Zamknij

Gorlice. Nauczyciele podstawówki kapitulują?

11:26, 22.04.2019 Jarosław Rozpłochowski Aktualizacja: 11:38, 22.04.2019
Skomentuj

W środę w szkołach podstawowych kończy się kilkunastodniowa laba w nauce, jaka spowodowana była najpierw rozpoczęciem strajku nauczycieli, a potem egzaminami gimnazjalnymi i ósmoklasistów, a w końcu przerwą świąteczną. Wprawdzie ZNP strajku nie zakończyło, ale część szkół tuż po świętach wycofuje się z niego.

Portal

gorlice24.pl

Napisał o tym

pierwszy

Od poniedziałku (8 kwietnia 2019) trwa bezterminowy strajk nauczycieli. To największy strajk od 1993 roku. Jak długo potrwa strajk? Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Nie ma daty zakończenia protestu w szkołach, jednak na razie nic nie wskazuje na to, by strajk szybko się zakończył.

Odwołamy strajk, gdy rząd przyjmie nasz postulat dwóch podwyżek po 15 proc. To wykonalne - mówił Sławomir Broniarz.

Faktycznie ZNP nie zamierza odpuszczać strajku walcząc nadal o swoje postulaty, które Rząd zdaje się ignorować. Tymczasem część strajkujących szkół ogłasza kapitulację i rezygnuje z udziału w strajku i zaraz po zakończeniu przerwy świątecznej wraca do normalnej pracy. Tak na przykład będzie w Szkole Podstawowej nr 4 w Gorlicach, gdzie rodzice otrzymali poprzez e-dziennik następującą wiadomość od dyrekcji placówki

Szanowni Państwo, informujemy, że od środy 24 kwietnia br. zajęcia w naszej szkole odbywać się będą normalnie według obowiązującego planu lekcji.

W tym momencie nie mamy możliwości weryfikacji, jak sprawa przedstawia się w pozostałych czterech gorlickich podstawówkach i przedszkolach, ale można domniemywać, że w nich także strajk zostanie przerwany.

Przypomnijmy, że w MZS nr 4 w Gorlicach na 46 nauczycieli do strajku przystąpiło 23 osoby, czyli dokładnie połowa kadry. W skali miasta udział procentowy strajkujących nauczycieli wyniósł 62,93%

[ZT]6918[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(78)

CieniasyCieniasy

48 76

No to teraz nauczyciele daliście najlepszą lekcję swoich uczniom, jak być w życiu frajerem! Jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć B i być konsekwentnym! A wy wymiękliście, choć kompletnie nic nie ugraliście na tym strajku. Dostaniecie zero bo jesteście zerami na co dowodem jest wasza decyzja o zakończeniu strajku. Już nikt, nigdy was ani waszych próśb poważnie nie potraktuje. Mogliście coś dla siebie załatwić na serio, a teraz dostaniecie, jakiś ochłap, albo w ogóle nic. Uczniowie zapamiętajcie sobie, że jest to postawa niegodna naśladowania! 11:44, 22.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

bettibetti

25 11

Nic nie ugrają ale 2 tyg bez kasy są powinni zająć się zaległościami anie zawalać teraz uczniow pracami domowymi.Należą sie jeszcze dzieciom irodzicom wyjasnienia i przeprosiny.Maturzystom konsultacje przepadły teraz do wieczra pracować ! 14:06, 22.04.2019


MoniMoni

4 6

Zgadzam sie!
Niestety...
I jak tu powiedziec potem ...walcz o swoje..?? 06:15, 23.04.2019


Robol - z wyższymRobol - z wyższym

17 7

Rozumiem że ktoś chce więcej zarabiać. Ale nie rozumiem tych pracowników - nauczycieli. Przecież oni za 1h pracy mają bardzo dużo. Weźmy choćby takiego stażystę. Podstawa to około 2540PLN. 18h lekcyjnych 15h zegarowych. Zatem 15x4=60, 2540/60h=42,3PLN/h. No to ja jeszcze nawet na zachodzie nie widziałem, żeby jakiś pracownik dostał tyle za godzinę jako żółtodziób. 11:34, 23.04.2019


reo

goscgosc

87 34

apel do uczniow i rodzicow zorganizujcie sie i skladajcie pozwy za straty moralne i materialne a tak mimo chodem moge zamienic sie z moja emeryura po 45 latach ciezkiej charowy na najnizsza pensje nauczycielska sluchajcie dalej bolszewickiego wywrotowca a wyjdzie wam to bokiem 12:05, 22.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jaja

11 20

O jakich stratach mówisz? Chyba się orientujesz, ze lekcje nie odbywały się tylko 8 i 9 kwietnia- poniedziałek i wtorek. 10,11,12 i tak nie miało ich być, bo odbywały się egzaminy gimnazjalne, 15,16,17 ósmoklasistów,a od 18 ferie świateczne. To nie decyzja nauczycieli. Przypominam, że wcześniej były 3 dniowe rekolekcje, które też nie są pomysłem nauczycieli 23:18, 22.04.2019


UwagaUwaga

6 5

§ 1. Kto znieważa funkcjonariusza publicznego lub osobę do pomocy mu przybraną, podczas i w związku z pełnieniem obowiązków służbowych,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. 21:16, 23.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KikiKiki

98 27

Dziękuję tym, którzy nie przystąpili do strajku. Pokazaliście że są w tym środowisku jeszcze prawdziwi nauczyciele. Szkoda tylko że teraz w tym całym gronie wiecznie zmęczonych pań, które narzekają a na emeryturę i tak nie pójdą tacy nauczyciele są teraz łamistrajkami A atmosfera w szkołach zrobiła się tak gęsta że włosy dęba stoją. 12:25, 22.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


aaaa

88 16

Dlaczego zajęcia w szkołach zaczynają się od środy? Wszyscy oprócz nauczycieli idą do pracy we wtorek. 12:49, 22.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jaja

16 20

Może nie chodziłeś do szkoły, ale zawsze ferie świąteczne kończyły się tak jak teraz.Nie nauczyciele to wymyślili i nie w tym roku. 23:01, 22.04.2019


RaRa

27 5

Do ja. Uczeń może mieć wolne po świętach ale nauczyciel jakim prawem. Ma przyjść się przygotować do zajęć a nie jęczęć że w domu musi wszystko zrobić. 11:21, 23.04.2019


BILBIL

46 15

Autora proszę o wykasowanie słowa kapitilacja. Jeśli to prawda to gratulacje dla tych, którzy wracają do pracy zachowując przyzwoitość i godność. To jedyna szansa na odzyskanie w społeczeństwie prestiżu. 14:28, 22.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MadaMada

20 12

Szkoła 3ka w Gliniku też wraca od środy. 15:54, 22.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gorlice1Gorlice1

25 11

Szkoły średnie też wracają do zajęć lekcyjnych. 17:00, 22.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lakilaki

6 0

czy górka i budowlanka też ? 16:54, 23.04.2019


Chłopak z budowlankiChłopak z budowlanki

28 26

Kromer, szkoła o wyższym poziomie, uważająca się za elitę, traktując wszystkich innych odgornie, plując na nich z góry, zachowująca się jak szlachta, no ale przecież to królewska szkoła, strajkowała ale zniża się do poziomu innych i tez przestaje strajkować. 19:00, 22.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RodzicRodzic

19 4

Ale w święta nie strajkowali. To nie rozumiem strajkują czy nie. W piątek już nikogo nie było. 08:47, 23.04.2019


alaala

14 2

Przeceniasz tę "elitarną"szkołę ale wynika to zapewne z jakichś kompleksów. 13:12, 23.04.2019


MatMat

52 14

Co za .... ogłasza strajk bezterminowy, grozi nieklasyfikowaniem i nie przeprowadzaniem matur. Denerwując tym maturzystów i ich rodziców. 19:05, 22.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NorwkNorwk

13 46

Łamistrajki Łamistrajki !! 07:53, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pracownik handlowyPracownik handlowy

53 11

Dziwny strajk. Niby strajkują a już w piątek żadnego nauczyciela w strajkujących placówkach nie było. Pofatygowałem się nawet w niedzielę bo była piękna pogoda sprawdzić czy strajk trwa. No dziwne rzeczy, szkoły zamknięte, żywego ducha nie ma. To ja się pytam jest ten strajk czy nie. Bo jeżeli tak to ma wyglądać to niech strajkują w lipcu i sierpniu. A najlepiej niech złożą wypowiedzenia. Bo tak to powinno wyglądać. U nas w firmie dostajesz 3 propozycje jeżeli żadna ci nie odpowiada to niestety trzeba się rozstać. Najlepiej to zwolnić tych "pseudo strajkujących". Bo w tym momencie jeżeli szkoły strajkują a nikogo w nich nie ma przez weekend to różne rzeczy mogą robić jacyś wariaci. Coś zepsują podpalą, albo jeszcze gorzej. Ci ludzie nie czują się wcale odpowiedzialni za swoje miejsce pracy i za dzieci, które do tej szkoły przyjdą po świętach. 09:21, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

2 0

Strajkujących nauczycieli można było spotkać jak spacerowali po gorlickich sklepach , osobiście spotkałem czterech mi znanych , ten strajk to żenada i pośmiewisko psełdo - nauczycieli.
Za takie pieniądze ja też mogę być nauczycielem polecam zobaczyć oświetlenie majątkowe naszych radnych nauczycieli obecnych i byłych , a mówią aby nie kłamać.
BIP.pl
16:05, 28.04.2019


robolrobol

37 14

Wykarkulowali że za strajk 1 grosza nie dostaną ot i koniec
wypłata z tabelki.
3484 brutto przy 18 godzinach tygodniowo
wychodzi 48.37 brutto za 1 godzinę pracy. 09:57, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do roboldo robol

6 6

narzekasz ze zarabiaja 3484brutto a katecheta zarabia 4960brutto gdzie pracuje mniej godzin 08:51, 24.04.2019


Z wyższymZ wyższym

40 11

Nie rozumiem tych pracowników - nauczycieli. Przecież oni za 1h pracy mają bardzo dużo. Weźmy choćby takiego stażystę. Podstawa to około 2540PLN. 18h lekcyjnych 15h zegarowych. Zatem 15x4=60, 2540/60h=42,3PLN/h. No to ja jeszcze nawet na zachodzie nie widziałem, żeby jakiś pracownik dostał tyle za godzinę jako żółtodziób. To są naprawdę ogromne pieniądze jak na pracownika który pracuję 1 dzień. 11:36, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzicRodzic

15 4

Nauczyciele są po prostu oderwani od rzeczywistości 20:26, 23.04.2019


AnalizaAnaliza

46 10

W skali miasta udział procentowy strajkujących nauczycieli wyniósł 62,93%. A z tych 62% tak naprawdę strajkowało 5%. Reszcie przypomniała się szkoła i poszli na labę bo tak jest fajnie.
Zwolnić łamiących obowiązki zatrudnić nowych ale już na nowych zasadach. A kartę nauczyciela relikt komuny zlikwidować. Przecież my normalni pracownicy nie będziemy w stanie zarobić na tą kastę. 11:48, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NikNik

8 12

Myslisz ze jak nowych zatrudnisz to nie beda strajkowac wieksza polowe strajkujacych to nauczyciele ktorzy maja staz pracy nie dluzszy niz 8 lat bo oni maja tu cos do ugrania ci starsi nie sa zachwyceni takimi formami protestu bo jakos do emerytury dociagna i im bardziej na pracy zalezy bo wiedza jak potem wtglada nauczanie jak trzeba tyle zaleglego materialu ogarnac 13:36, 23.04.2019


RodzicRodzic

10 1

Do Niki. Strajkować każdy może i jest to zrozumiałe. Ale jak dostaję od pracodawcy 3 czy 5 propozycji to albo się zgadzam albo się trzeba rozstać - to po pierwsze. Po drugie jak zaczną pracować 40h w tygodniu jak każdy pracownik w tym kraju to wtedy będą traktowani poważnie.
Jak na razie traktowani są jak darmozjady bo jest ich multum i my musimy na nich pracować. Skoro można pracować na budowie 8-10h dziennie, w biurze 8-10h, w zakładzie 8-10h, na roli 16h dzienne. Skoro każdy z nas robotnik, rolnik, inżynier pracuje po 8h i taki jest etat to dlaczego tu są jakieś święte krowy. Narodzie proszę o opamiętanie jak im jeszcze skrócą czas pracy to się tych nauczycieli w szkole nie pomieści. Każdą lekcję inny nauczyciel. A skoro ini mogą i tak pracują to nie ma równiejszych nie ma świętych krów, a na takie się kreowali na tych filmikach na krowy. My nie zapracujemy na tą kastę. 09:39, 24.04.2019


robolrobol

38 11

napiszcie ilu cwaników jest na L-4 pewnie większośc belfrów
80% wypłaty się im wtedy należy 12:04, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BarnabaBarnaba

16 23

Ochrona zdrowia w naszym kraju leży i kwiczy, edukacja niestety też. Najłatwiej wskazać winnego nauczyciela (który rzekomo pracuje 18 godzin, a zarabia jak poseł), pielęgniarkę, lekarza. Tymczasem kto jest głównym organizatorem usług publicznych (w tym edukacji, ochrony zdrowia) ? Kto odpowiada za ten cały bajzel ? Kto wdrażał reformy, które ponoć miały wszystko naprawić ? 12:51, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NauczycielNauczyciel

6 6

No myślę, a nawet jestem tego pewny że PO zaczęło wszystko naprawiać. 13:16, 23.04.2019


DoroDoro

6 4

Masz rację. Naprawili. Tak jak wszystko. 13:17, 23.04.2019


NauczycielNauczyciel

16 6

Oj naprawili, naprawili. To jest tak zwana restrukturyzacja poprzez likwidację. A teraz ci którzy na nich głosowali strajkują że im źle. 13:19, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śmiech na saliŚmiech na sali

38 10

No tak wielcy nauczyciele dowiedzieli się że za czas strajku nie ma wypłat i od razu szkoły zaczynają działać 13:28, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Xtrm Xtrm

1 2

Nauczyciele wiedzieli o tym od początku. Straszne, jakie prymitywne te komentarze. 23:03, 28.04.2019


BoloBolo

34 9

Ktoś pytał w jakiej formie mają strajkować nauczyciele. Po pierwsze na pewno nie tak, że nie poprzychodzili na egzaminy czy jeszcze gorzej na matury. To jest naganne i niegodziwe wręcz obrzydliwe.
1. Można prowadzić strajk rotacyjny, ustalić zastępstwa itp. Tak by dzieci nie ucierpiały. Oczywiście również licząc się z tym, że nie przyjmując kolejnych ofert pracodawcy, zostaniemy zwolnieni z pracy.
2. Można również złożyć wypowiedzenia z pracy. Co było by najlepszą formą protestu. Pracodawca miałby 3 miesiące czasu na zastanowienie się nad propozycją związku i na ewentualne szukanie zastępcy za nauczyciela w nowym roku szkolnym w przypadku braku zgody na warunki nauczycieli. 14:24, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RabiRabi

45 12

Zgadzam się z Bolo. Jestem również zdania że należy bezwzględnie zrównać czas pracy nauczyciela do 40h tygodniowo. Tak jak wszyscy pracownicy. Celowo pisze zrównać, a nie wydłużyć bo ten czas pracy 15h tygodniowo ma się nijak do pozostałych grup zawodowych.
Należy położyć karty na stół. 1000 zł podwyżki i 40h pracy w tygodniu, 26 dni urlopu. Żadnych ferii, przerw świątecznych, dni dyrektorskich czy wakacji, itp. Te przerwy powinny być niepłatne. 14:30, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InfoInfo

7 10

MZS 6 i MZS 1 w dniu jutrzejszym strajkuje w niezmienionej formie , w MZS 3 i MZS 5 strajk rotacyjny ( strajkują wyznaczone osoby) w MZS 4 strajk zawieszony . 20:59, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoscGosc

29 8

Najpierw nauczyciele argumentowali strajk "ciezkimi warunkami pracy i slaba placa" teraz w komentarzach czytam ze chodzi o rzad. Za czasow PO bylo wam lepiej?? A podwyżek nie mieliscie. Smieszne ×1000. Zgadzam sie z tymi co sugeruja by nauczycielom wydluzyc czas pracy uciac urlopy do minimum wycofac ferie i wakacje. Badzcie rowni nie rowniejsi bo nie jestescie lepsi! 21:16, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RabiRabi

36 8

Rodzice większość szkół już wraca do pracy. Szykujcie pozwy zborowe przeciwko nauczycielom. Dyrektorzy, kuratorzy do boju, wy szykujcie już zwolnienia dyscyplinarne dla strajkujących i nagany dla tych którzy nie chcieli zakończyć strajku. Precz z pseudo nauczycielami. Precz z ich obłudą. Apelujemy o zrównanie godzin pracy nauczycieli do 40h tygodniowo tak jak każdy obywatel tego kraju i unii. Opodatkujcie korepetycje skończmy z tą obłudą. Jest wielka szansa rozwalić tą kastę leniuchów. 07:21, 24.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RodzicRodzic

5 1

Piekne slowa. Zgadzam sie w 100% 09:58, 24.04.2019


onaona

2 7

Człowieku w państwie demokratycznym mamy prawo do strajku za co dyscyplinarka ??? Czy nie zdajesz sobie sprawy, że po wprowadzeniu 40 h tygodnia pracy żaden nauczyciel nie pojedzie na wycieczkę, nie zorganizuje dyskoteki a wywiadówki będą odbywać się do 15 bo nikt nam nie zapłaci za nadgodziny. Poza tym nauczyciele MAJA 40 h tydzień pracy 18 to godziny przy tablicy 12:27, 24.04.2019


RodzicRodzic

7 1

Wyjaśniam dla ONA. Pewno nauczycielka
Praca od 7 do 15 - oczywiście przykładowo. Ma być 8h dziennie.
Od 7-8 przygotowanie się do lekcji
od 8-12 praca przy tablicy
od 12-15 przygotowanie się do lekcji. Korepetycje itp.
Jak będzie wywiadówka do od 16. Odbierzesz sobie tą godzinę w inne dni.
I nie pleć bzdur, wszyscy pracują 8h a nauczyciel nie da rady. To co on jest równiejszy, święta krowa czy co? 13:23, 24.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


jannjann

11 15

a katecheta zarabia 4960 brutto i nikomu to nie przeszkadza..kler w Polsce rządzi 09:32, 24.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RodzicRodzic

11 4

Sam widzisz matołku ile zarabiają nauczyciele. Przecież katecheta to też nauczyciel 13:17, 24.04.2019


jannjann

4 9

..rodzic...matołku pracowałęś wszkole chyba jako wożny... ksiadz to nie nauczyciel to czarna mafia biznesmenów obłuda i zakłamanie i nawet nie strajkuje bo im tak dobrze 14:35, 24.04.2019


RobertRobert

24 5

Strajkować każdy może i jest to zrozumiałe. Ale jak dostaję od pracodawcy 3 czy 5 propozycji to albo się zgadzam albo się trzeba rozstać - to po pierwsze. Po drugie jak zaczną pracować 40h w tygodniu jak każdy pracownik w tym kraju to wtedy będą traktowani poważnie.
Jak na razie traktowani są jak darmozjady bo jest ich multum i my musimy na nich pracować. Skoro można pracować na budowie 8-10h dziennie, w biurze 8-10h, w zakładzie 8-10h, na roli 16h dzienne. Skoro każdy z nas robotnik, rolnik, inżynier pracuje po 8h i taki jest etat to dlaczego tu są jakieś święte krowy. Narodzie proszę o opamiętanie jak im jeszcze skrócą czas pracy to się tych nauczycieli w szkole nie pomieści. Każdą lekcję inny nauczyciel. A skoro inni mogą i tak pracują to nie ma równiejszych nie ma świętych krów, a na takie się kreowali na tych filmikach na krowy. My nie zapracujemy na tą kastę. Skończmy z tą obłudą. Opodatkujmy korepetycje, przecież tu miliony uciekają ze skarbu państwa. Lekarze, fryzjerzy mają kasy fiskalne tylko nauczyciele nie mają na korepetycjach. To jest taka sama działalność gospodarcza jak i każda inna. 09:44, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

8 1

@Uwaga a kto jest funkcjonariuszem publicznym, bo Broniarz raczej nie. ZNP to nie jest instytucja rządowa czy państwowa tylko związek zawodowy. Posłem nie jest, policjantem, sędzią itd. też nie więc o co chodzi? 11:57, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NXNX

30 3

ZNP do lamusa!!! 12:33, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtośKtoś

5 21

Ludzie, ja przez krótki tylko czas pracowałem w szkole. Czy Wy wiedzcie, że pensum dydaktycznie nie bierze się z kosmosu, tylko z czegoś wynika ? Obecnie czas pracy nauczyciela wynosi 40h (Karta Nauczyciela - można znaleźć na necie), a średni czas pracy wynosi 47h (badania IBE - instytucja podlegająca MEN). Jak niby miałoby działać to pensum 40h ? Nauczyciel chemii ma pensum przy tablicy 40h - to znaczy, że dziecko też musi mieć 40h chemii? Czy też jeden nauczyciel objeżdża 10 szkół w każdej po 4h chemii (tyle godzin chemii jest w podstawówce). Przecież to jest absurd. Pensa dydaktyczne, w różnej formie, działają w całej Europie, bo taka jest specyfika zawodu. W szczególności wynikają z ramowych planów nauczania i liczby godzin dydaktycznych przedmiotów. Swoją specyfikę pracy ma też przecież strażak, policjant, czy pielęgniarka. Jeszcze nie słyszałem o tym, żeby liczyć strażakowi za czas pracy tylko godziny kiedy gasi pożar z sikawką, albo postulować 8h pracy dla policjanta np. tylko od 8-16.

W edukacji od lat działa selekcja negatywna do zawodu. Średnia wieku nauczyciela to 45 lat. Młodych nie ma, bo jak zobaczą jakie warunki i jakie pieniądze na start, to wybierają korzystniejsze opcje. Postulowanie dalszego pogarszania warunków pracy, w szczególności zmiany przy pensum, sprawi tylko tyle, że uczyć będą tylko wyjątkowi desperaci. Dla większości nauczycieli niemożnością będzie w ogóle uzbieranie pełnoetatowego zatrudnienia (nawet w kilku szkołach), a wielotysięczne kwoty wynagrodzenia podawane przez p. Szydło pozostaną wirtualne. Jeśli tego chcemy dla naszych dzieci - to proszę bardzo. 13:20, 24.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bettibetti

6 3

W mieście i okolicach nie ma od lat etatów,a młodych nauczycieli jest pełno sprawdzcie w PUP ile się rejestrowalo jako bezrobotni Teraz może i większośc pracuje w przysłowiowej Biedronce ale jak starzy i demonstranci odejdą to z chęcią zaczną uczyć bo po to studiowali. 13:33, 24.04.2019


RobertRobert

7 2

Oj Ktosiu Ktosiu. Wrzuciłeś list do skrzynki...................
Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz. Masz być 40h w szkole dostępny dla pracodawcy jak i dla ucznia. Ile Ty będziesz przy tablicy kwestia do dyskusji. Możesz być 4 ha przy tablicy a 4h jako konsultacje i korepetycje czy poprawa sprawdzianów i przygotowanie się do lekcji. To i tak dużo czasu. Przecież jak przychodzi do pracy, tokarz, spawacz, geodeta, konstruktor to się nie przygotowuje przez godzinę he he he do tej pracy. Czas ferii wakacji to czas szkoleń, praktyk itp. 14:06, 24.04.2019


KtośKtoś

4 13

Nie zaczną. Bo takiej osoby nie interesuje cząstkowe zatrudnienie w szkole (na ułamek etatu) i wynagrodzenie, które stanowi ułamek z 1800 netto dla nauczyciela stażysty. 13:38, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

26 6

Odpowiedź dla Ktosia. Tak się składa, że ja tez pracowałem w szkole i Ci powiem Totalny luz. Za nic nie odpowiadasz nikt Cię za nic nie rozlicza wolnego czasu pełno. Ale niestety rodzice nie byli nauczycielami i nie mogłem się utrzymać w tej kaście.
A co do pensum 40h. Po pierwsze nie opowiadaj głupot że 40h chemii ma się dziecko uczyć. Jak przykładowo na nauczyciel wiedzy o społeczeństwie ma 2h to co jego etat ma być krótszy? (jak coś piszesz to najpierw się zastanów. Popatrz jak naprawdę się pracuje w firmach, korporacjach, zakładach)
Masz być dostępny w szkole jako nauczyciel 8h dziennie (tak jest na wyższych uczelniach - jeżeli studiowałeś to powinieneś wiedzieć). Jak masz 4h chemii to reszta konsultacje i korepetycja zarówno dla słabych jak i najzdolniejszych. Jeżeli ci braknie do pełnego etatu to albo masz po prostu mniej albo dokształcasz się i uczysz np. przyrody itp. 8h czas ruchomy od 7 załóżmy do 17 - tak jest w każdej normalnej firmie przy stanowiskach biurowych (nawet w gminach tak jest, nie wiem czy rozumiesz co to znaczy czas ruchomy).
Chętnych do uczenia w szkołach jest pełno ale kasta niestety jest szczelna. Nie dostaniesz się od tak. A po drugie to ci Ty robisz 47h w tygodniu w szkole. Nie widziałem tam żadnego nauczyciela nigdy po 15.00 chyba że zajęcie są po południu. Mam sąsiadów nauczycieli pracują na cały etat. Będąc na urlopie tygodniowym nie zauważyłem żeby przyjeżdżali do domu po 15 czy 16. 7.30 wyjazd a 12.00 najpóźniej w domu.
Załóżmy sobie że etat nauczyciela to 1h tygodniowo to herbaty nie zdążycie wypić w pracy.
Tyle moich wypocin. Tobie radzę zmienić pracę jak jest Ci tak źle. 13:40, 24.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karolkarol

3 3

Byłeś nauczycielem i piszesz "od tak" zamiast ot tak ? 19:57, 24.04.2019


OjciecOjciec

24 4

Pamiętaj Ktosiu, że stawkę należy podawać na godzinę. 18h lekcyjnych to 15h zegarowych, a to daje 60h w tygodniu. Zatem jeżeli weźmiemy stawkę stażysty około 2540 zł podzielimy przez 60h to daje nam 42,3 zł/h. 42,3 zł razy 40h w tygodniu (praca dla każdego pracownika w kraju) daje nam 1693zł razy 4 tygodnie 6773zł miesięcznie. No to wiesz, że nawet Ci co zawodówkę kończą umieją liczyć. Bez przesady nigdzie tyle nie zarobisz jako żółtodziób.
A jak sobie sprawdzisz zeznania podatkowe nauczycieli - radnych to mają blisko 80tyś rocznie (PiT nie kłamie). A tak w ogóle ktosiu to Ty jesteś nauczycielem pewno bo masz czas klikać. Ja urlopie dzisiaj śledzę sobie. 13:51, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtośKtoś

6 10

Już dawno zmieniłem. Po tym jak po 3 latach pracy w podstawówce nie udało się uzbierać pełnego etatu w dwóch szkołach. Tak więc dziękuję za dobre rady. 13:53, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

16 2

Gratuluję. Ale powiedz. Lepiej jest w szkole na pełnym etacie czy w innej branży na pełnym etacie? 14:07, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

23 4

Ale trzeba też powiedzieć jedno. Szacunek zyskasz tylko pracą, ciężką pracą. Młodzież ma Cię cenić, lubić, szanować. Ale praca to nie odbębnienie lekcji, a reszta korepetycje. Jestem za tym żeby nauczyciel zarobił, ale dobry nauczyciel. Nauczyciel który pracuje z dziećmi, młodzieżą jest dla nich dostępny nie tylko przez te kilka godzin w tygodniu. To musi być praca, która przyniesie efekty, a to niestety wymaga pracy min. 40h tygodniowo. Rodzice również muszą mieć wpływ na to kto uczy ich dzieci. Musza mieć możliwość oceny nauczyciela. Nauczyciel również musi być rozliczony z efektów swojej pracy. tak jest w normalnych firmach. Od tego będzie zależało jego wynagrodzenie lub być albo nie być w szkole. Nauczyciel powinien mieć zawsze na początku roku wyznaczone zadania przez pracodawcę. Średnia ocen w klasie ma być np. 4.5, olimpijczyków 30%, itd.
I niech on zarobi, ale nie słyszałem, żeby płacić za nic i nic nie wymagać od pracownika. jak idziesz do lekarza i jest zły to już do niego nie pójdziesz. Jak nikt nie chodzi to dyr. szpitala, ośrodka musi z nim rozwiązać umowę - przecież to jest proste. 14:25, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownikPracownik

25 5

Racja. No nie da się pracować efektywnie 3h dziennie. Skoro ktoś wymyślił ośmiogodzinny dzień pracy i to jest sprawdzone to dlaczego mamy świadomie działać na szkodę naszych przyszłych pokoleń w tym przypadku dzieci. Nauczyciel powinien pracować 40h w tygodniu, być dostępny dla pracodawcy i dla dzieci 8h w ciągu dnia. 14:33, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtośKtoś

6 19

Cóż... Szkoda klawiatury chyba, żeby tłumaczyć. W odróżnieniu od większości ja przepracowałem w szkole 3 lata (obecnie w sektorze prywatnym) i mam nieco większe pojęcie jak to wygląda. Raczej bym tam już nie wrócił. Szanowny Panie Ojcze, powielasz Pan krążący od kilku tygodni mit o 15h pracy. Rozumiem, że dyżur na przerwie nie jest czasem pracy, a dzieci mają w tym czasie się pozabijać ? 8h dostępności dla rodzica i pracodawcy ? Ja nie miałbym z tym problemu. Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że 8-16 to jest czas pracy i nie ma mowy o żadnej aktywności poza godzinami. Zero zebrań, narad, spotkań z kimkolwiek. Obowiązek zapewnienia i wyposażenia każdemu pracownikowi miejsca pracy (komputer, biurko etc. - obecnie tego nie ma). 26 dni urlopu wtedy kiedy chce pracownik, a nie w wakacje/ferie. Jeżeli czynności administracyjne (papierologia, klasówki, diagnozy, programy etc.) przekraczają ustawowy czas pracy - to będzie problem pracodawcy, a nie pracownika. Po spełnieniu powyższych warunków - czemu nie. 16:36, 24.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HHHH

2 0

Niepodobna się to do innej pracy i po kłopocie. 16:08, 28.04.2019


bettibetti

23 6

Za brak nauki nauczyciele powinni odpowiadać karnie!jest obowiązek szkolny,a jak dziecko nie chodzi tylko wagaruje to matka zaraz jest straszona sądem rodzinnym.Co wy nauczyciele tu piszący i sympatycy PO na to? 17:25, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsięgowaKsięgowa

17 4

Do Ktosia. Dobrze Ktosiu, że lepiej pracuje Ci się w sektorze prywatnym, no ale cóż masz powiedzieć. Ja pracowałam w szkole i zrezygnowałem bo chciałam być księgową. I teraz harówa po 10-12h nikt mi się nie pyta czy zapłacić ci nadgodziny. W szkole miałam luz, wolnego pełno. Mogłam spokojnie zająć się dziećmi, przygotować święta itp. Teraz od piątku do soboty praca, a płaca niewiele wyższa od nauczycielskiej. A porównując godziny pracy, to w ogóle nie ma co porównywać. A to co piszesz to widzę, że nie wiesz o czym. Jakie nadgodziny. 8 godzin masz być w szkole. Masz mieć zebranie to przychodzisz później tak, żeby Ci wyszło te 8h. No wybacz, ale Ty chyba nie pracujesz w sektorze prywatnym. Takie podajesz kuriozalne przykłady, że aż głowa boli. Ja jak jadę na delegację to nikt mi nadgodzin nie płaci (to tak jak Ty na wycieczkę). I już przestańcie mówić, że na nic nie macie czasu. No nauczyciel ma taką "harówę", że pracuje od poniedziałku do niedzieli po 16h dziennie. A w lipcu i sierpniu to już nawet nocki zarywa. Budzi się zlany potem bo nie ma czasu na przygotowanie się do lekcji. To jak Ty się masz do tej lekcji przygotowywać. Przygotowywać to się możesz przez pierwszy rok a nie, że Ty pracujesz 20 lat i dalej się przygotowujesz. Przestań już pisać głupoty bo to nawet już śmieszne nie jest. 08:39, 25.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KtośKtoś

5 4

Mam podejrzenia, że nigdy pracowała Pani w księgowości (w szkole pewnie też nie), bo w przeciwnym wypadku wiedziałaby Pani, że kodeks pracy nie przewiduje takiego sposobu organizacji pracy, że pracownik przychodzi sobie na 4h, a potem popołudniem na kolejną zmianę 4h, żeby uzbierać razem 8h. 11:27, 25.04.2019


Pracownik administraPracownik administra

21 5

Księgowa ma rację. My siedzimy po 8h w szkole i pracy papierkowej mamy nieporównywalnie więcej, a zarobki niższe. Nauczyciele chodzą do tej szkoły jak dzieci i tak też się zachowują. Wszystko im nie pasuje, rozkapryszeni jak dzieciaki zawsze zmęczeni. Nawet strajkować im się nie chciało tylko w weekend poszli do domu. Ja mam wyższe i z chęcią mogę pracować 8h za takie pieniądze jaki im obiecali. Ale co możesz się odezwać? To zaczną mścić się na dziecku. 08:46, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DaroDaro

17 6

No ogłosili zawieszenie strajku. Co za obłuda. Zbliża się wolne to zawieszają. To teraz można strajkować dzieciaki. Organizować protesty, wiece przed sejmem. Ale nie bo jak wolne to i od strajku maja wolne. To są tacy lenie, że strajkować im się nawet nie chce, już w piątek przed świętami poszli do domu, szkoły pozamykane - bo wolne. Przecież po maturach jest czas na strajk czerwiec, lipiec, sierpień. To teraz im pieniędzy nie potrzeba? Ośmieszacie się na całą Polskę i świat nikt was nie będzie nigdy traktował poważnie. Jak można chcieć podwyżki od poniedziałku do piątku, a już w sobotę i niedzielę nie. W czerwcu, lipcu i sierpniu też nie chcą podwyżki. Nie bierzcie się do strajku bo dzieci z przedszkola z was się śmieją. Strajk można prowadzić z ludźmi, którzy znają ciężką pracę. Tym leniom nawet strajkować się nie chce. 13:58, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtośKtoś

7 11

O ile mi wiadomo, to strajk polega na zbiorowym powstrzymaniu się od pracy...w czasie pracy. Kolega Daro chciałby, żeby strajkować w niedziele i święta :) 14:56, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GOLGOL

18 4

Wynik meczu Rząd- ZNP 7:0 15:32, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RR

17 5

Na tym strajku to tylko tylko dzieci zostały skrzywdzone przez strajkujących Nauczycieli. Zamiast dawać im dobry przykład to zaserwowali im liczne stresy i lęki przed egzaminami. Tak zwane Szeroko rozumiane dobro dzieci ;) hihi. O którym to wszędzie się mówi.

Może zamiast podwyżek płcy to zaserwować im kilka szybkich ustaw w których to stracili by liczne przywileje takie jak 13 pensje, wakacje pod gruszą płatne itd, które im się teraz należą.
I bardzo głęboko zajrzał do kieszeni nauczycielą i sprawdził ich płacę za korepetycję.

Nauczyciele to powinni w okresie wakacyjnym pracować w szkołach i tam przygotowywać klasy, sale i szkołę do powrotu dzieci do szkoły we wrześniu. 19:36, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GregGreg

12 5

Strajk to poważna sprawa. To dobrowolne powstrzymanie się od pracy przez protestującego.
Ale to również odpowiedzialność za swoje miejsce pracy, a szczególnie w okresie strajku. Ogłaszając strajk, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że w tym okresie nasz zakład szczególnie jest narażony na różnego rodzaju niebezpieczeństwa czy prowokacje. Dobrze o tym wiedzą strajkujący w zakładach pracy. Szczególnie ci którzy protestowali w latach komuny. Dlatego strajkując musimy zabezpieczyć to miejsce również w dni wolne, czyli strajkujemy w te dni także (no nie słyszałem czegoś takiego jak wolne od strajku czy "ja strajkuję ale na okres np. matur biorę urlop"). Równie dobrze można by było zorganizować egzaminy w sobotę czy niedzielę zapłacić pracownikowi jak za święto i co wtedy by strajkował czy nie? Przede wszystkim nauczyciele nie mieli pojęcia na czym polega strajk. Są to osoby oderwane od rzeczywistości, które rozumieją strajk jak labę czy wagary. I właśnie z uwagi na powyższe są dobrym materiałem do manipulacji. Dlatego uzdrowienie systemu oświaty musi polegać nie tylko na zrównaniu pensum do 40h tygodniowo czy 26 dni urlopu, bo to jest bezdyskusyjne. Należy wprowadzić szkolenia nauczycieli i praktyki, ale nie w szkołach bo to mają na miejscu tylko (w zależności od nauczanego przedmiotu) w zakładach przemysłowych, różnego rodzaju instytucjach, ośrodkach badawczych itp. Szkolenia odbywałyby się w lipcu i sierpniu i w okresie ferii zimowych. Tu na pewno zadadzą pytanie a kiedy urlop. 26 dni nauczyciele to naprawdę niewiele. Musi być również wprowadzona ocena nauczycieli i rozliczenie za wyniki w nauce. Przede wszystkim nauczyciel musi znać realia pracy, a nie zatrzymac się na poziomie podstawówki i machać przez 40 lat jedno zadanie. 08:10, 26.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


0%