Zamknij

Jest w orkiestrach dętych jakaś siła, ale... już nie w gorlickiej.

20:17, 29.02.2012
Skomentuj

Stało się to, o czym od kilku miesiącach pokątnie szeptano. Do historii przeszła jedyna w Gorlicach orkiestra dęta legitymująca się ponad 90 letnią tradycją. Obecna sytuacja ekonomiczna zmusiła Zarząd Stowarzyszenia do podjęcia dramatycznej decyzji o rozwiązaniu orkiestry.

Był rok 1921. Grupa entuzjastów muzyki zakłada w Gliniku Mariampolskim Towarzystwo Muzyczne "Harmonia?, którego celem było propagowanie muzyki wśród pracowników Fabryki Maszyn i Rafinerii Nafty. Z dobrowolnych składek pracowników obu tych zakładów odkupiono od pułku artylerii w Nowym Targu komplet instrumentów dętych. Z pośród szerokiej grupy chętnych profesor Jan Skowroński wybrał 24 osoby ( bo tyle było instrumentów) i rozpoczął z nimi żmudną naukę.Już wkrótce występy orkiestry stały się stałym punktem każdej uroczystości, a w Kasynie Robotniczym, które było również miejscem prób, żadna zabawa nie mogła się obejść bez muzyków orkiestry.

Okupacja hitlerowska przerwała pracę zespołu, ale członkowie orkiestry pieczołowicie przechowywali instrumenty muzyczne, a Karol Szajna materiały repertuarowe, dzięki czemu natychmiast po wyzwoleniu Orkiestra mogła wznowić swoją działalność muzyczną.

W 1948 roku orkiestrę przejmuje Franciszek Przepióra, pod którego batutą orkiestra osiąga wysoki poziom artystyczny koncertując w wielu miastach Podkarpacia. Kiedy w roku 1955 został wybudowany w Gliniku Dom Kultury, orkiestra znalazła stałe lokum ( w którym funkcjonuje do dzisiaj) oraz opiekę.

Od 1968 roku patronat nad orkiestrą obejmuje Fabryka Maszyn. Powiększa się ona do 45 muzyków i przyjmuje nazwę Orkiestra Dęta "Glinik". Ponieważ Fabryka Maszyn wprowadza do produkcji maszyny górnicze, orkiestra otrzymuje galowe mundury górnicze.

W 1983 roku batutę przejmuję Roman Rzeszutek mający za sobą 20 lat występów w Reprezentacyjnej Orkiestrze Wojska Polskiego. Rozpoczyna sie nowy okres w dziejach orkiestry. Roman Rzeszutek rozszerza repertuar, a równocześnie wprowadza wojskową dyscyplinę, orkiestra nabiera nowego wspaniałego brzmienia. Doceniają to nie tylko słuchacze, ale i jurorzy na wielu festiwalach i przeglądach orkiestr dętych. Orkiestra jest wręcz rozrywana, koncertuje w wielu miastach Polski południowej i Słowacji, zdobywa szereg nagród i wyróżnień.

Po odejściu Romana Rzeszutka w 2005 roku dyrygenturę orkiestry obejmuje Tadeusz Wróbel. Jego dyrygentura przypada na trudny okres dla orkiestry.

Od 1999 roku orkiestra nie jest już Orkiestrą Zakładową Fabryki Maszyn ,,Glinik" S.A. Staje się orkiestrą środowiskową, a swą działalność kontynuuje w ramach powołanego w tym celu Stowarzyszenia Miłośników Muzyki im. prof.. Jana Skowrońskiego. Z orkiestry odchodzi wielu starszych muzyków głównie byłych pracowników Fabryki, ale dzięki staraniom dyrygenta skład orkiestry uzupełniają młodzi wychowankowie szkół muzycznych.

Dziś Orkiestra liczy 33 muzyków i jak zawsze jej występy są elementem wszystkich uroczystości państwowych, kościelnych zarówno w Gorlicach jak i w okolicznych gminach i powiatach oraz w przygranicznych miejscowościach Słowacji wnosząc swój wkład we wzbogacanie pejzażu kulturalnego naszego miasta i regionu.

Powyższy opis w telegraficznym skrócie streszcza 90 lat istnienia gorlickiej orkiestry. W czerwcu ubiegłego roku muzycy wraz z mieszkańcami miasta serią koncertów hucznie świętowali 90 urodziny orkiestry, a dzisiaj tj. 29 lutego w zaledwie osiem miesięcy od tamtej fety wszyscy muzycy tworzący Orkiestrę Dętą GLINIK złożyli na ręce byłego prezesa Jana Karpia galowe mundury oraz instrumenty, a sama orkiestra decyzją Walnego Zebrania członków stowarzyszenia z dnia 15 grudnia 2011 przestała oficjalnie istnieć, a stowarzyszenie postawiono w stan likwidacji.

Wszystko wskazuje na to, że kolejne uroczystości majowe, rocznica zakończenia II wojny światowej, Święto Niepodległości czy też najważniejsze święta kościele będą odbywać się bez tak dobrze nam znanych i lubianych dźwięków ?naszej? orkiestry.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(39)

tegocowiemtegocowiem

0 0

Czy którykolwiek z szanownych komentatorów powyżej zastanowił się jakie potrzeby ma taka orkiestra, ta konkretna orkiestra? 100 tysięcy? Może ktoś z orkiestry się wypowie? Z tego co wiem za występy płacą zwykle organizatorzy zapraszający zespoły na imprezy. Więc pozostaje jedynie potrzebna kasa na bieżące wydatki. Z tego co wiem z kasy miasta dostali w tamtym roku 30 tysięcy i jeszcze spory lokal za free. To mało? Jak widać za mało. Czy któryś z was zastanowił się po co im aż tak dużo kasy, że 30 to dla nich jak na waciki. Konkrety a nie plucie. 18:54, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

?ezka?ezka

0 0

łezka w oku się kręci:( szkoda! Tyle lat, wspomnień, tradycji... wszystko na marne!Ehh.. 21:28, 29.02.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asiegasieg

0 0

w tych Gorlicach jesteście wszyscy prze.., prze,.. prze,...
tylko bez tego prze
zlikwidujcie najlepiej jeszcze dworzec pks i kino

A nie dało się tej orkiestry zwyczajnie sprywatyzować? 21:53, 29.02.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taniśław Mika  - byłtaniśław Mika - był

0 0

Kiedy TITANIC tonął orkiestra do końca grała. Tonącemu GLINIKOWI i GORLICOM niestety nawet to nie było dane. Wcześniej zatonęła orkiestra.

Szkoda................. 22:59, 29.02.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taniśław Mika  - byłtaniśław Mika - był

0 0

Kiedy TITANIC tonął orkiestra do końca grała. Tonącemu GLINIKOWI i GORLICOM niestety nawet to nie było dane. Wcześniej zatonęła orkiestra.

Szkoda................. 22:59, 29.02.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ośćość

0 0

tośmy się doczekali czasów...wszystko w tych Gorlicach powoli umiera....przykro patrzeć....a władza ma to daleko w d.... bo są ustawieni przynajmniej do 3-ego pokolenia!! 07:03, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gryzgryz

0 0

Bardzo smutna wiadomość... Gorlice systematycznie stają się stolicą zwijania i rozbiórki. 08:51, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

azek101azek101

0 0

Był Glinik była orkiestra fabryka utrzymywała hale sportową ,stadion, lodowisko ,dom kultury,
przychodnie dawała kasę na szpital budowała osiedla potem miasto dostało wszystko za darmo.A jak trzeba było dla fabryki poświadczyć kredyt to wypieli d.
Pamiętajcie drodzy radni dzisiejszy właściciel fabryki nie da ani grosza a wy nie potraficie nawet zadbać o porządnie wykonany remont płyty rynku pomimo że potykacie się o nierówne płyty i fatalnie położoną kostkę.
Wstyd. 10:27, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

azek101azek101

2 0

Był Glinik była orkiestra fabryka utrzymywała hale sportową ,stadion, lodowisko ,dom kultury,
przychodnie dawała kasę na szpital budowała osiedla potem miasto dostało wszystko za darmo.A jak trzeba było dla fabryki poświadczyć kredyt to wypieli d.
Pamiętajcie drodzy radni dzisiejszy właściciel fabryki nie da ani grosza a wy nie potraficie nawet zadbać o porządnie wykonany remont płyty rynku pomimo że potykacie się o nierówne płyty i fatalnie położoną kostkę.
Wstyd. 10:27, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ijany Burmistrzijany Burmistrz

2 0

Czemu teraz burmistrz Kochan nie zabiera głosu? Dumnie przemawiał wiele razy wysłuchując utworów w wykonaniu orkiestry, a teraz skąpi wsparcia, każdej złotówki. Tyle co zbierał pochwały za światełka na drzewka w centrum miasta, a teraz jak likwiduje się orkiestrę nikt o nim słowem nie wstąpi. A przecież władze miasta odpowiadają za kulturę w nim, padło kino, padła orkiestra, czy coś jeszcze może upaść??? Czy Kochan chce z nas wszystkich zrobić prostackich zmywaczy w londyńskich pubach?


Jasieg- stowarzyszenie to organizacja oparta na pewnych aktach prawnych, kodeksie cywilnym itp. To nie jest coś państwowego, co można sprywatyzować. Czytaj książki. Jednak władze mogą coś takiego subsydiować. Nasz Pan Burmistrz przeznaczył w tym roku pieniądze na wsparcie stowarzyszeń, jak zwykle poszło to w dziesiątkach tysięcy, ale równiejszych wspiera bardziej, niż równych. 12:30, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asiegasieg

0 0

Pijany burmistrzu,
jeżeli Ty i inni nie dostrzegacie ironii w mojej wypowiedzi to jest gorzej niż myślałem. Chyba czekają was, wszystkich Gorliczan mocniejsze klapsy niż sądzicie.
Sami wybieracie swój los, swój rząd i samorządowców. Do kogo pretensje i pusty żal? Chyba tylko do siebie.
Jak długo będziecie czekać i na co żeby tę sytuację powstrzymać, rozliczyć winnych i trend odwrócić?
Wiecie po ile chodzą już działki budowlane w Gorlicach? To sobie popatrzcie bo ceny lecą na łeb na szyję. Nikt u Was nie chce ani mieszkać ani prowadzić interesów ani pracować ani próbować załatwić czegokolwiek. Bo to zwyczajny koszmar jakiś.
Wypowiadać się otwarcie też nie za bardzo można bo głos trzeźwości jest blokowany a nie dawno jeszcze był wyśmiewany. Jak widać wszystko do czasu. Wypijecie to piwo którego naważyliście. Smacznego. 14:26, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

arJanOarJanO

0 0

najważniejsze że będzie ,,ładny rynek" o ile będzie!więcej w tym mieście nic nie będzie i nie ma!W mieście widać tylko młodzież szkolną,starszych ludzi nic pozatym z wieku 25-40 nie ma nikogo tylko młodociani żule zostali i ci którzy pracują dzięki znajomością w urzędach itp wymieniał nie będe kto bo każdy wie jaka jest sytuacja w UM,UP,UG!!!!A wogóle szkoda gadać porażka jedna wielka razem z tym burmistrzem co sam nie wiem skąd sie tam wziął ale ktoś go wybrał ale napewno nie ja bo dla mnie człowiek który miał lepsze stanowiska niż rządzenie miastem nie ,,dał" sobie rady dla mnie nie miał i nie będzie miał miejsca w karcie do głosowania na cokolwiek! 16:33, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

-merytka-merytka

0 0

"Co by tu jeszcze rozpieprzyć panowie,co by tu jeszcze rozpieprzyć?! " - tak mozna zapytać nieco zmienionymi słowami piosenki Młynarskiego 16:34, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tegocowiemtegocowiem

0 0

Czy którykolwiek z szanownych komentatorów powyżej zastanowił się jakie potrzeby ma taka orkiestra, ta konkretna orkiestra? 100 tysięcy? Może ktoś z orkiestry się wypowie? Z tego co wiem za występy płacą zwykle organizatorzy zapraszający zespoły na imprezy. Więc pozostaje jedynie potrzebna kasa na bieżące wydatki. Z tego co wiem z kasy miasta dostali w tamtym roku 30 tysięcy i jeszcze spory lokal za free. To mało? Jak widać za mało. Czy któryś z was zastanowił się po co im aż tak dużo kasy, że 30 to dla nich jak na waciki. Konkrety a nie plucie. 18:54, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rrrrrrrrrrrr

0 0

Jak to jest do że Jasło kwitnie a w Gorlicach wszystko jest zamykane i likwidowane?! Od czego są ci co rządzą? Fabryka, Rafineria, Kino, jeszcze trochę i park pójdzie do likwidacji. Może komuś zależy żeby tak było? I jeszcze wątpliwości mają czy Kotwica który pół infastruktury zbudował zasłużył na honorowe obywatelstwo... A Kotwica nie tylko BYŁ, ale też coś robił. Wstyd tu mieszkać. 21:37, 01.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

agnieszkaagnieszka

2 0

Najlepiej jest wszystko zgnoić i doprowadzic do totalnej rozbiurki.
Ciekawe jak teraz bedą wyglądały wszystkie uroczystosci bez naszej wspaniałej orkiestry !!!!!
13:58, 02.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

meksykmeksyk

2 0

Sami wybieram swój los ! Mamy takiego Burmistrza jakiego sobie wybraliśmy ! Zdecydowanie Miasto powinno przejąć opiekę nad Orkiestrą ! Jeśli burzą w naszym mieście mosty uchrońmy przynajmniej filary, może kiedyś na nich zbudujemy most by Gorlice nie poszło w zapomnienie, by jeszcze ktoś chciał do nas przyjechać ! 15:27, 02.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ankoMuzykantankoMuzykant

0 0

Gdyby w Dominikowicach trzeba było dać na orkiestrę 100 tys. zł to też by jej nie było. A swoją drogą to za 30 tys. zł można spokojnie wynająć zawodową orkiestrę, która zagra cztery razy w roku hymn Polski i kilka marszów. 15:11, 02.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

azek101azek101

0 0

Na portalu <......> przeczytałem że Pan Kotwica zafundował nam strukturalne bezrobocie bo rozbudował fabrykę.Ludzie za takie pomysły i kompletną nieznajomość
historii miasta żeby nie powiedzieć P... w bambus powinna na środku rynku być wywieszona fotografia autora razem z podobiznami radnych z PIS.
A swoją drogą kto finansuje to beznadziejne <....> może przekazać kasę na orkiestrę.
Dominikowice stać na orkiestrę a miasto nie ?. 14:21, 02.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aziazi

0 0


Wniosek z tego,niejednokrotny,że gminy maja lepszych gospodarzy.......kolejnym pryncypalem .......pan z GCK.....total porazka......czy radni tego nie widza? 00:24, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

atiati

0 0

Nie przejmojmy sie ,podobno na Dni Gorlic zaspiewa nam Kochas z Gesler!!!! ma byc czadowo!!!!!! To dopiero beda Dni Gorlic,jakich jeszcze nie bylo!!!! 00:30, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ieszkaniec gorlicieszkaniec gorlic

1 0

Zgadzam się z powyższym !
GCK i jego szef do wymiany ! 10:13, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ndrewndrew

0 0

Wielka szkoda! Z całą pewnością wielu z Was pamięta, lub Wasi rodzice, w zależności od wieku, czasy, gdy w dniu "Barbórki" orkiestra, odświętnie ubrana, defilowała po gorlickich osiedlach, "ostro" grając i powiewając pióropuszami na górniczych czapkach.... Oglądałem ich z balkonu, cóż to był za widok... a muzyka! Byłem wtedy "smykiem", ale ta muzyka i mundury oddziaływały jak magnes...
Załuję, szczerze, że miasto nie jest w stanie, lub nie chce, mieć na utrzymaniu takiej "formacji" grającej na instrumentach dętych, bębnach... w dodatku stylowo ubranej... Szkoda...
Ktoś wcześniej napisał, że miasto dąży do upadku, całkowitego, wszystko zamknięte, zero perspektyw dla młodych ludzi, - , jednym słowem - UPADŁOŚĆ!
Zgadzam się, ale w mojej pamięci pozostaną naprawdę szczęśliwe dni, gdy byłem "gówniarzem"
Pozdro dla Wszystkich Gorliczan... 15:36, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aynard20aynard20

0 0

I własnie dlatego emigrowałem..... w Gorlicach nie ma perspektyw tylko likwidacje i prywatyzacje... 16:41, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aynard20aynard20

0 0

I własnie dlatego emigrowałem..... w Gorlicach nie ma perspektyw tylko likwidacje i prywatyzacje... 16:41, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

meksykmeksyk

1 0

haha.... przy okazji - czy panowie dyrektorzy GCK i Dworów Karwacjanów i Gładyszów oraz pani dyrektor Biblioteki Miejskiej mają przyznane dożywotnie stołki ? W dzisiejszych czasach chyba jest wielu młodych energicznych i po studiach ludzi którzy są pełni nowych pomysłów, tryskają świeżością innego spojrzenia na świat niż ci którzy się już wypalili !!! Ich poczynania są jak polityka Putina "ty Ja i nikt więcej" 17:50, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ser (Patin)ser (Patin)

0 0

@Kazek101
na tym samozwańczym "portalu" to można różne dziwne i śmieszne rzeczy wyczytać. Na szczęście wynikają one tylko z fobii nielicznej grupy konformistów i egocentrystów.

Ja też wspominam poczyniania orkiestry z łęzką w oku. Prawde mówiąc tęskię bardzo za całym minionym ustrojem. Ten ich przemarsz to naprawdę było coś. W 19-ce przy Konopnickiej mieszkał ktoś znaczny i tam grali potem szli pod punktowce i robili powtórkę. 23:14, 03.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bsrywator Niecodzienbsrywator Niecodzien

0 0

Patin, nikt znaczny, po prostu to byl blok fabryczny i grano dla swoich.
Ale fakt, pamietam, ze wyczekiwalem na te koncerty od rana.
A jesli tesknisz za minionym to polecam wycieczke na Bialorus, do Backi. Zobaczysz jak bylo milo i jak mogloby jeszcze dlugo byc.
Jesli prawda jest to co napisano w komentarzach i Miasto dofinansowalo orkiestre 30 tys zl oraz zapewnilo miejsce prob to co wiecej mozna zrobic?
To nie miasto jest od utrzymywania Stowarzyszen.
Z ciekawosci poszperalem w internecie w mysl powiedzenia, jesli czegos nie ma w sieci znaczy nie istnieje i znalazlem portal orkiestrydete.pl. O dziwo nie ma tam mowy o "naszej" orkiestrze, choc w Malopolsce jest ich sporo.
Ale znalazlem strone "naszej" orkiestry Glinik i informacje,ze posiada ona status OPP. Ciekawe czy Ci ktorzy szukaja winy ONYCH wsparli choc zlotowka ze swego podatku orkiestre? Sam zapal w komentowaniu nie wystarcza.

Nota bene, autor artykulu moglby sie pokusic o bardziej precyzyjne informacje, chocby budzet orkiestry, zrodla finansowania itp. Z tego co pobieznie znalazlem, to roznego rodzaju imprezy w ubieglyh latach zyskiwaly dofinansowanie Miasta, Powiatu a nawet Wojewodztwa, zatem moze nie jest to tak jednoznaczny obraz jaki jawi sie w komentarzach? 08:21, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bsrywator Niecodzienbsrywator Niecodzien

0 0

Patin, nikt znaczny, po prostu to byl blok fabryczny i grano dla swoich.
Ale fakt, pamietam, ze wyczekiwalem na te koncerty od rana.
A jesli tesknisz za minionym to polecam wycieczke na Bialorus, do Backi. Zobaczysz jak bylo milo i jak mogloby jeszcze dlugo byc.
Jesli prawda jest to co napisano w komentarzach i Miasto dofinansowalo orkiestre 30 tys zl oraz zapewnilo miejsce prob to co wiecej mozna zrobic?
To nie miasto jest od utrzymywania Stowarzyszen.
Z ciekawosci poszperalem w internecie w mysl powiedzenia, jesli czegos nie ma w sieci znaczy nie istnieje i znalazlem portal orkiestrydete.pl. O dziwo nie ma tam mowy o "naszej" orkiestrze, choc w Malopolsce jest ich sporo.
Ale znalazlem strone "naszej" orkiestry Glinik i informacje,ze posiada ona status OPP. Ciekawe czy Ci ktorzy szukaja winy ONYCH wsparli choc zlotowka ze swego podatku orkiestre? Sam zapal w komentowaniu nie wystarcza.

Nota bene, autor artykulu moglby sie pokusic o bardziej precyzyjne informacje, chocby budzet orkiestry, zrodla finansowania itp. Z tego co pobieznie znalazlem, to roznego rodzaju imprezy w ubieglyh latach zyskiwaly dofinansowanie Miasta, Powiatu a nawet Wojewodztwa, zatem moze nie jest to tak jednoznaczny obraz jaki jawi sie w komentarzach? 08:25, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bsrywator Niecodzienbsrywator Niecodzien

0 0

Dalsza kwerenda wskazuje, ze Stowarzyszene apelowalo wielokrotnie o wsparcie.
Takze tu byla o tym mowa:
http://www.gorlice24.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2844:pomo-gorlickiej-orkiestrze-dtej&catid=65:miasto&Itemid=13
Jakos w tamtych komentarzach nie widze lamentu... 08:27, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tanisław Mika - byłytanisław Mika - były

0 0

Panowie o co tu się sprzeczać ? Czy w tej chwili to jest ważne gdzie kto mieszkał i komu grała orkiestra ? Jedno jest pewne grali nam wszystkim i to bardzo ładnie, ale już nie bedą grali, a jest to wynikiem tego co wydarzyło się w GLINIKU, a tym samym przełożyło się na sytuację w Gorlicach. Prawdziwym problemem jest w tej chwili to ,że setki osób z naszego miasta znalazło się w dramatycznej sytuacji. Tak przez kilku durni, którzy poprzez swą inżynierię finansową doprowadzili do bankructwa GLINIKA, a następnie przez następnych kilku, którzy wprowadzili nas w objęcia obecnego pseudoinwestora nasze miasto umiera ! Kto wie,że w naszym PUP zarejestrowanych jest ponad 6000 bezrobotnych ? Tenże Urząd dysponuje kilkunastoma ofertami pracy i tu jest prawdziwa katastrofa. Dlaczego o tym nikt nie mówi ? Gdzie są Związki Zawodowe ? A zwłaszcza największy w powiecie obrońca ludu pracującego p. Marek. B. Dlaczego on milczy jak kamień, a o prawdziwym działaniu to już nie wspominam bo od dawna tego zaprzestał. Czy to komuś daje coś do myślenia bo mnie TAK !!
W GLINIKU następne zwolnienia ,a nawet się już o tym nie mówi bo to normalka !! Panie Burmistrzu, Panie Starosto, Radni miejscy i powiatowi, Panowie Związkowcy idzie wiosna !! Czas się przebudzić i zacząć działać !! 21:07, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ser (Patin)ser (Patin)

0 0

Blok fabryczny dobre sobie. Tych bloków fabrycznych było wtedy pół osiedla albo więcej. W punktowcu mieszkał chyba Brudniak a w 19-ce jakaś inna szycha partyjna czy dyrektor tyle wiem z przekazów rodziców ale nie znam tych ludzi poza tym byłem dzieckiem ale jestem w 100% pewien, że osoby kierownictwa zakładu czy partii tam mieszkały. Co najmniej dwie. Coś mi się jeszcze kojarzy, że kolejna osoba z kierownictwa mogła mieszkać chyba w tym piętowym niskim bloku przy bieckiej niedaleko forestu.
Gdyby na portalu wypowiadały się osoby pokolenia moich rodziców sprostowały by lub uszczegółowiły moją wypowiedź. 14:50, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tanisław Mika - byłytanisław Mika - były

0 0

Panowie o co tu się sprzeczać ? Czy w tej chwili to jest ważne gdzie kto mieszkał i komu grała orkiestra ? Jedno jest pewne grali nam wszystkim i to bardzo ładnie, ale już nie bedą grali, a jest to wynikiem tego co wydarzyło się w GLINIKU, a tym samym przełożyło się na sytuację w Gorlicach. Prawdziwym problemem jest w tej chwili to ,że setki osób z naszego miasta znalazło się w dramatycznej sytuacji. Tak przez kilku durni, którzy poprzez swą inżynierię finansową doprowadzili do bankructwa GLINIKA, a następnie przez następnych kilku, którzy wprowadzili nas w objęcia obecnego pseudoinwestora nasze miasto umiera ! Kto wie,że w naszym PUP zarejestrowanych jest ponad 6000 bezrobotnych ? Tenże Urząd dysponuje kilkunastoma ofertami pracy i tu jest prawdziwa katastrofa. Dlaczego o tym nikt nie mówi ? Gdzie są Związki Zawodowe ? A zwłaszcza największy w powiecie obrońca ludu pracującego p. Marek. B. Dlaczego on milczy jak kamień, a o prawdziwym działaniu to już nie wspominam bo od dawna tego zaprzestał. Czy to komuś daje coś do myślenia bo mnie TAK !!
W GLINIKU następne zwolnienia ,a nawet się już o tym nie mówi bo to normalka !! Panie Burmistrzu, Panie Starosto, Radni miejscy i powiatowi, Panowie Związkowcy idzie wiosna !! Czas się przebudzić i zacząć działać !! 21:07, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tanisław Mika - byłytanisław Mika - były

0 0

Panowie o co tu się sprzeczać ? Czy w tej chwili to jest ważne gdzie kto mieszkał i komu grała orkiestra ? Jedno jest pewne grali nam wszystkim i to bardzo ładnie, ale już nie bedą grali, a jest to wynikiem tego co wydarzyło się w GLINIKU, a tym samym przełożyło się na sytuację w Gorlicach. Prawdziwym problemem jest w tej chwili to ,że setki osób z naszego miasta znalazło się w dramatycznej sytuacji. Tak przez kilku durni, którzy poprzez swą inżynierię finansową doprowadzili do bankructwa GLINIKA, a następnie przez następnych kilku, którzy wprowadzili nas w objęcia obecnego pseudoinwestora nasze miasto umiera ! Kto wie,że w naszym PUP zarejestrowanych jest ponad 6000 bezrobotnych ? Tenże Urząd dysponuje kilkunastoma ofertami pracy i tu jest prawdziwa katastrofa. Dlaczego o tym nikt nie mówi ? Gdzie są Związki Zawodowe ? A zwłaszcza największy w powiecie obrońca ludu pracującego p. Marek. B. Dlaczego on milczy jak kamień, a o prawdziwym działaniu to już nie wspominam bo od dawna tego zaprzestał. Czy to komuś daje coś do myślenia bo mnie TAK !!
W GLINIKU następne zwolnienia ,a nawet się już o tym nie mówi bo to normalka !! Panie Burmistrzu, Panie Starosto, Radni miejscy i powiatowi, Panowie Związkowcy idzie wiosna !! Czas się przebudzić i zacząć działać !! 21:07, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ser (Patin)ser (Patin)

0 0

Rozumiem Pana rozgoryczenie ale w bilansie całkowitym miastu to wyjdzie na lepsze. Bezrobotni pojadą za granicę i zarobią więcej. Nie popieram tego oczywiście ale to nieuniknione.
Tu gdzie mieszkam jest bezrobocie 20% albo więcej i pół miasta w UK czy innych krajach Europy zachodniej. I nie ma żadnych narzekań. Chcieliśta kapitalizm? Mata liberalny kapitalizm do kogo pretensje? 22:56, 04.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obowaobowa

0 0

A ja myślę, że orkiestra mogłaby dalej istnieć, tylko członkowie orkiestry zostali bardzo przyzwyczajeni do zarabiania na próbach i występach, a teraz za darmo nie zagrają. no bo "za darmo? komu by się chciało?"

są orkiestry w okolicy Gorlic, gdzie ludzie spotykają się na próbach co tydzień i na okolicznościowych koncertach ma kto zagrać! za przysłowiową SATYSFAKCJĘ!

niestety fakt jest niezaprzeczalny, bez pieniędzy to teraz ani rusz! wszystko kosztuje sporo pieniędzy, wysiłku i poświęcenia wolnego czasu i nie tylko. 16:35, 05.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zymaszymas

0 0

polecam przeanalizowac sobie dzialania TDJ skierowane do fundacji i stowarzyszeń i zobaczycie, że bardzo duzo kasy przeznaczają na wspieranie społecznych akcji

na pewno jak się wyprostuje trochę sytuacja finansowa w Gliniku, to pewnie i orkiestra dostanie wsparcie z zakładów

proponuje tylko troche cierpliwosci i poczekac pare miesiecy 13:46, 07.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zymaszymas

0 0

polecam przeanalizowac sobie dzialania TDJ skierowane do fundacji i stowarzyszeń i zobaczycie, że bardzo duzo kasy przeznaczają na wspieranie społecznych akcji

na pewno jak się wyprostuje trochę sytuacja finansowa w Gliniku, to pewnie i orkiestra dostanie wsparcie z zakładów

proponuje tylko troche cierpliwosci i poczekac pare miesiecy 13:49, 07.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

igmundigmund

0 0

Do:
Stanisław Mika - były pracownik GLINIKA | luty 29, 2012
Kiedy TITANIC tonął orkiestra do końca grała. Tonącemu GLINIKOWI i GORLICOM niestety nawet to nie było dane. Wcześniej zatonęła orkiestra.
Szkoda.................

Zanim ogłosisz zatonięcie Glinika przejrzyj dane o firmie i popytaj ludzi, że TDJ nie zamierza zostawiać firmy samej sobie i planuje ostre wyciąganie Glinika.
Orkiestra jak będzie aktywniejsza to będzie mogła liczyć na sponsorów. Do posta wyżej: http://www.tdjsa.pl/fundacja.php?m=9 12:06, 08.03.2012

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%