Zamknij
REKLAMA

Gorlice. Powstrzymaj pijanego kierowcę

15:25, 18.11.2021 | .
Skomentuj
REKLAMA

Na gorlickim Rynku odbył się happening No Promil No Problem „Powstrzymaj pijanego kierowcę”.

Akcja „No Promil No Problem” rozpoczęła się w Miejskim Przedszkolu nr 8 w Gorlicach przy ul. Hallera. Przedszkolaki przygotowały przedstawienie słowno-muzyczne pt. Promil „Nie jest przyjacielem tylko do złego kusicielem”, po którym panowie policjanci dali dzieciom kilka rad dot. bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Można było sprawdzić, jak działa alkotester. Po przedstawieniu odbyło się rozdanie nagród dla uczestników konkursu plastycznego „No Promil No Problem”. Kolejnym elementem akcji był happening przed budynkiem przedszkola, którego celem była edukacja kierowców, aby nie jeździli pod wpływem alkoholu. Dzieci w asyście panów policjantów zatrzymywały kierowców i wręczały im alkoholowe liczydełka oraz list Tymona do kierowców-rodziców.

Po godz. 11 00 na gorlickim Rynku rozpoczął się happening zorganizowany przez dzieci z Miejskiego Zespołu Szkół  Nr 5. W asyście funkcjonariuszy policji, barwny korowód z balonikami przemaszerował  wzdłuż ulic w rejonie Rynku, aby zaprotestować przeciwko nietrzeźwym kierowcom. Wszyscy zebrali się na gorlickim Rynku i wykrzykiwali no-promilowe hasła. Przy pomocy policjantów, dzieci wręczały przejeżdżającym kierowcom listy oraz naklejki z hasłem „Powstrzymaj pijanego kierowcę”.

Wydarzenie zorganizowane zostało w ramach kampanii No Promil, No Problem, realizowanej  przy wsparciu Województwa Małopolskiego, nad którą patronat objął burmistrz Rafał Kukla. Głównym inicjatorem projektu jest Stowarzyszenie Solny Gwarek z Wieliczki, przy udziale Gmin Małopolski.

„Każdego dnia możesz spotkać na swojej drodze pijanego kierowcę. Pamiętaj, że stanowi on śmiertelne zagrożenie. Powstrzymanie nietrzeźwego kierującego to absolutna konieczność – w przeciwnym razie może dojść do tragedii.”

Jak powstrzymać pijanego kierowcę?

Po pierwsze, jeśli kiedykolwiek zauważysz dziwne zachowanie kierowcy na drodze, które może świadczyć o tym, że jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków psychoaktywnych, niezwłocznie powiadom policję. Zadzwoń pod numer 112. Podczas rozmowy określ miejsce, w którym się znajdujesz i powiedz, jakie zachowania kierowcy wzbudzają Twój niepokój. Opisz jego samochód (numery rejestracyjne, marka, kolor). Pamiętaj – pijany kierowca to śmiertelne zagrożenie. Od tego, czy zareagujesz, może zależeć czyjeś życie. Nigdy nie przymykaj oka na niebezpieczne sytuacje na drodze.

źródło: Urząd Miejski w Gorlicach

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (21)

MaroMaro

3 9

Naprawdę uważacie, że dzieci w wieku przedszkolnym są odpowiednimi adresatami takich happeningów? Proponuję za patrona takich eventów wybrać Pawlika Morozowa. 09:13, 19.11.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

6 2

Przede wszystkim nie dzieci są adresatami a raczej wykonawcami. Chodzi o to, że do niektórych może bardziej przemówi głos dziecka, bo na głos rozsądku u osób siadających po alkoholu za kółko raczej nie ma co liczyć. 11:36, 19.11.2021


xx

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Twój nickTwój nick

8 2

Oczywiście, że TAK! Im wcześniej uczy się dzieci że pijani kierowcy to bandyci tym większa szansa, że będą reagować. 18:45, 19.11.2021


A czy to ważne...A czy to ważne...

2 8

Mam nadzieję że dzięki takim inicjatywom liczba pijanych kierowców wśród dzieci z klas 1-3 drastycznie zmaleje🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 21:30, 19.11.2021


Twój nickTwój nick

3 0

Dzieci naszą jedyną nadzieją bo ze staruchami nie ma na co liczyć. 06:19, 20.11.2021


On On

5 0

Masz lepszy pomysł to dawaj 😉 08:58, 21.11.2021


A czy to ważne...A czy to ważne...

1 1

Cytat: "Masz lepszy pomysł to dawaj"
Pomysł nie jest zły- ale wybór grupy docelowej to porażka. No bo zastanówmy się- policja prowadząc swoje czynności zbiera szerokie dane o osobie biorącej udział w zdarzeniu (co robi zawodowo, czy się uczy itd.). Na podstawie tych zebranych danych można opracować konkretną i rzetelną statystykę- Kto jest najczęściej sprawcą wypadków? Jaka jest najczęstsza przyczyna? itd. Mając określone wzorce statystyczne, możemy wszelkie programy kierować do grup najbardziej podatnych na spowodowanie określonego wypadku. Lecz powiedzmy sobie szczerze- wymagało by to więcej zaangażowania i znacznie bardziej profesjonalnej organizacji (osoba dorosła nie będzie marnowała czasu na przyjście na wykład o ruchu drogowym, ale np. na piknik motoryzacyjny z atrakcjami już prędzej).
Jeśli policja i dyrekcja szkół chce robić wykłady dla dzieci- niech prezentowane treści będą adekwatne do wieku (np. zasady bezpieczeństwa dla pieszego i rowerzysty, sposoby udzielania pierwszej pomocy adekwatne do wieku itd.). I o to tak naprawdę chodzi. Treści adekwatne do wieku. Akcje adekwatne dla grupy wiekowej. 17:53, 21.11.2021


MaroMaro

2 9

,,Wykonawcami" będą, jak łykną ten przekaz. Tak czy inaczej, jako osoba posiadająca wiedzę pedagogiczną, jestem zniesmaczony faktem, że do dzieci w tym wieku ktoś podszedł z taką ,,prelekcją". Policjanci nie muszą posiadać wykształcenia i wiedzy pedagogicznej ale Szanowna dyrekcja tej placówki już tak. 14:34, 19.11.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

🇵🇱🇵🇱

5 1

"wiedza pedagogiczna" - z WUML-u chyba 😎 17:50, 20.11.2021


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


inicjatorzy kampaniiinicjatorzy kampanii

4 0

Szanowny Maro,
również posiadamy wiedzę pedagogiczną, a także psychologiczną i w zakresie profilaktyki niedostosowania społecznego. Kampania społeczna NO PROMIL - NO PROBLEM stawia sobie bardzo ambitne cele: zmianę postaw. Aby zmieniać postawy potrzeba długich, systematycznych działań obejmujących sfery emocjonalną, poznawczą i behawioralną.
Edukacja najmłodszych spełnia min. dwie funkcje:
- po pierwsze, wpływa bezpośrednio na adresatów, wychowując ich w przekonaniu, że siadania za kierownicę pod wpływem alkoholu (i innych substancji psychoaktywnych) jest absolutnie niedopuszczalne, bez względu na okoliczności (zostawmy w tym momencie rozważania o 6 stadium rozwoju moralnego),
- po drugie, czyniąc z nich "ambasadorów treści". Oczywiście nie chodzi tutaj o wzorowaniu się na mentalności sowieckiej (patrz Pawlik Morozow), a na pozytywnym potrójnym przesłaniu: RATUJEMY LUDZI PRZED UTRATĄ ŻYCIA, ZDROWIA I WOLNOŚCI.
O założeniach kampanii, jej przebiegu, etc. moglibyśmy długo pisać. Ogromnie się cieszymy, że Gorlice od lat włączają się wzorcowo w działania i inicjują własne. Również dzięki takiej postawie osób tworzących system profilaktyki w gminach, widzimy wyraźny spadek liczby pijanych kierowców na drogach Polski (w tym Małopolski). Podkreślamy: nie uważamy, że ten wyraźny spadek jest zasługą kampanii społecznej NO PROMIL - NO PROBLEM, ale nieskromnie przyznamy się, że wierzymy, iż również kampania ma w tym swój mały udział - jest jedną z kropelek drążących skałę.
Serdecznie dziękujemy za zwrócenie uwagi na kampanijne działania, a gorlickiemu samorządowi za wzbudzające szacunek inicjatywy. 09:58, 22.11.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

A czy to ważne...A czy to ważne...

1 0

Cytat: "Aby zmieniać postawy potrzeba długich, systematycznych działań obejmujących sfery emocjonalną, poznawczą i behawioralną."
Czyli mówiąc po ludzku- trzeba regularnie dokonywać prania mózgu- a najlepiej jest prać umysły młodych ludzi🙂. A tak na poważnie- pięknie Państwo to sformułowali. Szkoda że teoria jest daleka od praktyki. Ale brawa za piękny dobór słownictwa.
Cytat: "- po pierwsze, wpływa bezpośrednio na adresatów, wychowując ich w przekonaniu, że siadania za kierownicę pod wpływem alkoholu (i innych substancji psychoaktywnych) jest absolutnie niedopuszczalne, bez względu na okoliczności"
Grupa docelowa- małe dzieci. I tu jest problem tej akcji. Grupa szczególnie podatna na sugestie, a jednocześnie nie przywiązująca do nich żadnego sensu. Za 5 lat, one nie będą nawet pamiętały tego spotkania. Mało tego- nikt w tej grupie docelowej nie pił alkoholu; większość póki co nauczyła się jeździć na rowerze. Dlatego sensowniejszym było by skierowanie akcji do ludzi młodych w wieku 15-19 lat. Mało tego- akcję można by rozwinąć- zaprosić sprawców wypadków, ofiary, czy nawet wykorzystać zdjęcia z kraks (oczywiście za zgodą właścicieli fotografii). Może i trochę brutalny przekaz, ale jednak- mamy więcej narzędzi, jak i bardziej sensowniejszą grupę itd. No i grupę która rozumie problem- chociaż część ma uprawnienia do prowadzenia pojazdów (karta motorowerowa, prawo jazdy T, B1), oraz zna smak alkoholu.
Cytat: " po drugie, czyniąc z nich "ambasadorów treści"."
W między czasie, kiedy Wy organizatorzy robicie z nich ambasadorów akcji, kolejny celebryta zostaje uniewinniony, lub dostaje śmieszny wyrok za swoje incydenty na drodze. Ok- na wyroki sądowe nie macie wpływu- ale przez takie działania sądów wasza robota jest o kant dupy rozbić).
Cytat: " O założeniach kampanii, jej przebiegu, etc. moglibyśmy długo pisać. "
Nikt was nie krępuje. Piszcie.
Cytat: "Również dzięki takiej postawie osób tworzących system profilaktyki w gminach, widzimy wyraźny spadek liczby pijanych kierowców na drogach Polski (w tym Małopolski)."
Wiecie co zmniejszy liczbę pijanych kierowców? Zrównania w polskim prawie: spowodowanie wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym pod wpływem alkoholu, z zabójstwem. W skrócie- za jedno i drugie min. 25lat. I nie będziemy mieć pijanych kierowców na drogach. Jako inicjatorzy akcji, możecie pobawić się w zbieranie podpisów. 11:17, 22.11.2021


Inicjatorzy kampaniiInicjatorzy kampanii

2 0

1) "pranie mózgów" - mamy różne poczucie humoru,
2) a) kampania jest realizowana od 14 lat. Nie tracimy nadziei, że będą jej kolejne edycje. Zarzut, że za 5 lat dzieci nie będą pamiętały przesłania kampanii jest więc chybiony. Chyba, że społeczność lokalna uzna, że nie należy włączać się w kolejne edycje kampanii,
b) formuła działań kampanijnych jest bardzo szeroka i otwarta. Zachęcamy do włączenia się i realizowania własnych pomysłów. Bardziej konstruktywne jest wykazywanie własnej inicjatywy. Dla młodzieży i dorosłych jest w kampanii miejsce i są dla tych grup przygotowane/realizowane działania edukacyjne,
3) pisaliśmy już, że b. wyraźny spadek liczby pijanych kierowców na polskich drogach jest spowodowany m.in. dzięki takim wydarzeniom, jakie kampania społeczna NO PROMIL - NO PROBLEM inicjuje od 14 lat, ale równie ważne (nawet zdecydowanie ważniejsze) jest doprowadzenie do "wyłapywania" i karania łamiących prawo w tym zakresie. Nieskromnie napiszemy, że też pewne zasługi na tym polu mamy :-)
4) cieszy nas, że jest pan zdecydowanym przeciwnikiem (tak odczytujemy to co pan pisze) jazdy pod wpływem alkoholu. Zapraszamy do podpisania Deklaracji odpowiedzialnego pasażera/świadka, dostępnej na naszej stronie internetowej oraz kolportowania jej szeroko.
Im więcej osób będzie zaangażowanych w kształtowanie postawy krytycznej wobec nietrzeźwości na drogach tym lepiej. Mamy nadzieję na spotkanie przy wspólnych inicjatywach. 14:03, 22.11.2021


A czy to ważne...A czy to ważne...

0 0

Cytat: ""pranie mózgów" - mamy różne poczucie humoru,"
Oczywiście z tym praniem mózgu to był dowcip- potwierdzam. Jednakże warto zaznaczyć że pranie mózgu jak i wszelkiego oddziaływania mają wiele cech zbliżonych🙂.
Cytat: "a) kampania jest realizowana od 14 lat. Nie tracimy nadziei, że będą jej kolejne edycje. Zarzut, że za 5 lat dzieci nie będą pamiętały przesłania kampanii jest więc chybiony. "
Nie napisałem że dzieci zapomną o przesłaniu- walka z pijanymi kierowcami jest teraz wszędzie. Kampanie reklamowe, codzienne wiadomości podawanie w mediach, czy nawet symbole skreślonych kluczyków na puszkach piwa- "apel" o trzeźwość za kółkiem jest wszędzie. O przesłaniu nie zapomną bo jak już wspomniałem jest ono wszędzie (internet, telewizja)- ale już o samym spotkaniu tak (będą pamiętać na zasadzie- przyszli policjanci, coś tam mówili że nie wolno pić i jeździć i tyle). Poza tym- nie znam przypadku gdzie dziecko w wieku przedszkolnym prowadziło pojazd po alkoholu. Dlatego uważam że prowadzona przez Was kampania powinna być skierowana do młodzieży. I tutaj zamiast czystej pogadanki, można przedstawić bardziej "odważniejsze" treści. Zwłaszcza że młodzież do której adresowano by kampania (15-19 lat), to ludzie którzy w niedługim czasie sami będą uczestnikami ruch jako kierowcy.
Cytat: "Zachęcamy do włączenia się i realizowania własnych pomysłów. Bardziej konstruktywne jest wykazywanie własnej inicjatywy. Dla młodzieży i dorosłych jest w kampanii miejsce i są dla tych grup przygotowane/realizowane działania edukacyjne,"
Każdy działa na swój sposób. Ja też działam, ale na swoich zasadach.
Cytat: "pisaliśmy już, że b. wyraźny spadek liczby pijanych kierowców na polskich drogach jest spowodowany m.in. dzięki takim wydarzeniom, jakie kampania społeczna NO PROMIL - NO PROBLEM inicjuje od 14 lat, ale równie ważne (nawet zdecydowanie ważniejsze) jest doprowadzenie do "wyłapywania" i karania łamiących prawo w tym zakresie."
Tak, być może i dorzuciliście swoją cegiełkę, jednakże w tym wypadku jest to bardziej skomplikowane (począwszy od samych zmian w kodeksie drogowym, kończąc na zmianie mentalności młodszych pokoleń).
Cytat: "cieszy nas, że jest pan zdecydowanym przeciwnikiem (tak odczytujemy to co pan pisze) jazdy pod wpływem alkoholu. Zapraszamy do podpisania Deklaracji odpowiedzialnego pasażera/świadka, dostępnej na naszej stronie internetowej oraz kolportowania jej szeroko."
Bardziej jestem przeciwnikiem potencjalnych skutków tego- giną ojcowie którzy są jedynymi żywicielami rodzin, matki osieracają dzieci, zaś dzieci kończą przedwcześnie swoje życie.
Mimo to nie podpiszę się pod deklaracją- staram się nie zostawiać swoich danych w internecie.


07:57, 23.11.2021


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Ks. Ks.

1 0

Dziecko to zawsze najtańsza reklama. 19:25, 25.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%