Zamknij

Rzecznik Praw Konsumentów. Na co skarżą się mieszkańcy powiatu gorlickiego?

10:57, 02.02.2023 . Aktualizacja: 11:05, 02.02.2023
Skomentuj fot. ilustracyjne / pixabay.com fot. ilustracyjne / pixabay.com

Krzysztof Majcher – Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Gorlicach udzielił w 2022 roku 1 814 porad, a zakres spraw kierowanych do niego był bardzo szeroki, zarówno pod kątem złożoności, jak i wartości przedmiotów, których dotyczyły sprawy.
 

Niezmiennie od wielu lat najczęściej zgłaszane skargi konsumentów dotyczyły: niewykonania bądź nienależytego wykonania umów sprzedaży sprzętu RTV i AGD, odzieży i obuwia, mebli, artykułów wyposażenia wnętrz, czy motoryzacji. W zakresie jakości i zakresu świadczonych usług zapytania dotyczyły głownie usług turystycznych, telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, finansowych oraz związanych z bieżącą konserwacją i utrzymaniem domów.

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów – 1 814 spraw
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów – 99 spraw pisemnych
  • wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów, pomoc w sformułowaniu pism procesowych – 6 spraw
  • wnioski o wszczęcie egzekucji komorniczej działając na rzecz konsumentów – 2 wnioski
  • przygotowanie projektu zgłoszenia wierzytelności – 1 sprawa
  • zawiadomienie o popełnieniu przez przedsiębiorców wykroczenia – 3 sprawy

Jednym z zadań rzecznika jest prowadzenie działań edukacyjno-informacyjnych, których celem jest przekazanie konsumentom wiedzy z zakresu praw konsumenckich i umiejętności korzystania z niej w określonych sytuacjach. Działalność ta była realizowana przez kontakt z mediami oraz rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych, które przekazywane były zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom.


Źródło info: Starostwo Powiatowe w Gorlicach

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%