Zamknij

Gorlice. Będzie 5 nowych rond na drodze krajowej? – dotarliśmy do projektów przebudowy GDDKiA

Piotr BoczońPiotr Boczoń 09:20, 25.04.2022 Aktualizacja: 13:22, 26.04.2022
Skomentuj fot. PIotr Boczoń / Gorlice24 / opracowanie graficzne fot. PIotr Boczoń / Gorlice24 / opracowanie graficzne

Czy Gorlice czeka rewolucja? Pięć nowych rond w ciągu ulic Kościuszki, Parkowej i Bieckiej, dodatkowa droga równoległa do obecnej obwodnicy.  Gorlice24 dotarło do koncepcji GDDKiA dotyczącej przebudowy drogi krajowej w obrębie miasta Gorlice.

Plany przebudowy drogi krajowej DK28 w 2019 roku zatwierdził Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk. Koszt całej inwestycji w obrębie miasta oszacowany wg cen z 2019 roku wynosi 73 miliony złotych – dziś koszt z pewnością będzie zdecydowanie większy. Projekt pt. „Rozbudowa drogi krajowej DK28 na odcinku w Gorlicach” na zlecenie Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych przygotowuje biuro projektowo-badawcze Transprojekt-Warszawa. Koszt tego etapu prac to 3 miliony złotych.

Inwestycja obejmuje przebudową całej drogi krajowej na terenie miasta Gorlice, w tym budowę 5 nowych rond.

Część rozwiązań, które zobaczycie poniżej z pewnością wzbudzi dyskusje, jednak to co najważniejsze – są poważne plany, by chociaż częściowo rozwiązać problem korków z jakimi boryka się miasto. Projekt, do którego dotarliśmy obejmuje gruntowną przebudowę drogi krajowej na całym odcinku pomiędzy granicami miasta.

W chwili zakończenia tego etapu projektowego konieczne będzie ostateczne pozyskanie przez zarządcę drogi środków na realizację inwestycji. Chociaż zostały one ujęte w planach inwestycyjnych Ministerstwa Infrastruktury do roku 2027 znaczny wzrost cen może nieco skomplikować sytuację.

5 nowych rond, dodatkowa droga dojazdowa wzdłuż obwodnicy…

To będzie rewolucja drogowa w mieście. Nowe ronda mają powstać w tych miejscach:

  •  skrzyżowanie ulicy Kościuszki i Św. Maksyma (droga do Cerkwi na zawodziu) – rondo jednopasmowe
  •  skrzyżowanie ul. Kościuszki i Węgierskiej – rondo jednopasmowe
  •  skrzyżowanie na Zawodziu – rondo turbinowe
  • skrzyżowanie ul. Parkowej i Bieckiej – rondo jednopasmowe
  • skrzyżowanie ul. Bieckiej i Przemysłowej – rondo jednopasmowe

Ponadto moją powstać dodatkowe drogi dojazdowe równoległe wzdłuż obwodnicy – od Galerii Parkowej do nowego Ronda przy Jarmarku Pogórzańskim oraz od stacji paliw Valdi do nowego ronda przy Gór-Stalu.

Skrzyżowanie ulicy Kościuszki i Św. Maksyma (droga dojazdowa do Cerkwi). O rondzie w tym miejscu mówiono od dawna. Miało łączyć Zachodnią Obwodnicę z DK28.

Rondo u zbiegu ul. Św. Maksyma (dawny fragment ul. Brzechwy) i Kościuszki nie jest zaskoczeniem. W planach funkcjonuje od wielu lat i miało łączyć zachodnią obwodnicę Gorlic z DK28. Właściciele części przylegających nieruchomości od dawna mają świadomość, że kiedyś może tu powstać taka forma skrzyżowania.

Z pewnością skrzyżowanie ul. Węgierskiej i Kościuszki wymaga zmian. Tak może wyglądać rondo w tym miejsciu. Zdj. Gorlice24

Z pewnością największym zaskoczeniem może być pomysł stworzenia ronda na skrzyżowaniu ulic Węgierskiej i Kościuszki. Niezaprzeczalnym faktem jest, że to właśnie światła w tym miejscu mają duży udział w tworzeniu się gigantycznych korków od strony Ropicy Polskiej.

Wg planów koncepcyjnych, zniknie większa część zieleńca przed „Marysieńką”, w zamian pojawi się wygodny i szeroki zjazd do bloków. Pomnik Ignacego Łukasiewicza byłby przeniesiony do zachodniego narożnika skweru, a piesi zyskaliby dodatkowe wygodne przejścia.  

Przewidziano również przesunięcie zatoczki autobusowej na wysokość wybudowanego w ostatnim czasie nowego budynku.

Zgodnie z zapowiedziami na Zawodziu ma powstać rondo turbinowe. Zdj. Gorlice24

Światła na Zawodziu spędzają sen z powiek gorlickich kierowców. W projekcie zaskoczenia nie ma – rondo turbinowe, o którym mówi się od jakiegoś czasu. To, na co warto zwrócić uwagę i zasługuje naszym zdaniem na duży plus, to dodatkowy prawo-skręt z ulicy Mickiewicza. Dzięki temu, kierowcy wyjeżdżający z centrum nie będą musieli wjeżdżać na rondo.

Na uwagę w tym wypadku zasługują również dwa pasy w kierunku Glinika, na które można zjechać z ronda. Jeden z nich na końcu będzie stanowił dzisiejszy zjazd do ulicy Sportowej (m.in. na stację paliw).

Na dwóch odcinkach mają powstać drogi dodatkowe równoległe do DK28. Kolorem błękitnym oznaczono ścieżki rowerowe. Na grafice nowe rondo przy Jarmarku Pogórzańskim.

Kolejnym zaskoczeniem może być budowa dodatkowej, węższej jezdni wzdłuż obwodnicy, czyli ul. Parkowej. Ma ona połączyć Galerię Parkową z nowym rondem, które powstanie kilometr dalej. Nowa, równoległa jezdnia ma być węższa i ulokowana pomiędzy ścieżką rowerową, a drogą krajową. Ma umożliwić wygodny dojazd do działek zlokalizowanych nad rzeką Ropą ( parametry drogi krajowej w ciągu ul Parkowej moją zostać podwyższone i zarządca chce ograniczyć ilość zjazdów )

Skrzyżowanie ulic Parkowej i Bieckiej mogłoby być oznaczone czarnym punktem. Nowe rozwiązanie z pewnością ograniczy ilość wypadków w tym miejscu. Zdj. Gorlice24

Skrzyżowanie, na którym dochodziło do śmiertelnych wypadków ma przejść do historii. Przy Jarmarku Pogórzańskim ma powstać rondo jednopasmowe, z dodatkowym zjazdem na wspomnianą nową jezdnię równoległą.

Zniknie połącznie Michalusa z obwodnicą?

Kolejna zmiana jaką obejmuje koncepcja to likwidacja połączenia ulicy Bieckiej z Michalusa przy markecie budowlanym. W tym miejscu przewidziano zatoczkę autobusową.

Ostatnie rondo ma powstać na wysokości zakładów Gór-Stalu i ma ułatwić zjazd do strefy przemysłowej. Powstanie dokładnie w miejscu dzisiejszego skrzyżowania z dodatkowymi zjazdami.

To, czego naszym zdaniem bardzo brakuje w planach to przebudowa skrzyżowania z ul. Skrzyńskich i Zakole. Obecnie mamy w tym miejscu sygnalizację świetlną. Jest to kolejne miejsce, w którym dziś powstają korki, a trzeba też zauważyć, że trwa obecnie budowa nowej strefy aktywności gospodarczej właśnie przy ulicy Zakole. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości to skrzyżowanie dróg krajowej, wojewódzkiej i powiatowej będzie jeszcze bardziej obciążone. Mamy jednak nadzieję, że plany ulegną jeszcze zmianie, zwłaszcza w tym przypadku.

Oprócz wspomnianych powyżej zmian w przebiegu drogi krajowej na terenie miasta należy także podniesienie nośności jezdni do 115kN/oś oraz podniesienie jej parametrów. Zostaną wybudowane zatoki autobusowe oraz na fragmentach (m.in. przy stacji paliw BP) także ścieżki pieszo-rowerowe.

Powyższe plany wciąż są na etapie projektowym i ostateczny projekt przebudowy drogi może się jeszcze zmienić.

Inwestycja jest częścią gruntownej przebudowy drogi DK28 od Nowego Sącza do granicy województwa małopolskiego, która ma się zakończyć najpóźniej do 2027 roku.

Zdjęcia i opracowanie graficzne: Gorlice24 / fragmenty projektu

Żródło: GDDKiA / własne / opracowanie Gorlcie24

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(38)

Passat lpgPassat lpg

17 6

Ciekawe czy takie rozwiązanie na Zawodziu zaakceptuje pan Stanisław

09:32, 25.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gf500gf500

11 0

Stanisław ma wywalone pewnie bo mieszka w drugim końcu bloku :P

11:03, 25.04.2022

NikiforNikifor

35 5

Wszystko spoko, ale w pierwszej kolejności pomyślcie nad przesunięciem przejść dla pieszych od zjazdu z ronda, tak, by przynajmniej jeden autobus się w tym obszarze zmieścił, wówczas, piesi nie blokowali by przejazdów, jak to robią obecnie.

09:39, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AaaAaa

22 2

Rety, co będzie się działo na drogach pod GCK, gdy zablokują przejazd między ulicą Michalusa a obwodnicą?!

09:43, 25.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nic Nic

2 2

A ci ma się dziać, pojadą dalej

22:15, 26.04.2022

maciekmaciek

1 0

a moze most

17:49, 28.04.2022

jaja

24 3

no to dopiero będą korki

10:25, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserverObserver

23 5

Pomysł budowy równoległych dróg dojazdowych na pewno nie zlikwiduje korków na obwodnicy
Natomiast na pewno zlikwidowane zostaną drzewa i krzewy stanowiące ochronę Parku przy drodze rowerowej
Ścieżka rowerowa będzie stykać się z drogą dojazdową - przygnębiająca perspektywa

10:43, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaajaa

24 9

Czyli ciąg dalszy przygotowań do setek Tirów tygodniowo jadących do Gorlic ze śmieciami z Polski (m.in. ze Śląska) do spalarni Empolu, której budowa za chwilę pewnie ruszy.

11:01, 25.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ClipperClipper

6 1

Jaa, chyba masz nieaktualne dane. Spalarnia Empolu już jest wybudowana i zapewne lada tydzień/miesiąc zacznie spalać śmieci :(

23:00, 25.04.2022

GorlikGorlik

8 1

Otóż to – temat „spalarnia śmieci” jest tematem ZASTRZEŻONYM. Jak się okazuje to nawet w N. Sączu na ten temat wiedzą więcej. Podczas nadzwyczajnej sesji rady miasta N. Sącza, poświęconej ewentualnej budowie spalarni, jeden z dyskutantów powiedział : cytuję „Jesteśmy zapłacić za śmieci więcej, byle pojechały do GORLIC i KRAKOWA i tam zostały spalone”.
Jak się okazuje to w dużych miastach wokół Gorlic ludzie podskakują z radości, że śmieci pojadą do Gorlic („miasta światła”)….. i śmieci ? A my Gorliczanie, nieliczni, wiemy, że nasze Starostwo Powiatowe wydało decyzję na budowę instalacji na „termiczną utylizację odpadów”, czy jakoś tak teraz nazywają SPALARNIĘ ŚMIECI, lecz jak twierdzi nadzór budowlany, do tego czasu inwestor nie zgłosił rozpoczęcia budowy tej instalacji. W tym czasie do Gorlic zjeżdżają się już śmieciarki (duże i małe) z rejestracją N. Sącza, w jakim celu ? Trudno to wszystko ogarnąć.

12:09, 26.04.2022

voxvox

9 0

Chyba miasta smogu i spalin ,a nie miasta światła.

21:28, 26.04.2022

654654

28 3

Już widzę jak gorliccy pseudokierowcy jeżdzą po rondzie turbinowym :D
Milicjant drogowy powinien sobie tam budkę koło ronda postawić żeby być na miejscu .

11:10, 25.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Passat lpgPassat lpg

4 0

Pan Stanisław dopilnuje i utrwali aparatem.

21:32, 26.04.2022

adam1adam1

29 7

Te ronda nie poprawią płynności ruchu na drogach w Gorlicach. Wyjaśniałem to już w poprzednim artykule na temat korków w mieście. Może to jeszcze raz wkleję aby przypomnieć:
"Cały problem polega na tym, że Gorlice położone są na dwóch brzegach rzeki Ropy. Na przeciwległych stronach znajdują się osiedla mieszkaniowe, szkoły, urzędy, sklepy itp. Te dwie części miasta łączy praktycznie tylko jeden most, na którym skupia się cały wewnętrzny ruch kołowy w mieście. Jeżeli ktoś chce jechać z Zawodzia na ulicę Krakowską lub do Rynku to musi przejechać przez zatłoczone skrzyżowanie Mickiewicza, Kościuszki, Sienkiewicza oraz to nieszczęsne rondo pod Drukarnią. Jedynym rozwiązaniem, które częściowo rozwiąże problem to obwodnica zachodnia z drugim mostem na Ropie. Oprócz tego należy wybudować jak najwięcej przejść dla pieszych nad lub pod ziemią."

12:55, 25.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

FF

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KormoranKormoran

6 7

Czyli nie dość że Gorlice to miasto starców, to jeszcze chcesz tymi schodami wykończyć tych starców na amen żeby Gorlice stały się miastem wymarłym? Łykacie jak pelikany te *%#)!& z nadziemnymi przejściami, podziemnymi, rondami. Bloki mieszkalne wpierw trzeba wyburzyć żeby to wszystko postawić, albo schody będą niemal pionowe. Nie, nie wyskakuj mi tu z "ruchomymi schodami" itp. bo na taki właśnie ludzie starsi najczęściej mają kontuzję. Dalej - niepełnosprawni. Jak zamierzasz rozwiązać te kwestię? Niestety MUSISZ do nich przystosować infrastrukturę bo takie jest prawo.
Przede wszystkim bezkolizyjne skręty w prawo zwiększają przepustowość skrzyżowań i tych waszych nieszczęsnych rond. Druga sprawa do dojazd do centrum miasta od Nowego Sącza jeszcze PRZED skrzyżowaniem Kościuszki-Węgierska. Tam trzeba postawić most i zrobić dojazd. Żeby ludzie jadący do Centrum od Nowego Sącza mogli ominąć skrzyżowanie Kościuszki-Mickiewicza-Parkowa-Sienkiewicza.

16:10, 25.04.2022

marekmarek

4 1

Masz rację, ale oczywiście "projektanty" wiedzą lepiej... Byle by dużo kosztowało i można było poprawiać.

16:19, 26.04.2022

GorlikGorlik

15 7

Zbliżają się wybory – zaczynają się obiecanki obiecanek. Dla Gorlic drogowcy krajowi przygotowali rysunki ROND, żeby wyborcom trochę zakręcić w głowach. Dobre i to, trochę KOSMETYKI tej drodze krajowej się przyda. Obwodnicy nie będzie, wiemy nawet z czyjej winy. To Unia Europejska nie chce dać grosza, gorzej, bo nawet każe sobie płacić jakieś kary.
Więc dostaniemy – jak będą pieniądze – 5 rond w tym jedno nawet turbinowe na skrzyżowaniu na Zawodziu. Owszem rondo to, ułatwi ruch, lekko zwiększy przepustowość samochodów osobowych, ale dla Tirów pokonanie tych ostrych i wąskich skrętów będzie wymagać czasu. Pozostałe ronda ułatwią wyjazd z dróg podporządkowanych ale zakłócą ruch na drodze krajowej. W efekcie końcowym może się okazać, że te ronda wcale nie zmniejszą korków, a o to przecież chodzi, wydając na to ponad 100 mln. zł. (w nowych cenach). Paradoksalnie, to rondo na skrzyżowaniu z ul. Maksyma może przynieść najwięcej korzyści - ale w przyszłości, po wybudowaniu mostu i połączeniu ul. Maksyma z ul. Wrońskich i Krakowską. Na koniec: współczuję „Marysieńce” w nadziei, że Pani Poseł tym mieszkańcom także pomoże.

13:34, 25.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

654654

5 4

To co , to nic nie budować ? :)

15:31, 25.04.2022

GorlikGorlik

4 2

Potwierdzam to co napisałem - "Dobre i to". Ale dużo lepszym rozwiązaniem by było : 1) - rondo na Zawodziu, oraz min. pierwszy etap obwodnicy południowej z kierunku N. Sącza do skrzyżowania z drogą wojewódzką do Dukli, oraz - rondo na skrzyżowaniu z ul. Maksyma, od którego, ale to już w ramach programu dróg wojewódzkich, należałoby wykonać obwodnicę zachodnią.
Każde rozwiązanie bez drugiego mostu i bez obwodnicy zachodniej nie odkorkuje centrum miasta.

00:18, 26.04.2022

gorliczanin.gorliczanin.

16 3

A jak z obwodnicami południową i zachodnią , to jedyna szansa na likwidację korków w mieście.
Kto jechał od Tarnowa do Kielc to widział przekopane przez środek wszystkie ronda, jak się to ma do tych rond zaplanowanych ?

13:56, 25.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TT

3 4

No właśnie, co oni tam ciągnęli, czołgi, wiatraki czy od razu rakiety?

14:06, 25.04.2022

654654

3 3

Rakiety .

15:32, 25.04.2022

uzupełnienieuzupełnienie

26 7

Trzeba przestać się zafiksowywać na kierunku Zawodzie - Stróżówka jako największym problemie, i nie pomijać problemu Zawodzie - Glinik/Glinik - Zawodzie, gdzie samochody przejeżdżające (tranzyt) stoją w korkach na obwodnicy koło parku. Sam ruch tranzytowy krajówki poruszający się na skrzyżowaniu na Zawodziu to ponad 40% samochodów.
Wystarczy wybudować obwodnicę POŁUDNIOWĄ i... ucieknie ruch i z Zawodzia i Glinika (tranzyt) tak jak w Bieczu, a sama obwodnica koło parku będzie mogła stać się drogą miejską na którą wyjazd będą mogły mieć osiedla przy ul. Konopnickiej i Krasińskiego (nie będą stały na ul. Legionów)
Kolejny most w Ropicy Polskiej zamiast ławy w zupełności wystarczy do połączenia dwóch osiedli, ale nie ma dobrej woli ze strony ani wójta ani sołtysa, można by rzec, że nawet jest zła wola, bo propozycje były.

14:11, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brzozabrzoza

23 2

trzeba będzie zmienić slogan z " miasto światła" na "miasto ronda"

14:22, 25.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

654654

12 3

Narazie jest MIASTO SPALIN :D

15:35, 25.04.2022

kompote12kompote12

20 2

Te plany jasno wskazują na to, że południowa obwodnica nigdy nie powstanie,

14:55, 25.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość Gość

8 2

A szkoda

15:53, 25.04.2022

onon

4 18

I ja sie cieszę ronda potrzebne są ... mniej wypadków stłuczek itd...

15:48, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AndrzejjjekAndrzejjjek

5 0

Na ulicy Wyszyńskiego projektant i wykonawca zapomnieli o likwidacji barier architektonicznych. Krawężniki na przejściach obniżono dopiero po prawie roku czasu. Tak samo po latach po czasie poszerzono chodnik przy płocie dawnego glimaru. Do dzisiaj jednak doczekać się nie możemy obniżenia reszty krawężników przy parkingu obok warzywniaka "U Rózi" na Wyszyńskiego. A także na dojeździe do Wyszyńskiego z ul. Ściegiennego od niepamiętnych lat są kałuże na całej powierzchni jezdni ponieważ nie ma ani jednego odpływu a można to było zrobić wraz z remontem Wyszyńskiego które miało miejsce kilka lat temu. Jest to rejon pani radnej Bubak - gdzie pani radna była w tym czasie. I krawężniki pod sklepem "U Rózi" Kiedy bedą obniżone szanowna pani radna. Kiedy będzie również odpływ z jezdni na Ściegiennego w odcinku wzdłuż torów kolejowych pani radna Bubak? Z ulotkami radna miasta potrafiła chodzić po tym rejonie przed wyborami, a po wyborach zapomniała o tym rejonie przy Ściegiennego i przyległej Wyszyńskiego. Proszę zobaczyć jak rodzice z dziećmi w wózkach chodzą przy tych krawężnikach, dwadzieścia metrów chodzą obok tych wysp z wysokimi krawężnikami po jezdni.

18:00, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PluszakPluszak

19 5

Ronda ok, ale jeżeli dookoła każdego ronda zrobią blisko przejścia dla pieszych to za przeproszeniem dorobią piz...e uszy.

19:07, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ron dzikron dzik

11 4

Coraz więcej rond, zarazem więcej przejść, wypadków, korków, a z tym idzie kasa na schroniska dla piesków. Nad przejściami wybudować wyciągi krzesełkowe, przejścia na powietrzne, w byłej stolicy Gorlic Rzeszowie są i nikt nie lamentuje, światła jak do parku, bo chodzą jak barany ciągle i pojedynczo. W górze niech myślą nie tylko za pieczątkę brać kasiorę.

19:11, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PodpisPodpis

8 4

Zobaczymy co z planów i obietnic zostanie jak już będzie po wyborach.

19:57, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

10 7

Chory kraj , robi się kraj dla idiotów :(
Teraz warto się nie uczyć i być *%#)!& , biednym i nierozgarniętym , nieudacznikiem życiowym takim teraz będzie się najłatwiej i bezstresowo żyło.

20:50, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

15 2

W gliniku przydał by się pas rozbiegowy, a nie likwidacja łącznika, do skrzyżowania pod GCKiem zrobią się masakrycznie długie korki. Pomysł osoby która zapewne w Gorlicach nigdy nie była.

21:01, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kierowcy Kierowcy

10 2

No tak, gorlicy kierowcy potrafią jeździć tylko po rondach bo skrzyżowanie w kształcie litery x przeraża?
Oj będą wypadki, będą...

21:34, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NN

14 2

Ronda symbolizują pokręcenie w głowach rządzących w Gorlicach. Symbol świra.

21:51, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J.Sz.J.Sz.

5 6

Mama ja 😮wariat,kup lotnisko będzie na samolot blisko.🤣🤣🤣

21:55, 25.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kókółka kotojagKókółka kotojag

11 1

Szanowny Panie Redaktorze, proszę nie narzucać czytelnikom co jest zaskoczeniem a co nie. Dobrze wiemy, że niektóre ronda w ciągu tej inwestycji nie mają racji bytu i są kompletnie niezasadne. Chociażby to do cerkwi... bo ten zjazd jest akurat zaskoczeniem! Obiektywne media w naszym mieście już są na wymarciu więc nie dziwota, że takie swawole są uprawiane. Proszę sobie dokonać analizy ile jest wiernych osób prawosławnych na terenie naszego powiatu oraz ile jest cerkwi. Czy zasadnym jest aby robić tam rondo? Może wystarczy zrobić pas zwalniający do lewoskrętu? To wszystko a tak wiele...

12:20, 26.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mg1mg1

4 3

Nie zrozumiałeś. To rondo jest zaplanowane akurat od dawna. Wchodzi w skład zachodniej obwodnicy, o której coś cicho, a najbardziej potrzebna. Jak i południowa.

16:26, 26.04.2022

ClipperClipper

2 6

Mam pytanie - może ktoś będzie wiedział: dlaczego te ronda muszą być takie wielkie? Chodzi mi o ten "martwy środek" ronda. Czy to naprawdę musi być te kilkanaście m średnicy? Nie wystarczyło by takie małe kółko na kilka metrów? W Tarnowie są takie mini-rondka - spełniają swoją rolę, a nie zajmują hektarów. Wydaje mi się, że gdyby przy ul. Węgierskiej to mega-rondo zastąpić mniejszym, to było by to sensowniejsze rozwiązanie, bo tam jest dość mało miejsca.

13:41, 26.04.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Chłop z pola - adminChłop z pola - admin

3 1

Na swój chłopski rozum, nie mając pojęcia o infrastrukturze, chodzi o to, że gdyby to puste pole było małe albo nie byłoby go w ogóle to nastąpiłby chaos organizacyjny związany z włączeniem do ruchu. Po to rondo jest długie żeby auta mogły szybko czmychnąć zanim auto ruszy z innej ulicy itd.

16:23, 26.04.2022

GorlikGorlik

5 0

Przypominam, że promień skrętu samochodów osobowych wynosi ok. 6,0 m czyli średnica zataczanego koła wynosi 12,0 m a promień skrętu Tirów z przyczepą wynosi 9,0 m a koła 18,0 m. Czy w takim razie środek koła na rondzie, zabroniony do najeżdżania, może mieć średnicę kilka metrów ?

19:20, 26.04.2022

LucekLucek

4 0

To wyobraź sobie tira z przyczepą, który chce nawrócić na rondzie, które ma kilka metrów.

23:13, 26.04.2022

Jeździec doskonałyJeździec doskonały

12 0

5 rond na odcinku 1,5 km? 😂😂😂 To dopiero będą korki. Aaa no i światła do parku😂

15:45, 26.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janosik1971Janosik1971

2 1

Zbliżają się wybory samorządowe, więc i propaganda też ruszyła!!! Obejścia Gorlic pobudowane, teraz czas na ronda!!!

05:48, 29.04.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PomeloPomelo

6 0

1. Przejścia dla pieszych są za blisko środka ronda, trzeba je odsunąć na długość dwóch samochodów od ronda.
2. Na rondzie na Zawodziu tłumy pieszych będą wstrzymywać ruch samochodów. Przejazd tunelem pod rondem w kierunku Sącz - Jasło mógłby pomóc.
3. Potrzeba wykonać przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów np. na obwodnicy do Parku ale bez schodów, tylko pochylnią.
4. Rację ma także Clipper, można zrobić mini ronda, zwłaszcza pod Skarbowym.
5. Zapraszam projektantów do naszego miasta, żeby samochodami pojeździli sobie cały dzień.
6. Osobne pasy do skrętu w prawo to podstawa.
7. Rondo do Cerkwi bez drogi dalszej? Zmarnowane środki.
8. Andrzejek ma rację o krawężnikach i odpływach. Barier dla niepełnosprawnych i rodziców z wózkami jest nadal sporo.
9. Jestem przeciwnikiem nazywania rond i mostów. Ale jako mieszkaniec wolałbym mieć niekontrowersyjnych gorlickich patronów rond.

10:32, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rb26dettrb26dett

1 0

O, tak, dokładnie!

21:11, 05.05.2022

OjejOjej

4 0

To rondo do strefy to jakaś pomyłka. Komu ono ma pomóc? Przemysłowa teraz w niektóre dni jest tak zastawiona tirami, że nie da się przejechać a istniejące niby rondo jest zapełnione parkującymi samochodami osobowymi pewnie Górstalu. Dojazdu dwukierunkowego z terenów od rzeki jak nie było tak nie ma, ruch tylko do Jasła i zawrotka dopiero przy stacji benzynowej! Czy ci projektanci robili jakąś analizę natężenia ruchu czy tylko wzięli kasę i rysowali sobie po mapach?

12:08, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadoRado

3 0

Była kasa do wzięcia to sobie rysowali w myśl zasady przedwyborczej, nikt wam tyle nie naobiecuje co ja.

12:10, 29.04.2022

tirtir

6 0

prima aprilis było pierwszego kwietnia.

16:23, 29.04.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

secundosecundo

0 0

To jednak nie jest prima aprilis

17:43, 02.05.2022

rb26dettrb26dett

0 0

Już widzę te ronda, to jakoś nie bardzo mi to pasuje, zwłaszcza te przejścia dla pieszych. Jeśli z przejściami będzie taka sama sytuacja przy tych nowych rondach, jak już powstałych wcześniej, to ja dziękuję. Nie poprawi to nic. Południowa i zachodnia obwodnica! A co ze światłami na obwodnicy na Parkowej? Czy zawsze muszą być jakieś utrudnienia? xD Ja nie wiem, gdzie ci projektanci żyją, ale chyba deko oderwani od rzeczywistości. Nie podoba mi się to wszystko i jakoś czuję, że to nic nie zmieni.

21:16, 05.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zoozoo

4 0

A można te rondo tak przedłużyć by menele z piwnicy MOPS nie stały pod sklepem Marysią?!

12:17, 16.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lek. Lek.

5 0

Przy ulicy Kościuszki w okolicach bloków dali nowy asfalt i to jest dowód że nikt go nie będzie niszczył przez ładnych parę lat, a objecać można wszystko skoro pieniądze w Gorlicach idą na Utrzymanie Urzędników którzy grają często na statystyki by mieć pracę.

22:00, 11.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radny Radny

3 0

W Gorlicach należy wymienić całą władzę by to było realne do spełnienia inaczej po wyborach plany upadną.

11:13, 11.07.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bogusław NiedzielaBogusław Niedziela

0 1

W Gorlicach pięć rond na DK 28 jest koniecznością od tego zależy rozwój regionu.
1. W Gorlicach-Zagórzanach skrzyżowanie DK28 z ul. Skrzyńskich (DW)-ul. Zakole (DP).
2. W Gorlicach przy zjeździe z 28 na Targ Pogórzański.
3.W Golicach na Zawodziu skrzyżowanie dróg D28 z ul. Mickiewicza i ul. Sienkiewicza.
4.W Gorlicach skrzyżowanie D28 (ul Kościuszki) z ul. Węgierską droga DW do Przejścia Granicznego w Koniecznej.
5.W Ropicy Polskiej w pobliżu szkoły i kościoła. W miejscu koniecznego:
obejścia Gorlic w kierunku wschodnim przez Siary w kierunku Jasła.
obejścia Gorlic w kierunku Magdalena-Bystra-Tarnów. Ten wariant obejścia z budową mostu na Ropie jest koniecznością dla rozwoju Gorlic i uaktywnienia części zachodniej Gorlic. Jest to zgodne z koncepcja Pana Inż Bochatkiewicza z 2012 roku.
Z uwagi na wykluczenie komunikacyjne Gorlic , braku perspektywy połączenia drogą szybkiego ruchu z A4 winniśmy sobie zafundować drogi objazdowe dookoła Gorlic by przynajmniej w Gorlicach nie było stania w korkach. Inne drogi i skrzyżowania są lokalnymi i można ruch samochodowy załatwić zjazdami lub budową ronda w drugiej kolejności.
Bogusław Niedziela

16:36, 11.07.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdiEdi

2 0

Niestety, ale sytuowanie przejść dla pieszych tuż przy zjazdach z ronda turbinowego nie udrożni ruchu. Budowa takiego ronda mija się wówczas z celem.

07:04, 13.07.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kryg 93 Kryg 93

0 0

Na rondzie turbinowym będę stała i pieniądze od Leszków zarabiała mimo że mam prawie 60 lat.

12:58, 14.07.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gorlice24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%