Zamknij

O pedofilskich skłonnościach tego księdza pisaliśmy już dwukrotnie!

08:26, 02.03.2020 Jarosław Rozpłochowski Aktualizacja: 14:27, 02.03.2020
Skomentuj

Jeden z artykułów wczorajszego internetowego wydania Gazety Wyborczej dedykowany jest Gorlicom, a dokładnie sprawie pedofilskich zamiłowań byłego proboszcza jednej z gorlickich parafii. Dla naszych czytelników sprawa nie jest nowa, bowiem jako JEDYNI na lokalnym podwórku medialnym poruszaliśmy ten wątek już dwukrotnie w październiku 2018 oraz w maju 2019 roku.

[ZT]6464[/ZT]

[ZT]7019[/ZT]

Od wczoraj nasza aplikacja ALERT24, skrzynka e-mail oraz skrzynka PW na facebookowym fanpage są wręcz bombardowane linkiem do artykułu w internetowym wydaniu Gazety Wyborczej. Wszystkie piszące do nas osoby oczekują napiętnowania osoby emerytowanego księdza Andrzeja M. byłego proboszcza jednej z gorlickich parafii. 

W poniedziałkowym "Dużym Formacie" (drukowane wydanie artykułu, który w weekend ukazał się w internecie) Marcin Wójcik opisuje świadectwa dziś dorosłych osób, które oskarżają gorlickiego duchownego o molestowanie. 

Reporter "Dużego Formatu" dotarł do kilku osób, które oskarżają księdza Andrzej M. Wszyscy opowiadają, że sprośne pytania zazwyczaj padały w konfesjonale, ale też zdarzało się, że duchowny sadzał sobie dzieci na kolanach tak, by wyczuwały jego erekcję,

Relacje byłych ministrantów i dzieci, które kapłan spowiadał, są wstrząsające. Jedną z dziewczynek tuż po pierwszej komunii (dziś 37-letnią kobietę) duchowny miał w konfesjonale wypytywać m.in. o "wytrysk tatusia na cipce".

"Na pewno wkłada ci paluszki. Podnieca cię to?", "Lubisz wytrysk tatusia na swojej cipce?" - takie pytania w konfesjonale miał zadawać 9-latce ksiądz Andrzej M. 

Marcin Wójcik spotkał się z oskarżanym duchownym. Ks. Andrzej M. urodził się 1939 w Rzegocinie, par. Wielopole Skrzyńskie. Od 1962 r. jest duchownym (święcenia przyjął w Tarnowie). Pracował jako wikariusz w Staszkówce (1962-1964), Rzepienniku Biskupim (1964-1966), parafii św. Małgorzaty w Nowym Sączu (1966-1974). Był proboszczem w Zalasowej (1974-1983) i parafii św. Andrzeja Boboli (od 1983 r.). Od 2009 r. przebywa na emeryturze.

W pierwszy piątek miesiąca (28 lutego) Kościół katolicki modlił się za ofiary księży - pedofilii. Parafia w Gorlicach, gdzie mieszka ks. Andrzej M.- jak wynika ze strony internetowej - nie wzięła udziału w akcji modlitewnej za grzech pedofilii.

źródło informacji: Gazeta Wyborcza / własne 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

MarcinMarcin

8 16

Gdzie są te artykuły wcześniejsze? I dlaczego nie mogę ich znaleźć?.... Może linki pod tym art? 08:58, 02.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Stevie WonderStevie Wonder

6 10

do okulisty idź, jak nie widzisz ! 09:00, 02.03.2020


MarcinMarcin

10 3

Dzięki!
Parę minut temu dopiero zostały dodane. Więc się Stevie Wonder nie wymądrzaj.... 09:08, 02.03.2020


reo

evelikevelik

47 5

Wstrząsające... chociaż o tym od dawna było wiadomo, tylko dlaczego nikt z tym nic nie zrobił? 08:59, 02.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JojoJojo

11 4

Dobre pytanie?Odpowiedź jest jedna, są ponad prawem i nikt nie ma odwagi tego zmienić. 10:49, 02.03.2020


GabiGabi

46 10

Też mialam okazje spowiadac sie u tego ksiedza jako 15latka. Pamietam ta spowiedz do dzisiaj. Ten pan nie powinien byc ksiedzem. 10:20, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


DoroDoro

48 25

On przebywa dalej na terenie Gorlic? I nikt z tym nic nie robi? Takim postępowaniem sami dajemy przyzwolenie na szerzenie się tej dewiacji wśród księży. Dziwię się i nie rozumiem, dlaczego wciąż tylu ludzi chodzi do kościoła. Napawa mnie śmiechem ta udawana kościółkowość wśród Gorliczan w niedziele i święta. Jak wszyscy wyelegantowani walą do kościółka, a Bóg jest przecież wszędzie! Gorzej z kasą tą trzeba donieść na tacę? Śmiechu warte!!!! 10:38, 02.03.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

xyzxyz

10 2

nie tylko przebywa na terenie Gorlic, ale w dni powszednie pęłni funkcję spowiednika w Bazylice 10:50, 02.03.2020


KokoKoko

9 2

Jak on się czuje bezkarny! Po tym co zrobił nawet nie zmienił otoczenia. O czym to może świadczyć, czy ktoś z Gorliczan wie? 11:10, 02.03.2020


do Dorodo Doro

24 5

Czy kiedykolwiek ksiądz kazał Ci dać na tacę ? Czy jak nie dałaś na tacę to ktoś z księży zwrócił Ci uwagę ? Czy chodzisz do Kościoła dla księży czy dla Pana Boga ?Jak jesteś taka anty kościołowi to np.nie bierz ślubu kościelnego ,nie ochrzcij Swojego dziecka ,itd ... 11:44, 02.03.2020


DoroDoro

14 10

Do- do Doro, odezwał się jeden z tych co walą co niedziela do kościoła i wierzą we wszystko co mówią księża? Wprawdzie nie jest to miejsce na dłuższą polemikę, ale powiem tak nikt mi nigdy niczego nie kazał ani nie krytykował gdy nie dawałam pieniędzy na składkę bo zwyczajnie nie śmiałby tego zrobić. Więc nie zadawaj dziwnych pytań. Dla mnie Bóg to nie instytucja kk, a tym bardziej nie ksiądz. Boga mam w sercu i staram się żyć uczciwie w zgodzie z własnym sumieniem. A ksiądz, który krzywdzi dzieci chyba tego sumienia nie ma. Sakramenty udzielane komukolwiek przez takich księży to pusty śmiech? 12:21, 02.03.2020


Czytelnik Czytelnik

42 28

Nie było zarzutów, nie było wyroku tylko stare odgrzewane sznycle po raz któryś 10:40, 02.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BarbarossaBarbarossa

9 1

Powiedz drogi Czytelniku, że nie wiesz dlaczego tak się stało, powiedz, że to jest swoisty ewenement w tego typu sytuacjach, gdy chodzi o kler. Nie było zarzutów, więc to nieprawda, tak? 20:41, 02.03.2020


AtenaAtena

48 13

Ksiądz Mucha... i wszystko jasne!!! Znieść celibat i księża do roboty!! Odniechce się takich zachowań. Za dużo tego... STOP... 10:41, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

7272

37 7

"Wszystkie piszące do nas osoby oczekują napiętnowania osoby emerytowanego księdza Andrzeja M."
a gdzie cała reszta jego gorlickich kolegów którzy tyle lat dobrze wiedzieli co robi? 10:55, 02.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ReneRene

16 12

Nie odzywają się, bo nie są chyba lepsi. Normalny człowiek, mający odrobinę przyzwoitości zareagowałby chociaż oburzenie, przecież krzywdził dzieci. Ale księża mają swój własny, jak widać specyficzny kodeks moralny. Brzydzę się nimi. 11:07, 02.03.2020


ParafianinParafianin

37 47

Jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają ludzie ,którzy nie mają nic wspólnego z Kościołem.Byłem kilka razy u spowiedzi u tego kapłana i nigdy nie zauważyłem nic złego w jego sposobie spowiadania. 11:35, 02.03.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

PZPZ

23 6

Widocznie nie pociągałeś go. 12:15, 02.03.2020


VipVip

17 7

Mało atrakcyjny jesteś! 12:22, 02.03.2020


7272

15 4

Nie spełniałeś kryteriów widocznie. 14:29, 02.03.2020


Maro Maro

7 20

Szatany atakują bo się post zaczął, byłem nie raz u spowiedzi u tego księdza i nie zauważyłem niczego co by wykraczało poza jakiekolwiek ramy dobrej spowiedzi, a ponadto jest to bardzo dobry kapłan dużo zrobił dla parafi z budową kościoła włącznie dlatego ten hejt to nic innego jak szerzenie nienawiści jak już wspomniałem na wstępie szatańska robota ? 19:55, 02.03.2020


LoliLoli

5 7

Popieram... Spowiadam się u niego systematycznie i spowiedź za każdym razem przebiega normalnie 23:38, 02.03.2020


HIMHIM

1 1

"Donek" Ty chyba też coś masz na sumieniu albo z pedofila albo z zomowca...? Co to znaczy , że jest już za stary ? Najlepiej jakby Ciebie wykorzystał to może wtedy byś takich bredni nie wypisywał. Zamknąć zboczeńca i tyle !!! A Ty Donek zamknij lepiej paje... zboczeńcu 13:14, 03.03.2020


AdiAdi

34 25

Odgrzewany kotlet przed wyborami po raz setny... Jeśli są dowody, zeznania autentyczne itd. to taki człowiek powinien zostać należycie ukarany i tyle. Ale jakoś wiecznie tylko przed wyborami głośno o tym, a później cisza.. Poza tym to ciągle te same sprawy. Jedno i to samo. Więc gdzie tu sensacja? 11:44, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gorlice całe Gorlice całe

26 14

Zamknąć dziada a tam się nim zajmą ha ah 12:38, 02.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaroMaro

10 1

Kto i w jaki sposób "się nim zajmie". Rozwiń swoją myśl, a wyprzedzając ją zapytam Cię- czy popierasz zboczeńców 'spod celi" gwałcących współwięźniów ? . Odpowiedz. 13:58, 02.03.2020


HeretykHeretyk

30 17

Zastanawiam się czy nie przeniesc się do kościoła prawosławnego. Tam ksieza maja zony. Bardziej znaja zycie ludzi. Wydaje się to dobre. Nie mysla o seksie tak jak większość katolickich duchownych. Celibat powinien być dawno zniesiony. Przeciez pierwsi biskupi byli zonaci.
12:41, 02.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ŁysyŁysy

10 8

Ja już dawno przestałem chodzić do kościoła. Nie czuję się przez to gorszy od wierzącej reszty społeczeństwa :) Dla dopełnienia formalności mam w planach złożenie aktu apostazji, żeby niepotrzebnie nie "zalegać" w aktach kościoła i nie nabijać im sztucznie statystyk ;) 13:42, 02.03.2020


~~~~ja~~~~ja

16 4

Jest wielu żonatych pedofili. Przypominam, że nie tylko ksiądz może być pedofilem. Z Twoim tokiem myślenia zastanów się nad wypisaniem dziecka ze szkoły, bo co jeżeli okaże się nim nauczyciel?
To nie działa w ten sposób, po prostu takich ludzi trzeba eliminować ze społeczeństwa zgłaszając każdy przypadek podejrzanego zachowania na policję. 13:55, 02.03.2020


JaJa

6 0

Powiem tak, z własnych obserwacji, największym problemem jest to gdy ktoś do świątyni nie przychodzi dla samego Boga, a mało tego, tego Boga w Kościele nie widzi. Kościół jest święty bo założył go sam Chrystus, ale tworzą go grzeszni ludzie, tacy jak ja i Ty. Wielu jest księży dobrych, prawdziwych wojowników Boga. Dużo jest też zła w Kościele i napewno trzeba je sukcesywnie usuwać. Postawa tego księdza jest oczywiście karygodna i każdy się z tym zgodzi, wierzacy jak i niewierzący. Ale jedno jest pewne, że kapłani są nam potrzebni do sprawowania ofiary mszy świętej, do udzielania sakramentów, czego u protestantów nie znajdziesz. Nie można oczekiwać od żadnego księdza-takiego samego człowieka słabego jak ja i Ty, że będzie bez grzechu jak sam Jezus, że nie będzie się potykał, upadał, grzeszył. Warto skupić się w Kościele na centrum, czyli Jezusie, w Niego się wpatrywać i Jego naśladować, iść Jego drogą, żyć Jego Świętym Słowem, dla niego iść do Kościoła i w Kościele żyć. 10:04, 03.03.2020


porażkaporażka

23 9

sprawy już dawno przedawnione i nic mu nie zrobią 12:53, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

26 5

A mnie zastanawia jedno. Skoro teraz nagle większość tutaj pisze, że wiedziała o tym od dawna to dlaczego nikt z tym nic nie zrobił?
Czy może był ktoś zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa?
Gdzie byli rodzice, pewnie nie uwierzyli abo co gorsza nie chcieli nagłaśniać sprawy, bo przecież to ksiądz co ludzie powiedzą. Może nawet pomyśleli, że to na pewno nie prawda, bo każdy może być pedofilem (nauczyciel, murarz i policjant) tylko nie ksiądz?
Niestety prokuratura działa jak jest zgłoszenie (inaczej nawet jak miasto huczy to tylko plotka) więc pytam kto i kiedy z pokrzywdzonych zgłosił sprawę?
To nie księża są nietykalni oni tak samo mogą być ścigani (nawet jak biskup przeniesie księdza o którym chodzą plotki do innej parafii) to po prostu ludzie nie zgłaszali takich przypadków.
Teraz po latach się przypomina jak pewnie sprawa uległa przedawnieniu. No sorry ale niestety za późno takie przypadki trzeba natychmiast zgłaszać aby mogły być skutecznie ścigane (nie chodzi o przedawnienie ale świeży przypadek chyba łatwiej udowodnić). Trzeba chronić swoje dzieci ale też nie ulegać choremu przekonaniu, że każdy ksiądz to pedofil, bo tak samo może się nim okazać nauczyciel albo sąsiad. 13:46, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpowiedzSpowiedz

16 6

Potwierdzam gadał głupoty na spowiedzi skąd on to miał w lebie prał głowę 14:30, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

16 latek 16 latek

11 16

Mojego kolegę zapraszał w godzinach wieczornych, że go wygwałci na ministranta. 15:36, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KFKF

22 2

Kto z WAs pamieta raz napis na kosciele?>Lepiej reke w gó..wkładac niz u Much ,,, sie spowiadac,,,!!!szybko zamalowany ,temat wówczas wyciszony 16:00, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

13 3

A byliscie na mszy przepraszajacej za grzech pedofilii czy tylko sie bedziecie oburzac? Sprawajest znana od lat 80-tych i nikt z tym nic nie zrobil. Dlaczego wtedy nikt nie reagowal? 16:19, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zdrowy rozsądekZdrowy rozsądek

19 5

Kolejny raz "redakcja" nie zawodzi czytelników - wyodrębniony cytat to pierwsze co rzuca się w oczy wszystkim czytającym - także dzieciom! Brawo, najwyższy poziom dziennikarstwa i klasy! 16:39, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnaonaOnaona

16 4

Też się spowiadałam u tego.. hm nawet nie wiem jak nazwać tego "księdza" jak miałam 16 lat. Coś okropnego, do dziś to pamiętam, ale na szczęście zachowałam zimną krew i odeszłam od konfesjonału. Czy to jest normalne, że choćby nawet proboszcz, czy biskup dają na to przyzwolenie? Dlaczego ten "ksiądz" w ogóle nadal przebywa w Gorlicach i spowiada? To jest chore, niech ktoś się w końcu tym zajmie 16:41, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XYZXYZ

12 21

Przed każdymi wyborami ten sam temat. Teraz nawet w Gazecie Wyborczej
Dlatego żeby zagłuszyć temat komunistycznego oprawcy w todze Stefana Michnika
oprawcy i wykonawcy wyroków na Polskich Patriotach ukrywającego się w Szwecji. To
temat zastępczy o księdzu i Gorlicach a rzeczywista prawda jest tuszowana. Może młodzież
nie w pełni to rozumie lecz moje pokolenie 60+ nie da się na to nabrać 17:21, 02.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

observatorobservator

0 0

Za hejcik się trollu wziąłeś ...Gdzie tu o bracie przyrodnim Michnika było ?Sugerujesz że Biskup Rzeszowski tego łobuza niby kapłana za nic odsunął od posługi ?Co z ciebie za propagandzista? 18:02, 06.03.2020


Pokoik.Pokoik.

21 26

Czemu gazeta wyborcza nie ujawnia wszystkich przestępstw pedofilii,a jedynie w Kościele, żeby oddalić ludzi od Boga. Ile dobra robi Kościół tego nie widzą . A w rządzie jaką partię mamy , promującą zniewolenie. Jakie bagno serwuje malutkim dzieciom i młodzieży LGBT i gender. Dlaczego milczą wszystkie gazety. Zniszczą rodzinę , odciągną od Boga ,a zły będzie się panoszył w naszych domach . W Holandii obecnie są ,,domy " publiczne ze zwierzętami na usługi ludzi . Czy tego chce naród polski. Zastanówmy się wszyscy co wybieramy .Czy zgadzam się na to, że w naszym kraju , mieście ,domu - będą panoszyły się obrzydliwości. Jeśli się sprzeciwisz zabiorą Ci dzieci . Wtedy będzie już pozamiatane. Wszystkie czasopisma wiele dobrego mogą zrobić , biorąc pod uwagę to, że kiedyś zdamy z tego sprawę . Pozdrawiam
.

18:48, 02.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Łysy Łysy

3 6

A ile dobrego robi kościół? Od zawsze zabijano w imię religii, kiedyś wyprawy krzyżowe, teraz zamachy w imię allaha... Świat bez religii byłby lepszy, to tylko narzędzie do ogłupiania mas :) 19:33, 02.03.2020


GośćGość

3 5

Do Pokoik, ale bzdury wypisujesz? Dawno tak się nie ubawiłam! Sam nie wierzysz w to co piszesz. Byłeś kiedyś w Holandii, albo gdzieś poza Gorlicami? Mam wrażenie, że nie. Szkoda nawet komentować te Twoje wypociny. Żenada!,,
20:49, 02.03.2020


HIMHIM

0 0

Ty pacanie... takich jak Ty powinni odizolować od reszty społeczeństwa. Pokoik... ? Pasuje do Ciebie jak ulał. Masz nieźle zryty beret. Proponuję abyś sobie znalazł dobrego psychoterapeutę.... jak jeszcze oczywiście nie jest za późno. 13:24, 03.03.2020


AndrzejekAndrzejek

8 7

Ja dotychczas nic złego nie słyszałem o tym ksiedzu. Dowiaduje się dopiero teraz z tego artykułu i komentarzy. 19:39, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Donek Donek

20 19

Chłop ma 81 lat dajcie mu już spokój ludzie 21:25, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A-linkaA-linka

7 7

Wskazanym byłoby doprowadzić tę sprawę do końca i postawić Andrzeja M. (znam nazwisko) przed wymiarem sprawiedliwości. Jest dostatecznie dużo świadków. A - póki co - Andrzej M. zachowuje się tak, jak gdyby nic się nie stało. Kilka lat temu zorganizował wystawę swoich zdjęć (na szczęście tylko przyrody), a teraz wozi się swoją wypasioną furą, odwiedza znajomych na Osiedlu Magdalena i patrzy ludziom w oczy - bez skrępowania. 21:44, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stanstan

6 6

do *%#)!& zboczenca 22:05, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Umiar Umiar

33 4

Moje zdanie jest takie :będziemy mieli takich księży jakich sobie wymodlimy. Na temat tego księdza powinny wypowiadać się osoby, które czują się pokrzywdzone. Puki co jad swój wylewają osoby, które usłyszą od innych jakieś ploty i je powielają. Co bardziej zajadli chcą urządzenia demonstracji pod kościołem. Ludzie, dlaczego tak łatwo przychodzi nam osądzanie innych, zostawmy to Panu Bogu. Proszę się zastanowić nad tym jak żyjemy sami i jak postępujemy w swoim życiu. Jak wychowujemy nasze dzieci.Nastały takie czasy, że w niektórych szkołach żądzą bardziej rodzice niż nauczyciele. Niektóre dzieci i niektórzy rodzice nie mają szacunku do księdza, siostry zakonnej czy nauczyciela. Nowobogaccy myślą, że są pępkiem świata, wszystko i wszyscy mają się z nimi liczyć. Obecnie większość dzieci od najmłodszych klas ma dostęp do internetu. Część rodziców ma kontrolę nad tym co ich pociecha czyta czy ogląda. A co z tą większą częścią, która tego nie robi? A jak myślicie skąd się biorą księża? Właśnie z takich rodzin jakie teraz mamy. Ktoś powie, no ale księża to powinni być nieskazitelni, powinni być wzorem do naśladowania, bo ksiądzu nie wypada to czy tamto. Mówi się o ich seksualności, ale ksiądz to taki sam mężczyzna jak cała reszta. Jest tylko człowiekiem, słabym, grzesznym jak my wszyscy. Czy wiecie,że szatan szczególnie atakuje duchownych. Dlaczego?, dlatego, że jeśli jeden ksiądz upadnie, ten upadek przypisuje się wszystkim innym, nagłaśnia się to, powoduje to, że niektóre osoby przestają chodzić do kościoła. Mówią, że po co mają chodzić na spowiedź skoro według nich ksiądz ma większe grzechy od nich samych. No i jak tu klęknąć przy kratkach konfesjonału i spowiadać się u takiego księdza? Jak to mówią:, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja osobiście chodzę do kościoła nie dla księdza tylko dla siebie, po to, że mam taką potrzebę. Spowiadam się nie księdzu tylko Panu Jezusowi, bo ksiądz jest Jego narzędziem, którym się posługuje. Moje spowiedzi odbyte u księdza, o którego toczy się spór, według mnie były dobre i nie mam mu nic do zarzucenia. Do kościoła chodzi się dla siebie a nie dla księdza, tak samo jest z spowiedzią. Niech nas interesują grzechy własne a nie innych. Jak komuś nie pasuje taki ksiądz to są inni. Jest takie powiedzenie, że ludzie którzy odchodzą od kościoła, to tak naprawdę nigdy w tym kościele nie byli. Nie chodzi tu o obecność fizyczną ale silną duchową więź . Ostatnio pewien człowiek powiedział, że księży należy wysłać na księżyc i ze swej wypowiedzi był bardzo zadowolony. Pycha unosiła go w powietrzu, upajał się nią. A co będzie jeśli on lub ktoś jemu bliski w ostatnich chwilach swego życia zmieni zdanie i będzie potrzebował posługi kapłana?, to ów zdąży na czas wrócić z księżyca na który miał być wysłany? Ludzie, żyjcie jak chcecie i jak uważacie, pamiętajcie jednak, że w końcu trzeba będzie umrzeć. To z czym pójdziemy na tamten świat zależy od nas samych. ❤️ 22:06, 02.03.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ProfosProfos

7 1

Bravo!? 22:15, 02.03.2020


LucyLucy

4 5

O dziwo, do innych grup Zawodowych nie ma takiej wyrozumiałości. Dziś kapłan to zwykły funkcjonariusz , obywatel Polski , dlatego powinien podlegać prawu.Jest grzech , jest kara, zadośćuczynienie. Na śmierć pracuje się całe życie, a nie w ostatnich chwilach.Bez przesady. 22:25, 02.03.2020


Do umiarDo umiar

7 1

Zgadzam się z Tobą w 100 % .Może zamiast tak opluwać księży ,kościół trzeba pomodlić się za nich.Dziwię się tylko tym ludziom którzy tak walczą z Kościołem ,księżmi biorą śluby kościelne ,chrzczą swoje dzieci,wysyłają do pierwszej Komunii św. itd. Po co to robicie ?Czy nie widzicie wokół siebie jak silnie działa w dzisiejszych czasach szatan.Jaka jest walka zła z dobrem. Ludzie zastanówcie się nad sobą a potem oceniajcie innych. 13:50, 03.03.2020


ŁysyŁysy

4 7

Nie ma naukowych dowodów na istnienie szatana, boga też nie ;)
Katolicy... za księdzem zboczeńcem stanęliby murem a geja zlinczowali, albo lepiej - ukamienowali albo spalili na stosie, jak za starych dobrych czasów... 14:49, 03.03.2020


adam1adam1

24 11

Nie rozumiem, o co tyle zamieszania. O to, że ksiądz prowadził niewłaściwe rozmowy podczas spowiedzi? Owszem nie powinien wypytywać o takie sprawy, ale nikogo nie zgwałcił, nikomu fizycznie niczego złego nie zrobił. Ze mną też takie rozmowy przeprowadzał i nie czułem się wcale molestowanym i nie miało to żadnego wpływu na moje życie. Moim zdaniem więcej zła wyrządzili uczniom nauczyciele gorlickiego Kromera, którzy w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku gnębili, dręczyli, nękali młodzież tej szkoły Dlaczego nikt nie poruszy sprawy przekazywania dzieciom niewłaściwych treści w filmach, książkach, czasopismach, grach komputerowych? A pani w szkole, która tłumaczy dzieciom na lekcjach biologii lub wychowania do życia w rodzinie tez jest pedofilem? Na zachodzie powstaje teraz tzw. "przemysł molestowania"obejmujący głównie księży, na którym można bardzo dobrze zarobić. Powoli wkracza to także do Polski. W ostatnich głośna była sprawa jednej pani z Poznania, która za rzekome molestowanie przez księdza dostała milion zł. 23:06, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarekDarek

1 2

Należę do innej parafii ale raz potrzebowałem spowiedzi i trafiłem akurat do parafii św Andrzeja Boboli. Miałem trzydzieści kilka lat ale to była najdziwniejsza spowiedź w moim życiu. Nie znałem nazwiska tego księdza ale na pewno był w podeszłym wieku. Zadawał przedziwne pytania natury seksualnej. Później myślałem że może miałem ciężki dzień i coś mi się przywidziało albo nie dosłyszałem i może w rzeczywistości księdzu chodziło o coś innego. Teraz widzę że to była jednak norma. 00:04, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


hipokryzjahipokryzja

10 0

Albo są niepodważalne dowody na "działalność" pedofilską księdza M. i idziecie z nimi do prokuratury złożyć odpowiedni wniosek, albo ich nie macie (informacje usłyszane z drugich czy trzecich ust, po kilkudziesięciu latach od zdarzenia nie wyglądają zbyt wiarygodnie) i dobrze byłoby nie skazywać publicznie księdza M. przed wydaniem wyroku sądu (cywilnego czy kościelnego)! Ciekawe, że jeśli chodzi o byłych komuchów i ich agentów, to wtedy obowiązuje zasada: Nie skazany, to niewinny (i to mimo wiarygodnych dowodów)...
12:01, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObservatorObservator

0 0

Posłuchaj hipokrytów uważasz że Biskup Rzeszowski zawiesił go nie słusznie?Nawet są wiarygodne relacje zakonnika który był w dzieciństwie molestowany przez Księdza M....Są i inne...Polityki nie mieszaj do tego... 18:06, 06.03.2020


brunnerbrunner

1 2

Modlą się za ofiary? To nic nie kosztuje!!!Najchętniej płaciliby za wszystko watykańską walutą (Bóg zapłać),sami natomiast bardzo lubią tę ziemską walutę..więc najlepiej pozbawiać ich tej ziemskiej waluty..w ramach zadość uczynienia.Z drugiej strony spowiedź..twierdzą że to Jezus dał im przywilej odpuszczania lub zatrzymywania grzechów, pytam kiedy? Bo spowiedź ustna została wprowadzona w 1215 roku!!Raczej chyba chodziło o kontrolę ludzi.Nie jestem ateistą, ani innowiercą, jestem katolikiem. 18:50, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AA

1 0

Dawniej do zakonu występowali ludzie z schorzeniami umysłowymi na tle seksualnym i tak jest do dziś do końca świata i jeden dzień dłużej ,by w ten sposób uniknąć wymiaru sprawiedliwości. 07:14, 07.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewa 123ewa 123

1 0

kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci w niego kamień tak powiedziałby Bóg - czy znajdzie się choć jedna osoba sprawiedliwa, wśród tych krzykaczy która by mogła to zrobić. Trzeba było chodzić do innego księdza do spowiedzi gdy ten pytał o dziwne rzeczy 10:19, 09.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProwincjaProwincja

0 0

Oj, pamiętam księdza M., parafia Sw. Andrzeja Boboli. Byłam u niego do spowiedzi do pierwszej komunii, jestem rocznik 77. Maglowal mnie o to jak mnie brat i ojciec dotykają, a ja, w wieku 9 lat, kompletnie nie wiedziałam o co mu chodzi. Po powrocie opowiedziałam o tym rodzicom. Strasznie się wściekli. Myślę że bali się to zgłosić. Zabronili mi tylko chodzić do niego do spowiedzi, w rezultacie, żeby go unikać, chodziłam do Najświętszej Maryi Panny. Ale chyba ktoś musiał zgłosić bo pamiętam że w pewnym momencie dostal zakaz prowadzenia spowiedzi dla dzieci komunijnych. 00:29, 13.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%