W niedzielne południe w Szymbarku doszło do groźnie wyglądającego wypadku, samochód marki VW wpadł na stalowe barierki i przewrócił się na bok. Okoliczni mieszkańcy mówią, że to już kolejne podobne zdarzenie w tym miesiącu na tym zakręcie.
Samochód VW Passat na jasielskich numerach jadący od strony Nowego Sącza najprawdopodobniej wpadł w poślizg na mokrej nawierzchni i trafił na stalowe bariery. W efekcie kombi przewróciło się na bok. Wszyscy pasażerowie opuścili samochód o własnych siłach.
Na miejsce zostały wezwane służby ratownicze, w tym pogotowie ratunkowe. Na szczęście nikomu z trójki podróżujących nic się nie stało. Wśród nich było 9 ? letnie dziecko.
Osoby mieszkające w sąsiedztwie zakrętu twierdzą, że to już kolejny taki wypadek w tym miesiącu. Mowa tutaj o zakręcie znajdującym się około 1 kilometra za kościołem w Szymbarku jadąc w stronę Nowego Sącza. Świadkowie tego i innych zdarzeń w tym miejscu, których liczbę tylko w tym roku oceniają na około 30, uważają, że to wina źle wyprofilowanego zakrętu.
Jezdnia w tym miejscu była istotnie źle wyprofilowana od lat, niedawno jednak odbył się remont drogi krajowej nr 28 i nieco poprawiono nachylenie drogi, które teoretycznie spełnia wymagane normy. Praktyka okazuje się jednak zupełnie inna, i jak twierdzą okoliczni mieszkańcy, liczba wypadków w tym miejscu praktycznie nie spadła.
Policja nie dysponuje jednak pełną statystyką zdarzeń w tym miejscu ? ?Auta, które wypadają tutaj z drogi zazwyczaj wyciągają sami kierowcy, czasem przy pomocy ciągnika, bez powiadamiania służb? ? mówi jeden z mieszkańców Szymbarku ? ?Mankamentem tego zakrętu jest jego złe wyprofilowanie, auta jadące od ropy tracą na nim przyczepność i albo są wyrzucane na drugą stronę, albo ich tył zarzuca na środek i wpadają w poślizg często wykonując przy tym pełny obrót. Ślady takich zdarzeń widać na barierkach i w rowach.?
Na szczęście rzadko się zdarza, aby ktoś odnosił tutaj poważne obrażenia, a jedyny śmiertelny wypadek wg opowiadań mieszkańców miał miejsce w latach 60-tych.
n:)18:09, 25.07.2011
zle wyprofilowany zakret, ten sam problem jest w mszance;/;/ troszke deszczu i sie zaczynają cyrki..i wcale nie trzeba do tego duzej predkosci..ehh polskie drogi;/;/
leban19:14, 25.07.2011
Nie bronię drogowców. Zakręt jak zakręt wydaje mi się że tam jest ograniczenie do 40 km/godz jeżdżę tamtędy i na pewno nikt tam nie przestrzega ograniczenia. Na suchej nawierzchni zakręty tamtejsze to wybaczają ale na mokrym no trudno.....
ad18:24, 25.07.2011
Brednie. Jak się wchodzi w zakręt na "czwórce" to oto są tego efekty. Należy dostosować prędkość do warunków panujących na drodze, swojego doświadczenia, i możliwości technicznych samochodu. Nie róbmy ludziom wody z mózgów. Polacy nauczcie się wreszcie jeździć.
olo19:17, 25.07.2011
pan z pogotowia miał pełne ręce roboty-prawie na wszystkich zdjęciach ma ręce w kieszeniach i jest żywo zainteresowany samochodem a nie ludźmi-)
ilipinek22:19, 25.07.2011
Passat combi, lekki tył, śliska jezdnia. niewprawny kierowca, górska droga. Tyle. Nic więcej. Zarzuciło zadkiem, za ostra kontra kierownicą, no i mamy fotoreportaż.
LBN20:41, 25.07.2011
Polak kupując opony ma dylemat- bieżnikowane, chińskie czy używane. A potem zakręty źle wyprofilowane, prądy wodne i powietrzne, szatan i cholera wie co jeszcze.
ro21:36, 25.07.2011
Na pewno nie było jednej przyczyny. W takich sytuacjach nie ma tzw. decydującego czynnika, tylko na rozwój wydarzeń składa się ciąg zależnych lub niezależnych elementów. Źle wyprofilowana droga, a więc jej kąt nachylenia wpływa na składową nacisku, decydując tym samym o tarciu występującym pomiędzy oponami a nawierzchnią, ale przecież siła odśrodkowa, którą ma równoważyć tarcie, zależy od kwadratu prędkości, a jest tylko odwrotnie proporcjonalna do krzywizny zakrętu. Tak więc, mimo że profil drogi wpływa na bezpieczeństwo to jednak znaczną rolę odgrywa również prędkość "wchodzenia w zakręt". Poza tym w grę wchodzą takie czynniki jak bieżnikowanie opon, natężenie ruchu, stan psychomotoryczny kierującego, sprawność układu kierowniczego, materiały skalne znajdujące się na powierzchni, czynniki atmosferyczne i wiele innych.
ro21:37, 25.07.2011
Na pewno nie było jednej przyczyny. W takich sytuacjach nie ma tzw. decydującego czynnika, tylko na rozwój wydarzeń składa się ciąg zależnych lub niezależnych elementów. Źle wyprofilowana droga, a więc jej kąt nachylenia wpływa na składową nacisku, decydując tym samym o tarciu występującym pomiędzy oponami a nawierzchnią, ale przecież siła odśrodkowa, którą ma równoważyć tarcie, zależy od kwadratu prędkości, a jest tylko odwrotnie proporcjonalna do krzywizny zakrętu. Tak więc, mimo że profil drogi wpływa na bezpieczeństwo to jednak znaczną rolę odgrywa również prędkość "wchodzenia w zakręt". Poza tym w grę wchodzą takie czynniki jak bieżnikowanie opon, natężenie ruchu, stan psychomotoryczny kierującego, sprawność układu kierowniczego, materiały skalne znajdujące się na powierzchni, czynniki atmosferyczne i wiele innych.
wiadek23:47, 25.07.2011
bolo, musze tutaj powiedziec kilka słow o tym ratowniku i stanąć w jego obronie, jako świadek widzialem ze od razu po przyjezdzie pobiegł do dziecka, a ze nic się nie stalo na szczescie, to wrocił na miejsce zdarzenia, więc nic zlego mu zarzucić nie mozna!
jj07:17, 26.07.2011
He he zle wyprofilowany zakret-smiesznie to brzmi. Powiedzmy sobie szczerze jak jest sucho to kazdy tam tnie i nie przestrzega ograniczenia predkosci ale mu sie udaje jakos ale poleje to juz sa problemy a dlaczego? Dlatego ze ludzie jezdza na zuzytych oponach, ktore nie nadaja sie wogole do uzytku. W Polsce malo kto zwaza na takie cos jak opony, powiem tylko tyle to cos (opony) jest jedyna rzecza ktora styka sie z nawierzchnia jezdni i wszystkie systemy i uklady w samochodzie wspolpracuja z nawierzchnia jezdni tylko i wylacznie poprzez opony. Dalszy komentarz zbedny...
STTDi13:39, 26.07.2011
Jezdzę tamtędy dziesiątki razy w miesiącu i wiem ze zakręt jest wyprofilowany źle.Auto mam dobre a opony zawsze najwyższej jakości gdyż wiem ile im zawdzięczam i jak jest istotny fakt posiadania odpowiedniego ogumienia , lecz prócz dobrego samochodu , doswiadczenia kierowcy i odpowiedniego dobory opon jest jeszcze potrzebna wyobraźnia.Niestety nie wszyscy tam stosują sie do ograniczenia predkości a przeciesz widac golym okiem ze zakręt jest jaki jest i jest niebezpieczny.No ale jak widac nie wszyscy kierowcy wiedzą ze posiadają w samochodzie pedał HAMULCA :)
oko20:52, 26.07.2011
ale akcja niesamowity wypadek a ile zdjęć szok hehehehehehe
tam gdzie coś sie dzieje to was niema!!!
jj00:20, 27.07.2011
nie ma sie pisze osobno. pozdrawiam adresata
uma016:16, 30.07.2011
extra zdjęcia z tej tragedii :)
gratulacje, pokażcie więcej tragedii...
Krosno. Wjechał w tłum podczas zawodów, wielu rannych
Idź trzasnąć
Aaaa
19:21, 2025-05-25
Krosno. Wjechał w tłum podczas zawodów, wielu rannych
Trzask
aaaaa
19:21, 2025-05-25
Krosno. Wjechał w tłum podczas zawodów, wielu rannych
teraz czas na wiadomości z regionu Dubaj w sprawie śmiecia majciarza Sub-region koło gorlic...
alonso
18:17, 2025-05-25
Krosno. Wjechał w tłum podczas zawodów, wielu rannych
może mój znajomy parady..........sz
.
18:06, 2025-05-25