W trakcie spotkania skupiono się na podstawowych problemach powiatu gorlickiego:
Na zakończenie wypracowano propozycje zmiany powyższych sytuacji:
Polak11:26, 10.03.2020
Ułatwcie zdobywanie prawa jazdy, obniżcie akcyzę na paliwo, a większość ludzi sama będzie komunikacyjna. Im łatwiej zdobyć prawo jazdy tym mniej wypadków. Im trudniej je zdobyć tym więcej wypadków, bo młodzi mają w psychice, że skoro tak trudno było prawko zdobyć, to są mistrzami kierfnicy 11:26, 10.03.2020
tralala11:55, 10.03.2020
Kiedy kolejowy wjazd od Stróż do Gorlic i szybkie, wygodne codzienne połączenia do stolicy województwa? Kiedy jakieś połączenie drogowe między gminami Sękowa i Krempna?
Kiedy turysta będzuie mógł autobusem dojechać w sobotę, niedzielę na Magurę Małastowską albo do Koniecznej? Samochód bardzo ogranicza możliwość pieszych wędrówek po naszych terenach. Mając komunikację publiczną można robić różne trasy. Jeśli nie wiecie jak, to zajrzyjcie do sąsiadów po słowackiej stronie granicy. 11:55, 10.03.2020
Małopolanin13:09, 10.03.2020
Pytanie brzmi: co zrobić żeby małopolanie chcieli wybrać ten a nie inny konkretny środek transportu jeśli już się pojawi taki środek w ich miejscowosci. Diabeł tkwi w szczegółach dotyczących konkretnych obywateli w konkretnym autobusie czy wagonie a samorządowcy zbyt wysoko zadzierają głowę by takie pozornie nieistotne szczegóły dostrzec. 13:09, 10.03.2020
Potok13:18, 10.03.2020
Żeby zaradzić brakom wody należy zatrzymywać wodę tam gdzie spadnie z nieba a nie zaraz odprowadzać ją do rur kanalizacyjnych czy burzowych. Róbmy infrastrukturę zatrzymującą wody tam gdzie można, a nie róbmy aż tyle tej infrastruktury odprowadzającej wody zaraz jak spadnie deszcz. Np jak jest parking to zróbmy spadek na pobliski trawnik, a po co na kawałku betonu robić odrazu kratkę ściekową itd itp 13:18, 10.03.2020
tralala17:09, 10.03.2020
W roku 2004 przyjęto "Program Małej Retencji Województwa Małopolskiego". Był otam kilka lokalizacji na ttrenie anszego powiatu. Co z tego wyszło? Nic. A dlaczego? A to trzeba zapytać w Urzędzie Marszałkowskim. 17:09, 10.03.2020
romek14:16, 10.03.2020
od 15 marca na lini stroze-jaslo mialy pojawic sie pociagi-ktorych nie ma w rozkladzie. 14:16, 10.03.2020
ja15:16, 10.03.2020
Mieszkańcy Korczaka od 1marca doznali wykluczenia komunikacyjnego.Zlikwidowano kursy jadące na zajezdnie autobusową. Nie ma czym podjechać bliżej rynku,do lekarza,na cmentarz czy na maślany rynek.Zlikwidowano kursy,którymi od lekarza na Jagiełły,po rehabilitacji,załatwieniu spraw na mieście,w banku można podjechać na osiedle Korczak.Nie oczekujemy kursów co pół godziny, jak to było do pierwszego marca,ale przynajmniej kilka na dojazd do centrum i powrót na osiedle.Nie prawdą jest,jak poinformowano w prasie,że zlikwidowano tylko nierentowne kursy wieczorowe.Za kilka kursów pod szpital dziękujemy, szkoda, że zbyt mało jest kursów powrotnych. 15:16, 10.03.2020
tralala20:27, 10.03.2020
Skoro decydenci transportowi nie korzytają z transportu, którym rzekomo zarządzają, to takie są efekty. Zabrać jednemu czy drugiemu samochód, to rozkład od razu by się zmienił na taki, jak być powinien. Czyli dla ludzi. 20:27, 10.03.2020
adam121:44, 10.03.2020
4 0
W pełni się z tym zgadzam. We współczesnym świecie samochód stał się podstawowym środkiem lokomocji. Na krótkich dystansach ludzie idą pieszo a na dłuższych jadą samochodem. Każdy ma "prawo do poruszania się na własnych nogach" i tak samo każdy powinien mieć "prawo do jazdy". To powinno być podstawowe prawo człowieka zapisane w konstytucji, a lekcje nauki jazdy powinny odbywać się w szkołach. Opłaty za dowód rejestracyjny, opłaty przeglądu technicznego, cena paliwa i inne powinny być znacznie zmniejszone tak aby nawet najbiedniejszych stać było na samochód. Do tego jeszcze produkcja małych, oszczednych, prostych w obsłudze samochodów. To jest sposób na wykluczenie komunikacyjne 21:44, 10.03.2020