Mieszkańcy całej Polski - również Gorlic - wyszli na ulice po tym, jak Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawowe zapisy zezwalające na aborcję ze względu na poważne wady płodu są niezgodne z Konstytucją RP. To oznacza, że wykonywanie takich zabiegów będzie w Polsce teraz nielegalne.
Wprawdzie gorlicki protest nie może się równać z tymi odbywającymi się w wielu miejscach naszego kraju, ale jednak właśnie to ten nasz ma dość symboliczny wymiar dlatego, że posłanka naszej ziemi Barbara Bartuś została "twarzą" zmian w ustawie aborcyjnej reprezentując Sejm przed Trybunałem Konstytucyjnym w czasie wczorajszego posiedzenia.
Poseł Bartuś przekonywała, że życiu ludzkiemu jako wartości konstytucyjnej przypisywane jest "pierwszoplanowe znaczenie w obrębie całego systemu wolności i praw jednostki".
Podkreślała też, że z zasady przyrodzonej godności człowieka wynika, że ten nie powinien być traktowany przedmiotowo. - Poddanie płodu zabiegowi aborcji skutkującej jego śmiercią może być kwalifikowane właśnie jako przejaw przedmiotowego traktowania - powiedziała.
Sędzia Justyn Piskorski zwrócił się z pytaniem o to, dlaczego Sejm nie podjął działań czysto ustawowych w kwestii aborcji. Poseł Barbara Bartuś wyjaśniła, że o zgodności z konstytucją może orzec tylko TK.
Przygotowując swoje stanowisko Sejm wziął pod uwagę dotychczasowe orzecznictwo, jak i wykładnie historyczną przepisów naszej konstytucji. TK stwierdził, że istocie ludzkiej, także w okresie prenatalnym, przysługuje prawna ochrona życia. TK podkreślił, że życie ludzkie staje się wartością chronioną konstytucyjnie. Dotyczy to także fazy prenatalnej. Po wejściu w życie obecnej konstytucji, TK potwierdził aktualność orzecznictwa. W wyroku z 30 września 2008 roku TK potwierdził, że życie ludzkie stanowi najwyższą wartość, która nie podlega różnicowaniu. Prawo dożycia jest podstawowym prawem, najwyższą wartością – mówiła poseł Barbara Bartuś.
Lekarze apelują do Trybunału Konstytucyjnego
Ponad 800 lekarzy podpisało też do tej pory list otwarty do Trybunału Konstytucyjnego, w którym przekonują, że wykreślenie przesłanki o przerywaniu ciąży z powodu wad płodu będzie stanowić istotne zagrożenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego kobiet.
Powołaniem lekarskim jest niesienie ulgi w cierpieniu, a najwyższym nakazem moralnym dobro chorego i zdrowie publiczne. Uchylenie dopuszczalności przerywania ciąży postawi lekarzy w sytuacji, kiedy to cierpienie będą musieli zadawać lub przedłużać wbrew woli pacjentki i ze świadomością możliwych powikłań - czytamy.
Obowiązująca od 1993 roku ustawa o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży zezwala na dokonanie aborcji w trzech przypadkach - gdy ciąża stanowi zagrożenie dla życia lub zdrowia kobiety, jest duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu, lub gdy ciąża powstała w wyniku czynu zabronionego.
W dwóch pierwszych przypadkach przerwanie ciąży jest dopuszczalne do osiągnięcia przez płód zdolności do samodzielnego życia poza organizmem matki; w przypadku czynu zabronionego - jeśli od początku ciąży nie upłynęło więcej niż 12 tygodni.
Według danych Ministerstwa Zdrowia, w 2019 roku w Polsce przeprowadzono 1110 zabiegów legalnego przerwania ciąży. Aż 1074 z nich dokonano właśnie ze względu na nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę płodu. Nie wiadomo, jaka jest łączna liczba wszystkich przeprowadzonych zabiegów - część z nich wykonywana jest poza granicami kraju, a część nielegalnie. Niektóre statystyki mówią o kilku tysiącach, inne o ponad 100 tysiącach zabiegów rocznie.
Gorliczanin22:09, 23.10.2020
Już dawno sie bałbała sprzedała, a taki zawód to nic innego jak @@###. Zagłortowała przeciw polskiej wsi a teraz przeciw prawom kobiet
Lizi dupstwo kaczora a do ludzi nie wyjdzie bo sie boi tak samo jak własciciel kota 22:09, 23.10.2020
ja22:12, 23.10.2020
Ci, którzy na nią głosowali, powinni się wstydzić, ale oni tego nie czytają 22:12, 23.10.2020
edek22:23, 23.10.2020
Konstytucja, Konstytucja, Konst... A nie jednak nie, tym razem wadliwa Konstytucja, którą już dawno powinno się poprawić jest be. 22:23, 23.10.2020
Realista22:56, 23.10.2020
cos wałęsa milczy , może edukuje wnuki.. 22:56, 23.10.2020
Rozsądny19:28, 24.10.2020
REALNIE : a co On teraz może ??? mając przeciwko sobie cały obóz władzy, IPN i prezesa wszystkich prezesów, który dla swojego egoistycznego celu zrobił z niego prezydenta w nadziei, że będzie rządził w Belwederze, czyli będzie robił to co najbardziej lubi - RZĄDZIĆ ZA PLECAMI PREZYDENTA LUB PREMIERA. nie biorąc żadnej odpowiedzialność. Gdy to mu się nie udało zaczął brać udział w demonstracjach przeciwko Wałęsie i palić jego kukły, a teraz chce Wałęsę wymazać z historii a w to miejsce wsadzić brata i samego siebie. Jakoś prawie wszyscy którzy nie lubią Wałęsę mówią o pieniądzach jakby nie widzieli co dzieje obecnie, jakie pieniądze zarabiają politycy w różnych spółkach ? 19:28, 24.10.2020
Realista 22:55, 23.10.2020
Ona się nie zmartwi tym mini protestem .
Inkasuje co miesiąc taką kasę i już przez tyle lat ,że może sobie spokojnie żyć w oderwaniu od rzeczywistosci i miec w głebokim niepoważaniu ludzi. 22:55, 23.10.2020
Rozsądny16:19, 24.10.2020
REALNIE : a co On teraz może ??? mając przeciwko sobie cały obóz władzy, IPN i prezesa wszystkich prezesów, który dla swojego egoistycznego celu zrobił z niego prezydenta w nadziei, że będzie rządził w Belwederze, czyli będzie robił to co najbardziej lubi - RZĄDZIĆ ZA PLECAMI PREZYDENTA LUB PREMIERA. nie biorąc żadnej odpowiedzialność. Gdy to mu się nie udało zaczął brać udział w demonstracjach przeciwko Wałęsie i palić jego kukły, a teraz chce Wałęsę wymazać z historii a w to miejsce wsadzić brata i samego siebie. Jakoś prawie wszyscy którzy nie lubią Wałęsę mówią o pieniądzach jakby nie widzieli co dzieje obecnie, jakie pieniądze zarabiają politycy w różnych spółkach ? 16:19, 24.10.2020
Jestem17:12, 24.10.2020
Jak można się tak sprzedać za rzekomo bycie niby kimś w tej chorej władzy.Pani poseł jest pani żałosną marionetką ale proszę pamiętać,że karma wróci!!! 17:12, 24.10.2020
Baca23:17, 23.10.2020
Uznałbym protesty za zasadne gdyby zabrakło pracy czy chleba ale tu walka tylko o skrobankę , moralność postawiona na głowie. 23:17, 23.10.2020
Cichy23:45, 23.10.2020
Tobie chyba mózg wyskrobali.dziewietnasty wiek tak to wyglada. 23:45, 23.10.2020
Denat23:48, 23.10.2020
o wolnosc, a nie o skrobanke, durniu 23:48, 23.10.2020
???22:41, 24.10.2020
Oby urodził ci się jakiś potworek i wtedy zobaczysz 22:41, 24.10.2020
gjk00:06, 25.10.2020
człowieku
myślisz cokolwiek
odbierają ci sumienie a ty piszesz takie bzdury 00:06, 25.10.2020
Komentator23:40, 27.10.2020
Rozsadny... albo jestes zagorzaly pisior albo ktos z rodziny... 23:40, 27.10.2020
Użytkownik23:27, 23.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Polak23:44, 23.10.2020
Każda władza orzeka w TK na swoje. Nie ważne czy jest to zgodne z konstytucją czy nie. Byle ich było na wierzchu. Tylko monarchia autorytarna, dziedziczna. 23:44, 23.10.2020
Robson14:05, 27.10.2020
uważam, że jednak tak dawniej nie było...... 14:05, 27.10.2020
Zdrowy rozsądek23:59, 23.10.2020
Jakim trzeba być gnojem, żeby zmusić kobietę do rodzenia dziecka, które urodzi się m. in. bez kończyn lub z narządami wewnętrznymi na zewnątrz?! To nie jest państwo wyznaniowe! 23:59, 23.10.2020
Asd12:32, 24.10.2020
Trzeba być prezesem - eunuchem który w życiu koło kobiety nie leżał bo która by go chciała. On nienawidzi kobiet wstyd tylko ze reszta tej sekty nie myśli samodzielnie. Bałbała jak ci nie wstyd ? 12:32, 24.10.2020
Prawy21:01, 25.10.2020
Jakim trzeba być gnojem zeby dokonać aborcji? 21:01, 25.10.2020
młody głos00:03, 24.10.2020
głosujcie dalej na ten swój PIS, a Polska zniknie z map świata 00:03, 24.10.2020
Polka12:37, 27.10.2020
a Ty głosuj na lewicę to przyłączą Polskę do Rosji lub Niemiec jak za rozbiorów.... 12:37, 27.10.2020
Nick Tendo00:16, 24.10.2020
To walka o prawde. A ze prawda to wartosc nie z tego swiata to i ludziom z nia nie po drodze. Skoro tlumy chca mordowac uposledzone nienarodzone dzieci w imie wygody, to dlaczego by nie mordowac ulomnych chodzacych po tym swiecie? Skoro chca budowac cywilizacje na zasadzie, ze wygoda jest wazniejsza niz czyjes zycie, to dokad ta cywilizacja prowadzi?
00:16, 24.10.2020
Gość07:54, 24.10.2020
@Tendo zgadzam się z tobą każdy zasługuje na życie jakim człowiekiem czeba być aby chcieć zamordować własne dziecko? Ale wiesz pacząc na tych ludzi niejednokrotnie z dziećmi to parę lat minie a te dzieci wyjdą na ulice za eutanazją bo ci rodzice będą starzy i niedołężni i będą zawadą dla nich ciekawe jak będą się wtenczas czuć tylko życzę im aby te chwile były dla nich pełni świadome kiedy podchodzi do nich ktoś z zastrzykiem i mówi że to koniec 07:54, 24.10.2020
no12:08, 24.10.2020
to może pokaż, że nie jesteś taki "wygodny" jak ci walczący w tej chwili na ulicach, i weź na wychowanie jedno takie dziecko np z narządami wszystkimi na wierzchu, lub bez mózgu, wtedy uwierzymy, że wiesz, co to prawda 12:08, 24.10.2020
Kasia13:12, 24.10.2020
Wygoda rodziców mówisz, a nie pomyślałeś o tym dziecku, które urodzi się tak chore, że będzie leżeć całe życie niejednokrotnie pod maszynami, które za nie będą oddychać, karmić i po prostu w cierpieniu czekać na śmierć! Kto takim dzieckiem zajmie się po śmierci rodziców? Kim trzeba być by świadomie skazywać na takie męki własne dziecko? 13:12, 24.10.2020
gjk23:53, 24.10.2020
nie da się jednoznacznie powiedzieć co jest dobre co jest złe
dla jednego jest dobre dla drugiej osoby jest złem
poza tym nie nam oceniać postępowanie innych osób
każdego ocenić musi własne sumienie
inkwizycja , instytucja kościelna była dobra czy zła
przeczytaj w wikipedii hasło konkwista
zauważ jedną drobną sprawę
jaką samoocenę ma kobiet po urodzeniu chorego dziecka
czy każda taka kobieta urodzi następne dziecko które będzie zdrowe
jaką otrzymuje pomoc, i od kogo
23:53, 24.10.2020
Bałbała00:29, 24.10.2020
Towarzyszko bałbało zniszczycie nasz kraj 00:29, 24.10.2020
Kozak07:20, 24.10.2020
Mamy kolejny konflikt z Unią. Kilku sędziów TK nie ma prawa orzekać.
Sankcje nieuniknione a PIS dąży małymi kroczkami do wyjścia z EU.
Mieszkańcy gorlickiego powiatu w ciemno poparli 500 plus. Aborcja trudny temat. Życie ludzkie jest wartością nadrzędną a czym jest zdrowie kobiety i męka niepełnosprawnych nowonarodzonych ?
Obecnie Rząd za opiekę nad niepełnosprawnym wypłaca 620 zł. Wstyd i hańba.
Ile wydaje na zbrojenia ? Najbardziej wyszkolona nowa „armia” Macierewicza jest „zdolna” do walki z armia Putina. Oczywiście przy pomocy „braci” zza oceanu.
A Pani Poseł ?
Współczuje !
Będzie jej ciężko współżyć z mieszkańcami Gorlic po upadku Partii .
07:20, 24.10.2020
gjk00:03, 25.10.2020
to nie konflikt z unią tylko z naszymi sumieniami
po drugie mało kto zwrócił uwagę , że ci sędziowie CHCĄ ODEBRAĆ nam sumienie
00:03, 25.10.2020
Nie08:02, 24.10.2020
Bałbała powinna wypier**** z naszego powiatu. to szkodnik a nie poseł 08:02, 24.10.2020
Ryszard08:19, 24.10.2020
Generalnie PiS z Kaczyńskim na czele ma z tyłu króliki ,norki i aborcje. im chodzi tylko o to aby napuszczać ludzi na siebie i tak robi od trzydziestu lat. Nie ważne czy napuszcza swoich na obcych czy obcych na swoich ważne żeby był bałagan, bo to rządzącym pomaga lawirować świecie polityki.Kilka lat ustawa o norkach leżała w szufladzie i co ano nic, ale jak ją już uchwalono to okazało się ze narazili się ultraśrodowisku a konkretnie Rydzykowi.Więc żeby zrównoważyć sytuacje odgrzano stary kotlet będący zawsze w Polsce w pogotowiu czyli aborcję i tym razem go podano. Teraz pytanie komu zaszkodzi ? Jedzącemu czy kucharzowi bo może zostać obity.Ale może być i tak że wielkie pieniądze z hodowli norek połączą się z wielka ideologią aborcyjna . Bo nic tak ludzi nie jednoczy jak wsólny wróg. 08:19, 24.10.2020
Gość08:26, 24.10.2020
Gratuluje rozumu tym ca zapalili znicze gdzie była straż i policja głuwny dopływ gazu przecie to zagrożenie wybuchem no ale jjak Pan Bóg chce pokarać ludzi to najpierw im rozum zabiera 08:26, 24.10.2020
A10:51, 24.10.2020
ja uważam, że rozumu macie PO RÓWNO. 10:51, 24.10.2020
gjk00:00, 25.10.2020
policja też tam była kilka razy
nie zauważyli
masz blisko idź przesuń te znicze 00:00, 25.10.2020
~~~~ja08:49, 24.10.2020
Myślę, że KonTytucJa i należy jej bezwzględnie przestrzegać i bronić! Czy może już nie, bo ma zapis który nie podoba się lewactwu? 08:49, 24.10.2020
Trol09:38, 24.10.2020
Wielka pani z pagorka. Pracowała na poczcie w Lipinkach. Ona i jej rodzina z roli. Znam ich i pracowałem z.ojcem. Nic dla śmieci na Glimarze nie zrobiła . WSTYD!!!!!!! Ale wille postawiła. Gnojówkę jej wlać przez próg. 09:38, 24.10.2020
elf10:12, 24.10.2020
Żal ci dupę ściska,pewno mieszkasz a szopie. 10:12, 24.10.2020
Patriota11:28, 24.10.2020
Lepiej mieszkać w szopie postawionej za swoje, niż w willi z budżetu! 11:28, 24.10.2020
zaba14:39, 25.10.2020
Bałbała była telefonistką na Poczcie.Pewnie się wstydzi tego zawodu skoro nigdzie nie ma nawet wzmianki o tym. 14:39, 25.10.2020
Beata BJ21:53, 25.10.2020
Pani Poseł mieszka w domu wybudowanym w latach 80tych przez swoich rodziców. Nie wybudowała willi, tym bardziej nie w czasie bycia Posłem 21:53, 25.10.2020
strona wuwuwu09:46, 24.10.2020
Aborcja to temat zastępczy, odwracający uwagę od ważniejszych spraw. 09:46, 24.10.2020
R10:47, 25.10.2020
Sądy wydają wyroki po rozpoznaniu sprawy a nie w trakcie sprawy.
Zastanów się co piszesz 10:47, 25.10.2020
R11:01, 25.10.2020
Jeśli są ważniejsze tematy od tak poważnych jak aborcja to proszę podziel się tym co dla Ciebie jest wazniejszą sprawą? 11:01, 25.10.2020
~~~~ja10:32, 24.10.2020
Ja czegoś nie rozumiem, bo teraz wychodzi na to, że to PiS pisał i wprowadził jakąś nową Konstytucję... Ktoś mnie oświeci na czym polega ta lewacka logika, bo o ile mnie pamięć nie myli obowiązująca Konstytucja została podpisana Kwaśniewskiego (SLD) i dopiero teraz się nie podoba? 10:32, 24.10.2020
Też ja10:56, 24.10.2020
Nie do wiary ! znalazł się OBROŃCA KONSTYTUCJI ! Brawo mamy konstytucjonalistę na swoim terenie ! 10:56, 24.10.2020
R10:59, 25.10.2020
Tak to mamy teraz, że ludzie nie którzy nie rozrórzniają przeszlosci i terażniejszosci i historia to dla nich czarna magia i nie wiedzą kto zmienil tą Konstytucje i w ktorym roku.
Tak niekturzy mają że myślą, że pieniądze rosną na drzewach, albo mleko bierze się że sklepu a nie od krowy itd.
No cóż, ważne że wiedzą że się urodzili a nie bocian ich przyniósł. 10:59, 25.10.2020
lski10:39, 24.10.2020
Te zdjęcia obrazują,co protestujący mają w głowach-rozpalić znicze pod zaworem głównym gazu...
10:39, 24.10.2020
lewakow11:25, 24.10.2020
chodzi o to aby bałabałe wy...ć w kosmos 11:25, 24.10.2020
Lump09:54, 25.10.2020
Co sie dzieisz ze nie mysla - to nie wyskrobani. 09:54, 25.10.2020
POLKA 11:51, 24.10.2020
Zawsze miałam swoje zdanie na jej temat. Bardzo mi wstyd za jej postępowanie, chociaż po wielu latach obserwacji jej poczynań muszę przyznać, że ta jej ostania rola nie zaskoczyła mnie
Czy ona jest w stanie komukolwiek spoza swojej grupy współczuć? Na pewno nie. 11:51, 24.10.2020
nocóż12:14, 24.10.2020
należało by zapytać litościwą bałbałę z gębką pełną frazesów, dlaczego kilka lat temu nie zrezygnowała z politykowania i nie zaopiekowała się swoim rodzicem, tylko oddała na ZOL w Gorlicach? 12:14, 24.10.2020
była13:22, 24.10.2020
przecież w sytuacji nieporównywalne lepszej niż ci młodzi rodzice zmuszani do zajmowania się potomkiem z takimi poważnymi wadami - ona była już ustawiona w życiu finansowo, wypracowana sowita emerytura - ci młodzi rodzice dopiero zaczynają dorosłe życie, nie mają pieniędzy, jedno z nich przynajmniej musi zrezygnować z pracy - eh, szkoda słów 13:22, 24.10.2020
xxx22:24, 24.10.2020
Bo PiS interesują tylko płody a nie ludzie po urodzeniu a Ojciec już niewątpliwie nie jest płodem! 22:24, 24.10.2020
Córka22:06, 25.10.2020
Mój Dziadziu ciężko chorował. Miał założone żywienie pozajelitowe i w domu skazany byłby na śmierć w męczarniach. Poświęcenie mojej Mamy, która każdą wolną chwilę spędzała przy swoim Tacie było ogromne. Wyciąganie takich spraw by dopiec i znieważyć jest poniżej wszelkiej krytyki, nie wspominając już o tym że przekaz tego komentarza nie jest zgodny z prawdą. Gdy ktoś, rzekomo w obronie praw kobiet, znieważa inna osobę, wplątuje w sytuację jej sprawy osobiste, wciąż świeże i bolesne, ciężko mieć do takiej osoby choć cień sympatii. 22:06, 25.10.2020
Gorlik12:18, 24.10.2020
To co zrobił Trybunał Konstytucyjny było zaplanowane i wykonane po myśli „naczelnego wodza i stratega PiS, łącznie z wybraniem czasu na posiedzenie trybunału. Tu popieram polityka, który nazwał Kaczyńskiego „tchórzem” bowiem Kaczyński zrobił to rękami Trybunału nie brudząc sobie rączek, a wybrany termin podczas pandemii umożliwi natychmiastową i skuteczną pacyfikację ulicznych protestów. Kaczyński musiał to zrobić, bo obiecał to kościołowi katolickiemu a wybory się zbliżają i NADARZYŁA SIĘ ZNAKOMITA OKAZJA - pandemia. To są prawdziwe powody, a konstytucja jest tu tylko pretekstem.
Madre kraje z tym sobie poradziły: konstytucja ich zabrania aborcji ale nie daje prawa do karania !
Nasza Pani Poseł B.B. (nie czytać Brygitte Bardot) zdaje sobie sprawę, że Jej czas posłowania może się skończyć, dlatego „tuli” się do wodza chcąc zapewnić sobie byt, może w europarlamencie a może ostatecznie na innym wysokim stanowisku dobrze płatnym – a swój elektorat ma już w d…
W posiedzeniu T.K. wzięła udział formalnie jako przedstawicielka wnioskodawców, a faktycznie żeby podpisać listę obecności, bo nie sadzę, żeby zabrała głos podczas posiedzenia. W sejmie posadzono Ją w pierwszym rzędzie, pewnie żeby głośno i z entuzjazmem klaskała i TO JEJ WYCHODZI NAJLEPIEJ. - to i tylko to, zero innej aktywności. 12:18, 24.10.2020
jb07:48, 26.10.2020
Tchórzami to były wszystkie dotychczas rządy najwyższa pora to wszystko uregulować póki co trybunał zdaje się w 1997 :Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego
z dnia 28 maja 1997 r. K 26/96 orzekł ze ustawa jest niezgodna z konstytucją i tak wisi to po dzień dzisiejszy- Jarek ma jaja i kota koniec kropka 07:48, 26.10.2020
Użytkownik12:26, 24.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
była mieszkanka powi12:38, 24.10.2020
Powinno obowiązywać zliberalizowane w odniesieniu do tego które obowiązywało prawo do przerwania ciąży, ponieważ człowiek ma wolną wolę i nikt nikogo nie zmusza do przerwania ciąży, nie chcesz nie musisz korzystać z prawa które masz ale nie zmuszaj innych do własnego wyboru. Zmuszanie do urodzenia dziecka które nie przeżyje kilku dni czy godzin i umrze w cierpieniach o których nikt nie ma pojęcia jest najgorszym barbarzyństwem jaki można sobie wyobrazić tak samo jak zmuszenie kobiety do jego urodzenia gdy ma ona ma świadomość tego przez kilka miesięcy, to jest tortura. Dojdzie do tego że kobiety będą się bały zajść w ciążę i gdzie tu jest to słynne pisowskie państwo wspomagające rodzinę, 4000 zł na pogrzeb a jak nie umrze to mamy Cię głęboko w d....i radź sobie sam najczęściej sama. Wstyd mi za tę kobietę. 12:38, 24.10.2020
aa15:54, 24.10.2020
Twierdzisz że "umrze w cierpieniach". To jak umiera rozrywane po kawałku w czasie aborcji, nie w cierpieniach? 15:54, 24.10.2020
tori20:25, 25.10.2020
Oczekujesz prawa do zabijania? Wcześniejsze orzeczenia naszego TK jak również orzeczenie TSUE podkreślają, że człowiek jest nim od poczęcia. Oczekujesz zatem prawa do zabijania ludzi? Część dzieci, których płody uznano w fazie prenatalnej za wadliwe genetycznie urodziła się zdrowa. Zatem część dzieci, u których błędnie (lub z premedytacją) rozpoznano wady genetyczne i je zgładzono mogła normalnie żyć - jak zatem nazwać ich aborcję? 20:25, 25.10.2020
Eska23:11, 25.10.2020
Do aa
Chyba mówisz o zabiegach z lat 70 dotyczących przypadków większych płodów i obumarłych, a nie aborcji o której mówimy teraz która jest na wczesnym etapie
23:11, 25.10.2020
kobieta13:00, 24.10.2020
Nie wiem dlaczego pis tak bardzo boi się kobiet że załatwia sprawę prawie całkowitego zakazu aborcji rękami TK, żeby potem powiedzieć to nie My i wypłacić solidną kasę wiadomo komu za wykonaną robotę.
Może to episkopat dniami i nocami dzwonił w tej sprawie do prezesa nie dając kotu spać ale oni też się doczekają drugiej Irandii i Hiszpanii . Wcześniej czy później przyjdzie i jednym i drugim za to zapłacić. 13:00, 24.10.2020
Polka12:46, 27.10.2020
I myślisz, że kto zapłaci większą cenę?
Kościół za to że bronił prawa do życia czy ludzie którzy pikietowali żeby to prawo do życia ukrócić i "dostosować do siebie"??? Na pewno się o tym przekonamy...... 12:46, 27.10.2020
ela13:19, 24.10.2020
w Gorlicach powinnismy pod jej dom pojechac 13:19, 24.10.2020
???14:33, 24.10.2020
Czyzby w Gorlicach tez byly " szalejace jak siebie nazywaja macice"? 14:33, 24.10.2020
nigdy nie glosowalam15:11, 24.10.2020
bb nawet nie pomogla corce jak zaszla w ciaze jako panna, a teraz udaje obronce plodu 15:11, 24.10.2020
Córka 22:00, 25.10.2020
Ciekawi mnie bardzo, jaki brak pomocy ma Pani na myśli. To że Mama nie "załatwiła" mi aborcji? Każde moje dziecko jest chciane i kochane. A wsparcia i zainteresowania mam od Mamy dużo. 22:00, 25.10.2020
Mama17:02, 24.10.2020
Do tych wszystkich którzy popierają protest i są za aborcją a właściwie morderstwem, wegetarian (bo zwierzątko cierpi...) . Miejcie odwagę dziś obejrzeć film "Nieplanowane" TVP1 o 21.25. Zobaczcie o co walczycie.... . Bo to film na faktach autentycznych. I jutro tutaj zacznijcie pisać . Jak fajnie było go oglądać..... jak jest super, szkoda że my nie przeżyliśmy takich fajnych sytuacji. No kto obejrzy i podzieli się swoją satysfakcją że walczy o słuszną sprawę..... ? 17:02, 24.10.2020
wkurzona18:05, 24.10.2020
obyś nie musiała przeżywać Ty i bliskie Tobie kobiety tego to co zgotował prof chazan pacjentce z Warszawy wywiad dostępny w internecie której dziecko cierpiało 10 dni nie mając szans na życie z całą masą wad , po co było to cierpienie dziecka i rodziców, jeżeli Ty chcesz się poświęcić proszę bardzo ale nie zmuszaj do tego innych kobiet, nie masz do tego prawa. 18:05, 24.10.2020
Do Mama01:10, 25.10.2020
Szanowna Pani mija się Pani z prawdą. Ludzie NIE SĄ ZA ABORCJĄ , DOMAGAJĄ SIĘ JEDYNIE PRAWA DO WYBORU. To co można było zobaczyć w tej telewizji rządowej świadczy o tym, że rodzicom MOŻNA I NALEŻY DAĆ WYBÓR, bo oni, a nie paragraf w kodeksie karnym, wiedzą najlepiej które zło wybrać i ponoszą za to odpowiedzialność przed swoim sumieniem. 01:10, 25.10.2020
Baska18:17, 25.10.2020
A co wegetarianie mają do aborcji??? Coś sie w głowie pomieszało? 18:17, 25.10.2020
Gruby17:03, 24.10.2020
Kto taki modry dawać znicze pod instalacja gazowa a jak by się tak gaz ulstnial.A znicze powinien zanieść na cmentarz i na zapomnianych nagrobkach . 17:03, 24.10.2020
gjk00:04, 25.10.2020
zamiast piasać idź presuń 00:04, 25.10.2020
bolek19:35, 24.10.2020
Konstytucja, konstytucja ... 19:35, 24.10.2020
Użytkownik19:37, 24.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
aa20:16, 24.10.2020
Przecież to Kwaśniewski vel OLEK podpisał tę konstytucję. 20:16, 24.10.2020
Observator15:13, 25.10.2020
Ale Naród Konstytucję zatwierdził nie Olek...Kuchennymi drzwiami teraz wyłączanie zapisy...Magistrzy prawa typu Julia czy ten Wasz postkomuszy Prokurator Piotrowicz ...Nie no k. .wa śmietanka na telefon Prezesa. 15:13, 25.10.2020
A czy to ważne...21:09, 24.10.2020
Po przeczytaniu większości komentarzy zastanawia mi ilość jadu jaka padła na lokalną posłankę. Ale może wyjaśnijmy parę spraw na sam początek:
Po pierwsze system wyborczy w Polsce jest stworzony tak, by nie wybierać konkretnej osoby, a partię- w związku z tym, wszelkie proroctwa o końcu urzędowania pani poseł są nie do końca realne (a przyjmijmy nawet że nie trafi do sejmu- jeśli PiS dalej utrzyma się przy władzy, a pani poseł dalej będzie wierna, to jak nie w sejmie, to w jakiejś spółce skarbu państw skończy gdzie są lepsze możliwości).
Po drugie- i to jest moim zdaniem najzabawniejsze w całej sytuacji- PiS jest partią kreującą się na partie konserwatywną, "prawicową". Postulaty związane z aborcją są bardziej "lewicowe". Proszę w takim razie mi wyjaśnić, skoro wybieracie prawice w wyborach, to jakim prawem żądacie od niej spełnienia lewicowych postulatów? To równie dobrze tak, jak jeśli w wyborach wygrała by partia lewicowa, a ludzie żądali by powszechnego i bezproblemowego dostępu do broni palnej (postulat typowo prawicowy) i mieli pretensję że nie chcą tego wprowadzić.
Ludzie zrozumcie, że o ile polityk jest reprezentantem narodu, to będzie troszczył się o swój żelazny elektorat- w tym wypadku, większość elektoratu PiS jest przeciwnikiem aborcji. PiS nigdy nie zatroszczy się o lewice, bo wie, że lewica nigdy nie będzie popierała PiSu.
Dlatego jeśli chcecie mieć aborcję, związki partnerskie, eutanazje, zakaz polowań i multikulti itp- głosujcie na lewicowe partie polityczne. Jeśli zaś chcecie mieć powszechny dostęp do broni palnej, prawo własności, karę śmierci itp- głosujcie na prawicowe partię polityczne.
Po trzecie- gdzieś padło stwierdzenie że PiS podzielił naród. Brednie. Wszystkie rządzące partie podzieliły naród- zarówno SLD, PiS, PO, PSL itd. Swoje też zrobiła nasza "wspaniała" konstytucja (polecam ją dokładnie co jakiś czas przestudiować- warto i dość łatwo jest znaleźć kilka ładnych kwiatków prawnych). Lecz w tym całym podziale Polaków największą winę ponosimy my- sami obywatele. Nie potrafimy już ze sobą rozmawiać, nie chcemy się uczyć od drugiej strony, z góry traktując jej argumenty jako *%#)!& Nie chcemy też znaleźć kompromisów, ani wspólnych rozwiązań- wszelkie spory ideologiczne tak naprawdę dotyczą pozytywnych cech- prawa do wolności, prawa do miłości, prawa do sprawiedliwości, prawa do bezpieczeństwa, prawa do samodzielności. Siądźmy i rozmawiajmy najpierw- wymieniajmy się poglądami, poznawajmy pomysły innych, a dopiero potem, strajkujmy.
21:09, 24.10.2020
gjk00:57, 25.10.2020
jednak warto było tyle pisać
twój tekst przeczytało co najmniej 9 osób
gdyby ci wszyscy katolicy którzy sprawują w Polsce władzę byli chrześcijanami
mielibyśmy miłość i dobro w Polsce
"państwo" w Polsce powinno być świeckie
czasami w "szkole" więcej ma do powiedzenia katechetka niż dyrektor
00:57, 25.10.2020
A czy to ważne...21:58, 25.10.2020
Użytkowniku gjk:
Moim zdaniem nie ma znaczenia jakiego wyznania są sprawujący władzę w Polsce- nie ma sensu rozpisywać się też jakie cechy charakteru powinni mieć sprawujący władzę. Moim zdaniem system jest chory- od niego należało by zacząć naprawę. I proszę mnie nie zrozumieć źle- nie nakłaniam do anarchii (o co to nie- nie jestem zwolennikiem idei zwanej jako Anarchizm). Bardziej jestem zwolennikiem przemiany kraju unitarnego na kraj federacyjny (np na wzór USA), oraz zwiększenie i umocnienie roli referendów społecznych, jako podstawowej formy sprawowania władzy (głównie referendów na poziomie województw). 21:58, 25.10.2020
gjk23:20, 25.10.2020
masz rację
nie ma znaczenia jakiego wyznania jest partia/ grupa sprawująca władzę
jednak gdyby konstytucja była gwarantem świeckości państwa
to takie działania trybunału konstytucyjnego nie miałyby miejsca
i nie wywoływałyby takich emocji na ulicach
należy szanować każdego człowieka, każdą religię , również ateistów i agnostyków ...
prawdopodobnie wtedy decyzja tak/nie/do kiedy byłaby w rękach lekarzy i naukowców
ludzi staram się nie oceniać, ale uważam że można oceniać ich postępowanie
w tym momencie odbieram tą decyzję jako grzebanie w moim sumieniu
czasami należy podjąć działanie nawet gdyby było sprzeczne z prawem 23:20, 25.10.2020
A czy to ważne...13:20, 26.10.2020
gjk,
Dziękuję Ci, bo właśnie zauważyłeś problem którego większość osób nie dostrzega. Organizatorzy protestu cały czas wskazują na rolę kobiety w ciąży. Ale mało kto wskazuje na rolę lekarza (nie wspominając już o roli ojca dziecka). I tu pojawia się naprawdę znaczący problem- czy taka decyzja rzeczywiście należy wyłącznie do kobiety? Moim zdaniem nie. Powinna mieć prawo współuczestniczyć w tej decyzji, włącznie z lekarzem oraz ojcem dziecka. Bo cały czas się mówi o wolności kobiety i jej prawach- a co z prawami i wolnościami lekarza? Jeśli lekarz z przyczyn zawodowych (np. odbierał 2000 porodów, a nie przeprowadzał żadnej aborcji i brakuje mu doświadczenia),moralnych (lekarz uważa że jego rolą jest walka o życie, a nie pozbawianie je innych istot), czy religijnych (nie tylko katolicy ale i wyznawcy innych religii potępiają aborcję) nie chce przeprowadzać aborcji, to w takim razie co? Wolność kobiety ma się odbyć koszem wolności lekarza?
Co zaś się tyczy roli ojca- czy on nie ma prawa decydować o aborcji/ew. narodzinach? To już zostawiam sprawę wewnętrzną każdego związku. Jeśli partnerzy żyją razem i traktują się z szacunkiem, we wszystkim podejmują wspólne decyzję, to i w tym wypadku powinni razem podjąć decyzję. No chyba że taka para żyję w dość swobodnym związku. 13:20, 26.10.2020
Pat21:55, 24.10.2020
Tak tylko pytam czy osoba która robiła to foto też paliła znicz pod instalacją gazową. Jeśli nie to jako myśląca osoba mogła temu zapobiec?? 21:55, 24.10.2020
Pat22:00, 24.10.2020
tak się tylko zastanawiam patrząc i słuchając te osoby które w wulgarny sposób krzyczą. Dlaczego nie porozmawiają z mamą osoby np z zespołem Dawna czy teraz gdy się nim zajmuje to zajmuje się człowiekiem czy jak one twierdzą potworem. Niech spojrzą jej w oczy i niech zapytają. Ja słyszałem że jest to najwspanialsze dziecko. Pozdrawiam 22:00, 24.10.2020
gjk23:41, 24.10.2020
bartoś zapomniała że nie każdy Polak = katolik 23:41, 24.10.2020
ketonal 08:32, 25.10.2020
do gjk
Póki co Polska to kraj w której większość stanowią katolicy i śmieszne jest to że do tej pory ta sprawa nie została uregulowana a w konstytucji stoi jak byk: Art. 38 mówi o tym, że Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia. 08:32, 25.10.2020
nie 12:02, 25.10.2020
udaj głupka, tu nie chodzi o dzieci z zespołem Downa, a o przypadki bardzo ciężkich uszkodzeń płodu typu brak mózgu 12:02, 25.10.2020
Cc22:02, 24.10.2020
A co mówi dekalo czyli Dziesięć Bozych Orzykazan o zabijaniu ? 22:02, 24.10.2020
gjk23:33, 24.10.2020
Mt 22.21
"oddajcie tedy , co jest cesarskiego, cesarzowi, a co Boskiego , Bogu"
Mk 12.17
to samo w ustach Jezusa 23:33, 24.10.2020
gjk23:37, 24.10.2020
szanowny panie nie każdy Polak musi być katolikiem lub chrześcijaninem
23:37, 24.10.2020
wladek22:53, 24.10.2020
jest pod dyknandem tych wyzyy noj chce sie dopasować 22:53, 24.10.2020
T23:18, 24.10.2020
Komu oni te znicze palą? 23:18, 24.10.2020
ellaa06:12, 25.10.2020
no przeciez tym dzieciom aborcjonowanym 06:12, 25.10.2020
T12:09, 25.10.2020
@ellaa: chcą ich jak najszybszej śmierci, walczą o to i palą im znicze? 12:09, 25.10.2020
gjk23:25, 24.10.2020
szanowna pani PRAWO DOŻYCIA,według pani na JAKI wiek zasługuje zwykły obywatel 23:25, 24.10.2020
Gorlicky23:36, 24.10.2020
Wiecie co mnie najbardziej oburza i zniesmacza w tym wszystkim? Wasze reakcje i komentarze. Ludzie czy wam do reszty na rozum siadło? Kto wam dał prawo nienawidzić? Kto wam dał prawo wyzywać człowieka od ku...w, szmat i innych najgorszych epitetów? Kto normalny życzy drugiemu śmierci bo się z nim nie zgadza?! Jesteście chorzy! Jeśli ten kraj kiedyś znów zniknie z mapy świata, jeśli upadnie, to przez nienawiść człowieka do człowieka, upadnie przez was, nie przez polityków czy partie tylko przez kipiący nienawiścią do siebie na wzajem motłoch! 23:36, 24.10.2020
gjk23:56, 24.10.2020
szanowny panie dlaczego tak po wszystkich jeździsz
23:56, 24.10.2020
Polka 12:49, 27.10.2020
Zgadzam się w 100 %. Banda hejterów, którzy poprą wszystko byle było "Anty pis"... Tacy ja oni zrujnują ten kraj. 12:49, 27.10.2020
adik23:42, 24.10.2020
A jeszcze kilka tygodni temu darli ryja KON-STY-TU-CJA. A teraz nagle co, Konstytucja nieważna? Lewactwo i bezmózgi internetowe to jednak stan umysłu... 23:42, 24.10.2020
Darek23:47, 24.10.2020
Człowiek nie powinien decydować kto ma przeżyć a kogo uśmiercić. Lekarze często są omylni. Mogą źle zdiagnozować płód. Trochę odbiegnę od tematu: np szpital w Gorlicach chętnie chciał przyjąć poród mojej żony przez cesarskie cięcie. Żona leżała tydzień czasu na oddziale i była badana przez kilku lekarzy. Nie było przeciwskazań i wyznaczali już termin cięcia. Ale coś mi podpowiadało, żeby nie rodzić w gorlickim szpitalu. W rezultacie zabrałem żonę do Tuchowa. Tam po 4 godzinach było wiadomo że to bardzo ciężki przypadek wrośnięcia łożyska w macicę i Tuchów nie podejmie się tak skomplikowanej operacji. Żona została przewieziona do Nowego Sącza ale tam też nie podjęli się operacji bo najmniejszy błąd groził śmiercią i przekazali żonę do Krakowa. Profesor który ją operował dokonał cudu i przeżyło dziecko oraz żona. Żona straciła ponad 2 litry krwi. I tak mnie zastanawia fakt czy lekarze w Gorlicach mieli pojęcie z czym przyszłoby im się zmierzyć?
Wracając do tematu wiele było przypadków kiedy badania wykazywały wady płodu a okazywało się że rodziło się piękne zdrowe dziecko. Nie my powinniśmy decydować o życiu. Wiele osób wyszło na ulicę aby protestować przeciwko zmianom w prawie aborcyjnym bo zabiera się wolność decydowania. A co z wolnością w ubiorze? Jakim prawem ktoś ma decydować czy mam chodzić w szmacie na twarzy, w kapeluszu pszczelarskim czy w czapce? Nikt mi nie wmówi że to w celach ochrony wirusowej. Ale jakoś odnośnie tej wolności protestów nie widać... Dziwny jest ten świat. 23:47, 24.10.2020
Omylny01:52, 25.10.2020
Człowieku jesteś mistrzem w bredzeniu. Według Ciebie profesor "dokonał cudu", ale nie wszyscy lekarze mają dar cudownego leczenia. Profesor zrobił to co chcieli zrobić lekarze w Gorlicach a lekarze w Tuchowie odmówili bo może brakowało im doświadczenia lub chęci ? Na jakiej podstawie twierdzisz, że w Gorlicach lekarze nie dokonali by też "cudu" ? Apogeum w bredzeniu osiągnąłeś porównując zakaz aborcji do nakazu noszenia maseczek. Tym komentarzem pokazujesz jakim EGOISTĄ może być człowiek. 01:52, 25.10.2020
Co08:37, 25.10.2020
Możesz wyjaśnić "coś mi podpowiadało, żeby nie rodzić w gorlickim szpitalu"? 08:37, 25.10.2020
Darek11:23, 25.10.2020
"Apogeum w bredzeniu" osiągają nasi politycy. Pan Morawiecki mówił "Nie ma się czego bać, już większość osób tutaj jest bez maseczek bo rzeczywiście cała ta choroba została zwalczona, jest pod kontrolą, jest tak jak inne, jest wiele różnych chorób nie będziemy się ich bali na zapas". Skoro zwalczyli chorobę to dlaczego Polska jest czerwona? Wiem, że ostatnie wydarzenia powodują że emocje u wielu osób dochodzą do szczytu i wystarczy jakaś iskra a Polacy rzucą się na siebie. A co do mojego porównania... Kobiety które decydują o życiu płodu są egoistkami...Tylko żeby była jasność nie wypowiadam się odnośnie tego czy kobieta powinna mieć prawną możliwość do aborcji. To jest trudny temat. Tylko wg mnie nie powinno się decydować o życiu z moralnego punktu widzenia bo można niejednokrotnie uśmiercić wspaniałego człowieka. Ja też często jestem egoistą. Ubierając się w żółtą kurtkę też jestem egoistą bo liczę na własne odczucia podczas noszenia tej kurtki i nie przejmuję się jakie wrażenie będzie ona sprawiać na innych.Jestem też za tym co twierdzą naukowcy z Harvadru, Oxfordu i Stanforda czyli młodzi powinni nabrać odporności poprzez przejście choroby po ta aby zabezpieczyć osoby starsze. A maseczki mogę nosić jeżeli pomogą innym przeżyć tylko 1. Kto sfinansuje te 2-3 maseczki dziennie 2. Niech to będą maseczki nie utrudniające wymiany powietrza z badaniami potwierdzającymi że maska nie wpływa na ilość wdychanego CO2 i z Polską Normą która się do tego odnosi.
A co mi podpowiadało żeby nie rodzić w Gorlicach? W pewnym sensie intuicja, może to że szpital nie miał pochlebnych opinii jeżeli chodzi o trudniejsze przypadki, to że dziecko było ułożone pośladkowo, że występowały krwawienia dużo za wcześnie, to że nie zrobiono nawet badania przepływów. Gorlicki szpital powinien wykryć problem i przewieźć pacjenta do placówki o wyższym stopniu referencyjności. Najlepsze w tak ciężkich przypadkach są szpitale o III stopniu referencyjności bo to szpitale kliniczne państwowych uczelni medycznych lub państwowych uczelni prowadzących działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych. 11:23, 25.10.2020
Omylny16:44, 25.10.2020
Opinie tych naukowcach z Harvardu i innych nie są mi znane, ale moje szare komórki podpowiadały mi, że wysłanie wszystkich dzieci do SŁABO PRZYGOTOWANYCH SZKÓŁ, jest dużym ryzykiem, że te biedne dzieci mogą przenosić bezobjawowo wirusa do domów – do rodziców i dziadków. Niestety od początku września liczba zakażeń i zgonów gwałtownie zaczęła rosnąć (polecam wykres), co może być przyczyną (podstawową) wznowienia nauki w szkołach.
Czyli być może nastąpiło to co sugerowali naukowcy i TO CO TY POPIERASZ – zakażanie młodzieży, bezobjawowe – tylko trzeba postawić pytania (retoryczne) – CZY POMOGŁO TO SENIOROM? i co gorsze – czy ten wirus nie pozostawił po sobie u tych dzieci żadnych powikłań.
Jeszcze tylko jedno pytanie do Ciebie : czy Ty jeżeli nie nosisz maseczki NIE DECYDUJESZ O ŻYCIU INNYCH, bo przecież może się tak zdarzyć, że złapiesz wirusa i przekażesz go seniorowi a on umrze ?
16:44, 25.10.2020
Użytkownik04:45, 25.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
MECENAS 07:52, 25.10.2020
Ludzie po co tak jedziecie po niej teraz, trzeba było wykazac sie madrościa przy wyborach juz dawno ta pani pokazała ze sobie nie radzi z tym co powinna miasto i jego problemy ja wogole nie interesuja. Nie ma zadnych wynikow - efektów jej pracy jesli chodzi o region bo niby jakie wielkie? haha nowlasnie ..... jakies drobne *%#)!& ale to nie na poziom posła. Teraz protetsy szarpania nerwy po co ?, mozna było sprawe przy wyborach zalatwic skutecznie wtedy. Zreszta troszke ambicji gdyby się miało powinno sie juz dawno zrezygnowac a nie brnąc na siłe w cos w czym sie jest bardzo słabym, zreszta jest tu wieu takich oj bardzo wielu. 07:52, 25.10.2020
Tak11:15, 25.10.2020
Racja - dla większości Jej wyborców ważniejszy był szmal i wskazówki K.K, wszystko inne było nieważne. Do tych ludzi i w obecnym czasie niewiele dociera prawdy, oni mają wyrobione swoje zdanie bo wiedzę czerpią z telewizji rządowej i słuchają swojego proboszcza. Po to właśnie Kaczyński zmienił na samym początku ustawę o TvP (w jedną noc) i po to kazał Porębskiej zakazać aborcji. Teraz w telewizji ma swoich "redaktorów" i jest chwalony przez K.K. Ma także w sejmie swoje popychadła. 11:15, 25.10.2020
ketonal08:10, 25.10.2020
O co ten szum? jak będzie chciała się wyskrobać jedna czy druga -to pojedzie do Czech, wyrok jest zgodny z Konstytucją. Strach pomyśleć co będzie jak lewaki dojdą do władzy: aborcja , eutanazja osób upośledzonych i starszych ? fizyczna eliminacja przeciwników politycznych? wypisz wymaluj czasy stalinowskie 08:10, 25.10.2020
gjk23:22, 25.10.2020
eutanazja osób .... starszych
covid 23:22, 25.10.2020
R09:09, 25.10.2020
Strajkowali jak coś było sprzeczne z Konstytucją i bronili ponoć praworządność a dziś jak coś jest zgodne z Konstytucją to też strajkują.
Nie rozumię tego.
Dlaczego wszystkim obarcza się władzę w Polsce.
W Polsce obowiązuje Trojpodział władzy z tego co uczyli w szkole.
Ustawodawcza, wykonawczą i sądowniczej i nic mi na ten temat nie wiadomo aby było inaczej.
Jeśli wydał organ niezależny jakim jest TK to dlaczego atakują rząd.
My w Polsce nie mamy Króla Polski i monarchy pod postacią konkretnej osoby a demokrację!!!
Jeśli większość przynajmniej 2/3 posłów nie będzie chciała zmienić Konstytucji to nic takie strajki nie dadzą, więc może lepiej wybierać te partie co chcą zmiany Konstytucji a nie swój sprzeciw wylewać na konkretne osoby i do tego co nie mają wpływu na orzecznictwo wyroków. 09:09, 25.10.2020
Kozak09:28, 25.10.2020
...organ niezależny jakim jest TK... dobre ! W Polsce nie mamy króla, w Polsce mamy Prezesa ! 09:28, 25.10.2020
Jola17:00, 26.10.2020
Dublerzy nie są sędziami TK.....więc jeśli nie są to wszelkie decyzje obecnego TK są bezwartościowe. A propos, na serio ktoś wierzy w dobre intencje Piotrowicza ( tego od macanek dzieci) i Pawłowiczowej? Brawo KOBIETY! 17:00, 26.10.2020
***** ***10:02, 25.10.2020
***** *** 10:02, 25.10.2020
***** **16:13, 25.10.2020
I Ciebie!!! 16:13, 25.10.2020
kkk19:45, 25.10.2020
❤️❤️❤️
***** ***
19:45, 25.10.2020
Zakap10:18, 25.10.2020
A czy ktoś zapytał o zdanie matki dzieci które urodziły się z wspomnianymi wadami, czy też samych ludzi mających te wady o zdanie? Osobiście znam kilka osób z krótszymi nogami, skolioza i wadami które wedle ustawy kwalifikowałyby te przypadki do aborcji... Są to osoby pełne życia rozwijające się w wielu dziedzinach, które dzięki wsparciu i rozwojowi medycyny mogą żyć w pelni (wada to tylko przeszkoda, która można pokonać, jak mówią) więc niech się nie wypowiadają te których temat nie dotyczy, bo jakoś matek tych dzieci jak wspomniałem nie slysze 10:18, 25.10.2020
otóż20:14, 25.10.2020
"...ludzi mających te wady..." osobiście zapytać się nie da, bo albo nie mają zupełnie mózgu, albo niewykształcone różne narządy plus brak mózgu (bo tu o takie głównie przypadki chodzi)- spróbuj zagadać do kwiatka w doniczce, może ci odpowie... 20:14, 25.10.2020
R10:34, 25.10.2020
Odpowiedź do Kozaka.
Tak w Polsce mamy setki tysięcy Prezesów, w miejscach pracy. 10:34, 25.10.2020
S11:20, 25.10.2020
Ale mamy jednego PREZESA WSZYSTKICH PREZESÓW ! 11:20, 25.10.2020
R12:06, 25.10.2020
Do s
Ponoć prezes wszystkich prezesów to szef wszystkich szefów - Szwagry :) 12:06, 25.10.2020
Hrabia12:25, 25.10.2020
Powinni się wstydzić ci co na tą panią głosowali. Ale ciemny lud nie ma wstydu. 12:25, 25.10.2020
Qń12:55, 25.10.2020
To nie był żaden protest!
To było preludium poniedziałku.
Poniedziałek godz 16:00 w tym samym miejscu!
Zapraszam! 12:55, 25.10.2020
tori20:29, 25.10.2020
Będziesz protestować za prawem do zabijania nienarodzonych dzieci? Masz odwagę odpowiedzieć wprost na to pytanie. 20:29, 25.10.2020
Qrek15:19, 25.10.2020
Nie wiem czy kobiety powinny mieć prawo do decyzji o aborcji czy też nie. Wiem że tematyka bardzo ciężka. Wiele jest przypadków ludzi którzy uniknęli własnej aborcji m.in. Jan Kobuszewski, Cristiano Ronaldo. Takich sław jest więcej, a dodatkowo jest wiele osób mniej medialnych. Są przypadki kiedy z wyniku aborcji dziecko traciło nogę, rękę ale mimo wszystko przeżyło i wyrosło na sportowca, śpiewaka ... Jestem za wolnością... tylko gdzie ona się kończy? Amerykanie mają możliwość bezproblemowego zakupu broni. Jest do rozważenia żeby wprowadzić to u nas. Może to też byłaby fajna sprawa móc decydować gdzie i kiedy nacisnąć spust. 15:19, 25.10.2020
Polka13:06, 27.10.2020
Dokładnie.... Polacy z wielu rzeczy nie potrafią korzystać "odpowiedzialnie"... 13:06, 27.10.2020
A-linka15:43, 25.10.2020
Nie sądzę aby p. Bartuś przejęła się zbytnio protestami pod jej biurem poselskim. Teraz złapała wiatr w żagle i wykorzystuje sytuację. Zastępuje Beatę Mazurek. W poprzedniej kadencji Sejmu siedziała w ostatnich rzędach, a teraz "awansowała", bo wódz zezwolił, aby była w pobliżu i teraz grzeje fotel w pierwszym rzędzie, mając Kaczyńskiego na wyciągnięcie ręki. Sama też często wyciąga rękę podczas głosowań i to tak, aby nie było wątpliwości. Energicznie i wysoko, zerkając na bok, czy Kaczyński widzi. Protestem nie przejmie się, podobnie jak jej partyjni koledzy obdarowani przez protestujących obornikiem, wieszakami, palącymi się zniczami, czy wyważanymi drzwiami biura. A tak na marginesie... kiedy pani posłanka zadba o godny wygląd swego biura w Gorlicach ? Wiszące przy wejściu flagi mają już sporo lat, są wyblakłe, umęczone i proszą o wymianę. Ale jak widać dla pani Bartuś flaga państwowa nie ma znaczenia. Ona teraz ma ważniejsze sprawy... kuć żelazo póki gorące. Mazurek w Brukseli, więc p. Bartuś teraz "wykazuje się", mając nadzieję na emigrację zarobkową do PE. Tylko, że o tym zadecydują wyborcy, a nie Kaczyński. 15:43, 25.10.2020
Beata BJ 21:56, 25.10.2020
Pani Poseł jest Sekretarzem Klubu PiS. Siedzi w pierwszym rzędzie i wyciąga rękę w czasie głosowań, pokazując jakie w danym głosowaniu jest stanowisko Klubu 21:56, 25.10.2020
Chłop z Gorlic15:55, 25.10.2020
"Psy szczekają karawana jedzie dalej!" Feministki padną jak KOD - w końcu sie pokapowali że nie bronią Konstytucji🤣 15:55, 25.10.2020
A to dobre17:08, 25.10.2020
Znicze koło rury z gazem 🤭 17:08, 25.10.2020
Tomasz22:00, 25.10.2020
Abstrahując od przedmiotu dyskusji, czy aborcja powinna być dozwolona czy nie, sam kontekst zdarzeń świadczy o wyrachowaniu Prawa i Sprawiedliwości. Oczywistym było , że zapadnie wyrok trybunału ( niejednomyślny, z trzema sędziami wybranymi niezgodnie z prawem pod partyjne zlecenie) zgodny z linią przewodniej siły narodu. Oczywistym też było , że wywoła ona zamęt i zantagonizuje społeczeństwo. Od lat aborcja była tematem zastępczym i narzędziem w rękach polityków. I tak się stało teraz. W czasach pandemii , czerwonych stref, maseczek , dystansu na 1,5 a nawet 2 metry wrzucenie tematu wyprowadzającego tłumy na ulice jest zwykłą prowokacją. Nieodpowiedzialnością. To nie jest czas na zmiany w tak delikatnej i kontrowersyjnej materii. Wszyscy widzimy , że system lecznictwa się wali. Strach goni po gabinetach rządowych. Przespany został okres wakacji i tak jak zima zaskakuje drogowców tak system edukacji został zaskoczony kolejnym atakiem pandemii. Ale teraz winę zwali się na społeczeństwo. Że to lewackie, nieodpowiedzialne środowiska spowodowały kryzys pandemiczny wyprowadzając ludzi na ulicę. To tak jakby w czas powodzi nie zamknąć , ale otworzyć śluzy na Klimkówce. 22:00, 25.10.2020
Ciekawski00:38, 26.10.2020
Dlaczego w tak b. ważnej sprawie (aborcji) nie zapytano o zdanie Polaków w referendum?
Dlaczego nie dopuszczono do dyskusji w sejmie i nie dano sejmowi i senatowi żadnych szans na zajęcia stanowiska w tej b. ważnej sprawie (aborcji) ?
Dlaczego Trybunał Konstytucyjny, bez żadnej zapowiedzi, przez zaskoczenie w tak trudnym dla ludzi okresie czasu, podjął tak bezkompromisową decyzję w tak b. ważnej sprawie.
Dlaczego Rząd, wiedząc jaka będzie decyzja "rządowego" trybunału, nie przyjął wcześniej ustawy żeby zapewnić rodzicom wszechstronną opiekę lekarskiej od chwili rozpoznania patologii płodu i po urodzeniu aż do końca życia, oraz nie zabezpieczył ustawowo wystarczające środki pieniężne na godne życie niepełnosprawnego dziecka - od urodzenia do jego śmierci. 00:38, 26.10.2020
Użytkownik03:44, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik07:25, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kris08:03, 26.10.2020
Jesteśmy w stanie wojny, bo zaatakowały Chiny. W obecnym czasie najgorsze co może być to kłótnie Polaków i stwarzanie stanu dodatkowej wojny domowej. Dziś atak amunicją zastąpiono atakiem w sferze gospodarczo ekonomicznej wykorzystując strach przed wirusem. Jedyne co nas może ocalić to to, że Trump wygra i lewactwo nie zaleje Ameryki i świata. Trump też jest przeciwny aborcjom. 08:03, 26.10.2020
Użytkownik08:36, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik09:04, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
jon09:10, 26.10.2020
Urodzić istotę niezdolną do funkcjonowania, która w każdej sekundzie tego życia cierpi potwornie,... Udupić matkę na wiele lat życia w nieszczęsciu, cierpieniu i nędzy - to jest przesłanie katopropagandy... A Państwo nie da żadnego wsparcia, oleje to życie narodzone zaraz po narodzeniu i powie : radź se babo sama. pójdziesz do nieba to odpoczniesz. Ci co wydają dzisiaj wyroki sami kiedyś będą odpowiednio osądzeni. AMEN. 09:10, 26.10.2020
Polka12:59, 27.10.2020
Jeśli ty teraz wydajesz wyrok śmierci na NIE TWOJE dzieci (bo sprawa dotyczy cudzych dzieci) to też będziesz sądzony / a ODPOWIEDNIO. Na szczęście....... 12:59, 27.10.2020
Użytkownik09:43, 26.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ja10:22, 26.10.2020
Wyjść na ulicę protestując o prawo do zabijania ?
To trzeba naprawdę być kimś kto nie powinien żyć ! 10:22, 26.10.2020
Polka12:57, 27.10.2020
Zgadzam się. Wśród pikietujących Matki, Córki, Siostry...............skoro Matka pikietuje za aborcją, to zabrać jej dzieci!! Żeby nie skrzywdziła jak się rozmyśli z macierzyństwa.. 12:57, 27.10.2020
Ja10:28, 26.10.2020
Jeżeli ktoś się urodził potworem to co ma urodzić ?
Potwór rodzi potwora więc co w tym dziwnego.
Od razu trzeba protestować ?
Co to pomoże?
Nikt normalny nie powie o swoim dziecku Potwór bez względu na wygląd to wy jesteście Potworami które nie powinny żyć! 10:28, 26.10.2020
Trol11:20, 26.10.2020
Czy jak dziecko po szczepienie jest niepełnosprawne to też zabijecie. Kiedyś każdy za to odpowie. Nie wiecie co was czeka. 11:20, 26.10.2020
Bogusław17:11, 26.10.2020
Biedni zmanipulowani przez NOWĄ LEWICĘ młodzi ludzie. Jak Wam się trafi chwila refleksji to pomyślcie nad swoim wybiórczym sumieniem i nauką płynącą z historii. Za kilka lat zobaczycie swoje postępowanie w innym świetle. A może z rumieńcem wstydu? 17:11, 26.10.2020
Wojt12:09, 27.10.2020
***** *** 12:09, 27.10.2020
Polka12:55, 27.10.2020
A najgłośniej w sprawie aborcji pikietowali FACECI.........o_O rzeczywiście na miejscu. 12:55, 27.10.2020
Użytkownik21:11, 27.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Caro21:14, 27.10.2020
Polecam wszystkim ogladnac, nie wazne jakie macie poglady, wazne ze jestescie ludzmi 21:14, 27.10.2020
Użytkownik21:15, 27.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Caro21:16, 27.10.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik08:36, 29.10.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Swoj21:14, 29.10.2020
Świeczki jakiś idiota odpalił przy żółtej róże gazowej zrobił zagrożenie życia dla ludzi 21:14, 29.10.2020
Była gorliczanka20:30, 03.11.2020
Bardzo trafny komentarz. Tylko czy dotrze do protestujących?
Mój komentarz został zablokowany. Nie wiedziałam, że na PIS można wylewać pomyje, a na tzw. KO nie wolno napisać prawdy, bo natychmiast komentarz zostaje blokowany. Niestety nic nie można o nich dobrego napisać, bo nic dobrego nie zrobili. Obecna sytuacja w Polsce to ich manipulacje. Bardzo to przykre, że deprawują młodzież i sieją nanawiść wśród ludzi. Tak było za czasów "Komuny" , tak jest obecnie, tylko ich metody zostały udoskonalone.🔥 20:30, 03.11.2020
Łukasza09:33, 04.11.2020
budują system, który zmusza ludzi do nienawidzenia innych ludzi Dzielą Wasze życia na lepszych i tych gorszych Mówią Wam co robić, co myśleć i co czuć Rekrutują Was, odpowiednio karmią,a innych traktują jak bydło Nie oddawajcie się tym nie naturalnym ludziom Maszynom, z mechanicznymi mózgami i mechanicznymi sercami Nie jesteście maszynami Nie jesteście bydłem Jesteście ludźmi Macie w sercach miłość dla ludzi Nie nienawidzicie Tylko niekochani nienawidzą Nie kochani i nienaturalni W siedemnastym rozdziale Św. Łukasza jest napisane: "Królestwo Boże jest we wszystkich ludziach" Nie w jednym człowieku, nie w grupie ludzi a we wszystkich ludziach 09:33, 04.11.2020
Jestem17:06, 24.10.2020
34 12
Wstyd to mało powiedziane.Należy mieć świadomość,że tego typu wazeliniarze /jest ich w pisie sporo/dają wiatr w żagle chorym pomysłom pisowskim oszołomom!!! 17:06, 24.10.2020
Polka13:09, 27.10.2020
4 2
To dlaczego Wy, ludzie wyzwoleni, wszystkowiedzący, uczciwi nie startujecie do sejmu senatu albo zwyklej rady miasta, żeby "bronić naszego ciemiężonego narodu"??? 13:09, 27.10.2020