągi nie jeżdżą, bo prędkości są marne. Z Zagórzan do Gorlic od km 0.128 do km 3.600 jest 50 km/h, potem do samych Gorlic 30 km/h. Kto po tym będzie jeździł? To jest prędkość na XXI wiek?
Jak tory będą w dobrym stanie, to będą kursować pociągi. Niech się Pani nie martwi. W dwie godziny z groszami z centrum Gorlic do centrum Krakowa znajdą się chętni do jazdy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gorlice24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 1
Nasi miejscowi wlodarze na sile chca sie odizolowac od swiata, zlikwidowali dworzec, nie chca kolei, bo po co, przeciez im na tych cieplych lewackich fotelikach jest tak dobrze i stac ich na porzadny samochod, a gawiedz niech zapyla z buta.