Zamknij

Gorlice i cały powiat od soboty w strefie czerwonej!

17:23, 15.10.2020 Jarosław Rozpłochowski Aktualizacja: 20:05, 15.10.2020
Skomentuj foto: oryginalne Urząd Miejski w Gorlicach foto: oryginalne Urząd Miejski w Gorlicach

Przed godziną 17 w czwartek na rządowej stronie pojawiła się lista obszarów, które zostały zakwalifikowane jako czerwone. Lista miała obowiązywać od 17 października. Po kilkunastu minutach zniknęła. AKTUALIZACJA: Konferencja prasowa premiera Mateusza Morawieckiego potwierdziła nasze wcześniejsze doniesienia.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Wśród 152 powiatów, które od najbliższej soboty będą w tzw. "czerwonej strefie" znalazł się także powiat gorlicki! 

W województwie małopolskim status strefy czerwonej do odwołania mieć będą: powiat bocheński, chrzanowski, gorlicki, krakowski, limanowski, miechowski, myślenicki, nowosądecki, nowotarski, olkuski, oświęcimski, suski, tatrzański, wadowicki, wielicki, Kraków, Nowy Sącz oraz Tarnów

Nowe obostrzenia w strefie czerwonej

  • Limit osób w sklepach będzie wynosił 5 na jedną działającą kasę
  • Działalność gastronomiczna będzie możliwa od 6 do 21, potem możliwe tylko wydawanie posiłków na wynos
  • Zakaz organizacji imprez okolicznościowych takich jak wesela
  • Maksymalnie 1 osoba na 7 metrów kwadratowych w kościołach
  • Zgromadzenia publiczne do 10 osób
  • W transporcie publicznym nie może być zajętych więcej, niż 50 proc. miejsc siedzących lub 30 proc. wszystkich miejsc
  • Uczelnie wyższe i szkoły średnie przechodzą na nauczanie zdalne (poza zajęciami praktycznymi)

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(81)

MZUKMZUK

23 10

Czas na odpoczynek 17:35, 15.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Logika Logika

44 9

5 osób na jedną kasę? Przy jednoczesnych godzinach dla seniorów? Przecież to żart 17:55, 15.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

21 8

Przecież to Polska, kraj ABSURDÓW!! Tu wszystko jest możliwe... 18:01, 15.10.2020


M.M.

79 52

Buahahaha🤣 🤣 trup w powiecie Gorlickie sciele się gęsto, na ulicach ciężko przejść pomiędzy tymi wszystkimi ciałami. Nie ma rodziny która nie stracilaby kogoś przez covid. Dajmy się zamknąć w domach, obserwujemy jak tracimy miejsca pracy i resztę naszej wolności. Bo przecież mamy groźną pandemię 🤣 No rozejrzyjcie się 🤣 18:03, 15.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Iks deIks de

9 12

ale *%#)!& zabawne no boki zrywać jak zachorujesz nie lecz się buahahahah 22:19, 15.10.2020


ArtArt

6 7

Czy trupy mają leżeć na ulicy aby ograniczać swobody obywatelskie? Nie życzę Ci tego ale gdybyś Ty lub ktoś z Twojej rodziny jeździł godzinami w karetce lub czekał klika godzin na przyjęcie do szpitala to też nie wyśmiewałbyś ograniczeń. Wiele szpitali pęka w szwach, wiele oddziałów jest przerabianych na covidowe bo trzeba ratować ludzi z niewydolnością oddechową (covidowców) przez co planowane operacje np. usunięcia raka są odsuwane. Tak trudno zrozumieć, że ograniczenia są niezbędne aby właśnie ludzie nie umierali w domach czy karetkach bez udzielenia niezbędnej pomocy? Antycovidowcy ogarnijcie się wreszcie! My nie mamy super szpitali gdzie jest nieograniczona liczba miejsc i lekarzy oraz pielęgniarek. Uważajmy na siebie, wirus jest groźny i zjadliwy. 08:59, 16.10.2020


MacMac

3 3

Właśnie po to są takie działania, żeby "trup się nie słał gęsto" jak napisałeś. Słuchaj raczej autorytetów medycznych a nie "somsiada zza płota" lub innych "płaskoziemców" co to wiedzą najlepiej... . A jakieś "buhaha" itp. nie są tutaj w ogóle na miejscu, po prostu dlatego bo umierają ludzie. Wszystkim takim niedowiarkom dopatrującym się spisku, zmowy itp. itd. nakazywał bym przymusowy wolontariat w szpitalach zakaźnych i rozmowy z osobami które przeszły tę chorobę lub rodzinami tych którzy nie przeżyli. Nigdy nikomu nie życzę niczego złego a zwłaszcza choroby, choć przyznaję czasem miewam chwilę zwątpienia. czytając podobne niedowierzające komentarze.. . 13:35, 16.10.2020


MaroMaro

50 44

Kłamca Morawiecki zapewniał Was, że nie zamkną szkół- macie swojego prawdomównego premiera. Zobaczycie,że do końca roku Polska zrobi się czerwona- dlaczego? Myślicie, że przez wirus? NIE!!!

,,Zgromadzenia publiczne do 10 osób" - wiedzą już Państwo z Wiejskiej, że długo nie da się utrzymać ludzi w strachu więc będą protesty(w zasadzie już są). Limit 10 osób spowoduje wg. nich, że KAŻDY!!! protest będzie od razu nielegalny, co pozwoli im użyć Policji i być może WOT(?) do pacyfikacji jego uczestników. Czy do tego dojdzie? zależy od postawy Policji ale marnie to widzę- niedawno przyznano specjalne dodatki policjantom z najdłuższym stażem. Tacy są głównie na stanowiskach kierowniczych a dodatek wypłacany jest TYLKO w czasie służby (mam rację DARO - Sr Aro?) Myślicie, że to przypadek? Oby moje przemyślenia się nie potwierdziły. 18:26, 15.10.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

hehehehe

21 10

no kto by sie spodziewał że pis znowu zrobi w ch - ja swoich wyborców XD 18:36, 15.10.2020


MaroMaro

11 13

No, też tak pomyślałem 18:37, 15.10.2020


tralalatralala

10 12

Dodajmy dodatki dla s..., czyli współczesnego gstapo. 18:40, 15.10.2020


MaroMaro

4 10

,,Dodajmy dodatki dla s..., czyli współczesnego gstapo" - nie wiem co to za s? Powiedz co to lub kto to? 18:41, 15.10.2020


JózefJózef

15 9

A jak pełna inwigilację wprowadzało PIS nakazując rejestrację numerów telefonów, to im klaskaliście 😂 18:44, 15.10.2020


Sr AroSr Aro

10 6

No i zadowolony jesteś? Czerwona strefa tylko dzięki takim s jak ty. 19:08, 15.10.2020


tralalatralala

4 2

Pracownicy Państwowej Inspekcji Sanitarnej uprawnieni będą do otrzymania dodatku - do 75 proc. ich wynagrodzenia zasadniczego - za wykonywanie czynności kontrolnych związanych z epidemią - wynika z projektu nowelizacji rozporządzenia ministra zdrowia dotyczącego trybu jego przyznawania. 23:22, 15.10.2020


Lepper Lepper

31 9

Balcerowicz musi odejsc 18:32, 15.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wojtek B.Wojtek B.

21 36

Dla mnie i tak ważniejsze jest co się tak naprawdę stało w Smoleńsku w 2010..... 18:51, 15.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AdamtAdamt

7 5

Jestem anty pisowcem .zreszta od poczatku bylem... ale tu macierewicz mial i ma racje.... 21:13, 15.10.2020


O ranyO rany

2 3

Jak umiera osoba w okularach to przyczyną śmierci jest wada wzroku? 02:26, 16.10.2020


TomaszTomasz

56 34

To co obserwuję na ulicach naszego miasta w temacie maseczek to w wielu przypadkach kpina. Mam wrażenie jakby ktoś ogłosił nieoficjalny konkurs , kto bardziej przechytrzy obostrzenia. Te wszystkie plastiki osłaniające jedynie czubek brody, demonstracyjne paradowanie bez osłony przed radiowozem policji, a dziś w Kauflandzie widziałem kobietę w maseczce koronkowej zrobionej szydełkiem. Nie mówiąc o tłumach młodzieży na parkingu z wyrazem wszystkowdupizmu na twarzach. Czy my zawsze musimy iść pod prąd, budować pseudoautorytet na oportunizmie i *%#)!& cwaniactwie? "Patrzcie na mnie jaki jestem dzielny, nie boję się ani wirusa , ani policji , ani nikogo. Jestem sobiepanem i nikt nie będzie naruszał mojej wolności". Otwarty dwa dni temu covidowy oddział w naszym szpitalu jest już prawie pełny. Ostatnie wolne łóżka czekają.. może na ciebie , może na twoją mamę...oby nie. 19:24, 15.10.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

baśkabaśka

11 7

brawo ,,Tomasz,, 19:33, 15.10.2020


M.M.

15 17

Ogarnij się człowieku 🙂 Żyjemy (teoretycznie) w Państwie prawa, konstytucja RP daje każdemu z nas prawa i obowiązki. To świętość i podstawa wolności KAŻDEGO Z NAS. W tym momencie nie ma przepisu który mógłby zmusić nas do noszenia szmaty i żadne rozporządzenie tego nie może zmienić. Sądy już odrzucają złożone przez policje wnioski o ukaranie. Potrafisz mi wytłumaczyć jak w państwie prawa policja niezgodnie z prawem może egzekwować niekonstytucyjne przepisy? Masz na to wytłumaczenie? 19:47, 15.10.2020


Adamt.Adamt.

12 10

To i tez między innymi tobie ze wierzysz w bzdury i ulegasz narzuconemu niewolnictwa . Wielki wezyr który uwaza ze covidowe łóżka są pelne . Byles widziałeś. Nie lecza nic innego tylko twojego covida a reszta sobie ot tak umiera .Bo cie nie przyjma do szpitala jak masz goraczke zreszta sezon grypowy wiec czego się spodziewałeś.. obudz sie, bo umrzesz ze strachu nie na cowida????? 20:01, 15.10.2020


zmęczonyzmęczony

6 1

wiem o co kaman, no bo zamiast iść do szkoły i się uczyć to wolą "podpierać" ściany w kaufie heh
i tracić czas na zbędne przesiadywanie tam w mniejszych bądź większych grupach.
Zamiast zrobić jakieś zakupy i od razu do szkoły, to lepiej przesiadywać tam, kurzenie elektryków, śmiechy chichy, parking to nie miejsce na schadzki, ale to moje zdanie na ten temat. Dlatego ja tam do kaufa chodze w soboty i to rano, na luzie :D Nie osłabiają mnie młodziki :)
ja nikogo nie miałem z zamiarze obrazić, urazić czy coś, to moja taka opinia, odczucie zmęczonego tym wszystkim gostka.
Popieram komentarz Adamt. Nic dodać nic ująć. 👍 20:30, 15.10.2020


KrystianKrystian

6 3

Jeżeli kobieta dobrze się czuje w takiej maseczce zrobionej przez siebie to co za problem. Jeżeli splunie przez nią i ślina się wyhamuje to już jest dobrze. Z resztą żeby wirus się nie przecisnął to musi być zastosowany specjalny szczelny hełm z doprowadzonym tlenem i strój. Każdy materiał odzieżowy wirusa przepuszcza. Maska nie chroni a jest jedynie symbolem ogólnoświatowej sytuacji politycznej. 21:53, 15.10.2020


O ranyO rany

5 5

Tomasz , proponuje dla lepszego bezpieczeństwa załóż na głowę worek z ziemniaków 02:21, 16.10.2020


OnOn

3 4

Tomasz nie przegadasz "mądrzejszym" oni są jak konie dorozkarskie mają tezę że covida nie ma ,cały świat się myli tylko oni nie ,oby tylko później nie płakali a my z nimi przez nich i ich lekceważenie drugiego człowieka i samolubstwo 12:29, 16.10.2020


Pani_kaPani_ka

2 0

Ludzie w większości nie myślą i nic na to nie poradzisz, tak działa stado. Prymitywny umysł szuka prostych wyjaśnień. Domysły o spisku, skąd my to znamy...tak juz było i z Hiszpanką, grypą bolszewicka itp. Znawców tematu wirusa jest niezliczona ilość, każdy wie o nim wszystko. Dodatkowo każdy jest wyśmienitym znawcą prawa i konstytucjonalistą... mamy wysyp geniuszów. Każdy wie jak działają maseczki przyłbice i szczepionki, jakich my mamy mądrych rodaków w naszym kraju. Jak nie chcecie rządów Pisu suchać to posłuchajcie zaleceń WHO. Może wtedy nie rząd wam karze. 14:14, 17.10.2020


Maro do Sr Aro Maro do Sr Aro

18 20

,,No i zadowolony jesteś? Czerwona strefa tylko dzięki takim s jak ty" - Twój wpis i tego tam Tomasza najlepiej świadczy do czego doprowadził ten Rząd. Jeszcze chwila a być może Rząd powoła Ochotniczą Straż d/s przestrzegania Covid-obostrzeń. Rzekomo jej funkcjonariusze, wyposażeni w bukowe pały będą mogli tłuc nimi bezmaskowych-bezkarnie. Zgłosicie się? choć Ty *%#)!& nie będziesz mógł, bo funkcja nie będzie mogła być łączona z byciem policjantem. 19:37, 15.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MaroMaro

2 5

Napisałem- Sr Aro - Daro 19:39, 15.10.2020


Sr AroSr Aro

6 3

Nie wiem kim jest Daro to raz. A po drugie jeżeli jesteś zwolennikiem teorii spiskowych, że rzekomo rząd chce nas zamknąć, że rząd chce nas zniewolić, zniszczyć gospodarkę, kulturę, sport, edukację,pozbawić ludzi miejsc pracy, zapałować większość, resztę pozamykać, nabawić grzybicy płuc, odizolować od rodzin i zastraszyć... to rodzi się zasadnicze pytanie. PO CO? Tylko nie wyjeżdżaj mi z tekstami rodem z komiksów, gdzie siedzi na fotelu jakiś Czarny Bohater, który chce przejąć kontrolę nad światem. 21:20, 15.10.2020


Maro do Sr AroMaro do Sr Aro

1 6

Nie wiem po co ale niedługo się dowiem, tak jak My wszyscy. A po co komuniści trzymali za twarze nasz Naród po 1945 roku? Przecież prawie każdy wiedział, że komuna jest do bani, ludziom żyje się marnie itp. itd. a jednak system ten trwał w Polsce przez circa 45 lat, przerywany co 10 lat strajkami, a ówczesny rząd grzmiał, że Ci strajkujący to wichrzyciele, element wrogi socjalistycznej idei i takie tam. A rok 1989 i rzekoma transformacja? - śmiano się z ówczesnych polityków, głoszących hasła o demontażu Polski. Szanowny Sr Aro - Daro mój Kolego- myślę, że chodzi o kasę. Jak dużą i za co? - przekonamy się. Szanuję Twe zdanie i to, że go bronisz ale go nie podzielam. Pozdrawiam Cię. 21:59, 15.10.2020


xyzxyz

28 31

Bardzo dobrze bo jeżeli ludzie wszystko olewają a w szpitalach miejsc brakuje to powinien być wprowadzony stan wyjątkowy godzina policyjna i wojsko na ulicach bo Polak jest mądry po szkodzie więc musi czuć bat na plecach. 19:43, 15.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BuntownikZWyboruBuntownikZWyboru

16 6

bijmy brawo, niech dalej nas manipulują, najlepiej zamkną w domach i nie dadzą prawa do życia. Jak ci każą z mostu skoczyć to też skoczysz? Covid jest grypowaty. Ile jest procent realnie chorych z 10? ile osób przechodzi bez objawowo z 50? ile z tego to zwykła grypa lub zapalenie płuc które uwaga teraz sensacja w okresie jesiennym jest co roku z 40? Myślcie ludzie, niektórych to jednak chyba boli ale postarajcie się. 19:51, 15.10.2020


JanekJanek

20 10

Proponuję wszystkim wziąć urlopy ,chorobowe ciekawe ile ten system wytrzyma. 19:52, 15.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bobbob

0 0

System trzeba zresetować, bo się wiesza. 14:05, 17.10.2020


AdamtAdamt

21 10

Ponoć panstwo katolickie???? Ja się pytam.gdzie jest episkopat.gdzie są biskupi??? 19:54, 15.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ee

4 0

biskupi są na covidowej kwarantannie 22:41, 15.10.2020


strona wuwuwustrona wuwuwu

3 1

Skoro poparli w 1989 roku okrągły stół, to nie za darmo. Teraz siedzą cicho, bo nie kąsa się ręki, która karmi. 07:52, 16.10.2020


M.M.

29 23

W których szpitalach brakuje miejsc? Przestań się błaźnić, wyłącz telewizor i przejdź się np. do gorlickiego szpitala, zapytaj ile covidovych łóżek jest zajęte hahaha. Gorlice w czerwonej strefie, ludzie padają tu jak muchy, wojsko nie nadąża wywozić ciał do spalarni. Pamiętajcie, tylko noszenie maseczek może Was uchronić przed pewną śmiercią hahaha 19:54, 15.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

8 5

Dowiedz się kiedy utworzono oddział dla covidowców w Gorlicach. Tam jest miejsce na 24 (lub 22 nie pamiętam dokładnie) łóżka tak więc gdyby w ciągu tych kilku dni były one zajęte to by była naprawdę TRAGEDIA, bo to oznaczałoby że w powiecie przybywa nam ok 8 zakażeń dziennie w takim stanie, że muszą być hospitalizowani... a w takim razie strach nmyśleć ilu by przybywało bezobjawowych mogących przebywać w domu. 20:22, 15.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


A czy to ważne...A czy to ważne...

30 7

Do użytkownika Tomasz

Ale to nie chodzi o same zaostrzenia. Problemy są dwa.
Po pierwsze sposób w jaki partia rządząca (używam tego określenia, bo prywatnie jestem przeciwnikiem wszystkich partii politycznych działającym w naszym państwie- PiS, PO, Lewica, PSL itd. ) jak i społeczność międzynarodowa prowadzi walkę z wirusem- zero informacji skąd i dlaczego się wziął tak naprawdę, jakie kary spotkały winnych za zarazę (mówię tu o Chinach) i w jaki sposób należy zapobiegać podobnym wydarzeniom.
Po drugie: Wracając do naszego podwórka- walka z wirusem polega tylko i wyłącznie na nakazach i zakazach oraz straszeniu karami za ich nie przestrzeganie. Ludzie nie tylko są zmęczeni tą sytuacją- ludzie nie mając informacji o problemie, zaczynają go bagatelizować, a wszelkie nakazy i zakazy ze strony władzy traktować jako bezpodstawny ucisk aparatu władzy, stąd te bunty. Władza jeśli ma konkretną wiedzę i nie podważalne argumenty dot. swoich działań, powinna przeprowadzić ogólnopolską akcję edukacyjną, w której śmiało można by wyśmiać argumenty przeciwników i mówiąc potocznie zmasakrować ich. Ale władza tego nie robi- dlaczego? Bo widoczne sama nie wierzy w sens proponowanych przez siebie rozwiązań- zamiast tego dostajemy rozwiązanie- Być może my mamy rację, a być może to wy macie rację- ale to my mamy kij w postaci sądów, sanepidów, policji, prokuratur. Krótko mówiąc- karząc nie nauczymy człowieka, odpowiednią edukacją tak.

Dla użytkowników którzy ślepo popierają politykę partii rządzącej, chciałbym (z całą sympatią) dedykować bardzo ważny moim zdaniem cytat, który doskonale opisuje obecne czasy:
"Ludzie, którzy dla tymczasowego bezpieczeństwa rezygnują z podstawowej wolności, nie zasługują ani na bezpieczeństwo, ani na wolność" - Benjamin Franklin. 19:59, 15.10.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Scigacz Scigacz

3 6

Bardzo dobry komentarz. 20:20, 15.10.2020


TomaszTomasz

11 4

Obowiązek noszenia maseczek nie jest jakimś gigantycznym obciążeniem. To chroni nie tylko przed covidem , ale też przed klasyczną grypą. Japończycy od lat noszą maseczki traktując to jak codzienną higienę. Inną sprawą jest problem kwarantanny . Po co izolować osoby bezobjawowe? Sam nie rozumiem. Skoro maseczka ma chronić przed rozsiewaniem wirusa. Jeśli jest ktoś podejrzany , że jest nosicielem powinien mieć zrobiony test i w przypadku wyniku dodatniego zostać poinformowany o tym fakcie. W tym momencie powinien mieć obowiązek wgrania aplikacji covidowej , bezwzględnie nosić maseczkę z filtrem HEPA i starać się izolować. Powinien być świadomy , że jeśli kogoś zainfekuje to w razie udowodnienia mu , że stał się źródłem infekcji poniesie odpowiedzialność cywilną. Np za zgon, utratę dochodów itp. Natomiast wysyłanie bezobjawowych i covidowo ujemnych osób na kwarantannę uważam za totalną przesadę. Mój znajomy w Krakowie ma udokumentowane dwukrotnie obecność przeciwciał , dodatkowo trzy razy ujemny wymaz( wymazy robione co miesiąc na żądanie pracodawcy , przeciwciała w czerwcu ) ,a mimo to musiał przejść batalię z Sanepidem , który z automatu chciał go wysłać na kwarantannę z powodu kontaktu z nosicielem mimo ujemnego wymazu. 20:23, 15.10.2020


JaJa

3 0

W punkt 👏 20:27, 15.10.2020


A czy to ważne...A czy to ważne...

7 4

Dziękuje za odpowiedzi.

Obowiązek noszenia maseczki nie jest uciążliwy- złożona w kieszeni nie zajmuje dużo miejsca, waży też zaledwie kilka gram. Ale tu nie chodzi tylko o to. Chodzi o całość. Maseczki, a raczej sposób egzekwowania ich noszenia przelały czarę goryczy. Jeśli nie masz maseczki jesteś traktowany jak gorszy obywatel. Chcą nas karać, bez względu na to, czy nie nosisz jej bo podważasz sens jej noszenia, czy po prostu zapomniałeś wyciągnąć ją z samochodu i ten jeden raz nie masz jej przy sobie- kara musi być. I jeszcze ta wstrętna duma w TV- pouczono tylu, ukarano tylu, do sądu tylu. Jak sam stwierdziłeś użytkowniku Tomaszu, oprócz maseczek, bardziej uciążliwe są bezsensowne kwarantanny. Ja bym powiedział więcej- ten pociąg już ruszył i dopiero się zaczyna. Najpierw drobnostki, takie jak maseczki, limity- sprawdzić na ile możemy sobie pozwolić ze społeczeństwem. Teraz limity handlowe i społeczne (zamknięte siłownie, baseny, szkoły)- ciągle twierdzenie że to jest jedyny sposób na pokonanie problemu i uświadamianie o tym ludzi. Nie zdziwmy się, kiedy za parę dni ogłoszą godzinę policyjną lub, wprowadzą szereg różnych uprawnień dla służb (możliwość wkroczenia do domu bez nakazu, zgoda na użycie środka przymusu bezpośredniego wobec nie stosujących się do przyjętych norm, czy nakaz ubierania się w jednym kolorze w zależności od twojego sanitarnego statusu). Być może już przesadzam, ale mechanizmy wprowadzania ustrojów totalitarnych zawsze zaczynają się od problemów (zarówno tych realnych, jak i stworzonych na siłę). Już dzisiaj władza decyduje kiedy masz robić zakupy, w co masz być ubrany i gdzie masz chodzić. Orwell już to przewidział.

PS: Skoro taktyka - dezynfekcja, dystans, maseczka, jest tak skuteczna, to czemu od marca nie jesteśmy w stanie pokonać wirusa? 20:54, 15.10.2020


tralalatralala

8 1

O Chinach teraz nikt złym słowem nie piśnie. Widać, że Chińczycy dobrze zainwestowali w tzw. Public Relations. Zaczęli od WHO, której szefem jest członek partii komunistycznej, i wcale się tego nie wypiera. Dlatego WHO nie przeprowadzi nigdy żadnej kontroli w chińskich laboratoriach, zapomnijmy o tym. A w Europie? Hiszpania - rząd lewicowy. Włochy - tak samo, Francja - prezydent socjalista. No to o czym my mówimy? 21:20, 15.10.2020


GorlikGorlik

2 1

Trochę dziegciu do „A czy to ważne”: Z szacunkiem, ale ten cytat Franklina jest nie trafiony i ma się nijak do pandemii. Moim zdaniem brakuje dwa ważne wyrazy i mógłby tak brzmieć : „Ludzie którzy dla tymczasowego WŁASNEGO (moje) bezpieczeństwa rezygnują z podstawowej wolności, NIE SZKODZĄC INNYM (moje). nie zasługują …….itd”
A na Twoje, pytanie : cyt. „Skoro dezynfekcja, dystans maseczki jest tak skuteczna, to od marca nie jesteśmy pokonać wirusa”, odpowiedz jest bardzo prosta : Pokonać wirusa może tylko szczepionka, a te i pozostałe obostrzenia mają na celu zminimalizowania zakażeń – ale niestety nie są przez wszystkich przestrzegane” . Czyżbyś tego nie wiedział (a) ?
18:07, 16.10.2020


tralalatralala

0 0

Skoro wirusa może pokonać tylko szczepionka, to skąd te ponad 90 tysięcy ozdrowieńców w Polsce bez żadnego zatkania systemu szpitali zakaźnych? 15:34, 17.10.2020


A czy to ważne...A czy to ważne...

0 0

Szanowny Użytkowniku Gorlik

Cytat jak najbardziej trafny i za nic w świecie bym go nie przerobił. Benjamin Franklin, mówiąc jako ludzie nie miał na myśli pojedynczych jednostek czy grup ludzi- miał na myśli ludzi jako cały naród. Oczywiście cytat można także odnaleźć w poszczególnych sytuacjach dla ludzi, jednakże proponował bym na te słowa spojrzeć w aspekcie całego narodu. Cechą charakterystyczną "złotych myśli" jest ich uniwersalizm- także w czasach strachu przed Covid 19, cytat w swojej niezmienionej formie jest jak najbardziej słuszny- zarówno w aspekcie gospodarczo- ekonomicznym, społecznym jak i indywidualnym. Co się zaś tyczy kwestii moralnych typu co jest ważniejsze- moja wolność czy twoje bezpieczeństwo, należy na sam początek określić czy moja wolność narusza twoje bezpieczeństwo oraz czy twoje bezpieczeństwo narusza moją wolność- i kiedy wiem co i jak znaleźć kompromis. Nie pozbawiać mnie wolności, nie pozbawiać ciebie bezpieczeństwa- znaleźć kompromis który zagwarantuje mi podstawową wolność, a tobie zapewni wystarczające bezpieczeństwo.
Jeśli państwo (w sensie rząd) samodzielnie, bez konsultacji społecznych, bez edukacji społeczeństwa i debaty z obywatelem chce narzucać nam swoją wolę, bo uważa że obywatel nie poradzi sobie, nie jest na tyle inteligentny by sam o sobie decydować to raczej nie ma prawa później narzekać że obywatel ma gdzieś jego nakazy, zakazy. Dlatego ten cytat ma jeszcze jedno ukryte dno- są ludzie którzy będą walczyć o swoje i są konformiści. Ja jestem z tych którzy chcą żyć, a nie tylko przeżyć.

Co do drugiej części wypowiedz- o ograniczeniach i szczepionce. Szczepionki oraz wszelkie lekarstwa są wytwarzane przez firmy farmaceutyczne, które muszą współpracować z rządami poszczególnych państw. A co jeśli, przyjmiemy tylko w aspekcie teoretycznym (oczywiście), że opóźnienia w produkcji szczepionki będą komuś bardzo na rękę (tzw. zarządzanie przez kryzys, manipulacja cen, kampania przez strach). Historia znał takie przypadki. Ograniczenia- w większości są bezsensowne. Niedawno wprowadzono obowiązek całkowitego noszenia maseczek- mamy zakażenia w ilości kilka tys dziennie. Twierdzisz że ludzie nie przestrzegają ograniczeń? Odsyłam do przeczytania pierwszego komentarza- gdzie była kampania informacyjna- od marca 2020 tego roku, dalej nie wiem skąd dokładnie się wziął ten wirus? Nie jest powiedziane jak się przed nim bronić- najpierw minister zdrowia mówi że maseczka jest nie potrzebna, później mówią że są niezbędne, jeszcze później że przyłbice mogą być alternatywą dla maseczek, a ostatnio że maseczek nie można zastąpić przyłbicą- i to wszystko w pół roku- nawet w Modzie na Sukces nie było takich zwrotów akcji. Powiesz że wirus ewoluuje lub coraz lepiej go poznajemy- być może. W takim razie to i my powinnyśmy przejść ewolucje (mam na myśli ewolucję finansowania nauki, ośrodków badawczych).

PS: Nie gniewaj się, ale kiedy zapoznałem się w twoją próbą przeróbki cytat, to od razu przypomniał się się fragment z Folwarku Zwierzęcego, gdzie bohaterowie po przejęciu władzy zaczęli modyfikować spisane przez siebie wcześniejsze prawa... 14:59, 18.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TomaszTomasz

18 9

Obowiązek noszenia maseczek nie jest jakimś gigantycznym obciążeniem. To chroni nie tylko przed covidem , ale też przed klasyczną grypą. Japończycy od lat noszą maseczki traktując to jak codzienną higienę. Inną sprawą jest problem kwarantanny . Po co izolować osoby bezobjawowe? Sam nie rozumiem. Skoro maseczka ma chronić przed rozsiewaniem wirusa. Jeśli jest ktoś podejrzany , że jest nosicielem powinien mieć zrobiony test i w przypadku wyniku dodatniego zostać poinformowany o tym fakcie. W tym momencie powinien mieć obowiązek wgrania aplikacji covidowej , bezwzględnie nosić maseczkę z filtrem HEPA i starać się izolować. Powinien być świadomy , że jeśli kogoś zainfekuje to w razie udowodnienia mu , że stał się źródłem infekcji poniesie odpowiedzialność cywilną. Np za zgon, utratę dochodów itp. Natomiast wysyłanie bezobjawowych i covidowo ujemnych osób na kwarantannę uważam za totalną przesadę. Mój znajomy w Krakowie ma udokumentowane dwukrotnie obecność przeciwciał , dodatkowo trzy razy ujemny wymaz( wymazy robione co miesiąc na żądanie pracodawcy , przeciwciała w czerwcu ) ,a mimo to musiał przejść batalię z Sanepidem , który z automatu chciał go wysłać na kwarantannę z powodu kontaktu z nosicielem mimo ujemnego wymazu. 20:29, 15.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdamtAdamt

8 5

Jak byś śledził uważnie FC. Lub YouTube. To byś wiedział ze maseczki w krajach azjatyckich byly stosowane tylko i wyłącznie po to żeby nie pluc na ulice na podwórko czy jak tam zwal. Nie uchronią cie orzeł żadnym swirusem ..wręcz przeciwnie zaszkodzą ci.bo nosisz w kieszeni .dotykasz brudnymi rękami.. wydychając zostawiasz coś potem z powrotem to wdychasz.. a na nowe. Cie nie bedxue stać bo zbankrutujesz .prof Rutkowski mowil zeby prawidłowo funkcjonowały to z 30 do 50 masek dziennie musiał byś stosować. Wiec moja prośba obudz sie proszę!!!!! Pozdrawiam 21:09, 15.10.2020


TomaszTomasz

31 10

Wielu powołuje się na konstytucję i prawo. Ale jest jeszcze tzw. zdrowy rozsądek , zwykła kultura i wzajemny szacunek. Jest wirus nie do końca rozpracowany. Wiemy , że noszenie maseczki ogranicza jego rozprzestrzenianie się ..i to mi wystarczy. Moja wolność kończy się tam , gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Czy prawo zabrania pluć na ulicy? Nie zabrania. Więc co mam co parę kroków pluć , żeby manifestować swoją wolność? Przypomnijcie sobie czasy gdy w każdej knajpie można było palić papierosy? Jak się wracało do domu i wszystko było do prania bo jechało na kilometr nikotyną. Dlaczego ja niepalący miałem znosić te smrody. Bo prawo na to pozwalało. 20:46, 15.10.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

KirkKirk

5 5

Człowieniu większość tych mądrali nie pamięta tych czasów bo skakali jeszcze ojcu z jednego na drugie . Nie mówiąc o PRL-u🤣 20:55, 15.10.2020


AdamtAdamt

8 5

Nikt za przeproszeniem nie kazywal ci przebywać w towarzystwie palących. To raz??? A dwa skad masz takie informacje ze maski zapobiegają rozprzeszczenianiu się swirusa.bo ja mam inne informacje ..a teraz jest sezon grypowy wiec nie ma zadnej nowości.z zachorowaniem. A testy pcr. Można wsadzic Kaczyńskiemu w dupe 21:03, 15.10.2020


A czy to ważne...A czy to ważne...

7 1

Moja wolność kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka- zgadzam się z tą definicją wolności. Jednakże jeśli aparat władzy ingeruje w moją wolność to mówimy o zaczątkach totalitaryzmu, jeśli nie o nim samym. No bo czy jeśli ściągnę maseczkę by ugryź batona, to czy tym naruszam Twoją wolność? Czy jeśli o 19:01 chce iść sobie kupić za uczciwie zarobione i opodatkowane pieniądze jedną butelkę piwa- czy naruszam tym Twoją wolność? Tu nie chodzi o naruszanie wolności osobistej innych ludzi- tu chodzi o to że państwo narusza naszą wolność.
Co do palenia w knajpach i barach- to nie władza, a właściciel powinien decydować dla jakiej grupy odbiorców (palących, czy niepalących) chce prowadzić lokal. Takie rozwiązanie szybko by zweryfikowało zasadność zakazu. Przymusowe zakazy palenia, w praktyce wyglądają tak, iż ludzie dalej palą, ale "na partyzanta", nierzadko w miejscach do tego nie przeznaczonych, zwiększając przy tym ryzyko zagrożenia pożarowego. 21:07, 15.10.2020


tralalatralala

7 0

"wirus nie do końca rozpracowany"
Sądzę, że jego twórcy mają inne zdanie. 21:21, 15.10.2020


M.M.

7 2

O czym Ty piszesz człowieku? Konstytucja to rzecz święta, filar i gwarant naszych praw. Rząd ma odpowiednie narzędzia żeby legalnie wprowadzić nakaz noszenia masek. Wiesz dlaczego tego nie robi? Tego nie powiedzieli w tv?
21:56, 15.10.2020


Adamt.Adamt.

16 17

Obudza się ale będzie za późno...jestem anty cowidianinem.wirusy byly sa i będą....?? *%#)!& w rządzie byly sa i będą??????? 20:58, 15.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NaszAlertNaszAlert

5 7

Czy zajmie się ktoś badaniem kolejek przed sklepami, ale nie chodzi o klientów stojących do sklepu, ale o mogące tam powstać promieniowania nieustalonego pochodzenia. W okresie wiosennym przeprowadzane były prywatnie badania odnośnie wzmożonej aktywności elektromagnetycznej w takowych miejscach przed sklepami, szczególnie spożywczymi. Pora by ktoś zajął się promieniowaniem z których naprawdę mogą powstać poważne choroby. 21:14, 15.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

654654

18 4

Dobra , dobra ! Zamknijcie wszyscy mordki (nakryjcie maseczkami) i jazda jutro do markecików spożywczych i budowlanych za zakupki i poszwędać się :)
Tak piszecie jakie to oddziały zapchane , że pacjentów nie przyjmują itd. a sami macie to głęboko gdzieś i latacie po mieście jak nakręceni . Jak było tak źle jak niby jest to byście e domach ze strachu siedzieli .
Wy sami nie wierzycie w covida , hipokryci .
Nie pozdrawiam ! 21:49, 15.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrisKris

11 6

Dlaczego od czerwca "wirus" odpuścił i przestał być groźny? Bo co? Bo zrobiło się trochę cieplej. W marcu/kwietniu w Iraku było powyżej 30 stopni a i tak wg amerykańskich danych liczba zakażeń rosła. Dlaczego w takim razie u nas wisur wychamował na tyle że można było nawet przeprowadzić wybory? 22:29, 15.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrisKris

4 3

przepraszam za literówki, pisałem szybko. Oczywiście powinno być "hamować" 22:58, 15.10.2020


DarekDarek

24 6

Miała być walka z "pandemią" w obronie ludzi. Jest walka z ludźmi w obronie "pandemii". Nieprawdopodobne !!! 22:30, 15.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeonLeon

15 18

Olewam ich strefe i tak bende robił co bende chcial akuratnie jade na Zakopane odpoczac sobie potem do Krakowa bo swiat jest wolny a wy dalej wierzcie temu rzadowi co was w ciula robi cale zycie 02:56, 16.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mikimiki

6 5

Ty to powinienies do dobrego psychiatry sie wybrać, dobergo powtarzam, bo taki ze sredniej półki bedzie miał problem 13:24, 16.10.2020


wikiwiki

6 1

a kto ci broni? jedź gdzie chcesz...ps. weź ze sobą słownik ortograficzny i poczytaj trochę 14:37, 16.10.2020


zibizibi

2 1

Mialem kolege byl tego samego zdania co Ty na temat wirusa, smial sie ze wszystkiego, niestety od miesiaca nie ma go juz w srod nas zmarl na witusa tyle w temacie 11:36, 17.10.2020


Mecenas Mecenas

7 4

Koronawirus-wina Tuska ✌️😷 11:24, 16.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

4 1

Teraz zwala winę na Giertycha 😂 12:44, 16.10.2020


MacMac

11 9

Do niedawna jeszcze (kiedy pandemia się rozpoczynała) niedowiarkowie pisali " A zna ktoś kogoś w swoim otoczeniu kto zachorował"? Dzisiaj już jest diametralnie inna sytuacja i niewielu może napisać, że nie zna nikogo w swoim otoczeniu kto by nie zachorował.. .Niestety są "betony" które nadal nie wierzą. Naprawdę nie życzę nikomu aby sam na sobie lub swoich bliskich przekonał się o wirusie ulegając zakażeniu i rozwojowi choroby. Autorytety medyczne wyraźnie wypowiadają się, że nawet osoby które przechodzą zakażenie z gorączką i innymi objawami bez konieczności respiratora i dalszych radykalnych działań medycznych po chorobie obraz krwi i zwłóknienie płuc jakie następuje w wyniku COVID-u jest niestety zatrważający. Nie wspominając, że działanie wirusa nie jest do końca poznane i może on wpływać degenerująco na inne narządy wewnętrzne np. serce... . Nie wiem czy cokolwiek da takie moje pisanie, bo przecież inni wiedzą lepiej (bo tak mu brata wujenki szwagra syn mówił)... . 13:51, 16.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

M.M.

8 2

Twoje autorytety wyprały Ci mózg albo przełączył się w tryb bezobjawowy. Wyłącz tv i w 2 tygodnie zapomnisz że pandemia istnieje. Po prostu dookoła siebie jej nie zauważysz, a przynajmniej nie w większym stopniu niż otacza nas grypa, choroby krążenia, nowotwory, wypadki komunikacyjne. Zaraz, zaraz. Dlaczego nikt jeszcze nie wpadł na to, że powinniśmy całe życie siedzieć pozamykani w domach bo na drogach ginie więcej osób niż na covid? 17:40, 16.10.2020


WfhjhWfhjh

1 1

Z komentarzy wynika że covid sars v8 biturbo to kwestia wiary nie wiedzy. Wy wierzycie w covida. Podajcie jakieś dowody. 14:18, 17.10.2020


OnOn

8 9

Z koniem trudno się kopać a niedowiarki to jak konie dorozkarskie,znam już kilka osób po covidzie ,jedna naprawdę przechodziła ciężko w szpitalu i nie wiadomo jakie będą konsekwencje 😟 15:11, 16.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

O rany O rany

1 0

Jak już padnie gospodarka i na twoją emeryturę nie będzie kasy to się wtedy zastanowisz co byłoby lepsze, przejść chorobę bezobjawowo czy umierać z głodu 08:58, 21.10.2020


DariuszDariusz

5 4

Zachęcam do uruchomienia swoich szarych komórek. Myślenie dobrze wpływa na stan umysłu bo tworzą się nowe połączenia neuronowe. Analizujcie dane i fakty wykorzystując archiwa internetowe lub zasoby biblioteczne. Wyłączcie telewizor. Rozmawiajcie z lekarzami bądź pielęgniarkami z rodziny. Kolego/koleżanko Mac koronawirus istnieje ale został niejako wykreowany na gwiazdora. Ja nikogo nie znam kto byłby chory, moja żona też nikogo nie zna, ale to nie w tym rzecz. Sars cov 2 istnieje tak samo jak istnieją np wirusy grypy które co roku dodatkowo mutują. Dziesiątki światowej klasy autorytetów profesorów i doktorów których mogę wymienić z imienia i nazwiska tłumaczy, że pandemia jest sztucznie napompowana a sam wirus nie jest tak niebezpieczny jak jest to przedstawiane. Mówią, że działają siły nacisku, które wymuszają konkretne działania. Fakty są takie, że ludziom podsuwa się pieniądze i papiery do potwierdzenia zachorowania na covid. Wyobraźcie sobie że w szpitalu przebywają chorzy na różne dolegliwości. Pojawia się koronawirus, którego wszyscy łapią. Ale nie koronawirus jest problemem tylko to że pielęgniarki w szpitalach są zmuszane do pracy w skafandrach, które nie pozwalają na precyzyjne wkłucia igły. Igły wkłuwane są prawie "na oślep" na wyczucie czego efektem są zgony. A jaka przyczyna jest wpisywania na akcie? Domyślcie się... Pielęgniarki przepocone, umęczone kombinezonem po pracy płaczą z wycieńczenia i bezsilności wobec systemu, który nie pozwala im zrzucić kombinezonu, ale co mają zrobić? zwolnić się z pracy? albo co ma zrobić młody policjant któremu każą iść w miasto i wstawiać mandaty za oddychanie albo jedzenie? Zobaczcie jak kształtuje się śmiertelność w różnych latach. Po analizie danych proszę wskazać w którym roku wybuchła pandemia:
2015 - 143,6 tys.
2016 - 135,8 tys.
2017 - 148 tys.
2018 - 151,3 tys.
2019 - 145,1 tys.
2020 - 139 tys.
Na koniec pozwolę sobie zacytować Pana Wojciecha Cejrowskiego "Naród ma zarządzać rządem a nie rząd narodem. Kiedy rząd zarządza narodem to jest to dyktatura, tyrania". 21:39, 16.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DariuszDariusz

2 0

Te dane dotyczą pierwszych czterech miesięcy każdego roku czyli styczeń + luty + marzec + kwiecień. Wynik w 2020 jest bardzo dobry. Śmiertelność mniejsza niż w 2015, 2017, 2018 i 2019 21:57, 16.10.2020


KrisKris

1 1

W ciągu roku w Polsce umiera ok. 410 tys. osób. Czyli codziennie jest to mniej więcej tysiąc ludzi, którzy odchodzą z różnych powodów: od chorób przewlekłych i rozmaitych zakażeń, po nagłe wypadki i przyczyny niewyjaśnione. Niedawno, pod koniec sierpnia, liczba ofiar SARS-CoV-2 w codziennych raportach resortu oscylowała między 7 a 15.
W Polsce, jak na razie, zgony na Covid-19 stanowią jedynie 6 promila w rocznej skali umieralności – twierdzi dr Agnieszka Fihel na podstawie obejmujących pierwsze półrocze danych Eurostatu i Głównego Urzędu Statystycznego. – Analizując te raporty, widzimy, że od końca kwietnia do końca czerwca liczba zgonów jest nieco wyższa w porównaniu z poprzednimi latami, ale SARS-CoV-2 odgrywał tu mniejsze znaczenie, niż można by sądzić. To być może bardziej konsekwencja zaniechania leczenia innych poważnych chorób. 14:28, 17.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InkaInka

3 2

Dzisiaj jeden kowidianin pytał ekspedientki w LD czy niema u was przepisu o odległość,dość że się przy kasie p..l to i na raty kupował jeszcze pretensje ,chlope byłeś w godz szczytu a jak się boisz tego kataru......zostań w domu ! 15:38, 17.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%