Zamknij

Gorlice. Gdyby nie sąsiedzi zakatował by ją na śmierć!

12:04, 23.07.2020 Jarosław Rozpłochowski Aktualizacja: 13:50, 24.07.2020
Skomentuj

43-letni Maciej L. omal brutalnie nie zabił swojej partnerki. Dzięki sąsiedzkiej interwencji zapobiegnięto tragedii. Kat trafił już do aresztu, a kobieta pod opiekę lekarzy. 

Gdyby nie sąsiedzka czujność ten news zapewne miałby bardziej tragiczny wydźwięk, choć i na ten moment jest on przerażający w swojej istocie. 29-letnia kobieta wraz ze swoim 43-letnim partnerem od pewnego czasu mieszkali w jednym z mieszkań w tzw. bloku socjalnym przy ul. Chopina 35a. Jak ustalono w toku czynności śledczych od kilku dni kobieta poddawana była sadystycznym wręcz torturom, jakie zafundował jej partner. Próbowała wprawdzie dwukrotnie uciec, ale za każdym razem oprawca jej to uniemożliwił siła zaciągając ją ponownie do mieszkania. 

W miniony wtorek tj. 21 lipca zaniepokojeni krzykami i jękami katowanej kobiety, jakie dało się słyszeć z mieszkania pary wezwali na pomoc policję. Wysoce prawdopodobne jest to, że uratowało to życie kobiecie, która była już na skraju wycieńczenia. 

W trakcie przesłuchania śledczy ustalili, że koszmar kobiety trwał nieprzerwanie od trzech dni. W tym czasie Maciej L. bił swoją partnerkę nie tylko pięściami, ale także tłuczkiem do mięsa, polewał ją wrzątkiem, a także ciął ją żyletką. Mężczyzna bez opamiętania znęcał się nad swoją ofiarą dając jej chwilę wytchnienia w czasie kiedy sam zasypiał zmęczony fizyczną przemocą. Ostatnie trzy dni były dla kobiety podsumowaniem niemal półrocznej gehenny. 

Jak się okazuje dla Macieja L. takie zachowanie i podejście do życiowej partnerki to nie nowość. Mężczyzna znany jest tutejszej policji z podobnego traktowania swojej byłej żony, której przy pomocny tłuczka do mięsa swego czasu złamał nos i połamał żebra. Ale karany był także za różne inne przestępstwa przeciwko życiu i mieniu oraz narkotyki. Teraz najprawdopodobniej trafi do więzienia na znacznie dłużej. 

Maciej L. został już przesłuchany w gorlickiej prokuraturze, gdzie przyznał się do zarzucanych mu czynów twierdząc jednocześnie, że niezmiennie kocha swoją partnerkę. Do sądu trafił wniosek o tymczasowy areszt wobec agresora. Za znęcanie się psychiczne i fizyczne połączone z torturami grozi mu od trzech do 15 lat pozbawienia wolności. Mając na uwadze "recydywę" w swoim postępowaniu należy zakładać, że sędzia nie zawaha się sięgnąć po karę z najwyższej półki. 

Zaistniała sytuacja sama w sobie przeraża i bez wątpienia każdy zdrowo myślący człowiek potępia takie zachowanie wobec kogokolwiek, a szczególnie wobec kobiety. Tym bardziej zaskakuje stanowisko polityków PiS, którzy noszą się z poważnym zamiarem wypowiedzenia Konwencji Stambulskiej, która ma chronić kobiety przed takimi właśnie sytuacjami. 

[ZT]3613[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(71)

zdrowy rozsądek zdrowy rozsądek

88 96

bo według pisiorów miłość jest zła, nawet jeśli jest to miłość homoseksualna, ale za to heteoskeksualne robienie z kobiety worka treningowego jest super 12:28, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niewygodna prawdaniewygodna prawda

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

JAJA

42 98

przepraszam ale skoro był gosciu nerwowy ,katował parterki ,a pani to akceptowała to widocznie to sie jej podobało 12:37, 23.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WkurzonaWkurzona

31 15

Tylko *%#)!& mógł tak sprawę skomentować. Radzę poczytać o uzależnieniu ofiary od kata! 13:20, 23.07.2020


XyzXyz

34 13

Dokładnie ludzie nie wiedzą co to znaczy być ofiara kata i dlaczego ta biedna kobieta nic z tym nie zrobiła, mądrzy którzy to rozumieją nie będę się wymądrzac i pisać *%#)!& że jej to pasowało bo takie glupoty piszą prostaki. 13:49, 23.07.2020


skorpionskorpion

0 2

aleś ty *%#)!& !! 20:36, 28.07.2020


ROZSĄDNYROZSĄDNY

69 15

Nie popieram zachowania takiego kolesia, ale też z drugiej strony też co takie panny w takim wieku widzą w takich kolesiach z taką różnicą wieku - chyba tylko kasa - bo miłość to to na pewno nie jest 12:43, 23.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DrDr

28 0

On nigdzie nie pracował to jest zwykły nie rób pasozytowal na tym że pozyczal pieniądze których wcale nie oddawał a do tego to jest gość niezrownowazony psychicznie 15:54, 23.07.2020


GabiGabi

28 1

Haha :D z hajsem u niego jak z celibatem u prostytutki :D 17:14, 23.07.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KobietaKobieta

3 1

Jeżeli własne pracownice założyły tobie sprawę to coś w tym musi być ...... . Masz rację przemoc i bicie innych to zachowania, które nie mogą być akceptowane. Tyle tylko, że wspomniana konwencja nie ma na celu ochrony kobiet, dzieci i rodziny tzw. tradycyjnej przed przemocą. Ma na celu propagowanie i ochronę gender. Poczytaj dowiedz się, a potem krytykuj polityków PiS. Ja zapytałabym ich, dlaczego tak późno o tym pomyśleli? Poza tym, czy taka konwencja jest nam potrzebna? Wystarczy nam Konstytucja, w niej też są zapisy mówiące ważne rzeczy w tym temacie. 13:52, 23.07.2020


AnonimekAnonimek

78 3

Do żywocie za takie okrucieństwo!!!!!!! 13:03, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janosikjanosik

65 3

nie pierwszy nie ostatni przypadek prawo, sady, policja nikt mu nie da nauczki , należy wskazać publicznie owego śmiecia i myśle że chłopaki by z wielką chęcią potrenowali na damskim bokserku haha odechciało by sie raz na zawsze i nie było by kosztów procesów, wiezienia marnowania naszych pieniedzy. 13:14, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

swój chłopakswój chłopak

2 0

Masz racje szkoda,że wmieszała się w to policja a nikt go wcześniej nie "wystawił"...
19:10, 27.07.2020


WkurzonaWkurzona

35 14

Tylko *%#)!& mógł tak sprawę skomentować. Radzę poczytać o uzależnieniu ofiary od kata! 13:25, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anty portalAnty portal

2 0

Dokladnie. Ale ze w/w komentarza nie isunoęto to jakis cud. Merytoryczna krytka artykulu jest usuwana od razu 14:45, 27.07.2020


Mmmm Mmmm

85 2

Tytuł powinien być inny. " Od pół roku słuchali i w końcu zareagowali"
Medal im dajcie za to. 13:32, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

toomtoom

52 8

konkubina wycofa oskarżenie i w niedziele bedzie powtorka bo delikwent zostanie wypuszczony 13:56, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SorrySorry

6 0

Ścigane z urzędu. Nie ma opcji. 07:35, 26.07.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


konopnickakonopnicka

63 5

czekamy na ciebie wjazdu na rodzinne osiedle cioto już nie masz , zrobimy ci dokładnie to samo 14:13, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ToTo

6 0

Dajci mu popalic 19:28, 26.07.2020


bzikbzik

37 3

myślę, że powinien "wyskoczyć" z okna ostatniego piętra komendy 14:17, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

64 6

Żadna Konwencja Stambulska ani żadne prawo NIE CHRONI kobiet (ani mężczyzn - kobiety też bywają agresywne) przed atakami. Natomiast od karania takich bandytów są sądy, które mają wystarczające środki prawne. Szkoda tylko, że sąsiedzi a i same ofiary często bagatelizują sprawę wierząc, że to więcej się nie powtórzy a później zwykle jest tylko gorzej. Na szczęście nie doszło do najgorszego. 14:40, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Taka prawdaTaka prawda

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


oloolo

43 2

ul.Chopina w Gorlicach slynie z ,,elementu,,
warto tam się przyjzec blizej 15:37, 23.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

pinokio77pinokio77

8 0

i Sciegiennego do dzis problem z niektorymi byłymi 08:45, 24.07.2020


kolokolo

4 0

I Z tymi co sie przeprowadzili hm 20:13, 24.07.2020


byku1995byku1995

3 1

na kazdym osiedlu znajdziesz typa z pod ciemnej gwiazdy, nie pisal bym tak o ul chopina jakby to bylo jakies getto zdegenerowanych ludzi idz na sloneczna, hallera, albo gdzie kolwiek indziej i sie dowiedz zanim zaczniesz pisac takie rzeczy. 07:51, 26.07.2020


GlinikGlinik

36 3

Poczekamy, poczekamy w siwym będzie mu do twarzy 16:36, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzopenaSzopena

3 0

Dacie rade 19:30, 26.07.2020


WidzWidz

28 41

Jedyny ratunek w ułaskawieniu prezydenta. Wystarczy, że ofiara napisze, że już mu wybaczyła i potrzebuje jego pieniędzy. ... Oczywiście koloryzuję nie na temat, ale to daje do myślenia. 16:38, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KobietaKobieta

22 21

Tamten odsiedział w więzieniu co do dnia a Prezydent skrócił mu czas o pół roku zakazu zbliżania się do rodziny - Bzdecie. 17:26, 23.07.2020


Leon Leon

37 4

W kajdany gnoja i do lochów 17:24, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ajaj

23 8

szkoda kobiety . 17:40, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LoliLoli

29 1

Do *%#)!& go włożyć i kucze od więzienia wyrzucić do morza!!!!! Albo na krzesło elektryczne go dać!!!!! I tez go tak torturowac przez kilka dni.... to może po 15 latach wiezienia zmadrzeje jak wyjdzie na zewnątrz!!!!!!!
19:26, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SĘDZIASĘDZIA

28 2

wyrok =kulka w głowę i po kłopocie z takim niepoczytalnym czlowiekiem 19:26, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Asia 1506Asia 1506

29 3

Co za *%#)!& jestem drobnej postury ale gdybym chwyciła gnoja *%#)!& La bym go w strzępy!!!!! Niech stanie równemu sobie a nie poniewierać bezbronna kobietę!!!! Dla takiego h.. U.. J.. A krzesło elektryczne niech cierpi jak ona!!!!! 20:23, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdolfAdolf

14 37

Wasze oceny tego człowieka są płytkie jak osobowości. Wasze komentarze tak bardzo kipią nienawiścią, że jesteście z tym człowiekiem na jednym poziomie. Krzesło elektryczne? Morderstwo? Człowieczeństwo, to coś czego wam brakuje. Niestety, nie da się go kupić. Nie jesteście od niego lepsi, pamiętajcie. 20:49, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GabiGabi

19 3

Słucham? Komentujących upodobadniasz do kąta na jakiej podstawie? Myślisz trochę? Może mamy mu pogratulować pomysłowości i pogłaskać po głowie mówiąc "oj nic się takiego nie stało" Ja osobiście mam nadzieję że zrobią z gnojem porządek, taki jaki mu się należy! 22:39, 23.07.2020


Asia 1506 Asia 1506

30 6

Adolf.... A jak mamy ocenic człowieka, który w tak okrotny sposób znęca się nad słabsza osoba???!!! Bo co??? Znów zupa była za słona???!?? Bo znów pomidorowa????!!! Dla takiego sadysty nie ma żadnego usprawiedliwienia!!!! Facet który bije kobietę jest dla mnie śmieciem, ścierwem!!!! Niech stanie równemu sobie i pokaże na co go stać!!!!! A skoro tak bardzo bronisz racji tego psychola to chyba nie powinieneś się wypowiadać na temat społeczeństwa i ich opinii na jego temat 21:58, 23.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

06,4506,45

11 7

Nie rozumiesz . Gośc stara się obiektywnie spojrzeć na problem ludzi którzy życzą mu tego samego . Więc jeżeli życzą mu stryczka , chłosty , pobicia itd to rzeczywiście niczym się od niego nie różnią bo zrobili by mu dokładnie to samo i właśnie w tym jest problem .
To co odróżnia normalnych ludzi od takich zwyrodnialców jak ten typ (oraz ludzi którzy życzą mu tego samego) to to , że karą dla tego faceta jest wieloletnie więzienie , ciężkie więzienie + oczywiście pomoc psychologa by znów , jeśli wyjdzie na wolność , nie zrobił tego nikomu więcej .
Natomiasty Ty , droga Asiu 1506 przestawiasz bardzo plytkie myślenie które objawia się tym że lubisz oceniać , osądzać i zarządzać karę bez wyroku sądu .
Adolf , chłopie , teraz patrz jak to ''przemiłe'' społeczeństwo linczuje mnie za mój komentarz :) Pozdrawiam 06:53, 24.07.2020


Mieszkaniec 100Mieszkaniec 100

10 7

Ma szczęście ze od dawna tam nieprzebywam kiedyś my na osiedlu porządek trzymali 23:28, 23.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DZIADEKDZIADEK

18 0

Co robili sąsiedzi do tej pory,że on od dawna takir cuda wyprawia,dopiero teraz zauważyli. No ale nie ważne, ważne ,że przerwali tę gehennę. 10:17, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Grzegorz Grzegorz

16 7

27 lipca 2018 roku Trybunał Konstytucyjny Bułgarii wydał orzeczenie, w którym wypowiedział się przeciw ratyfikowaniu przez kraj Konwencji. Według tego orzeczenia, Konwencja zaciera granice między płciami, a jej zapisy są wewnętrznie sprzeczne[12]. 25 lutego 2020 parlament Słowacji sprzeciwił się ratyfikacji Konwencji. Słowaccy krytycy podkreślali, że nie zajmuje się ona jedynie zapobieganiem przemocy wobec kobiet, ale wprowadza nową definicję małżeństwa[13].

Konwencji zarzuca się[kto?], że jest sprzeczna z uprzednio ratyfikowaną przez Polskę Konwencją o Prawach Dziecka, co zarazem implikuje wewnętrzną sprzeczność Konstytucji RP (art. 9), dyskryminację w działaniach anty-przemocowych, możliwość wyłączania z profilaktyki działań antyprzemocowych kobiet stosujących przemoc wobec kobiet, a także możliwość wpływu zapisów Konwencji na zafałszowywanie badań naukowych i wzrost korupcji, na skutek nieprecyzyjności jej zapisów[14], sprzeczność z Traktatem o Unii Europejskiej i prawem jej państw członkowskich[15].

Fundacja Ordo Iuris w raporcie z 2014 roku zarzuca Konwencji ignorowanie lub marginalizację istotnych czynników warunkujących zachowania przemocowe, takich jak uzależnienia (w szczególności alkoholizm), rozpad rodziny i innych wspólnot wzajemnego wsparcia, czy też obecność przemocy i przedmiotowego przedstawiania kobiecej seksualności w mediach. Zamiast tego autorzy Konwencji mają dopatrywać się źródła przemocy w istnieniu różnic w społeczno-kulturowych formach wyrażania się kobiecości i męskości (określanymi mianem stereotypów). Rozwiązania konwencyjne, zdaniem krytyków, mają zatem otwierać furtkę do kwestionowania i negacji tradycyjnego modelu rodziny[16][17]. 14:51, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzczerySzczery

14 2

No tak a gdzie nasze służby gdzie mops cudowny z tego co wiem to nie pierwsze takie zdarzenie w tej rodzinie co robili by temu zapobiec cz ktoś ich z tego rozliczy naprawdę nie wiem gdzie jest większa patologia w gorlickich domach czy w urzędach 15:42, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NieznanaNieznana

14 0

Kazdy patrzy na sasiadow. Ile
razy sasiedzi reagowali a policja przyjezdzala i odjezdzala. Tym razem tak samo bylo ile razy byli i za za kazdym razem odjechali az do wtorku. Nie mieszkacie tu i nie wiecie jak bylo, teraz wszyscy madrzybjestescie a postawcie sie w jej sutuacji i przejdzcie chodz troche to co ona przeszla. 16:57, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomekRomek

16 0

Czytam tą przerazającą wiadomość i komentarze ponizej i nie lada przejść obojętnie od całej tej sytuacji.

Nie mogę uwierzyć jak to jest możliwe nazywać miłością.
Różnica wieku między nimi to jak liczę 14 lat, facet po rozwodzie o czym nie wieżę, aby dziewczyna nie wiedziała, jak piszą internauci facet bez pracy na pożyczkach i znany policji i dziewczyna z kimś takim mieszka i jej to nie przeszkadza.
Nie będę komentował dalej, bo szkoda komentować jego zachowanie i jej życiowego podejścia do wiązania się z osobą tego kalibru. 17:08, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtuniowojtunio

7 0

kara duza musi być 21:41, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ketonalketonal

24 9

Konwencja stambulska mówi o religii, jako przyczynie przemocy wobec kobiet. Należy wypowiedzieć ten genderowski bełkot ratyfikowany przez PO i PSL 22:26, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LekarzLekarz

13 4

Ale go akceptowała i się z nim wiązała. Więc jest sobie winna, myślę że ona jest nie lepsza. 23:22, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Max223Max223

8 0

Maciuś jesteś zwykłą *%#)!& i damski bokserem frajerze *%#)!& 16:54, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hahahaha Hahahaha

12 2

Nie rozczulajcie sie tak nad ofiarą bo ta ofiara ciezko pobita wyszla juz dawno ze szpitala i rządzi w tym samym bloku jak by byla tak skatowana to by lezała w szpitalu... widocznie lubi takie zycie i szuka dalej wrazeń ... Niebawem pewnie ukochany wyjdzie i beda razem urzedowac haha PATOLOGIAA!!!!! 19:17, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komendant z biecza komendant z biecza

6 2

to sa ludzie fatalni i te baby takich wybieraja same i *%#)!& sie i puzni sa takie problemy to sa meliniorze caly tenteren chopina a kobiety szkoda 02:13, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HarryHarry

6 9

Czy religia uzasadnia przemoc?
Chrześcijanie od wieków wyrzekali się przemocy. Oczywiście, gdy katolicyzm zostsl religia państwową, potrzeba była uzasadnić przemoc państwa. Jednak chrześcijanie odrzucali przemoc, gwałt jako niezgodne z przesłaniem Jezusa Chrystusa.
Paradoksalnie kapelani wojskowi chcą pogodzić dwie przeciwstawne opcje. Tego się jednak nie da pogodzić.
Czy umowy międzynarodowe mogą zapobiegać przemocy?
Oczywiście, bo zobowiązują państwa do działań ochronnych, edukacyjnych, tworzenia schronił, mechanizmów pomocy.
PiS jednak pieniądze na ochronę ofiar przeznacza na organizacje religijne, które walczą z przemocą kropidłem.
Ułaskawienie pedofila (uchylenie środka karnego) przez prezydenta Duda, było skandalicznym przykładem nie zrozumienia zapobiegania przemocy domowej. Państwo połączyło ofiarę z przestępcą.
Tylko ktoś kto nie rozumie prawa karnego moze tak postąpić. Warto przypomnieć , iż Andrzej Duda oblał egzamin na aplikację adwokacką.
07:46, 26.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

5 0

Głupota czy propaganda? Jak wcześniej wypowiadałem się żadne umowy ani prawo nikogo nie ochronią, bo bandyta w tym momencie nie zastanawia się nad konsekwencjami i nie czyta prawa karnego a tym bardziej jakiś śmiesznych konwencji. Jeżeli już dochodzi do takich poczynań to od karania są sądy, które w wg. naszego prawa mają wystarczające środki aby go ukarać i nie trzeba nam żadnych międzynarodowych konwencji gdyż nasze prawo ma odpowiednie artykuły, które pozwolą postawić zarzuty. Grunt to sądy, które będą natychmiastowo respektowały to prawo co teraz jest problemem (choć w tym przypadku szybko przynajmniej zapadł wyrok o sankcji) , bo niestety ale często są wolne ale w działaniu. 13:28, 26.07.2020


XYZXYZ

10 0

Tak to jest jak się "kocha" kryminalistę. 12:00, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A czy to ważne...A czy to ważne...

5 5

Na sam początek cytat:
"Tym bardziej zaskakuje stanowisko polityków PiS, którzy noszą się z poważnym zamiarem wypowiedzenia Konwencji Stambulskiej, która ma chronić kobiety przed takimi właśnie sytuacjami."

Z niepokojem muszę stwierdzić, iż nadawanie prostym przestępstwom karnym swoistego "tła" politycznego lub społecznego jest żenujące, szczególnie jeśli tego słowa są wypowiedziane przez dziennikarza (cierpi na tym obiektywizm,chyba że dziennikarz jest jawnym sojusznikiem lub wrogiem jednej ze stron). I jest to nie tylko żenujące ale też i groźne- ostatni przykład to zamieszki po śmierci George'a Floyd'a (oprócz zamieszek na ulicach, media w ramach politycznej poprawności wycofały część filmów i seriali mogących urazić ludność murzyńską*). Śmierć Floyd'a była typowym przestępstwem karnym (przekroczenie uprawnień przez funkcjonariuszy publicznych ze skutkiem śmiertelnym- tak pewnie byś my to nazwali), jednakże postanowiono wobec tego zdarzenia dorobić całą otoczkę polityczną. Nie idźmy tą drogą. Maltretowanie w tym wypadku kobiety ze szczególnym okrucieństwem było zwykłym przestępstwem karnym- nie było tam żadnych motywów, ani wątków politycznych.

Co do samego zdarzenia- można wysnuć wiele wniosków.

Po pierwsze- widzimy na nim bezsilność polskiego wymiaru sprawiedliwości wobec bandytów. Dlaczego? Bo wszyscy chcemy być... humanitarni. Ale bandyci nie są i nie będą. Nie boją się sądów, policji, ani więzienia. Kary są zbyt łagodne, zaś wiezienia mają być coraz bardziej nastawione na ludzkie traktowanie potworów, którzy nie byli ludzcy. Dlatego należy się ostatecznie opowiedzieć- czy chcemy być za ofiarą (zaostrzać przepisy prawa, pozbawić wszelakich przywilejów osoby skazane itp.), czy chcemy być za przestępcą? I jeśli sami (zarówno jako obywatele jak i państwo) nie podejmiemy o tym decyzji- to żadna konwencja za nas tego nie zrobi.
Po drugie- pomijając pewne aspekty ewolucyjne (kult siły), lub emocjonalne (prywatne uczucia), mamy tutaj kolejny przykład, jak "łobuz kocha najbardziej". Osobiście nie szkoda mi większości tych dziewczyn, wiążących się z bandytami- bo dokonują własnego, odpowiedzialnego wyboru. Jest to wybór nieprzemyślany, ale wolny i niezależny. Tak czy siak, powinna mieć świadomość, jakie skutki może przynieść jej wybór. Zastanawia mi jeden fakt- co uważa młoda kobieta, która wybiera na partnera człowieka awanturniczego, bez stałej pracy, karanego, ze skłonnością do używek? Że go zmieni? Że będzie się dla niej zachowywał inaczej? Czy może jednak imponuje jej towarzystwo samca alfa?

*w pierwszej chwili , chciałem napisać afroamerykanin, jednakże zrezygnowałem z tego. Pojęcie murzyn jest wbrew temu co próbuje się wmówić pojęciem oficjalnym, słownikowym (kto nie wierzy nie pyta językoznawców języka polskiego o powiązanie słowa murzyn ze słowem Maur ;) ). 14:15, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WolaWola

8 2

Zakończenie tekstu uderzając w partie rządzącą jest wielkim nadużyciem i nie taktem. Kto by nie rządził, takie postępowanie karci! Nie ma o czym mówić, to nie sprawa polityczna panie redaktorze. Współczując tej kobiecie, zastanawia mnie, dlaczego nie uciekała czy szukała pomocy gdy np. spał. Czy w artykule jest cała prawda? Mniejsza, zwyrodnialców, karać i to surowo panie sędzio! 21:32, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????

4 1

Po co ten wtręt o konwencji stanbulskiej? Tak obecnie chroni ona kobiety przed przemocą jak opisano w tym artykule. 00:18, 28.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skorpionskorpion

4 0

Proszę o namiary na tego szmaciarza . myślę że po spotkaniu już nie będzie cwaniakiem.. 20:34, 28.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Media Media

4 0

Gdy by nie Sąsiedzi, to tych spraw by nie było. 13:30, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Psycholog Psycholog

1 0

Nie było tam osób komentujących i nie wiadomo jak gnębiła go psychicznie. 12:19, 28.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnOn

1 0

W życiu różnie bywa ale nikt nie *%#)!& po swoim gniezie 12:21, 28.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie sąsiadkaNie sąsiadka

0 0

Wkońcu się odważyli zadzwonić po 6 miesiącach i 3 dniach...brawo dla sąsiadòw. Bądź jak czujny sąsiad ! I odważny 00:43, 25.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%