Zamknij

Gorlice. Spalarnia śmieci ma ruszyć w 2024 roku

14:25, 26.02.2020 Jarosław Rozpłochowski Aktualizacja: 14:53, 26.02.2020
Skomentuj

Dzięki tej inwestycji ma powstać około 60 nowych miejsc pracy, zaś koszty związane z obsługą odbioru śmieci mogłyby być niższe nawet o 30%. Wszystko to za sprawą oprotestowanej przez mieszkańców Gorlic inwestycji, jaką jest budowa Instalacji Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów. Dziś na terenie firmy EMPOL odbyła się konferencja prasowa poświęcona temu tematowi. 

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Zobacz zapis prowadzonej przez nas konferencji na żywo. W trakcie konferencji staraliśmy się zadać pytania, które wynikają z najczęściej pojawiających się tematów w komentarzach do naszych publikacji na temat budowy w Gorlicach spalarni śmieci, Zobacz i posłuchaj, co na ten temat mówią przedstawiciele inwestora.

Czy przedstawione argumenty przekonują Was do poparcia tej inwestycji w naszym mieście, czy też budzą jeszcze większe obawy? Zapraszamy do dyskusji!

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(210)

wrrrwrrr

107 37

mniej za śmieci, więcej za leki 14:34, 26.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Kan-ekoKan-eko

11 21

Leki na twoja chora głowę 15:39, 26.02.2020


DoDo

6 8

Kan - eco, jeżeli ma się pod czaszką tylko pustostan, jak przypuszczalnie u ciebie, to nie może boleć. 18:22, 26.02.2020


TT

0 0

Chciałem to jakoś lapidarnie ująć, ale nie można lepiej. Szacun. 17:03, 29.02.2020


GrzegorzGrzegorz

1 0

Więcej na leki? idąc tym tokiem myślenia to czas na zamkniecie wszystkich fabryk, elektrociepłowni, a najlepiej zakaz poruszania się samochodami, wszyscy na rowery!!! bo przecież spaliny nam szkodzą a nawet potrafią zabić. Myślę że budowa spalarni pozwoli zrobić porządek z odorem i do dobra inwestycja. 13:20, 06.03.2020


reo

ekseks

30 23

tu rozmowy a na terenie budowy są juz koparki i energetyka podłączona.... 14:42, 26.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CypisekCypisek

17 1

Ktoś w tej dyskusji wspomniał o artykule z Sądeczanina. Jest on z 1 marca 2019 roku. A tam stoi, jak wół: "Jedna z firm jest już na ukończeniu etapu dokumentacyjnego i w tej chwili do końca roku mają mieć prawomocne pozwolenie na budowę. Według moich informacji lokalizacja jest w rejonie Gorlic."

Czyli to już było dawno, dawno temu ugadane z kim trzeba. 17:32, 26.02.2020


grzegorzgrzegorz

1 0

no i super, im szybciej tym lepiej, spalarnia to bardzo dobre rozwiązanie! 14:35, 07.03.2020


obywatel gorlicobywatel gorlic

54 86

Oczywiście, ze popieram kazda inwestycje ukierunkowana na ekologie, a taka jest spalarnia smieci. Poza tym mniejsze rachunki za wywoz smieci. 14:45, 26.02.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

kolokolo

19 1

taaaa,mniejsze tez mialy byc za segregowanie 20:34, 26.02.2020


EcoEco

16 1

O CZYM TY BREDZISZ, JAKA EKOLOGIA ?? Nikt z wypowiadających się nie powiedział, że spalarnia będzie nieszkodliwa, a jeden z nich (pewnie przez nieuwagę) powiedział, że: będą instalacje OGRANICZAJĄCE SZKODLIWOŚĆ. Czy coś Ci to mówi ???? 23:43, 26.02.2020


NimNim

12 2

Czy wiesz co to jest emisja? Przy stałym i tak wielkim przerobie odpadów (ponoć małopolskie z Podhalem) jakie by filtry nie były to będzie to stała ilość substancji lotnych które będą wydalane do atmosfery. Przy ciągłej emisji my wszyscy łącznie z rosnącymi dziećmi będziemy musieli takim powietrzem oddychać. Czy sądzisz, że to nie przełoży się na zwiększoną zachorowalność na raka np. płuc lub inne choróbska? Pomijam "wrażenia zapachowe" bo trudno mi uwierzyć aby spalarnia składująca przed spaleniem odpady np. w lecie przy wysokiej temperaturze zapewniła mieszkańców, że nie będzie zupełnie uciążliwości zapachowej dla okolicy... . Zwłaszcza przy planowanej tak dużej ilości śmieciarek dzień w dzień... . 11:30, 27.02.2020


lukaslukas

3 6

Słuszna uwaga, coś z odpadami zrobić trzeba, a taka inwestycja na pewno pozwoli wywalczyć lepsze ceny za odbiór odpadów od mieszkańców Gorlic. 14:34, 28.02.2020


xxxxxx

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CypisekCypisek

76 28

"Dzięki tej inwestycji ma powstać około 60 nowych miejsc pracy, zaś koszty związane z obsługą odbioru śmieci mogłyby być niższe nawet o 30%."

Obym się mylił, ale patrząc na inne miasta i "dokonania" firmy E... mam tylko jedno do powiedzenia: nie wierzę.
Podwyżka cen odbioru odpadów wynika wprost ze wzrostu opłaty marszałkowskiej wpisanej Rozporządzeniu rady Ministrów z dnia 6 marca 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (Dz.U. 2017 poz. 723) oraz z innych ustaw.
Gratuluję wyborcom pana burmistrza. 15:04, 26.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

kolokolo

12 0

skad wiesz,segregacja tez miala byc tansza jak byly zebrania o 50% a na dz dobry jak wywiezli smietniki to w gore 2razy tyle
20:39, 26.02.2020


mieszkaniec_Gmieszkaniec_G

0 0

Proszę sprawdzać jak się cytuje ustawę czy aktualna, ta już ponad 2 lata temu uchylona. 15:02, 27.02.2020


CypisekCypisek

0 0

mieszkaniec_G
Dz.U. 2017 poz. 2490 19:01, 27.02.2020


magmag

1 4

Może poczekamy i zobaczymy, ja slyszalam pozytywne opinie o rzeczonej firmie jako pracodawcy wiec moze troszke trzeba zaufac? To naprawde duza szansa na rozwoj. Wplyw dodatkowej kasy, no ja widze same plusy. I gleboko wierze w to ze cena za wywoz smieci bedzie nizsza 10:26, 29.02.2020


JanuszJanusz

69 16

Gdyby była to inwestycja Miasta , spalarnia wykorzystywana była do ogrzewania domów mieszkań to jak najbardziej za , ale tak niestety nie jest , a że będzie taniej nie wierzę 15:09, 26.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CypisekCypisek

14 0

Do tego trzeba zbudować kawałek sieci ciepłowniczej. Taką infrastrukturę ma już Elektrociepłownia. Czemu burmistrz nic w tym kierunku nie robi?
Jeśli dobrze pójdzie, to według planów do ogrzewania ma być geotermia z Sękowej. Choć to daleka przyszłość. Natomiast dla kogo będzie ciepło z tej spalarni? A będzie? Bo nikt o tym nawet nie wspomina. 15:19, 26.02.2020


JanoooshJanooosh

2 2

???
Panie Januszu, imię zobowiązuje??:) Szkoda, że nie da się tu dodawać memów z nosaczami?
Nie ważne, czy będzie taniej. Będzie czyściej. To jest inwestycja EKOLOGICZNA a nie ekonomiczna.
?❤️ 09:25, 29.02.2020


GorliczaninGorliczanin

100 36

Nie ma takiego przyzwolenia.Chcecie budujcie sobie w Tylmanowej a od Gorlic wara wam. 16:19, 26.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

marta...marta...

3 6

człowieku, o czym Ty mówisz?
Jest tylko osób, które szuka pracy, chcesz im zabrać te możliwość?
spalarnia jak najbardziej powinna powstać w Gorlicach 23:42, 27.02.2020


elfelf

1 4

To są nasze śmieci i powinno się je spalać w Gorlicach, nie pozwólmy innym z nich korzystać. 09:57, 28.02.2020


elllelll

2 6

Dlaczego mamy oddawać miejsca pracy innym?
Dlaczego nie możemy z odpadów odzyskiwać energii dla naszego miasta?
Dlaczego mamy marnować zasoby naturalne, skoro mamy możliwość wykorzystania energii z odpadów?
Dlaczego nasze miasto nie może się rozwijać tylko dlatego, że macie takie "widzi mi się"? 13:57, 28.02.2020


KonradekKonradek

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TodiTodi

60 17

Nie nie nie
Proponuje bednarke
Lub pielgrzymka tam gdzie wiatraki stoja tam juz nic i nikomu nie zaszkodzi 16:25, 26.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

psylopsylo

7 2

A może Lipinki? 21:44, 26.02.2020


GorliczaninGorliczanin

22 6

Nagranie pod psem słaby głos. 16:27, 26.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taaktaak

87 4

najpierw podwyzka ponad 100%, a ewentualna obniżka - 30 % - kurczę, to jak na wyprzedażach w galeriach! 16:36, 26.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdammAdamm

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


XYZXYZ

43 4

A jakie jest zdanie w tej sprawie Pani Poseł? 16:42, 26.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CypisekCypisek

10 10

Zapytajcie kota Prezesa. 19:22, 26.02.2020


Całe Gorlice Całe Gorlice

26 76

Jesteśmy za tym 16:50, 26.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

więszość na niewięszość na nie

18 4

mów za siebie,bo nie jesteś "całymi Gorlicami" 21:34, 26.02.2020


onejonej

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AdammAdamm

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


toto

90 11

zdjęcie u góry tych 3 panów - rewelka, ich miny mówią wszystko; a ja mam ciągle jedno pytanie: dlaczego nie szukają pod budowę terenu z dala od miasta, tylko z uporem maniaka forsują tę lokalizację, która jest nie do przyjęcia dla mieszkańców z wielu względów; głównym powodem - bardzo blisko siedzib ludzkich, następny wiąże się z tym pierwszym - w obrębie miasta dodatkowe zagrożenie ze strony olbrzymiej ilości ciężkich samochodów dowożących śmieci (spaliny, a już i tak są problemy z czystością powietrza, hałas, rozjeżdżanie dróg), już o samej uciążliwości z tytułu samej działalności związanej z przyjmowaniem ogromnej ilości wszelkich odpadów nie wspomnę; jeśli to zrobią, to jest koniec Gorlic jako miasteczka czystego, turystycznego, spokojnego; argument o 60 miejscach pracy brzmi nieco śmiesznie, jeśli wziąć pod uwagę, że sama Fabryka Maszyn zatrudniała ponad 8 tysięcy ludzi, i były to miejsca pracy dla ludzi dobrze wykwalifikowanych, dla inżynierów - jakie stanowiska oferuje ta firma? najgorsze jest to, że wszyscy, całe władze, mają gdzieś to, co myślą mieszkańcy, mają gdzieś zdrowie ludzi 16:52, 26.02.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

gorliczanin.gorliczanin.

1 17

Dlaczego na terenie miasta, bo tutaj będą płacone podatki. 17:52, 26.02.2020


CypisekCypisek

30 1

@gorliczanin:
W Gorlicach będzie płacony tylko podatek od gruntu. CIT pojedzie tam, gdzie jest zarejestrowana firma. Opłaty za emisje do atmosfery wnoszone są na rachunek urzędu marszałkowskiego właściwego ze względu na miejsce rejestracji podmiotu.
Jeśli firma się zakręci i będzie produkować prąd i załapie się na zielone certyfikaty, to jeszcze dostanie grube pieniądze z budżetu. A w Gorlicach nadal będzie wielkie g. 19:26, 26.02.2020


MartynaMartyna

4 8

Przecież Panowie powiedzieli, że ruch się zwiększy nieznacznie bo odpady są już obecnie tuż obok przetwarzane. A chyba logiczne jest, że tego typu instalacje się buduje w miastach ze względu oddawanie wyprodukowanego ciepła. Lepiej żeby postawili nową instalację, a nie żeby stary moloch na węgiel psuł powietrze i krajobraz. 10:06, 27.02.2020


jaajaa

4 1

Martyna o czym piszesz?! Tam ma być przetwarzane kilkunastokrotnie więcej odpadów niż jest w stanie wyprodukować cały powiat!!! Skąd wezmą resztę? 23:21, 27.02.2020


GorliczaninGorliczanin

2 0

Masz rację. Przecież to oczywiste, że będą nas truć. Niższe ceny i miejsca pracy to tylko mydlenie oczu. Ta firma już pokazała jak dba o zabezpieczenie odpadów dopuszczając do pożarów. Skutki w postaci chorób i ogólnego zniszczenia środowiska zobaczymy po latach, gdy już będzie za późno. Gorlice - miasto światła zmieni się w Gorlice - miasto śmieci. Korzyści żadnych, zagrożenie olbrzymie. 16:48, 01.03.2020


nono

45 6

a gdzie wcięło Bałbałe? przecież murem powinna stanąć z mieszkańcami, aaaa, no tak, przecież ona nietutejsza, do jej domu daleko.... 17:25, 26.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

psylopsylo

9 2

walczy o reelekcję PADa 21:46, 26.02.2020


hmmhmm

8 2

chyba ostrzy nożyczki do przecinania wstęgi na otwarcie spalarni... 09:16, 27.02.2020


TomtommTomtomm

88 10

Firma która nie potrafi upilnować zwykłego składowiska śmieci oszczędzając na pracowniku ochrony 24h i alarmie przeciwpożarowym ma zbudować taką instalację? No to już widzę jakie to super nowoczesne i drogie filtry będą zamontowane na kominie. A koszt budowy pokryją mieszkańcy w opłatach za śmieci. Mafia śmieciowa ..... ..... . 18:38, 26.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oloolo

1 2

To w Gorlicach jest składowisko, czy to tylko ignorancja i niewiedza? 17:26, 27.02.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WściekłyWściekły

78 7

Po obejrzeniu relacji jeden wniosek: poważna sprawa, a tu cały czas podśmiechiwanie. Na koniec najlepsze: "dioksyny i furany nie będą tworzone" przy tym uśmiech na całą gębę, w oczy nie popatrzy, a mina zdaje się mówić: przecież tego nie widać gołym okiem i nikt się nawet nie zorientuje co się dzieje. 21:10, 26.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JimJim

22 62

Szczerze to połowa tych co głośno mówia że spalarnia nie w Gorlicach, z dala od miasta itd. Itp. To sami pala śmieciami w domach lub wypalają na ogniskach. Wtedy nie patrzą na ekologię!!! ? 21:33, 26.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

CypisekCypisek

4 4

Proszę pisać za siebie. Wokół mnie wszyscy palą drewnem albo gazem. Nigdy czułem podejrzanego plastikowego smrodu z komina w swoim otoczeniu. 09:50, 27.02.2020


Do JimDo Jim

5 2

Szczerze powiem, że jesteś albo żałosnym naiwniakiem (czką) albo nie wiesz o czym mówisz. Przecież dla gospodarstw domowych nic by się nie zmieniło, w dalszym ciągu musiałbyś segregować - pewnie jeszcze dokładniej - i czekać na odbiór i płacić obowiązkowo. 10:45, 27.02.2020


xxxxxx

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PrzeciwnyPrzeciwny

1 0

Jeżeli nawet tak jest to nie spalają śmieci w takich ilościach jak spalarnia. Jak ona ruszy nikt nie będzie miał kontroli nad tym co spalają, w jakiej ilości, czy dotrzymują niezbędnych zaleceń dotyczących emisji gazów. Ewentualne kontrole w takich obiektach wiemy jak są przeprowadzane. Nie wyjdziemy do ogródka ani na spacer, bo będzie śmierdziało. Jeszcze nie uporało się miasto z syfem na terenie byłej rafinerii a tu szykują nam następne źródło zanieczyszczeń. Jeżeli się nie będziemy nadal sprzeciwiać i to skutecznie Gorlice staną się składowiskiem i spalarnią śmieci. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia! 13:14, 03.03.2020


my my

79 22

Jesteśmy absolutnie na NIE!!! 21:35, 26.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZuzaaZuzaa

0 0

Wy tzn. kto? może macie lepszy pomysł jak utylizować odpady ? myślę że spalarnia to odpowiednie posunięcie i władzę poprą budowę 14:23, 07.03.2020


mm

43 9

Budujcie ale u siebie pod domem. Czy rozumiecie, że to my jesteśmy u siebie i nie chcemy tu Was? Środek miasta to nie miejsce na taką inwestycję! 22:45, 26.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GorlikGorlik

68 9

Jaka inwestycja taka konferencja. Po wysłuchaniu tych Panów nasuwa się pytanie, czy Ci Panowie, szczególnie projektanci mają jakieś doświadczenie w projektowaniu, budowie i obsłudze tego rodzaju instalacji. Nie powiedzieli o najważniejszych sprawach o zagrożeniach dla zdrowia, powietrza, wód i gruntów. Na przykład jakie związki szkodliwe byłyby wpuszczane do atmosfery i w jakich dopuszczalnych ilościach ( na przykład amoniak). Bo, że byłyby wpuszczane niema żadnych wątpliwości, potwierdził to jeden z mówców mówiąc (pewnie przez nieuwagę) że będą zainstalowane urządzenia (TYLKO) OGRANICZAJĄCE SZKODLIWOŚĆ. Poza tym nic się nie zmienia o czym wiemy i czego się obawiamy.
W dalszym ciągu odpady będą segregowane przez mieszkańców, odbierane i przewożone w inne regiony do recyklingu (ta wiadomość pewnie nie cieszy zwolenników spalarni). Reszta odpadów nie nadająca się do recyklingu będzie spalana ale dopiero po oddzieleniu masy nie nadającej się do spalania, która trafi na składowisko. To oznacza, że z terenu Gorlic do spalania pozostanie ich szczątkowa ilość. Brakującą część do ok. 300 ton na dobę należałoby przywieźć z innych regionów.
Tu nasuwa się pytanie, DLACZEGO NA INSTALACJĘ SPALARNI UPATRZONO SOBIE CENTRUM MAŁEGO MIASTECZKA, które położone jest w dolinie bez należytego przewietrzania. Czy wykorzystano słabość naszych gospodarzy miasta i powiatu i naszych polityków zasiadających w parlamencie? Czy dano inwestorowi nadzieję ?
Śmieszne i absolutnie nierealne jest obiecywanie niskich opłat za odbiór odpadów, na to składa się bardzo wiele czynników niezależnych od inwestora – a inwestor musi zarobić na spłatę inwestycji i mieć zysk.
Wątpliwym argumentem za spalarnią są miejsca pracy, czego nie można zamienić za zdrowie i życie ludzkie. Praca w tym zakładzie nie miałaby dużo chętnych, chyba że obcokrajowców ze wschodu.

01:01, 27.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

CypisekCypisek

12 1

"DLACZEGO NA INSTALACJĘ SPALARNI UPATRZONO SOBIE CENTRUM MAŁEGO MIASTECZKA"

Bo to miasteczko ma nieszczęście do bycia zarządzanym przez sprzedajne (autocenzura). Albo się tą mafię kopnie w ..., albo nadal będzie syf. Każdy burmistrz zostawia po sobie jakiś bubel. Ten też chce kontynuować tą tradycję. 09:53, 27.02.2020


marekmarek

4 0

Brakujace smieci do spalania przyjada ze Slowacji. Nasi politycy i wlodarze juz dawno "wzieli w lape" , teraz chca sie wywiazac i jeszcze im drogi zbuduja za nasze podatnicze pieniadz. Ucierpimy my wszyscy placac za ten syf zdrowiem i zyciem. Ucierpi bardzo srodowisko naturalne, zyska mafia i "klapciate" politycy. 14:53, 27.02.2020


oloolo

1 2

Dokładnie, po co nawet ograniczać szkodliwość skoro można truć na całego. Najlepiej zasiarczonym węglem i miałem w kopciuchach a jak się uda to i dorzucić starego gumiaka. Tak robił mój dziad, mój ojciec i ja będę. 16:19, 27.02.2020


hmmhmm

45 6

Przynajmniej zdjęcia są, z których póżniej Policja będzie mogła zidentyfikować winnych zatrucia środowiska. Proszę by Policja zachowała te zdjęcia , które będą w 100% mogły być wykorzystane w sprawie, gdyż o uczciwości tej inwestycji nie ma mowy ( zły inwestor, zła lokalizacja, niewłaściwi ludzie) 07:27, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

1 7

Tylko ty jesteś prawy i porządny.... Pewnie Passatem jeździsz tylko skąd miałeś pieniążki na to.... Ku..rla ;) 13:09, 27.02.2020


OnOn

5 52

Każdą inwestycje można zablokować, tak jak zablokowali budowę obwodnicy. Tylko po co?! 07:46, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CypisekCypisek

7 3

Kolejny geniusz.

Proszę powiedzieć mieszkańcom Biecza, żeby rozebrać obecną południową obwodnicę, a zamaist niej zbudować obejście zachodnie, od Korczyny do Racławic. No bo przecież każdy wie, że z kierunku od Sącza do Tarnowa jest taki ogromny ruch, że hohoho.
Gdzie wy macie oczy i rozum? 09:57, 27.02.2020


BacaBaca

13 27

NIE dla obwodnicy, NIE dla spalarni i udusimy się w smrodzie śmieci stojąc w korkach. 08:19, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CypisekCypisek

11 4

Tak dla obwodnicy! Tej potrzebnej i prawdziwej. Południowej. Jak w Bieczu. Był i widział? Działa? Działa! No to w czym problem?! 09:54, 27.02.2020


UważnyUważny

63 3

Może i odwiesili postępowanie, ale dalej nie wiedzą czy budowa w Gorlicach będzie możliwa - ta szopka to sądowanie czy będą protesty. Panowie - będą, tu stawką jest życie nasze, naszych dzieci i wnuków!
Burmistrz też jakieś podchody wymyślił - przetarg na wywóz śmieci na pół roku, a w czerwcu co? To ma być karta przetargowa z mieszkańcami? Podnieśli ceny, teraz łaskawie obniżą, a w 2024 jak instalacja zacznie pracować kolejne podwyżki, podwyżki, podwyżki i nie tylko za śmieci, także za ciepło sieciowe - to jest przecież monopolista!!! 08:22, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MartynaMartyna

1 8

To trzeba będzie sobie zagwarantować możliwość niższych cen za odbiór śmieci i ciepła 10:12, 27.02.2020


Do MartynaDo Martyna

6 2

Marzenia "ściętej głowy", kto i komu ma zagwarantować skoro wysokość opłat będzie zależała także od rządu, parlamentu, dyrektyw unijnych, kosztów energii, podatków i wiele innych czynników cenotwórczych. 10:50, 27.02.2020


jankajanka

58 6

To zafundują wzrost śmiertelności na raka gorliczanom. Stanowcze NIE tej spalarni. Dość syfu już mamy od MPOLU. Zdrowie ważniejsze od *%#)!& gadania tych panów. Pracy w Gorlicach nie brakuje. Teraz to ogniska nie wolno zapalić a tu syf plastiku z całej Polski południowej , to żart. 10:38, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiotrekPiotrek

2 2

Sortownia "nie" wysypisko "nie" spalarnia "nie" ciekaw jestem jak każdy z mieszkańców próbuje zmniejszyć ilość śmieci... wyższe ceny za reklamówki w sklepie nic nie dadzą, a śmieci począwszy od reklamówki po stare meble w jakiś sposób trzeba zutylizować. Jeszcze trochę i będziemy więcej płacić za śmieci niż za prąd czy gaz. Ludzie muszą zrozumieć że na wyniesieniu śmieci z mieszkania sprawa się nie kończy. 08:49, 28.02.2020


ŚciemaŚciema

15 7

Ludzie nie dajcie się prowokować trollom ? tym bardziej, że tutejsze są wyjątkowo nieudolne i wypowiadają się w imieniu wszystkich mieszkańców ? 11:33, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EcoEco

4 1

Przeciwnicy spalarni wiedzą co piszą a zwolennicy nie podają żadnych argumentów a te o których piszą
są żenujące. 14:44, 27.02.2020


braverbraver

7 39

Wszyscy którzy piszą o jakiś *%#)!& lokalizacjach Bednarka ,Pielgrzymka nie mają żadnego pojęcia o takiej instalacji.Instalacje działają w dużych europejskich miastach i tam nikt nie narzeka bo po prostu to nie śmierdzi.Wszystkim którzy pytają dlaczego Gorlice ? odpowiadam -rozdzielnia energetyczna 110 kv przez która będzie można wysłać w sieć energię wyprodukowaną przez generator -bliskość sieci ciepłowniczych ciepła woda centralna ,ogrzewanie mieszkań i to wszystko ze śmieci które sami wytwarzamy. Elektrociepłownia pali węglem i ile płacimy za centralną ciepła wodę ? Przy spalarni wszystko zejdzie z cen na mniejsze. Miejsca pracy w okolicy 60 osób to też nic nie znaczy ? Popatrzmy na to z takiej strony a nie jak zawsze dlaczego jesteś przeciwny budowie -nie bo nie i to wszystko. Pozdrawiam. 14:45, 27.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TodiTodi

7 2

To może u Ciebie pod domem niech wybudują
A jeśli chodzi o spadek cen to klient ostateczny dostanie ochłapy bo po drodze wszystko ktoś przejmie 19:11, 27.02.2020


TT

2 0

Od kiedy Gorlice są "dużym, europejskim miastem"? A skoro tam takie działają, brawo, to dlaczego Empol nie buduje w Krakowie, Katowicach etc.? Tylko akurat w małym, przylepionym do słowackiej granicy podgórskim miasteczku? 17:12, 29.02.2020


????????

2 0

A to dlaczego przysylaja do utylizacji smieci do Polski? 08:58, 01.03.2020


GorlikGorlik

8 12

Do Bacy (nick) : W dalszy ciągu bredzisz. Obwodnica ma niewiele wspólnego ze spalarnią. Przeciwko SPALARNI są wszyscy rozumni mieszkańcy Gorlic i okolic, jak sądzę, za wyjątkiem tych którzy mają w tym jakiś interes osobisty lub rodzinny. Natomiast przeciwnicy OBWODNICY, to kilka/kilkanaście rodzin, których interes prywatny jest zagrożony. 14:56, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nono

10 0

i tu się troszkę mylisz - ta obwodnica niczego nie rozwiązuje, nie zlikwiduje korków, które nie zmaleją na Zawodziu - ona jest głównie potrzebna ew. spalarni, żeby te samochody wyładowane śmieciami miały dogodny dojazd 18:55, 27.02.2020


taktak

3 0

myślę tak jak "no", że ta obwodnica ma być głównie "pod spalarnię" budowana, wstyd, władze miasta, nie po to was wybraliśmy, byście ludzi robili w bambuko 22:48, 28.02.2020


do braverdo braver

31 2

Baju baju będziem w raju !!! ( skoro mieliście tyle czasu i zaufania mieszkańców, czego tego nie czyniliście). Teraz nie macie już zaufania mieszkańców, dobrej reputacji , więc wynocha z Gorlic !!! Idżcie truć gdzie indziej ( my chcemy zdrowo żyć ) 14:57, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec_Gmieszkaniec_G

5 28

A mało to przemysłu w okolicy planowanej budowy, który to emituje do powietrza już obecnie. I jakość to nikomu nie przeszkadza tylko na nowe inwestycje chcecie narzekać. A Ciepłownia to dopiero emituje do powierza i jakość nikt nie narzeka ? Patrząc na jej komin to można się obawiać że się zaraz "rozleci". Więc urządzenia do oczyszczania spalin ciepłowni też pewnie nie modernizowane. A tak powstanie nowy obiekt zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi poziomów emisji i EC pewnie pójdzie do zamknięcia i nie będzie zanieczyszczał powietrza okolicy i całego miasta. 14:57, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OtoOto

1 0

Powiedział co wiedział "znawca" przedmiotu. Człowieku nauka postępuje, tylko Ty zatrzymałeś się w miejscu. Za kilka/kilkanaście lat taka spalarnia jaką projektują będzie przeżytkiem (jak dzisiaj EC).
Zostaną zmniejszone dopuszczalne normy wprowadzania trujących związków do atmosfery. 16:43, 27.02.2020


myszmysz

1 0

tak informacyjnie urządzenia oczyszczania spalin w EC zostały wymienione w 2018 i spełniają wymagania ochrony środowiska jakie narzuca prawo do roku 2030 12:04, 28.02.2020


JaJa

5 39

Bardzo dobrze, niech budują, bo w końcu zginiemy w tych śmieciach... Cokolwiek by w Gorlicach nie powstało, zawsze znajdą się przeciwnicy... Nie, bo nie i każdy argument za, trafia w próżnię! 15:54, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ona_1ona_1

4 1

dokładnie tak, jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził!
niech się dzieje coś w tym mieście, jestem jak najbardziej za budową spalarni! 22:31, 27.02.2020


marekmarek

42 2

"konferencja prasowa" Empolu przypomina raczej spotkanie Gambino family w jednej ze soich mrocznych melin. Oto mamy grupe ludzi ktorzy chca mieszkancom wcisnac kit i nikt ich nie jest w stanie powstrzymac, zaden POwiec, zaden PISowiec zaden dyrekor OS, zaden WIOS i GIOS, zaden z panujacych nam milosciwie burmistrzow i innych oplacanych przez nas laskawcow. Zrobia to co beda chcieli wbrew woli wiekrzosci mieszkancow ktorzy tak bardzo cenia sobie swojezdrowie i czyste srodowisko naturalne. Panowie burmistrzowie nie zareaguja bo dobro mieszkancow niejest dla nich dobrem wspolnym o ktore trzeba dbac. Tony nielegalnego syfu lezy na Rafinerii juz kilka lat i im to nie przeszkadza a ludzie musza sie upominac o ich usuniecie. Dla nich dobro wspolne jest to dobro dzie widza dla siebie zyski. Teraz jakas firma Empol "spod lasa" wybuduje nam spalarnie smieci w miescie (tak naprawde to trzeba sprawdzic czy na terenie miasta jest to prawnie dozwolone bez wzgledu na to czy jest to w stefie ekonomicznej czy nie) o jednym z najwiekrzych zanieczyszczn powietrza w Polsce i zaznaczona na mapie na mapie jako jedna z tykajacych bomb ekologicznych w kraju. Chcialbym tez aby pani Bartus ujawnila publicznie swoje i swojej partii stanowisko w sprawie budowy tzw. spalarni smieci. Chcemy to wiedziec przed wyborami, czy Zjednoczona Prawica jest za czy przeciw spalarni. Szybkie "tak" lub "nie". Ciekawe bylo by tez widziec/znac uprawnienia, miedzynarodowe certyfikaty unijne ktore uprawniaja Empol do takich prac na terenach UE. Ciekawe bylo by tez wiedziec jakimi normami poslugiwac sie beda nasi budownicaowie z Empolu, tymi Unijnymi (miedzynarodowymi obowiazujacymi w UE), Polskimi, czy tez tymi z Zawodzia, KLaja czy Widelki...
LIcealistow z Korczaka zapraszam pod Empol z pikietami i przepominam za naszym partnerskim miastem jest Czanobyl. 15:59, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marcomarco

32 1

Czy Urzędnicy dopilnują żeby spalarnia działała zgodnie z założonymi normami? Jak działają i co mogą widzimy na przykładzie Glimaru ?
17:51, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marian 197marian 197

40 0

Trzeba być przymulonym żeby budować sobie taki syf... .A Empol - kojarzy mi się z fetorem - wystarczy tam podjechać. I systematyczne pożary ich składów. Mam tam działkę - jak powstanie spalarnia jej wartość znacznie spadnie. Ściągać plastyki z Polski aby tu spalać? Niezrozumiałe... . 18:14, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ona_1ona_1

6 40

TAK dla spalarnia! Czas aby coś zaczęło się dziać w tym mieście! 60 nowych miejsc pracy, bardzo dobrze poprawi to sytuację finansową nie jednej rodziny! 22:26, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rrrerrre

6 5

ona_1 pomyślałaś o syfie który wszyscy będziemy wdychać latami? 23:27, 27.02.2020


ona_1ona_1

3 8

rre owszem, że pomyślałam- dzisiaj do budowy takich obiektów wykorzystuje się najlepsze urządzenia, które minimalizują zanieczyszczenia.
Śmiem twierdzić, że więcej zanieczyszczeń wydobywa się z samochodów, którymi ludzie poruszaja się do pracy kilometr od swojego domu bo przecież nie można przesiąść się na rower, albo ze spalania śmieci w domowych piecach. 23:46, 27.02.2020


ttytttyt

36 1

Ma być zebranie w tej sprawie, trzeba pójść, wyrazić sprzeciw.
Chcą zwozić śmieci z kilku województw. Ktoś pomyślał jak te śmieciary rozjeżdżą nam miasto?
Będą nas truli, ponoć dyrekcja szpitala wydała bardzo negatywne stanowisko o tej spalarni.
Trzeba to zatrzymać. 23:18, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ona_1ona_1

2 11

najpierw muszą się uporać z "naszymi" śmieciami, których mamy mnóstwo i nie mamy co z nimi zrobić!
Bardzo się cieszę, że w końcu ta spalarnia powstanie i trzymam za nią bardzo mocno kciuki, z pewnością przyniesie to sporo korzyści dla naszego miasta :) 23:49, 27.02.2020


PiotrekPiotrek

6 36

dobra decyzja, coś trzeba robić bo śmieci produkujemy co raz więcej, nie ma co się oszukiwać, spalarnia na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż składowanie bo nie wszystko można wykorzystać ponownie lub unieszkodliwić. 23:54, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

beogrbeogr

31 2

Sama spalarnia jako taka nie jest złem. Kwestia jakości prac, zabezpieczeń, filtrów, działania całego systemu, itp. Spalarnie w różnych krajach są, czasem i w centrach miast.

W naszym przypadku rodzi się kilka wątpliwości, wg. mnie związanych z brakiem zaufania do EMpolu. Jak można ufać komuś, kto kilka razy doprowadził już do pożarów śmieci, zanieczyścił poważnie nasze drogocenne powietrze? Dali jakieś śmieszne dla nich pieniądze na plac zabaw w parku i myślą że nas tym kupili? Że zapomnimy? Skoro raz spaprali sprawę - zapewne ze względu na oszczędności - to kto mi zagwarantuje, że i tym razem chcąc zaoszczędzić na przecież niezwykle drogich komponentach, zamiast filtrów nie założą jakichś "sitek" a ściemniać będą, że jest git...

Druga sprawa: skoro będą przywożone hektotony śmieci do tej spalarni, to każdy normalnie myślacy zdaje sobie sprawę, że te właśnie tiry głównie zanieczyszczą nam środowisko (nawet jakby spalarnia miała piękne filtry...). Nasze wspaniałe drogi też ucierpią a i korki z pewnością się nie zmniejszą...
No chyba, że Empol zainwestuje we flotę elektrycznych tirów, w co jednak szczerze wątpię...

Sprawa number trzy: pasowałoby aby ustanowiono jakąś kontrolę nad takim przedsiębiorcą, bo to jednak instalacja sporego ryzyka. kontrolę ze strony miasta, WIOŚ, czy jaka tam inna instytucja powinna takową sprawować. Ale tutaj znowu nie ufam powyższym instytucjom, bo gdzie one były w przypadku rafinerii (i gdzie są nadal?), która również obracała się w kręgu ryzykownego przedsiębiorcy? I jak pokazała rafineria, dopiero mieszkańcy wzięli sprawy w swoje ręce i coś wyszło na jaw. A tutaj jak coś wyjdzie na jaw, to będzie już dawno za późno...

To sum up: nie jestem przeciwny prawidłowo zaprojektowanej i wybudowanej spalarnia, ale zwyczajnie nie ufam Empolowi, jako inwestorowi i użytkownikowi...
..a kto im ufa...? 08:06, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec1Mieszkaniec1

40 2

W tej inwestycji chodzi tylko o przygotowanie sobie i najbliższym dobrze płatnego stanowiska na wypadek braku poparcia w kolejnych wyborach... itp.. itd.. 08:44, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elfelf

7 24

To są nasze śmieci i powinno się je spalać w Gorlicach, nie pozwólmy innym z nich korzystać. 12:57, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanuszWJanuszW

7 21

W Krakowie funkcjonuje czemu w Gorlicach nie moze? Czy tutaj ludzie zawsze musze prezentowac sredniowieczne myślenie?
Pojedzcie zobaczyć spalarnie w KRK ludzie przestancie krytykowac to dobre rozwiazanie funkcjomijace na calym świecie.. 13:42, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamaoracz@gmail.com[email protected]

6 20

hmm nie rozumiem tego oburzenia. Wiecej kasy dla gminy bo inwestycja, mniej za smieci, ceny sa teraz horendalne przeciez :/ Energia w czystej postaci! 13:44, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmmhmm

15 1

A gdzie są nasi włodarze, nasi wybrańcy z wyborów ? Gdzie ich stanowisko ? Gdzie dbanie o nasze dobro ?
(po wyborach już zapomnieli biedaki co obiecywali, grunt że kasa ,,gra") 13:45, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gugajpatrykgugajpatryk

5 17

I bardzo dobrze! Nareszcie coś się w tym mieście zmieni. Nowe miejsca pracy przede wszystkim. Przecież taka spalarnia to nie tylko dyrektorzy ale też przeciętny "kowalski" może dostać tam zatrudnienie. JAk zwykle oburzenie ludu a nikt nie przemyśli tego że to naprawdę dobra decyzja. 13:52, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jlkjlk

7 15

Bez przesady, wy sie ludzie cieszcie ze wkoncu Gorlice z czegos zaslyna i bedzie o nas glosno w regionie i gospodarce odpadami! Poza tym spalarnia to nic strasznego, poczytajcie sobie zamiast powtarzac hasla po innych niewyedukowanych ani niedoinformowanych ludziach. ? 14:08, 28.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lukaslukas

3 3

racja, Kraków przecież chwali się spalarnia, były nawet dni otwarte w spalarni także chyba nie mają nic do ukrycia, edukacja ekologiczna przyda się każdemu. 14:47, 28.02.2020


czyczy

2 1

ty to tak poważnie?.. 12:35, 01.03.2020


EcoEco

7 17

Inwestycja dobra, takie spalarnie znajdują się w wielu miastach i ludzie w nich jakoś żyją. Obecnie wytwarzane są niewyobrażalne ilości śmieci i trzeba coś z nimi zrobić, taka spalarnia nie pozwoli na wykorzystanie odpadów w pożyteczny sposób, a nie będą leżeć i gnić przez wiele lat. Dodatkowe miejsca pracy i obniżki opłat też są na plus. 14:49, 28.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EcoEco

1 4

Pisałam na szybko i wkradł się błąd ? oczywiście spalarnia pozwoli na wykorzystanie śmieci w sposób pożyteczny, produkowane przez spalarnie ciepło będzie z pewnością tańsze niż to z elektrociepłowni, a śmieci nie będą leżeć i się rozkładać wiekami. 14:59, 28.02.2020


PrzezornyPrzezorny

4 2

Widzisz - jak Się pomylisz, to napiszesz prawdę. A prawda jest taka, że do Polski przywozi się setki tysięcy ton odpadów z innych państw, które "GNIJĄ NA SKŁADOWISKACH" i oczekują pewnie na spalarnie, a rząd z tego nic sobie nie robi. Niestety sami musimy się przed tym bronić, rząd nam w tym nie pomoże, a inne miasta wokół znacznie większe, jak Nowy Sącz, już czekają kiedy nam będą mogły to świństwo śmierdzące gnijące i zainfekowane nam przywieźć.
19:55, 28.02.2020


TT

3 0

Proszę podać przykłady spalarni śmieci o takich parametrach zlokalizowanych w przygranicznych miastach do 30 tys. mieszkańców, w okolicach podgórskich, zalesionych, z krajobrazem chronionym i większością obszarów NATURA 2000. 17:18, 29.02.2020


Janusz Janusz

15 1

Niech wybudują tą spalarnie odrazu spalą śmieci z rafinerii co tam zalegają. Jak można palić olejem w piecu i dostać karę 500 zł to i można to spalić wszystko w piecu za 50 tyś.kary .Po co utylizacja za miliony . 14:58, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbyszekZbyszek

8 20

Popieram inwestycje. 15:02, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GorczaninGorczanin

21 3

TYLKO R E F E R E N D U M – moim zdaniem – jest bardzo potrzebne. To Mieszkańcy Gorlic poniosą ewentualne konsekwencje na całe dziesięciolecia i Oni powinni o tym zadecydować. Do czasu referendum inwestor będzie mógł wyjaśnić wszystkie wątpliwości, których na dzień dzisiejszy jest bardzo, bardzo dużo. Na przykład nie wiadomo co się będzie działo z popiołami i żużlem wyłapanymi przez filtry, bowiem w popiołach tych pozostanie wiele nieczystości, które nie będą wyemitowane do atmosfery, a niektóre z nich są bardzo szkodliwe i do rozkładu wymagają ponad 100 lat? Jak podają niektóre publikatory tych popiołów z żużlem może być nawet 30 % masy odpadów poddanych spalaniu.
Należało by społeczeństwo poinformować jakie dopuszczalne ilości szkodliwych nieczystości : związków chemicznych, metali, popiołów itp, - będą mogły być emitowane do atmosfery i które z nich będą podlegać ciągłemu monitorowaniu.
Należało by społeczeństwo poinformować, jakiej produkcji i jak sprawne będą urządzenia do oczyszczania spalin i jakie nieczystości będą odseparowane.
Dużo wątpliwości budzi rzetelność w przestrzeganiu dopuszczalnych wartości emisji.
Na przykład, jak podały media, podczas kontroli emisji w spalarniach w niektórych państwach zachodnich w bardzo wielu przypadkach dochodziło do przekroczenia dopuszczalnych norm emisji, a w Jednym kraju nawet zamykano spalarnię.
To tylko niektóre wątpliwości na „NA NIE”. Zwolenników spalarni informuje, że w Rzeszowie w ty roku podniesiono opłaty za pobór odpadów do spalarni (PGE) prawie 2,5 razy.
SZANOWNI RADNI – PANIE BURMISTRZU – CZY BĘDZIE REFERENDUM ???

15:07, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trolletrolle

6 5

Kto Was trolle opłaca? Widać po wpisach logowanych - nowi i nie wiedzą, że nie trzeba się logować by dodać wpis 15:29, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

barb125barb125

8 20

Przeciez taka spalarnia to jest wielka inwestycja ludzie! a to kasa przeciez, dla miasta, czyli nowe chodniki, ulice i inne dla nas. Poza tym to dobra firma, terminowi sa i wogole. nie dajmy sie zwariowac. Ja tam sie ciesze? 16:45, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GorliczankaweraGorliczankawera

8 19

o nie, duza inwestycja w miescie to juz trzeba hejtowac. Halo, a nie pomysleliscie o tym ze to przeciez podatek od nieruchomosci (do kieszeni gminy), plus generalnie reklama Gorlic etc? Ludzie znajda prace, smieci nie beda sie walac po lasach bo bedzie ktos o to dbal? Nie wiem no ale mi zalezy na srodowisku ogolnie i tym najblizszym.. 17:13, 28.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrzezornyPrzezorny

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Asia111Asia111

8 18

Co wy ludzie piszecie?!
Nie widzicie filmików z całego świata? Chcecie, żeby Was te śmieci zasypały? Wolicie, żeby te paskudztwa zanieczyszczały wody gruntowe??!
Nowoczesne spalarnie - a taka powstanie u nas - praktycznie nie emitują zanieczyszczeń. Są zdecydowanie mniejszym obciążeniem dla, środowiska niż składowiska. Tylko ktoś, kto nie ma pojęcia o takich rzeczach może być przeciwny. Opamiętajcie się, bo wasze dzieci będą żyły na hałdach śmieci! 08:40, 29.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DoggyRoggyDoggyRoggy

2 2

W punkt! Ludzie żyją jakimis archaizmami, myśląc że to wciąż te same systemy budowlane i konstrukcyjne.. Porażka.. Naprawdę to jest krok w przód, plus zmniejszenie ilości odpadów na dzikich wysypiskach 15:46, 29.02.2020


SchrödingerSchrödinger

8 18

Od kiedy pamiętam innowacja budzi strach u ludzi niewykształconych...
Babcie krzyczą, że krowy mleka nie dają bo przekaźnik postawili. Samoloty rozsiewają trucizny.
Na szczęście prąd, telefony, kanalizacje i drogi powstały pomimo "a na co to komu" i słońce nie krąży już wokół Gorlic.
Cieszę się, że wreszcie w Gorlicach stawia się na ekologię!


09:15, 29.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

przeciwnieprzeciwnie

2 2

chyba - ludziom niewykształconym każdą ciemnotę można wcisnąc: wizualizacja, wykresiki, obiecanki: no cuda, cuda, 60 miejsc pracy, obniżka ceny za wywóz śmieci, wcześniej zresztą podniesionej o 120%! - a realia będą tragiczne dla mieszkańców; nie, nie w tym miejscu, i nie przez tych ludzi 23:37, 29.02.2020


Anonim GalAnonim Gal

6 8

To przeciez szansa na siec cieplownicza i na wode uzytkowa ciepla! Naprawdę, myslalem ze mieszkam w cywilizowanym miescie ale hmm sie mylilem, poczytajcie konkrety a nie jakies teorie spiskowe. Najlepiej zeby psy d** szczekaly w Gorlicach do konca swiata i nic tam nie bylo.. 10:34, 29.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

blablablabla

6 10

Przeciez to jest redukcja zanieszczyszczenia powietrza?Ja nie wiem skad ludzie macie taki argument ze to trucie? Wiecie jak i po co buduje sie spalarnie?? Niewiedza jest porazajaca... 13:57, 29.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

DidiDidi

1 5

No owszem ale wiesz jak jest..ludzie mysla stereotypami, nie ze to bardziej eko, ze mnie węgla etc tylko "nie znamy to sie wypowiemy" 14:16, 29.02.2020


NikodemDyzmaNikodemDyzma

1 4

Bo ludzie nie widza jak dziala spalarnia smieci. Skoro uznaja ze ci ktorzy sa za, nie maja argumentow a nie potrafia ogarnac tych ktore sa u przytaczane no to sorry...po co ta dyskusja 14:36, 29.02.2020


OwszemOwszem

1 4

bo ludzie zyja w przekonaniu ze spalarnie wygladaja tak jak 30 lat temu. Moze wladaze miasta powinni zwrocic sie do mieszkancow z klarownym opisem jak bedzie wygladala taka spalarnia i na jakiej zasadzie dziala.. 10:04, 01.03.2020


MariuszMariusz

6 17

Przecież to szansa rozwoju dla miasta...? trolling spalarni pełną parą , moje miasto takie ogarnięte.. 14:31, 29.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

gabagaba

4 3

Ciekawe jest to ze wsrod moich znajomych 80% jest za, to skad te negatywne komentarze tu? Moj wujek pracuje dla empolu, jest zadowolony ze swojej pracy i opowiadal mi o tym jak to wyglada od tej drugiej strony takze ja jestem za. Niech buduja. 15:25, 29.02.2020


filipfilip

3 3

Bo to polska mentalnosc. Zamiast poczytac i doedukowac sie to bedziemy negowac nieznane. Bawia mnie komentarze o szkodliwosci spalarni bez podanych zrodel... 15:36, 29.02.2020


PawelPawel

4 3

Oczywiście że ma to sens, spalarnie to przyszłość, bo odpadów jest coraz więcej, a trzeba się ich jakoś pozbyć żeby nie zasypać planety. Myślę że technologia pozwala nam na takie rozwiązanie, które jest bezpieczne dla środowiska, bo idąc tokiem myślenia przeciwników tej inwestycji to każdy od jutra powinien do pracy jeździć rowerem... a samochodów według statystyk ciągle przybywa... 15:41, 29.02.2020


Tak-NieTak-Nie

19 2

Dobrze że ten temat poddano pod dyskusję. Szkoda tylko, że w wielu wypowiedziach brak merytorycznych przesłanek. Przeciwnicy spalarni przede wszystkim obawiają się szkodliwego oddziaływania spalarni na zdrowie i środowisko. O czym, niezależnie od wykształcenia, każdy może dowiedzieć się w Internecie z wielu publikacji i raportów wydanych przez niezależne instytucje w Europie. Z publikacji tych wynika generalnie że spalarnie uwalniają do powietrza zanieczyszczenia, które w PEWNYCH STĘŻENIACH mogą powodować problemy zdrowotne i środowiskowe. Wymieniane się także jakie zanieczyszczenia i jakie choroby mogą powodować. Dopuszczalne wartości emisji nieczystości określają : Światowa Organizacja Zdrowia, Unia Europejska i każdy Kraj. Te dopuszczalne wielkości są ciągle dyskutowane i zmieniane na bardziej rygorystyczne.
Zwolennicy spalarni kierują się przede wszystkim względami ekonomicznymi takimi Jak : Podatek na rzecz miasta – co zależy od statusu spalarni i miejsca rejestracji?
Szansa na tańszą ciepłą wodę. Jak sadzę ciepła woda mogłaby być tańsza z istniejącej zmodernizowanej Elektrociepłowni, gdyby tylko było więcej chętnych do podłączenia się do istniejącej sieci, po drugie, jak mi wiadomo, Inwestor Spalarni nie przewiduje produkcji energii cieplnej?
Inni mają nadzieję, że zmaleją opłaty za odbiór śmieci i znikną „dzikie” wysypiska. Niestety ustawa o selektywnej zbiórce odpadów obowiązuje i pewnie będzie nadal obowiązywać, a więc nie przestanie obowiązywać obowiązek segregacji.
Koszty odbioru odpadów na rzecz Spalarni, to bardzo wielka niewiadoma. Raczej można się spodziewać bardziej rygorystycznych wymogów w segregacji i wzrostu kosztów. Na początku opłaty na rzecz Spalarni w Gorlicach może byłyby niższe, ale potem nie wiadomo. Na przykład spalarnia w Rzeszowie – PGE. W tym roku podnosi opłaty o ponad 200 %.
Otóż myślę, że pomysł na spalarnie narodził się jako MNIEJSZE ZŁO. W dużych aglomeracjach jest tym mniejszym złem, ale w Gorlicach – nie ma żadnego uzasadnienia, moim zdaniem – jest tylko złem.

14:46, 29.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NaukowiecNaukowiec

1 4

no tylko fajnie byloby poczytac zrodla naukowe o ktorych pan wspomina. Ja mowie nie dzikim wysypiskom i zanieczyszczaniu srodowiska przez smieci, a tak tanszemu wywozowi.. 09:46, 01.03.2020


Tak-NieTak-Nie

4 0

A ja z "NAUKOWCEM" od dzikich wysypisk nie dyskutuję, bo nie mam szans. 11:29, 01.03.2020


tralalatralala

11 4

Ale tu wysyp trolli. Bardzo się komuś pali pod czterema literami? 15:05, 29.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawelPawel

5 18

https://www.youtube.com/watch?v=Bw0SWPgbcyY Polecam sobie oglądnąć, tak, jadąc obwodnicą Krakowa ten kolorowy budynek to spalarnia, jak na miejsce gdzie utylizowane są odpady całkiem zadbany, a i uciążliwości zapachowych jakoś brak, także najpierw polecam troszkę zapoznać się z tematem a później wypowiadać 15:48, 29.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TT

2 1

Gorlice mają wspólną obwodnicę z Krakowem? 17:13, 29.02.2020


marekmarek

5 0

Dioxin - jedenz najbardziej toxycznych zwiazkow chemicznych na ziemi powstaje przy spalaniu odpadow ...halllooo!. Nie widac nie slychac, nie czuc i zabija. Kraje ktore zaiwestowaly mocno kilkanascie lat temu w spalarnie smieci (Belgia, Holandia Szwajcaria, Szwecja ma obecnie powazny problem z odpadami powstajacymi przy spalaniu smieci i powstajacym przy spalaniu dioxynie. Dlatego nie buduje sie juz wiecej spalarni i stawia sie mocno na recykling. Radze troszke poczytac (jesli znasz angielski), jest duzo informacji na www.no-burn.org. 17:57, 29.02.2020


realistkarealistka

1 0

Kochani czy bierzecie pod uwagę korki w mieście jakie sa w obecnej chwili? Ile samochodów będzie codziennie dowozić smieci do tej planowanej spalarni i z ilu miejscowosci bliższych i dalszych będa one dostarczane???? Czy nasza infrastruktura drogowa jest na to gotowa.? Czarno to widzę. 19:35, 01.03.2020


BylypracownikBylypracownik

4 17

Juz nie mieszkam w Gorlicach, wciaz odwiedzam tam rodzine. Pracowalem dla empolu kilka dobrych lat, zlego slowa powiedziec nie moge. Zawsze na czas i traktowali nas naprawde ok. Wierze ze to przedsiewziecie jest czyms dobrym. 16:43, 29.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BeataBeata

4 1

Mam znajomego który pracował tam swego czasu na dość wysokim stanowisku, rozmawiałam z nim wczoraj i potwierdził bezzasadność odrzucenia propozycji powstania spalarni. Za tym kryją się oszczędności dla miasta i mieszkańców. Dokładnie jak ktoś powyżej napisał, ludzie teraz wierzą w teorie spiskowe nt. sieci 5g, szczepionek itp...Otrząśnijmy się i zacznijmy wspólnie działać na rzecz ekologii bo zaraz będzie za późno i przysypie nas góra śmieci... 09:11, 01.03.2020


Obywatelka Obywatelka

7 3

Widać, że komuś jest powstanie ekologicznej spalarni bardzo nie na rękę. „Jak nie wiadomo o co chodzi to wiemy o co chodzi” cytując klasyka ?$$

19:11, 29.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

nienie

4 0

raczej jest komuś bardzo na rękę....z tego powodu, jak wyżej... 23:30, 29.02.2020


lalalalalala

0 3

no właśnie, jak nie wiadomo o co chodzi, bo argumenty przeciw są przestarzale , to chodzi o kesz ;) 09:32, 01.03.2020


PrzeciwniePrzeciwnie

3 0

lalala - to przeciwnie TO TWOJE MYŚLENIE JEST PRZESTARZAŁE, pewnie myślisz że jak śmiecie się spali to NIC NIE POZOSTAJE przecież niczego nie "widać" - a powstaje kilkadziesiąt różnych związków a niektóre
z nich są śmiertelnie szkodliwe. 11:22, 01.03.2020


marta1marta1

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


marekmarek

18 3

Wchodzace w zycie od 04. grudnia 2019roku nowe standardy odnosnie budowy nowych i uleprzania starych spalarni smieci na terenie UE, nie daje zadnych szans na powstanie w Gorlicach zadnej spalarni smieci i dzieki za to EU, ze dba o nas. Nowy BAT (Best Available Technik) standard eliminuje pod wieloma wzgledami pomysl na powstanie spalarni i to takiej o jakiej marzyli nasze klapciate polityki i lokalni mafijni inwestorzy wbrew woli ludzi i srodowisku naturalnemu. Tak, ze Empol i panowie burmistrzowie moga spokojnie zajac sie chodowla boczniaka...
10:31, 01.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

oloolo

1 2

tak zostały przyjęte "konkluzje BAT", tak zaostrzyły wymogi, tak były znane od kilku lat,tak wykorzystywane obecnie i powszechnie technologie (w tym te w polskich instalacjach) pozwalają na zejście poniżej wymaganych poziomów. tak trzeba czasem przeczytać ze zrozumieniem, nawet "konkluzje BAT" nie tylko "wróżenie z fusów dla opornych". 19:38, 01.03.2020


MajorMajor

1 0

Proponuję czytać prawne dokumenty że zrozumieniem plus.... Sięgnąć po słownik języka polskiego - Hodowla? 20:40, 01.03.2020


GorlicetojaGorlicetoja

5 16

Generalnie to zanim zapoznalem sie z tematem tez bylem na nie. zdanie zmienilem jak wielu moich znajomych po konferencji i po zaglebieniu sie w temat. moze i to ryzykowne ale zdecydowanie gra warta swieczki 13:34, 01.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fikumikufikumiku

5 12

I tym sposobem mieszkańcy są podzieleni miedzy tych co wierza w mity o trucicielach - spalaczach smieci a tych co maja glowy otwarte i widza w tym przyszlosc dla miasta.. 14:51, 01.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MyszpodmiotlaMyszpodmiotla

5 17

A nie wiem co komu przeszkadza inwestycja w miescie. Kazdy ogarniety czlowiek wie ze to kasa i naprawde nie trzeba byc Einsteinem, dodatkowo spalarnia = mniej dzikich wysypisk ktorych tu w okolicy mamy mnostwo! 16:36, 01.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gorlice24Gorlice24

4 17

Czas najwyższy na takie rozwiązania, ekologia, logiczne i racjonalne podejście do życia. Brawo 20:37, 01.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NIE dla spalarniNIE dla spalarni

16 2

Co to ma być? Trolle najpierw przekonywały jaki to świetny biznes a potem jakie to staroświeckie być na NIE. Ta opłacona propaganda jest śmieszna wobec oczywistych argumentów przeciw budowie spalarni! 23:32, 01.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tak dla spalarnitak dla spalarni

2 6

każdy wyraża własną opinie, tylko większość opinii na nie jest argumentowanych "bo nie" "bo środowisko" to przepraszam bardzo, co każda osoba która jest na "nie" robi z odpadami z własnego domu? firma przyjmująca też nie wysyła ich w kosmos, nie wszystko można przetworzyć 09:19, 02.03.2020


TAKTAK

1 1

Bulwers bo ludzie wszyli z konkretnymi argumentami innymi niż "ja nie chce, bo lepiej jak inni to zabiorą i za mnie zrobią?"
Radzę dokształcić się w temacie działania spalarni, bo widzę że wiele osób ogranicza się do tego co gdzies przypadkiem usłyszeli. 22:04, 02.03.2020


MarekMarek

17 1

Pytacie dlaczego niektórzy są przeciw spalarni i co robimy ze śmieciami,my ograniczamy do minimum produkowanie śmieci ,tak że za miesiąc jest worek.jestem przeciwny powstaniu takiej wielkiej spalarni, może być mała dla naszych celów a nie zwozić śmieci skąd się da.Po ostatnim pożarze było foto jak wygląda Empol po pożarze i zwróciłem wtedy uwagę i pisałem że śmieci składowane są na polu na płytach betonowych i wszystka woda z deszczu i po gaszeniu wsiąka w ziemię i potem z wodami opadowymi przedostaje się do rzeki Ropa,nie trzeba tłumaczyć ile nibezpiecznych związków się tworzy w takiej wodzie.W sobotę byłem w pobliskim sklepie ogrodniczym i tam taki fetor szedł od strony Empolu że trudno było oddychać a to jest zima i nie ma się co rozkładać ,a co będzie w lecie jak będą przywozić 300 tirów dziennie smieci? 10:21, 02.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

realistkarealistka

4 1

W 100% popieram komentarz użytkownika Marek .Smród unosi się nie tylko w pobliżu Empolu ale także nad drogą..Często trzeba zamykać okno samochodu w strefie działania Empolu do faktycznie fetor jest nie do zniesienia .Pożar na składowisku był chyba nieprzypadkowy ? 12:20, 02.03.2020


madziamadzia

1 2

I dlatego właśnie powinna powstać nowoczesna spalarnia. 22:01, 02.03.2020


KarolKarol

2 4

Rozwiązaniem aktualnych problemów z uciążliwościami zapachowymi z sortowni będzie właśnie spalarnia, rozładunek odbywać się będzie w hali, a nadmiar odpadów zamknięty będzie w bunkrze na odpady. Także nie rozumiem sprzeciwu przeciwko budowie. Wystarczy zapoznać się z tym jak wygląda taka spalarnia. 21:30, 02.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xlxl

2 3

Dokładnie tak, ale jak widać nie wszyscy rozumieją powagę problemu. U większości sprawa ze śmieciami kończy się po wystawieniu worków przed dom- wtedy śmieci znikają :)
Szkoda, że nikt nie wie jak wygląda ich obecny proces utylizacji :) 21:59, 02.03.2020


otototo!otototo!

1 0

No właśnie! Ludzie narzekają, zresztą taka mentalność...a nie wiedzą właściwie z czym się mierzą. Dzięki spalarni pozbędziemy się problemu wszechobecnego smrodu. To jest naprawdę czysto ekologiczne rozwiązanie, budynek spalarni będzie spełniać wymogi UE bo takowe musi, spokojnie ludzie! 20:13, 04.03.2020


KazikKazik

3 1

Najwyższy stanowczo zaprotestować! Najpierw niech zrobią porządek z rafinerią! Będziemy padać jak muchy! 13:18, 03.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak-NieTak-Nie

2 0

Władza Gorlic bardzo zajęta promocją miasta za ćwierć miliona złotych, pewnie nie zamierza zajmować się projektowaną „ozonownią”. A szkoda zarządzone REFERENDUM w sprawie spalarni mogłoby być świetną promocją Gorlic. Dalibyśmy sygnał, że mieszkańcy Gorlic i Powiatu „są mądrzejsi po szkodzie”- zaczynają dbać o swój „dom” i nie chcą aby poza ich plecami w ciszy gabinetów decydowano o ich zdrowiu i komforcie życia.
W tym czasie inwestor spalarni poszukuje źródeł nabycia odpadów selektywnych.
W ostatnich dniach złożył ofertę w konsorcjum wraz z innymi podmiotami, na odbiór odpadów w mieście powiatowym (60 000 mieszkańców) na południu Województwa Podkarpackiego. Dowodzi to, że jest zapotrzebowanie na odpady selektywne i nie koniecznie musi powstać spalarnia (w Gorlicach) bo nie grozi nam zasypanie odpadami, a dzikie wysypiska to wynik obrzydliwego nawyku, lenistwa i braku wiedzy i kultury osobistej u niektórych ludzi. Przepraszam tych, którzy czują się obrażonymi.

19:44, 03.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GośćGość

1 1

No obrzydliwy nawyk i ja się zgadzam ale właśnie świadczy to o tym, że niektórych ludzi się nie zmieni i niewyedukuje, dlatego musi powstać spalarnia czy nam się to podoba czy nie.. 20:07, 04.03.2020


Do GośćDo Gość

0 0

Także wymagasz edukacji - pilnie! 11:17, 05.03.2020


bogdanbogdan

0 0

a co z elektrociepłownią 17:01, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MagdaMagda

1 1

Spalarnia to naprawde duzy plus dla miasta, wizytowka ekologii etc. Naprawde dobra inwestycja! 17:53, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MirekMirek

1 0

No wizytowka ale troche sie nie dziwie ze sie ludzie cykaja, to znaczy wiesz, nieznanego sie bojom.Ale ja sie ciesze bo mam szanse na zarobek! 20:02, 04.03.2020


goscgosc

1 1

Uwielbiam merytoryczne komentarze w stylu, spalarnia to zlo bo toksyny itp. Takie budynki musza spelniac szereg norm i standardow. Nie ma mowy o zanieczyszczeniach wydostajacych sie z niego...Brawo Gorlice! 18:34, 04.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

yetiyeti

1 0

To jeszcze nie wiesz o tym w jakim kraju mieszkamy? Zamknieci na nowosci. Spalarnia to szansa dla mieszkancow i miasta, miejsca zatrudnienia?! Przeciez widac golym okiem ze to dobre posuniecie! 18:40, 04.03.2020


ObywatelKeineObywatelKeine

1 0

Ja też winszuje władzom! To naprawdę dobre posunięcie, bezrobocie się utrzymuje a tu kilkadziesiąt dodatkowych miejsc pracy! Dla każdego! Ponad to, nie zasypią nas śmieci jak ktoś słusznie zauważył! 19:03, 04.03.2020


SpalarniaSpalarnia

1 1

Jakby na to nie patrzec to sa plusy i minusy, jak ze wszystkim ale mysle ze ze spokojem , na chlodno trzeba sie przyjrzec. Bedzie taniej, bo wywoz smieci teraz kosztuje sobie konkretne pieniadze...bedzie bardziej pryzjaznie dla srodowiska, ludzie beda mieli prace. Naprawde ok! 19:56, 04.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

glosowanieglosowanie

1 0

No przecież w ogóle nie ma o czym mówić, większość chce spalarni więc o czym rozmawiamy. Żyjemy w demokratycznym państwie. Spalarnia to nadzieja dla Gorlic, nadzieja na lepsze , czystsze otoczenie, pracę dla ludzi, dodatkowe dochody dla gminy! 21:38, 04.03.2020


BambiBambi

1 1

Nowoczesne technologie pozwalaja na takie rozwiazania, ktore naprawde tylko pomoga meszkancom gorlic. Spalarnia jest wlansie takim obiektem. 21:35, 04.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BennyBenny

0 1

To spora inwestycja...nie wiem ale wydaje się że mająca ręce i nogi, nie wiem wiele na ten temat ale mam zamiar doczytać, ja tam widzę to, jako dobre posunięcie dla miasta. 08:31, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

1 2

Spalarnia pozwoli zaoszczędzić pieniądze gminie, bo zbiórka odpadów selektywnych jest droższa! więcej pieniędzy dla Gorlic będzie, chodniki, remont ulic etc. 08:46, 05.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MałgorzataMałgorzata

1 0

No ja mam nadzieje ze tak by to wygladalo, wiadomo ze pewnosci nie ma ale wydaje sie byc to logiczne ze kiedy powstanie nowoczesna spalarnia to wywoz smieci stanieje, bedzie wiecej pieniedzy z podatku dla gminy a wiec dla mieszkancow. Trzymam kciuki! 09:10, 05.03.2020


OnOn

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Mieszkaniec123Mieszkaniec123

0 1

W Gorlicach jest spore bezrobocie, spalarnia to dodatkowe miejsca pracy więc skąd to narzekanie? nie że tylko jacyś dyrektorzy ale też szeregowi pracownicy przecież. Myślę że należy dać temu szansę, zresztą już po ptokach wiec patrzmy na pozytywy 13:05, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiktorwiktor

0 1

Nie będziemy się rozwijać jeśli będziemy wciąż blokować takie przedsięwzięcia! Ani jako Polska ani jako jednostka-miasto. No przecież musimy iść z duchem czasu. Budynek będzie spełniał normy unijne, wiadomo, więc o co tyle szumu? że komuś się powodzi ... 14:11, 05.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogdanBogdan

0 0

Problem jest taki że nikt nie chce mieć spalarni u siebie w sąsiedztwie, mało kto też ma pojęcie jak wygląda działalność spalarni.,wystarczy wpisać w google spalarnia Kraków, czysty plac i wszystko hermetyzowane w hali, od rozładunku po magazynowanie i spalanie, także chyba to nie jest zły pomysł jeżeli ma to wpłynąć na ceny odbioru odpadów i likwidacje zalegających odpadów na placach. 14:22, 06.03.2020


GośćGośćGośćGość

0 1

A komu zależy na tym żeby miasto stało w miejscu i wcale się nie rozwijało? Boicie się że nie będzie można spaceru do lasu zrobić żeby wywalić sterty śmieci? hmmm no chyba... TAK dla spalarni! 14:39, 05.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZaZa

0 0

Ja tez uwazam ze to spoko pomysl, nie wiem o co to toczenie piany. wszedzie spalarnie dzialaja i jakos nikt nie narzeka.. 19:10, 05.03.2020


MichałMichał

0 1

popieram budowę, śmieci nie będą leżeć na składowisku i zanieczyszczać powietrza, oby inwestycja została zrealizowana. 15:27, 05.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BudowlaniecBudowlaniec

0 1

Ludzie! Czy zdajecie sobie sprawe z tego ze taka nowoczesna spalarnia to zrodlo energii odnawialnej?? Podczas spalania wytwarzana jest energia ktora mozna wykorzystac potem do ogrzewania etc. Poczytajcie najierw a potem oceniajcie....to jest jak najbardziej eko! 19:15, 05.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdrianAdrian

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ZwolennikZwolennik

0 1

Nawet przepisy unijne mowia zeby odchodzic od skladowania smieci na rzecz nowoczesnych spalarni. Ludzie maja takie podejscie do tematu jak i do wymiany piecow weglowych czyli....slabe.. 08:36, 06.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GorliczankaGorliczanka

0 2

"Emisja spalin ze spalarni może być nawet do kilkudziesięciu razy niższa, niż w przypadku elektrociepłowni zasilanych węglem, a same produkty spalania wprowadzane do atmosfery są bezwonne" -tak wyglada wlansie nowoczesna spalarnia, a nie te brednie ktore pisza o budowie. 09:03, 06.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WojtekWojtek

0 0

Ludzie będą blokować inwestycje a później będzie płacz bo ceny odbioru idą w górę, w końcu któreś z miast się zdecyduje i tym samym wygra możliwość utrzymania niższych cen za odbiór śmieci. 12:50, 06.03.2020


AldonaMiśAldonaMiś

0 2

Przecież takie rozwiązanie działa z powodzeniem w Krakowie, Poznaniu czy Warszawie, także innych miastach. I jakoś nie słyszy się sprzeciwów. Nic dziwnego, mieszkańcy tych miast wiedzą że to świetna inwestycja. Elektrociepłownie zasilane węglem to, przepraszam , syf! A tutaj to alternatywne źródło energii cieplnej! 09:45, 06.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

0 3

Jak bedziemy utylizowac odpady w taki sposob to mozemy naprawde tylko zyskac, bo bedzie dalo sie wytwarzac energie cieplna i elektryczna i tym spoosbem ...mniej wegla =mniej smogu. Tak wiec jestem na TAK 10:06, 06.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaśkaKaśka

0 0

Mądre słowa, popieram! 12:59, 07.03.2020


JanekJanek

0 1

Tak naprawde to tego typu spalarnie to źródło tzw "zielonej energii" , wystarczy troszkę wysiłku żeby zaznajomić się z tematem? 16:31, 06.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OdpowiadamOdpowiadam

0 1

Bo prawda jest taka że ropa czy wegiel sa tak intensywnie eksploatowane teraz i produkujemy tyle smieci ze jesli czegos z tym nie zrobimy to pwoietrze bedziemy miec super, jak w Indiach...do tego zasypia nas plastiki. Spalarnia to odpowiedz na takie problemy. 16:52, 06.03.2020


MiloszMilosz

0 1

Trzeba racjonalnie na to spojrzec, zaufac fachowcom a nie wymyslac. Spalarnia to szansa dla mieszkancow, miasta i srodowiska naturalnego, mysle ze warto sie wczytac i wsluchac w autorytety w tej sprawie:) 17:53, 06.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZirytowanyZirytowany

1 0

Wieśniacy nie mogą doczekać się tej "wytwórni ozonu". 500+ pożera inflacja, opłaty za śmieci podrożały,
na piwo już nic nie pozostaje, a na dodatek każą segregować śmieci.
19:44, 06.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do zirytownanydo zirytownany

0 0

co ma 500+ do rozwiązania problemu utylizacji odpadów, większość dorosłych ludzi ma dzieci a tym samym biorą 500+ nie rozumiem związku, uważasz że 500zł które można przeznaczyć na rozwój dziecka lepiej wydać na śmieci? bo zaraz miasto będzie musiało wozić odpady do Krakowa lub dalej i ceny będą szły w górę. 13:06, 07.03.2020


ZirytowanyZirytowany

1 0

Uderz w stół a odezwa się nożyce. Lepiej wozić śmieci aniżeli dzieci do lekarzy specjalistów 17:04, 07.03.2020


grzesiekgrzesiek

1 1

Nowoczesna sortownia plus spalarnia pozwoli utrzymać porządek, rozwiąże problemy z zapachem i pozwoli ograniczyć podwyżkę odbioru odpadów. Tak dla spalarni! 14:32, 07.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marta11marta11

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


EdwardEdward

0 0

Osoby z Empolu nie majace zielonego pojecia o budowie spalarni,oklamuja obywateli na tej konferencji, brednie opowiadaja i mysla ze obywatle to kupia. Dyrektor ds inwestycji, bez wyksztalcenia - kierowca, ktory nie wie co to ochrona srodowiska jest i jak sie z nia obchodzi ale mysli ze spalanie smieci to jest rozwiazanie problemu ekologicznego to sie gleboko myli. W 21 wieku trzeba odpady w 100% wykorzystywac a nie je spalac i zatruwac klimat taki piekny jak jest w Gorlicach i jego okolicach.MIESZKANCY GORLIC nie dajcie sie nabrac. Chcecie miec drugie Wadowice,bierzecie przyklad z Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie miasto powiedzialo nie Empolowi, bo wiedza ze to prowadzi w zlym kierunku. Tej firmie nie zalezy na ekologii tylko na szybkim robieniu kasy kosztem zycia-zdrowia ludzi. Empol slynie z tego ze oni po najnizszej linii oporu pozbywaja sie odpadow.Zobaczcie ile kar mieli juz nalozonych,gdzie wywoza odpady na swoje wysypiska zatruwajac glebe i wody gruntowe a powinni je przetwarzac.Te przetwarzanie robia na papierku blednymi rozliczeniami. Nie dajcie sie i zrobice VETO -niech buduja gdzie indziej ta spalarnie i zatruwaja ekologie. Nie posluchacie sie to za pare lat zobaczycie i wspomnicie ze ktos was ostrzegl ale bedzie za pozno i wasze pokolenia beda na tym cierpiec. 11:53, 07.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarekDarek

0 0

Pracowalem w Empolu i jedno co tam sie zgadza to wyplata.Inne tematy ochrony srodiwska odnosnie utylizacji-zagospodarowania odpadow- ich statystyki sa pod stol sa zamiatane.W tej firmie nie ma osob ktore by mialy pojecie o gospodarce odpadowej - kilka lat temu jak stare przepisy byly to te odpady szly bez eweidencji na wysyspiak a obecnie maja z tym problem i szukaja szybkiego zbytu to probuja zbudowac spalarnie o ktorej nie maja pojecia byle spalac odpad i kasowac kupe kasy za to a mieszkancy nie placa i sie truja. Macie piekny spokojny rejon to go szanujecie i dbajcie i niego 08:34, 08.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%