Krzysztof Majcher – Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Gorlicach udzielił w 2022 roku 1 814 porad, a zakres spraw kierowanych do niego był bardzo szeroki, zarówno pod kątem złożoności, jak i wartości przedmiotów, których dotyczyły sprawy.
Niezmiennie od wielu lat najczęściej zgłaszane skargi konsumentów dotyczyły: niewykonania bądź nienależytego wykonania umów sprzedaży sprzętu RTV i AGD, odzieży i obuwia, mebli, artykułów wyposażenia wnętrz, czy motoryzacji. W zakresie jakości i zakresu świadczonych usług zapytania dotyczyły głownie usług turystycznych, telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, finansowych oraz związanych z bieżącą konserwacją i utrzymaniem domów.
Jednym z zadań rzecznika jest prowadzenie działań edukacyjno-informacyjnych, których celem jest przekazanie konsumentom wiedzy z zakresu praw konsumenckich i umiejętności korzystania z niej w określonych sytuacjach. Działalność ta była realizowana przez kontakt z mediami oraz rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych, które przekazywane były zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom.
Źródło info: Starostwo Powiatowe w Gorlicach
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz