Zamknij

Jak zaradzić wykluczeniu komunikacyjnemu czy brakom wody?

10:56, 10.03.2020 Jarosław Rozpłochowski Aktualizacja: 12:58, 10.03.2020
Skomentuj

Burmistrzowie i wójtowie gmin powiatu gorlickiego obradowali pod przewodnictwem Starosty Gorlickiego Marii Gubały na temat projektu Strategia Małopolska 2030.

W trakcie spotkania skupiono się na podstawowych problemach powiatu gorlickiego:

  • odnotowanego na terenie całego powiatu deficytu wody – głównie w rejonach północnych
  • scalaniu gruntów i uporządkowaniu zasobu geodezyjno-kartograficznego – problem ten, z małymi wyjątkami dotyczy całego powiatu, brak prawidłowej ewidencji gruntów i budynków przekłada się negatywnie na inwestycje realizowane zarówno przez jednostki samorządu terytorialnego jak i przedsiębiorców, a co za tym idzie uniemożliwienie powstanie dużych i silnych stref aktywności gospodarczej
  • wykluczeniu komunikacyjnym – większości gmin powiatu gorlickiego.

Na zakończenie wypracowano propozycje zmiany powyższych sytuacji:

  • w sferze komunikacyjnej zaproponowano zawarcie porozumienia pomiędzy województwami: Małopolskim i Podkarpackim, umożliwiającego utworzenie z obu powiatów obszaru zdolnego do aplikowania o środki europejskie i realizacji wspólnych przedsięwzięć w dziedzinach: transportu i komunikacji drogowej i kolejowej, Szlak Architektury Drewnianej, Szlak I wojny światowej, Magurski Park Narodowy, przemysł naftowy
  • połączenie powiatu gorlickiego z Miejskim Obszarem Funkcjonalnym Nowego Sącza
  • opracowanie systemu preferencji dotyczących powiatu gorlickiego w nowej perspektywie finansowania
  • utworzenie Gorlickiego Obszaru Specjalnego

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

PolakPolak

10 11

Ułatwcie zdobywanie prawa jazdy, obniżcie akcyzę na paliwo, a większość ludzi sama będzie komunikacyjna. Im łatwiej zdobyć prawo jazdy tym mniej wypadków. Im trudniej je zdobyć tym więcej wypadków, bo młodzi mają w psychice, że skoro tak trudno było prawko zdobyć, to są mistrzami kierfnicy 11:26, 10.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

adam1adam1

4 0

W pełni się z tym zgadzam. We współczesnym świecie samochód stał się podstawowym środkiem lokomocji. Na krótkich dystansach ludzie idą pieszo a na dłuższych jadą samochodem. Każdy ma "prawo do poruszania się na własnych nogach" i tak samo każdy powinien mieć "prawo do jazdy". To powinno być podstawowe prawo człowieka zapisane w konstytucji, a lekcje nauki jazdy powinny odbywać się w szkołach. Opłaty za dowód rejestracyjny, opłaty przeglądu technicznego, cena paliwa i inne powinny być znacznie zmniejszone tak aby nawet najbiedniejszych stać było na samochód. Do tego jeszcze produkcja małych, oszczednych, prostych w obsłudze samochodów. To jest sposób na wykluczenie komunikacyjne 21:44, 10.03.2020


reo

tralalatralala

16 1

Kiedy kolejowy wjazd od Stróż do Gorlic i szybkie, wygodne codzienne połączenia do stolicy województwa? Kiedy jakieś połączenie drogowe między gminami Sękowa i Krempna?
Kiedy turysta będzuie mógł autobusem dojechać w sobotę, niedzielę na Magurę Małastowską albo do Koniecznej? Samochód bardzo ogranicza możliwość pieszych wędrówek po naszych terenach. Mając komunikację publiczną można robić różne trasy. Jeśli nie wiecie jak, to zajrzyjcie do sąsiadów po słowackiej stronie granicy. 11:55, 10.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MałopolaninMałopolanin

7 0

Pytanie brzmi: co zrobić żeby małopolanie chcieli wybrać ten a nie inny konkretny środek transportu jeśli już się pojawi taki środek w ich miejscowosci. Diabeł tkwi w szczegółach dotyczących konkretnych obywateli w konkretnym autobusie czy wagonie a samorządowcy zbyt wysoko zadzierają głowę by takie pozornie nieistotne szczegóły dostrzec. 13:09, 10.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PotokPotok

10 0

Żeby zaradzić brakom wody należy zatrzymywać wodę tam gdzie spadnie z nieba a nie zaraz odprowadzać ją do rur kanalizacyjnych czy burzowych. Róbmy infrastrukturę zatrzymującą wody tam gdzie można, a nie róbmy aż tyle tej infrastruktury odprowadzającej wody zaraz jak spadnie deszcz. Np jak jest parking to zróbmy spadek na pobliski trawnik, a po co na kawałku betonu robić odrazu kratkę ściekową itd itp 13:18, 10.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tralalatralala

3 0

W roku 2004 przyjęto "Program Małej Retencji Województwa Małopolskiego". Był otam kilka lokalizacji na ttrenie anszego powiatu. Co z tego wyszło? Nic. A dlaczego? A to trzeba zapytać w Urzędzie Marszałkowskim. 17:09, 10.03.2020


romekromek

5 0

od 15 marca na lini stroze-jaslo mialy pojawic sie pociagi-ktorych nie ma w rozkladzie. 14:16, 10.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

6 0

Mieszkańcy Korczaka od 1marca doznali wykluczenia komunikacyjnego.Zlikwidowano kursy jadące na zajezdnie autobusową. Nie ma czym podjechać bliżej rynku,do lekarza,na cmentarz czy na maślany rynek.Zlikwidowano kursy,którymi od lekarza na Jagiełły,po rehabilitacji,załatwieniu spraw na mieście,w banku można podjechać na osiedle Korczak.Nie oczekujemy kursów co pół godziny, jak to było do pierwszego marca,ale przynajmniej kilka na dojazd do centrum i powrót na osiedle.Nie prawdą jest,jak poinformowano w prasie,że zlikwidowano tylko nierentowne kursy wieczorowe.Za kilka kursów pod szpital dziękujemy, szkoda, że zbyt mało jest kursów powrotnych. 15:16, 10.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tralalatralala

2 0

Skoro decydenci transportowi nie korzytają z transportu, którym rzekomo zarządzają, to takie są efekty. Zabrać jednemu czy drugiemu samochód, to rozkład od razu by się zmienił na taki, jak być powinien. Czyli dla ludzi. 20:27, 10.03.2020


0%