Zamknij

Studzimy entuzjazm

21:33, 16.09.2016 Aktualizacja: 21:40, 16.09.2016
Skomentuj

Temat Galerii Gorlickiej w naszym mieście znów ożył. Ożył niespodziewanie i nagle, a co ciekawe jej potencjalne ulokowanie budzi zaskoczenie, gdyż ma ona stanąć niemal w centrum miasta na działce, które zgodnie z zawartą przed laty umową powinna zostać zagospodarowana do końca tego roku. 

Wczorajsze wydanie elektroniczne, a dzisiejsze wydanie drukowane Gazety Gorlickiej przyniosło informację o tym, że w mieście znów ożył temat budowy (i to rychłej) Galerii Gorlickiej.

Pierwszy raz w opinii publicznej hasło „Galeria Gorlicka” pojawiło się wiosną 2008 roku, a pierwotnym miejscem powstania takiego obiektu miały być tzw. „wszołkowe łąki” – . Losy związane z tą inwestycją były wyjątkowo burzliwe, o czym wielokrotnie na naszych łamach pisaliśmy – kliknij i zobacz , , . Dziś jak wiemy w tym miejscu od ponad roku funkcjonuje market sieci „Kaufland”.

Tymczasem niespodziewanie po kilku latach przerwy ożyło znów hasło „Galerii Gorlickiej” tyle tylko, że tym razem mającej znaleźć się na terenie dawnego placu targowego przy ulicy Ogrodowej.

Warto przypomnieć, że w listopadzie 2013 roku wspomniany teren na okres 40-lat wydzierżawiły Panie Bożena Brudzińska (właścicielka D.H Peps) oraz Katarzyna Galusek. Panie nabyły prawa do wieczystego użytkowania terenu za kwotę 854.740,00 zł, przy czym zgodnie z warunkami przetargu 20% kwoty wartości dzierżawy musi zostać wpłacone w pierwszym roku od zawarcia umowy, zaś pozostała suma podzielona zostaje do wpłaty przez kolejne 39 lat. Jednocześnie wspomniana powyżej umowa obligowała panie do wybudowania do 31 grudnia 2016 roku na wspomnianym terenie obiektu handlowego o określonych parametrach  –

13 stycznia 2014 roku wymienione panie rejestrują Kabo spółkę z o.o. a prezesem tejże zostaje Grzegorz Brudziński. Czas do wyznaczonej daty ukończenia płynął nieubłaganie, a na terenie dzierżawionej nieruchomości nie było widać żadnych prac mogących wskazywać na rozpoczęcie przedmiotowej inwestycji. W zamian za to pojawił się automatyczny szlaban i na placu powstał płaty parking, a chwilę później pojawiły się namioty obwoźnych handlarzy. Mijały kolejne tygodnie i miesiące zbliżając dzierżawców do umownego terminu oddania do użytku obiektu handlowego, jednak na dawnym targowisku nie działo się kompletnie nic. Przeglądając Monitor Sądowy i Gospodarczy można wyczytać, że w dniu 8 kwietnia tego roku spółka KABO została sprzedana innej spółce z siedzibą na Podkarpaciu –

I nagle wczoraj wieczorem „w miasto poszła wieść”, że na ul. Ogrodowej powstanie obiekt handlowo-usługowy o nazwie „Galeria Gorlicka”. Kilkaset metrów kwadratowych powierzchni, parking na przynajmniej 100 aut. Takie są deklaracje nowego inwestora, jednak tutaj zaczynają się poważne pytania.

Przypomnijmy, że zgodnie z umową zawartą w 2013 roku obiekt w stanie surowym zamkniętym MUSI powstać do końca tego roku, w przeciwnym wypadku Urząd Miejski zobligowany jest do wyegzekwowania od inwestora kary w wysokości 100 tysięcy złotych, a sama umowa ZOSTANIE ROZWIĄZANA!

Co sensownego architektonicznie można wybudować w ciągu zaledwie trzech miesięcy? Proszę przypomnieć sobie, jak długo trwała budowa Kauflandu. Czy w takim razie, aby sprostać wymogom umowy przetargowej inwestor zafunduje nam w mieście kolejny blaszak, w jakim działają zazwyczaj dyskonty?

W całej sprawie rodzi się jednak inne jakże ważne o ile nie najważniejsze pytanie!

Jak wiemy obecny burmistrz za jeden z głównych celi swojej kadencji postawił sobie odkorkowanie miasta. Jak to się ma, zatem do wpuszczenia w centrum miasta za pośrednictwem wąskich dróg osiedlowych, co najmniej tysiąca samochodów na dobę odwiedzających takich obiekt? Już dziś wyjechanie z ulicy Ogrodowej w ulicę Legionów skutkuje w najlepszym przypadku kilku minutowym oczekiwaniem na swoją szansę na włączenie się do ruchu! Wpuszczenie w to miejsce takiego strumienia pojazdów spowoduje jedynie totalną blokadę tej części miasta! Kolejnym ważnym argumentem jest bezpieczeństwo na drodze, bo chyba ktoś nie chce zauważyć, że w bezpośrednim sąsiedztwie owej galerii znajduje się przedszkole oraz szkoła podstawowa. Jak w takim razie pogodzić ze sobą te dwie sprawy?

A co z logistyką, czyli dużymi samochodami dostawczymi, które dowożą towary do sieciowych sklepów lokalizowanych w tego typu obiektach. Czy ktoś z Państwa umie wyobrazić sobie auto typu TIR wjeżdżające z ulicy Legionów w ulicę Ogrodową? A co w sytuacji, gdy tak znikoma liczba miejsc parkingowych okaże się niewystarczająca, gdzie potencjalni klienci parkować będą swe pojazdy idąc na kilkugodzinne zakupy? Przykład choćby nowosądeckiej galerii „Trzy Korony” pokazuje, że jest to poważny problem dla osób mieszkających blisko tego typu obiektów (zobacz na zdjęciu poniżej JEDYNĄ drogę dojazdową zaznaczoną na zielono).

Temat jest rozwojowy i obiecujemy, że wkrótce do niego powrócimy. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(55)

tenten

52 21

Ludzie ale to zasłoni przepiękny widok od obwodnicy na miasto. Nawet komuniści nic tam nie budowali a przecież mogli postawić np bloki. To wina niestety Pana Kochana bo mogł zostawić ten rynek zadadzic trochę zieleni tam i koniec. To on wnioskował o powstanie w tym miejscu obiektu handlowego. Od razu mówię że nie jestem za Panem Kukla bo on tę umowę ( niedotrzymany termin umowę można rozwiązać ) powinien wrzucić do kosza 22:17, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Z KrasińskiegoZ Krasińskiego

40 24

Panie Kukla to na cholerę to zachodnie obejście Pan chcesz budować skoro wszyscy będą i tak jechać do tej nowej galerii? A u zbiegu ulicy Legionów i Ogrodowej, to co Pan przewidział kolejne rondo może, bo ja w tej chwili, jak chcę jadąc z domu pojechać w stronę Zawodzia stoję jak idiota i czekam swoją szansę na wjechanie w Legionów bardzo długo, więc nie wyobrażam sobie co to będzie jak dowali samochodami z galerii. 22:26, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MelaMela

73 11

Sprawa jest bardzo prosta.Umowa nie została dotrzymana,czyli powinna być rozwiązana.I tu mają radni i burmistrz pole do popisu. 22:30, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParnassusParnassus

29 28

do ten Wiesz, że gdzieś dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele! Decyzja o likwidacji targowiska na Ogrodowej zapadła w chwili wydania zgody na budowę Pogórzańskiego, a tą podjął Sterkowicz, a nie Kochan! Z tego co pamiętam, a pewnie można to gdzieś tutaj na portalu znaleźć Kochan ile się dało tyle przedłużał decyzję o likwidacji tego placu. Ale po prawdzie akurat to, że z krajobrazu ścisłego centrum miasta zniknęły te ohydne i obdrapane budy to bardzo dobrze się stało akurat.

A odnosząc się do głównego tematu, tego artykułu to osoba Ja, Klaudiusz napisała wszystko co może ten temat wyczerpać. Popatrzcie sobie na Jasło i ich "galerię" co w niej jest. Warto pamiętać, że Jasło jest miastem większym i zamożniejszym od naszych Gorlic! Więc co może powstać w tej Galerii Gorlickiej? Chińczyk, wielkopowierzchniowy szmateks, jakieś pseudo butiki z ciuchami z Tuszyna i tyle! Aletero, CCC, 50 style są tam gdzie są i podejrzewam, że jest im dobrze i się nie przeniosą tutaj bo i po co.

A chyba tak jak w artykule zauważono najważniejsza sprawa to dojazd. Przecież w to miejsce prowadzi tylko jedna droga! Nie da się tam inaczej dojechać jak z Legionów skręcić w Ogrodową, ewentualnie można jechać przez Słowackiego i Krasińskiego, ale na Boga tam chodzi non stop pełno dzieci uczących się w czwórce! Pomyślał ktoś o tym? Gdzie są radni z tego osiedla? 22:42, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tenten

22 23

Do Parnassus ; a za kogo została podpisana umowa z nowym właścicielem. ? No chyba za kadencji Pana Kochana , bądź trochę obiektywny 23:04, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

konradkonrad

42 18

BŁAGAM was gorlicznie... Nie dajcie sobie wcisnąĆ TEJ OCHYDY
23:06, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tenten

35 11

Faktycznie od strony hali sportowej jest przepiękny widok na miasto niestety za niedługo będzie tylko na zdjęciach. .. 23:10, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonimanonim

36 10

Czyżby kolejny obiekt, w którym miałby powstać Lumpeks aby zapełnic pustą przestrzeń? To miejsce świetnie sprawdza się tak jak dotychczas. Ten parking jest bardzo potrzebny i wystarczy zobaczyć jak dużo aut na nim stoi w ciągu dnia żeby sobie uświadomić jak bardzo
23:45, 16.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZYXZYX

29 19

Ciekawe jakie jeszcze badziewie zafunduje Gorliczaną Burmistrz? Gdzie są Radni?Czyżby zastraszeni przez Burmistrzów siedzą pod stołem i udają,że nic nie wiedzą i nie widzą? 02:47, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParnassusParnassus

37 18

do ten: kolejny raz powtórzę, że wiesz że coś dzwoni, ale nie wiesz gdzie! Kochan podpisał umowę z ludźmi, którzy wygrali przetarg! Skoro ogłasza się przetarg i stają do niego ludzie bądź firmy i spełniają wymogi przetargowe i docelowo go wygrywają to, co miał nie podpisywać umowy? A to, że teraz po trzech latach okazało się, że przetarg wygrali ludzie, którzy przez trzy lata nie zrobili nic, a na końcu sprzedali swoją spółkę i to pewnie z niezłym zyskiem to już inna bajka. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że prezesem sprzedanej spółki był nie kto inny, jak szef Rady Gospodarczej przy Urzędzie Miejskim,a obecnie bardzo mocno lobbujący i popierający "całym sercem" obecnego burmistrza. I tak ta wielka miłość urodziła owoc w postaci odtworzenia przejścia dla pieszych na ulicy Bieckiej. Cały ten temat wart jest, aby przyjrzała mu się prokuratura, bo sprawa jest co najmniej dziwna w swojej materii. 08:03, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan CogitoPan Cogito

35 9

Po przeczytaniu artykułu w gazecie i tego tutaj dziś rano zdecydowałem się zrobić psu niespodziankę i pójść na dłuuuższy spacer z nim na teren gdzie ma być ten budynek, który widziałem na wizualizacjach w gazecie. Na dzień dzisiejszy, a mamy dla przypomnienia 17 września nie ma tam nawet wbitej łopaty! Termin ukończenia budowy mija za 105 dni, w czasie których będzie bez wątpienia lało i nadejdzie zima. Jak sądzicie co można w tak, krótkim czasie i w takich warunkach postawić, aby miasto nie zerwało umowy? W sensie budowlanym nic! Inwestor, aby nie stracić 100 złotych na karę i aby nie mogło rozpisać nowego przetargu postawi po prostu coś z płyt wielowarstwowych, a betonowe konstrukcje będzie można znaleźć tam w ilościach śladowych. Szykuje się zatem w mieście nowy, piękny kurnik!

Postałem chwilę i popatrzyłem sobie też na drogę, o której mowa w artykule. No i faktycznie prowadzi tam jedna i to stosunkowo wąska uliczka. Zastanawiałem się, jak te dziesiątki aut wyjeżdżających z tej "galerii" pomieszczą się tam, i jak to zakorkuje ulicę Legionów. Ogólnie będą ciekawe sceny bo wyjazd spod tego budynku w Legionów będzie w lewo pod kątem ponad 90 stopni z ulicy podporządkowanej! Już teraz współczuję tym, którzy będą chcieli dojechać do znajdującej się w tym miejscu kwiaciarni, czy obok pizzerii, banku, apteki i złotnika. Bez szans! Mało tego mieszkańcy ulicy Ogrodowej i Krasińskiego będą musieli wychodzić z domu kilkadziesiąt minut wcześniej chcąc wyjechać z osiedla przy takim natężeniu ruchu, a spokojnie i niemal puste teraz skrzyżowanie będzie tak samo wypadkowe, jak to u zbiegu ulicy 11-go Listopada i Korczaka, zobaczycie ile tam będzie stłuczek i kolizji, które całkowicie będą paraliżować przejazd ulicą Legionów. Co sprytniejsi kierowcy pojadą pewnie ulicą Krasińskiego, ale w takim razie po co ją remontować i wydawać na nią tak ogromną kasę, jak po chwili będzie wyglądała tak samo, no i dzieci ze szkoły. Nie mieszkam w okolicy, ale jestem przekonany, że chodzi ich tam mnóstwo, przecież Osiedle Młodych to jedno z większych w mieście.

Uważam, że to bardzo nieprzemyślany pomysł i ktoś może to jeszcze uratować bezkosztowo, a mieszkańcy najbliższej okolicy powinni poważnie rozważyć oprotestowanie tej budowy. 08:23, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tenten

22 9

Tzn dzwonią albo w CBA albo może w CBŚ sam nie wiem...Proszę przeczytac na internecie artykuł z 18 listopada 2011 Pani Haliny Gajdy z naszegorlice! Krakowska firma na zlecenie miasta wykonała studium urbanistyczno-architektoniczne i co w nim było. ? Budynki usugowo-handlowe po LEWEJ STRONIE RZEKI !!! Natomiast po prawej place zabaw fitness, parking. To dlaczego obecny wtedy burmistrz nie przychylił się do tego planu ? !! Jak można w tym miejscu budować taki obiekt który zasloni sredniowieczny układ miejski. Powtórzę jeszcze raz. obiekto tego typu miały być po lewej stronie rzeki i to parterowe !! 08:33, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onaona

15 9

chyba tylko ja pomyślałam o galerii sztuki :c szkoda :c 09:03, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Osiedla Mieszkaniec Osiedla

25 45

Niech buduja bo ciagle jak sie zacznie budowac to zaraz sa sprzeciwy. 09:36, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zygmunt Zygmunt

16 21

Czy to aż tak ciężko wymyśleć coś takiego jak przebudowa obwodnicy . Wystarczy że zrobi się zjazd z ul.Parkowa na ul. Rzeźniczą i po problemi. Tir-y będą miały jak tam dojeżdzać, i trochę miasto się odciąży, tym że nie trzeba będzie korzystać jedynie z mostu na Ul. Legionów, i dodatkowe miejsca parkingowe czego w Gorlicach brakuje. I przynajmniej miasto będzie lepiej wyglądało i nie będzie już aż takich korków przy tym moście, bo będzie inna alternatywa. A obwodnica nie jest czymś czego nie da się ruszyć, to nie jest zabytek, wystarczy zrobić zjazdy z niej i po problemie. 11:31, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popatrzę z zewnątrzpopatrzę z zewnątrz

37 11

A po co Gorlicom kolejna galeria?Ludzie obudźcie się -potrzebujemy miejsc pracy(lepiej płatnych niz śmieciowa lub najniższa krajowa) i jakiejś sensownej strategi rozwoju miasta i okolic. Pytanie do wszystkich :co powstało w ostatnich latach w mieście lub najbliższej okolicy co pchnęło postęp ewentualnie dało nadzieję na lepsze jutro? (oprócz zaorania glinika) . 12:15, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LaksLaks

22 21

Projekt galerii jest piękny. Super by bylo jeśli w środku znalazło się jakieś kino, markowe sklepy, a nie kolejne chińczyki i sklepy z odzieżą używaną. 13:30, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosktos

22 15

Zauważyłem, że Ci co najbardziej krzyczą i są przeciw budowaniu czegokolwiek, zaraz po otwarciu biją się o wyprzedaże i robią zakupy jakby wojna nadchodziła.
Poza tym, wiele osób narzeka, że nic się w mieście nie zmienia, a jeśli dochodzi do budowy, to znajduje się wiele naprzeciw inwestycji... Co do korków to niestety racja, wyjechać stamtąd będzie kłopot, a ruch na Legionów będzie utrudniony bardziej niż jest. 14:43, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VetoVeto

51 11

Zakorkujo Gorlice tak, że nawet karetka i straż się nie przeciśnie. 16:17, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fixifixi

21 16

Coś się dzieje myślę że gorliczanie mają kasę ile kgr w sadeckich galeriach,
Inwestor MOŻE ZROBIĆ ZJAZD W PRAWO Z OBWODNICY DK28 UL RZEZNICZA COŚ TO BY DALOF 18:11, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FerdekFerdek

7 11

POroniony POmysł 19:27, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek244Marek244

28 10

Powinien pozostać tam parking, widać że jest tam potrzebny,posadzić dwa szpalery drzewek aby było zielono.Galerie powinno się budować na obrzeżu aby nie korkować Miasta i aby nie zanieczyszczać spalinami centrum Gorlic. 19:42, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kixkix

13 8

Kierowcy teraz nie umieją ominąć korka a co dopiero jak się jeszcze więcej dróg narobi. Stoją na Legionów a obwodnica pusta. 20:01, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nk71nk71

13 17

Łącznik z ulicą rzeźniczą,a także z ulicą słowackiego na wysokości przejścia dla pieszych na obwodnicy i po korkach. 21:08, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

24 6

@Zygmunt: genialny pomysł! Godna kontynuacja skrętu do Rondo Center na przejściu dla pieszych i rondzie, z tym, że tu będzie jeszcze ciekawiej - wyjeżdżać będą TIR-y :-) No ale jest i problem: chyba trochę brakuje miejsca przy masarni p. Wojnarskiego. Ale co tam, można wyburzyć. Albo nie, mam lepszy pomysł - puśćmy te TIR-y przez osiedle, między blokami, pod szkołą "czwórką" i przedszkolem! Tyle co zrobione asfalty i kosteczka, tudzież plac zabaw, więc ciężki sprzęt komponowałby się jak nigdzie, inwestycja byłaby z iście polskim polotem budowlanym!
21:27, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mymłonmymłon

25 6

Ludzie co wy bredzicie???!!!! Jaki zjazd z krajówki 28 na Rzeźniczą? widzieliście kiedyś tą okolicę bo chyba nie za bardzo! Jak wy to sobie wyobrażacie? OK zjazd dla jadących od strony Biecza jeszcze od biedy jestem w stanie zrozumieć, choć też nie do końca, ale nie wyjazd!!! Wiecie co by się tam działo, gdyby jakiekolwiek auto chciało z Rzeźniczej wyjechać choćby w stronę Nowego Sącza? Bo gdyby chciało na Biecz skręcać to jak nic postawić tam od razu warsztat blacharski obok i żyła złota do końca życia i na kilka następnych pokoleń w rodzinie! Zamiast pieprzyć farmazony pomyślcie trochę! Takie obiekty buduje się na wylotach z miast, a nie w ich centrach! Mamy idealne tereny tzw/ "strefę przemysłową" przy krajówce na przeciwko GórStalu tam tego typu działalności idealnie wpisywałaby się w krajobraz oraz logistycznie w ciąg komunikacyjny! 21:29, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParnassusParnassus

35 16

A przepraszam, że się tak autora tekstu dopytam. Jakie jest stanowisko naszego miłościwie nam panującego burmistrza? Bo, że radni są na nie wyczytałem w tekście, ale jak znam życie duet Kukla-Bałajewicz zapewne opiniują to cudo pozytywnie? Podpadli już sporej części mieszkańców z ulic i okolic Kościuszki, Brzechwy, Wrońskich, Lipowej, Krakowskiej, Okrzei, to teraz trzeba podnieść ciśnienie mieszkańcom Ogrodowej i Krasińskiego?

No Panowie, powiem Wam, że idzie na rekord jak nic! 21:33, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RoszadaRoszada

19 12

A może by tak przemyśleć zamianę? Tam gdzie jest obecnie Jarmark Pogórzański wybudować tę nową Galerię Gorlicką (dobra lokalizacja do takich inwestycji, nie zaburzająca ruchu) a możliwość "wtorkowego" handlu umożliwić w estetycznych boksach / lokalizacjach na placu przy ul. Ogrodowej tak jak już bywało? I mieszkańcy mieliby bliżej z miasta i wróciłoby rozwiązanie jakie sprawdzało się przez lata... . 23:22, 17.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mymłonmymłon

11 5

Porzućcie wszelką nadzieję ci, którzy mają nadzieję na jakiekolwiek zjazdy z krajówki! Zarządca tej drogi nigdy tego nie zrobi! Od lat prosili o to mieszkańcy Osiedla Młodych, głównie Ci mieszkający przy ulicy Okrzei, która mogłaby włączać się do ruchu z krajówką i to dużo bezpieczniej aniżeli z Rzeźniczej. Kolejna kwestia, zarządca drogi już dawno temu ze względów bezpieczeństwa ustawił w okolicy ulicy Rzeźniczej betonowe separatory, aby ludzie nie wykonywali stosunkowo bezpiecznego manewru skrętu w lewo (jadąc od strony Biecza) na stację Statoil, czy do Lidla. Dlatego choćby karawany ze złotem pojechały do GDDKiA to żaden wjazd czy zjazd do Rzeźniczej z krajówki nie powstanie! Zatem jeśli ta buda szumnie nazywana galerią pojawi się w tym miejscu to nie ma innej opcji poza skomunikowaniem jej dzięki skrzyżowaniu ulic Legionów i Ogrodowej przy "Szklarczykówce". Jeśli ktoś nie zna, nie korzystał nigdy z tego skrzyżowania, jako kierowca gorąco polecam wykonanie testu. Jechać od strony ronda pod drukarnią i zjechać w lewo w Ogrodową, potem tam pod pizzerią zawrócić i spróbować włączyć się do ruchu czy to w prawo w stronę ronda, czy co lepsze w lewo w stronę Zawodzia. Wtedy zrozumiecie w czym tkwi problem. 19:50, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BogusBogus

14 12

Taka mala uwaga oczywiscie ze ludzie z gorlic odwiedzaja sadeckie galerie masowo a wiec zostawiaja tam sporo kasy .ta galeria to jednak sa nowe miejsca pracy ale wybor miejsca niezbyt przemyslana po prostu nie pasuje do tego miejsca moze warto by sie zastanowic nad lokalizacja w miejscu starej mleczarni na zawodziu przy ulicy Wegierskiej co wy na to gorliczanie pozdrawiam . 09:59, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A-linkaA-linka

22 10

Gorliczanie w zdecydowanej większości robią zakupy w dyskontach, lumpexach i osiedlowych sklepikach. A ci których na to stać wyjeżdżają do Jasła, Nowego Sącza czy Krakowa, bo tam oferta jest zdecydowanie większa i bardziej różnorodna. I nie oszukujmy się, jesteśmy miastem niestety, ale biednym. I żadne znane, popularne marki tu nie przyjdą, bo nie osiągną żadnych zysków. Dlatego nie ma co szarpać się na jakieś pseudogalerie. Postawić na to, co dobrze funkcjonuje dotychczas. Wyremontować ten plac obok d. Juhasa, zrobić tam taki naprawdę fajny, funkcjonalny parking z całym wyposażeniem. Te kilka miesięcy wystarczą na zrealizowanie takiej inwestycji. Samochodów przybywa, a miejsc parkingowych niestety jest wciąż mało. 10:56, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja, KlaudiuszJa, Klaudiusz

26 5

Czytam komentarze (niektóre tutaj) i w innym portalu i ręce opadają wśród jakich debili w tym mieście żyjemy! Kolejny raz powtórzę to co pisałem w swoim komentarzu z wczoraj.

W Gorlicach nie ma i nie będzie, żadnej galerii z prawdziwego zdarzenia. Jakby się uprzeć to nawet Nowy Sącz takiej nie ma, choć od biedy "Trzy korony" można pod taką podciągnąć. W Gorlicach taki obiekt nigdy nie będzie miał racji bytu z przyczyn ekonomicznych! Otwarcie McDonaldsa w jakiejkolwiek galerii to kwoty na poziomie minimum 3 MILIONÓW złotych! Jakikolwiek liczący się brand odzieżowy znany z galerii jest liczony na poziomie około 4-5 tysięcy netto za metr kwadratowy (mowa o odpaleniu sklepu), a powierzchnie takich sklepów nie powinny być mniejsze niż 150 metrów, wiec łatwo sobie policzyć, jaka to kasa! Empik? a co będziecie w nim kupować? Oryginalne płyty CD? ile w miesiącu takich płyt może kupić przeciętny Gorliczanin, o filmach na DVD, grach na konsole nie wspomnę, no chyba, że chcecie mieć Empik po to, żeby iść za darmo poczytać sobie fajne gazety - tylko jaki interes w tym będzie miał Empik? Kino? Jakie? Helios, czy Multikino to wielosalowce o łącznej ilości miejsc liczonej w setkach. A ilu Gorliczan będzie chodziło codziennie do takiego kina na film z biletami w okolicy 20 zł? Nowosądecki Helios mało kiedy gromadzi na seansach choćby po połowie sali, a trzeba zauważyć, ze na filmy jadą tam ludzie i z Gorlic, i z Limanowej i z Krynicy i wszystkich mniejszych miejscowości dookoła. Jakim prawem więc takie kino miałoby się utrzymać u nas?

Ochłońcie wreszcie i zacznijcie myśleć naprawdę realnie na co Gorlice z racji swojej wielkości i przede wszystkim zamożności mają szansę. A potem zwyczajnie pogódźcie się z faktami. 20:11, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiktorwiktor

11 7

Do: Zygmunt fixi nk71
Pomysł zjazdu z Parkowej na Rzeźniczą bardzo dobry. Tyle, że Parkowa to droga krajowa.
Za kadencji Kochana były próby podjęcia tego tematu. Niestety GDDKiA-administrator drogi
nie wyraził zgody. Co do umowy z 2013 roku nie było w niej mowy o kubaturze galerii.
Miał powstać budynek o wysokości jednej kondygnacji na poziomie ulicy Legionów.
Pozostała część terenu miała być przeznaczona pod parkingi. Dużo niższy i mniejszy od planowanej obecnie galerii. 12:05, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

askaaska

17 10

a moze zamiast galeri postawic tam firme cos produkujaca i zatrudniajaca na godnych warunkach przynajmniej 600 osob 14:45, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MelaMela

13 5

Jak już wcześniej pisałam jest to ostatnia szansa na odzyskanie terenu,który został zbyty za przysłowiową czapke gruszek.Tym bardziej,że nie wiadomo czy miasto będzie miało dochody z dzerżawy,rząd już coś majstruje przy dzierżawie wieczystej.Napewno na zbyciu terenu nie zrobiło biznesu masto lecz ten pan,ktory dalej odsprzedał teren.Spekulacje na temat drogi dojazdowej?A na czyj koszt?Firma budująca chce dołożyć do drogi chyba 60000zł?A co za to moąna zrobić?Szef chyba droższym autem jeżdzi?Galeria nie da nowych miejsc pracy,otwierając nowe sklepy musimy się liczyć z tym,że w innych będą zwolnienia,bo utargi spadną.Gorlice to biedne miasto i żadna sieć nie otworzy u nas swoich sklepów.Czy ktoś zauważył,że Jasło jest bogatsze od Gorlic,a posiada tylko jedną galerie?Czy ktoś to widzi ,że tylko chyba w Gorlicach zezwala się na budowe takich blaszanych budowli w centrum miasta?Jakoś nikt wiadomością o budowie nowego blaszanego straszaka szczegolnie się nie ciesz. 16:07, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SebaSeba

11 22

Super niech zrobią galerie z prawdziwego zdarzenia i wszyscy będą zadowoleni ????ludzie tylko narzekają nie robią źle robią źle wiec co wy chcecie sami nie wiecie pozdrawiam kumatych z naszych Gorlic 16:40, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AryskafanderAryskafander

5 5

@wiktor: pomysł może i dobry ale teoretycznie. Słusznie GDDKiA nie była zachwycona postulatami zjazdów i wyjazdów z tej drogi, bo w razie realizacji takich pomysłów, droga ta stanie się drogą osiedlową, a nie średnicową, odciążającą ruch w mieście. Co w połączeniu z dozwoloną prędkością do 80 km/h da takie efekty o jakich pisał słusznie mymłon.
No, ale jak wiemy, nie ma takiej bramy, przez którą nie przejdzie wielbłąd obładowany złotem... Pytanie tylko, czy tego wielbłąda podstawi inwestor czy Urząd Miasta - czyli my wszyscy. A gdyby do tego doszło, to wyrazy współczucia dla mieszkańców najbliżej położonych domów i bloków. 17:55, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KFKF

6 9

Ta galeria ladnie by pasowala obok kuflanda.,.. 11:50, 20.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MietekMietek

14 7

Hehe kolejna galeria w Gorlicach tylko poco? 21:15, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EJJEJJ

11 11

Super pomysł, żeby wreszcie połączyć osiedla Konopnickiej i Krasińskiego z Parkową, gdyby wybudowano obwodnicę do DK28 od Ropicy po Glinik, to Parkowa wreszcie mogłaby się stać drogą miejską i tym samym wszystkie wyjazdy mogłyby powstać! 22:22, 18.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MelaMela

8 3

Tak droga miejska przez centrom osiedli................... 07:04, 19.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sorersorer

5 12

Na tym placu powinni zrobić tor kartingowy żeby gorliccy "mistrzowie" kierownicy mogli się wyszalec a nie na obwodnicy pod arge. Zainteresowanie na pewno by było duże.Sam bym z tego skorzystał. 09:09, 19.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartaMarta

11 5

Praca , praca i godziwa płaca dla wszystkich , emerytury na światowym poziomie i wtedy galerie , kina . Teraz to tylko szmateksy za 1 zł , bo opłaty zżeraja ponad połowę pensji , a gdzie papu, lekarstwa jak trzeba, Eh poska rzeczywistość 10:00, 19.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeodorTeodor

18 5

Oczywistym jest, że Galeria z prawdziwego zdarzenia w Gorlicach nie powstanie ze względu na małą liczbę potencjalnych klientów i mizerną silę nabywczą ludności. Po drugie budowa galerii prawie w samym centrum wykończy okoliczne sklepy i zakłady usługowe, szanujące się miasto takie obiekty lokuje daleko od centrum (vide Krosno). Powstaje też pytanie o co w tym wszystkim chodzi ???? 10:34, 19.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

observerobserver

12 6

Pomijając przywołane argumenty za i przeciw galerii zastanawiam się czy proponowana reklama na fasadach budynku koronki bobowskiej jest trafiona?
Budynek będzie posadowiony w centrum Gorlic a nie Bobowej,więc uważam ,że umieszczenie na fasadach stylizacji nawiązującej do pierwszej lampy naftowej byłaby bardziej uzasadniona.

11:00, 19.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

23 3

Osobami, które martwią się o piękny widok miasta, nikt się nie przejmuje. A przecież ten widok to też element, który jest atrakcyjny turystycznie. W jednym z nadodrzańskich śląskich miast zniszczono całkowicie perspektywę zasłaniając rzekę, pomnik Matki Polki, nawet figura na Rynku uległa karykaturalnemu spłaszczeniu. Wybudowano wysoki budynek usługowo - handlowy zasłaniając część bloku mieszkalnego. Ale konserwator wojewódzki wydał zgodę! Nawet nasi czescy sąsiedzi nie mogą się nadziwić co za badziewie i pytają kto się na to zgodził?! Niszczymy to, co nas wyróżnia, więc czarno widzę to wszystko, bo z pejzażu miasta znikają stare galicyjskie domy, znika zieleń. Naszym bogiem - konsumpcja. I zgadzam się z jedną z opinii - galeria to miejsce dla sztuki: obrazów, rzeźb... 17:12, 19.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaka

10 4

Bardzo nietrafiony pomysł z ta koronką bobowska . Zgadzam się z observer , Gorlice to nie Bobowa. 09:26, 20.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

b182b182

1 3

Haha. Jak to jest że GDDKiA nie pozwoliło połączyć drogi Rzeźniczej z Parkową a pozwoliło na tak ruchliwej drodze wykonać przejście dla pieszych i przejazd ścieżki rowerowej na której aż prosi się o tragedię. Moim zdaniem kwestią czasu jest aż jakiś maluch wjedzie na rowerze prosto pod auto. Byłem świadkiem jak grupka młodych chłopaków (ok 10 letnich) wjechała prosto pod nadjeżdżające auta. Jeden został na wysepce na środku drogi jeden nie zdarzył wjechać a kilku przeleciało na drugą stronę. Aż nas (w aucie) zmroziło widząc jak blisko było do tragedii. 13:50, 22.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

keyedkeyed

3 6

Do observer
Wy to macie kompleks tej lampy naftowej. Nic nie znaczący drobiazg pamiętają o tym jedynie mieszkańcy i garstka ludzi którym to się odbiło o uszy. Widać jak ubogo jest nie tylko w Gorlicach ale i w całej Polsce bo nie ma wielkich dokonań i nie ma czym się chwalić. Wszyscy się już przejedli kiełbasa ogórkami kiszonymi oscypkami i uchwytem do kamienia do kiszenia kapusty. 15:14, 22.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MELAMELA

6 1

A w mieście Gorlice głośno huczy ,że Hażbut właśnie wchowdzi na plac budowy i do końca roku ma powstać budynek 20 na 30 metrow,czy by to była prawda?To ma być ta wielka galeria gorlicka? 21:20, 22.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DoHasiokaDoHasioka

2 2

Dwie sprawy.
Policzcie sobie (dane w artykule). "Wieczni dzierżawcy" w pierwszym roku zapłacą 170 000 PLN (za tyle to się małego mieszkania w Krakowie nie kupi), a potem 365 PLN miesiecznie przez 39 lat. Nie zainwestowalibyście?
Nie obraźcie się ale tyle wielkopowierzchniowych sklepów w Gorlicach - małej mieścinie się nie utrzyma. Pomijam demografię, Ta jest nieubłagana. Mieszkańcy to głównie ludzie w średnim wieku i dziadki, a Ci to głównie w apteki inwestują, a nnie w szmaty. 00:11, 23.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tralalatralala

3 2

Handel wielkopowierzchniowy i wszelkie galerie w centrum miasta to komunikacyjne samobójstwo! Wieczne korki, hałas i spaliny. Niczego nas nie nauczyły lidle, biedronki i kaufland? Architektoniczne śmiecie, które zas...ły gorlicki krajobraz. Przy wydatnej pomocy lokalnych władz wszystkich opcji.
Może już wystarczy tego dobrobytu? 16:58, 24.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SEBASTIANSEBASTIAN

4 6

I bardzo dobrze niech powstanie galeria , teraz najbliższa galeria z prawdziwego zdarzenia jest w Nowym Sączu i Jaśle , niektórzy tu piszą że Gorlice to biedne miasto , bzdura !! ludzie mają dośc pieniędzy tylko wolą wydac na mięsiwo i alkohol a nie na markowe ciuchy , takich szukaja po szmateksach. 07:07, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panna NiktPanna Nikt

3 3

Sebastian w Nowym Sączu jest galeria z prawdziwego zdarzenia? hahahahahahahahaha!!!! Która niby??? O tej w Jaśle to nie wspomnę bo niczym się nie różni od naszego Rondo Center! Jak chcesz zobaczyć galerię z prawdziwego zdarzenia to jedź do Rzeszowa i zobacz sobie Millenium Hall albo Galerię Rzeszów, albo zrób sobie nieco większą wycieczkę i jedź do Krakowa do Bonarki albo Galerii Krakowskiej. Wtedy zobaczysz co to jest prawdziwa galeria, a nie jakaś marna imitacja! 08:51, 25.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sportowa PralniaSportowa Pralnia

1 1

Kim jest Pan Brudziński Grzegorz 15:00, 28.09.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%