Likwidacja z dniem 1 kwietnia br. wszystkich bezpośrednich połączeń kolejowych na trasie Stróże ? Jasło ? Stróże. Czy to kiepski żart ?prima aprillisowy? ? Nie to najprawdziwsze fakty !!
Rzecznik prasowy firmy Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Łukasz Kurpiewski przekazał do mediów pismo informujące o tym, iż z dniem 1 kwietnia tego roku z rozkładu jazdy wykreślonych zostaje 131 pociągów regionalnych w całym kraju. Kolejne 758 pociągów stoi także pod znakiem zapytania, a kwestię ich likwidacji przesunięto na dzień 30 czerwca tego roku. Winnym zaistniałej sytuacji są Urzędy Marszałkowskie, które to nie zdecydowały się na dalsze dofinansowanie tych właśnie likwidowanych połączeń, a spółka także nie ma już środków na dalsze utrzymywanie tych linii.
Jak wpływ ma powyższe oświadczenie na sytuację w naszym mieście ? Okazuje się, że ogromną, bowiem zostajemy praktycznie odcięci od dojazdów koleją zarówno do Stróż czy też Jasła i wszystkich innych miejscowości leżących na tej trasie. Zgodnie z decyzją Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego likwidacji ulegają wszystkie bezpośrednie połączenia na trasie ze Stróż do Jasła, przez Gorlice Zagórzany, oraz z Jasła do Gorlic. Dotychczas istniało po pięć takich połączeń ? ze Stróż 4.21, 6.18, 13.30, 15.20, 19.34 a z Jasła 6.16, 13.30, 15.44, 18.05, 20.51. Zwykle pociągi te mijały się właśnie w Zagórzanach. Dla wielu osób uczących się lub pracujących w Gorlicach był to jedyny środek transportu do domu. Teraz będą musieli poszukać innych rozwiązań. Ponadto likwidacji ulegają też połączenia na trasie Gorlice ? Gorlice Zagórzany. Z Gorlic 22.05, natomiast z Zagórzan do Gorlic wykreśla się kurs o 05.44. Co ciekawe w rozkładzie pozostaje nadal pięć innych połączeń na tym odcinku. Zasadnicze pytanie brzmi tylko po co one zostają, skoro z Zagórzan nie idzie wydostać się ani do Jasła ani do Stróż ? Na zakończenie jeszcze jeden ?kwiatek?. Otóż zapobiegliwi urzędnicy nie byli aż tacy źli i w rozkładzie pozostanie opcja dojechania pociągiem ze Stróż do Jasła. Z tym tylko, że podróż zamiast trwać godzinę i dwadzieścia minut jak to było do tej pory potrwa ponad pięć godzin i będzie miała 2 przesiadki, jedną w Tarnowie a drugą w Rzeszowie (!!!).
J.R
0 0
Jest oczywiste, ze gdy jedzie 5 wagonow, a w calym pociagu jest 2 pasazerow to kolej nigdy nie bedzie rentowna. A gdyby tak wprowadzic cos takiego jak tramwaj, ktory przy duzo mniejszych kosztach moglby nawet szybciej od autobusu czy samochodu jezdzic do Jasla, czy Stroz lub Tarnowa. Jest to tez sposob na rozladowanie duzego ruchu ulicznego. Linia kolejowa juz jest, nie trzeba niczego budowac - brakuje tylko checi i inicjatywy wladz na kazdym szczeblu czy to powiatowym czy wojewodzkim. Wladza niestety mysli tylko o utrzymaniu swoich stolkow. Taka jest smutna prawda...
0 0
Obecne posunięcie PKP jest kolejnym krokiem w wyniku konsekwentnie realizowanej strategi. Od kilkunastu lat w każdym nowym rozkładzie jazdy było coraz mniej dogodnych połączeń dla podróżnych. Godziny odjazdów pociągów przestały pasować do godzin pracy w gorlickich zakładach pracy, rozregulowano połączenia do Stróż i Jasła na stacji Gorlice-Zagórzany, brak połączeń do pociągów pospiesznych i ekspresowych ze Stacji Stróże.
0 0
Skutki polityki transportowej państwa a de facto jej braku - widoczne są wszędzie upadająca kolej nie mająca co wozić , ledwie dychajace zakłady komunikacji miejskiej i PKS-u z muzealnym taborem, zrujnowane trasy poprzez przeładowane tiry,tysiace ludzi tracących życię na "polskich drogach śmierci" ot co wynikło z liberalnego rynku po 15 latach transformacji -tak trzymać a trzeci świat będzie dla nas już nieosiągalny!!!
0 0
A od czego jest powiat i urzędasy z województwa? W Opolskim się dało. Po wprowadzeniu konsultacji z samorządami i ułożeniu rozkładu pod potrzeby mieszkańców wpływy kolei wzrosły. A tu się nie da? Coż, przyzwyczajajcie się że dla krakówka powiat gorlicki to koniec świata, gdzie prąd dochodzi ze wschodem słońca. Ale zato jesteśmy w bogatej Malopolsce. Można się pochwalić, nie?
0 0
taki autobus na szynach jeżdzi z Nowego Sącza do Rabki - fajna sprawa, myśle,że u nas by doskonale zdał egzamin,ale.....no własnie...
0 0
Władze naszego powiatu uważają, że w gorlicach powinni funkcjonować jedynie prywatni przewoźnicy busów, natomiast PKP,PKS, MZK nie mają co szukać w mieście. Też uważam, że lepiej było by w podkarpackim, niż centusiowatej małopolsce. Jasło i Sanok były dawniej wielkości Gorlic. Obecnie są to miasta ponad 40 tysięczne z dużo lepiej rozwiązaną komunikacją. Teraz z UE dostaną wiele razy większe środki niż my.
0 0
Mimo obecności we władzach Krakowa naszych rodaków dalej uważają tam, że Gorlice za grajdołek. Nowy Targ liczy tyle samo mieszkańców co Gorlice i został uznany w strategii rozwoju za centrum regionalne. Dlatego ma wyższą szkołę i inne inwestycje. Nas zrównano z trzy razy mniejszą Limanową czy Dąbrową Tarnowską. Dlatego m. inn. nie mogła powstać u nas wyższa szkoła, a jedynie filia, czy punkt konsultacyjny.
0 0
Marudo, też mam dokładnie to samo zdanie. A autobusy szynowe kupione przez Podkarpacki Urząd Marszałkowski jeżdzą na trasach Dębica- Mielec- Stalowa Wola, Przeworsk-Jarosław-Horyniec, Rzeszów-Jasło-Zagórz. Tak więc, jeśli się chce to można pomagać całemu województwu, a nie tylko centrali. Ale to nie w krakówku, zapomnijcie o tym...
0 0
Taka uwaga dla Admina. Lokomotywy takie jak przedstawiona na zdjęciu do niniejszego komentarza (ET-22), według moich wiadomości nie jeździły na liniach Stróżę-Jasło/Gorlice. Bywały tu najwyżej starsze ET21. A ja pamiętam jeszcze jasielskie, sapiące Ty2 i TKt 48. Ech, łza się w oku kręci...
0 0
potwierdzam ,że władze Starostwa widząc tylko swoją kasę dopuściły na rynek przewozowy bez żadnej konkretnej analizy potrzeb przewozowych prywatne busy.Proszę popatrzeć jak na głownych przystankach odbywają się pomiedzy nimi wyścigi aby być pierwszym przed konkurencją a szczególne przed MZK lub PKS -jest to chore i z tego co obserwuję w innych miastach np.Jasło,N.Sącz nie dopuszczono do takiej kuriozalnej sytuacji
0 0
W sprawie zdjęcia, to Piotrek się myli. Na trasie Stróże-Jasło pojawiały się ET22, a nawet na stacji Gorlice-Zagórzany widziałem wielokrotnie ET42 dużą elektryczną lokomotywę dwusekcyjną.
0 0
Nie no to juz jest kompletna kpina. W PKP pracują chyba zupełnie ślepi ludzie. Likfiduje sie pociągi ze Stróż do Jasła w obie strony a pociąg na trasie Gorlice - Gorlice Zagórzany bedzie dalej jeżdził. Ktoś tu jest nie poważny. Przecież ten pociąg non stop jeżdzi pusty- a wozi 2 - 4 pracowników koleji. Bo nikt niem nie jeżdzi. Przecież wszyscy z Zagórzany jadą do Gorlic MZK lub PKS lub busem. Więc czemu ten pociąg jeżdzi dalej?. Widocznie jest bardzo rentowny.
0 0
Beata ma racje. Mieszkam w Zagórzanach i dojeżdzam do Gorlic autobusami MZK i czasem jadać widać w Gliniku jadąc pusty pociąg do Gorlic. Więc czemu on ciągle jeżdzi ??????
0 0
cztery lata temu skończyłem studia, do Gorlic dojeżdzałem pociągiem relacji Warszawa - Zagórz. Pociąg ten zawsze jeżdził pełny. na stacji Gorlice Zagórzany był koło 21.Z dworaca do Gorlic był podstawiony autobus MZK linii 15. W piątki było tak że ludzie nie mieścili się w autobusie żeby dojechać do Gorlic. Tyle studentów wysiadało w Gorlicach. Pociąg ten zlikfidowano kilka lat temu. Dlaczego ? Nikt tego nie wie. A pusty pociąg do Gorlic jezdzi do dziś dnia.....
0 0
Hmm, to bardzo ciekawe. Nie wiedziałem. Wiem że jeżdzą dwusekcyjne ET41 (czyli 2*EU07), ale one mogą, bo mają krótsze wózki, bardziej dopasowane do profilu trasy.
0 0
Jeśli w Zagórzanach byłoby dobre skomunikowanie, to pociagi z Gorlic do Zagórzan też jeździłyby pełne. Przecież ja dobrze pamiętam, ajk jeszcze przed kilku laty osobowy po 15, skomunikowany z "Bieszczadami" do Gliwic miał całkiem dobrą frekwencję. Tak samo było z pociągiem po 14, i tym który wracał do Gorlic około 17.
0 0
Jeśli pociąg jeździ pusty, to nie myślmy że go trzeba zlikwidować, tylko pomyślmy co zrobić, żeby był dochodowy. Po pierwsze należałoby wprowadzić odjazdy o rozsądnych godzinach (przystępnych dla pasażerów), Po drugie - przywrócić skomunikowanie z pociagami krzyżującymi się w Zagórzanach (kilka lat temu wiele krzyżowań zlikwidowano, albo przeniesiono na Biecz i WolęŁużańską. Tylko po co??). Można jeszcze wydłużyć relację niektórych pociągów do Jasła (i tam powiązać z przesiadkami do Zagórza i Rzeszowa) zamiast tylko do Zagórzan. No i nowy tabor. Ale na ten od krakowskich centusiów nawet nie liczcie...
0 0
Kilka lat temu starałem się o bezpośredni pociąg z Gorlic do stolicy małopolski. PKP zrobiło kpinę czyli poc. osobowy o 3.40 z Gorlic (nieludzka pora) telepiący się ponad 5 godz do Krakowa. Natomiast z Nowego Sącza jeździł Dunajec, poc pospieszny w cenie osobowego, szybki z wygodnymi wagonami w dogodnej porze (ok godz 6 tej). Dunajec jest wypełniony, natomiast pociąg z Gorlic zlikwidowano bo z oczywistych przyczyn był pusty. A przecież w Krakowie studiuje i mieszka olbrzymia ilość gorliczan. Gdyby PKP ustawiła pociąg wg moich propozycji który:
1. Jeździł jak pospieszny, a bilety miał wg taryfy osobowej (tak jak Dunajec)
2. Omijał istniejącym łącznikiem staje Stróże (ze Stróż do Krakowa jest i tak kilka innych poc pospiesznych) dzięki czemu możliwy byłby czas przejazdu poniżej 3 godzin,
3. Wyjeżdżał z Gorlic po godz 5tej i był przed 8mą w Krakowie,
to dokładając jeszcze w Zagórzanach przesiadających się z osobowego z Jasła i Biecza ilość podróżnych w tym pociągu napewno była by spora.
0 0
Mam dziwnego czuja, że na tych torach wkrótce pojawi się szynobus i jakoś tak mi się wydaje że właścicielem jego będzie Conex - ten od PKS-u Obym był złym prorokiem i się mylił
0 0
Czy nazwa Conex to pochodzi od koneksji?
0 0
WYDAJE MI SIĘ ŻE PYTAJNIK MA NIESTETY RACJĘ I WCALE SIĘ NIE MYLI.TO SIĘ BĘDZIE DZIAŁO NA TYCH SZYNACH HI HI HI.
0 0
Tak! Polaczenia sa fatalne. PKSy tez daja niezle. Za bilet z Gorlic do Rzeszowa placi sie 9 zł ! ! ! A bilet na trasie Gorlice - Krosno (trasa o polowe krotsza) w najlepszym przypadku kosztuje 7,70 a zdarzylo mi sie nawet jechac za 9;60 ! !
Podobnej dlugosci trasa do Nowego Sacza z Gorlic kosztuje 4 zł.. Wypas co? ? :]
0 0
ConneX sprowadzili do Polski nasi wybitni Solidarnościowcy z steropianu sprzedali parę PKS-*ow teraz koszą resztę a zyski liczą w Szwecji a forse wydają na Hawajach, a biedne Polaczki na nich robią w swoim kraju, BRAWO DLA SOLIDARNOŚCI
0 0
Maruda zapomnial ze do krakowa to teraz jezdzi sie prywatnymi za 13 do 14 zl, nawet connex walczy o pasazera za 12 zl. Pociagiem pojedzie ktos komu nie zalezy na kasie i czasie przejazdu. Autobusem bez korkow mozna dojechac w ciagu 2.5h O łšcznicy niech zapomni bo pan S.Kogut postara sie by pocišg zawitał do posesji Stroże tak kiedy? zrobił z wetlinš. Teraz pozostało mi czekac na koleje słowackie lub niemieckie bo polskie mam daleko w ....
ech szkoda nerwów teraz to nawet nie ma jak dojechać na expres do warszawy
ps. jak by kogos interesowalo to w niedziele jezdzi expres malinowski ze stróz do krakowa za 11 zł oferta 30 minut przed odjazdem, niezła frekfencja w stróżach:)
0 0
Obecnie ruch towarowy na trasach Jasło Nowy Sącz i Nowy Sącz Tarnów obsługują elektrowozy ET41 i ET21. Ostatnio pojawiła się też ET22 w malowaniu "Cargo". Do Gorlic składy towarowe prowadzi SM42. A czy ktoś wie, jakie lokomotywy jeżdziły na trasie Gorlice Gorlice Zagórzany do momentu elektryfikacji trasy?
0 0
Jeździły Ty2 i TKt 48, a takze SP32 (widziałem je wszystkie na własne oczy) - z lokomotywowni w Jaśle. Nie wiem czy nie podsyłał czegoś Zagórz i ewent. Stróże.
Ale ja też mam pytanie. Czy ET22 nie są zbyt "sztywne" na łuki o takich małych promieniach jak właśnie na trasie ze Stróz do Jasła.
0 0
Dlaczego ten P. Maruda tak nudzi z tymi pociągami. Uwziął się i ględzi dalej swoje. Przyszłość transportu osobowego to autobusy - tanie i szybkie a nie kolej.
0 0
Autobusy nie są żadną przyszłością, (chyba że na terenach wiejskich) - stoją w korkach na trasach wlotowych do miast, stoją w korkach w mieście. Podróż z Ostrowii Maz. do Warszawy (ok. 100 km) to półtorej godziny. Potem od momentu wjechania do miasta do momentu dojechania na dworzec - kolejne półtorej godziny. To jaka to jest przyszłość?
Z podwarszawskiego Piaseczna do centrum Warszawy w godzinach szczytu jedzie się bite 2 godziny (raptem 20 km). W jakim czasie pokona tą trasę pociąg (szynobus)? Zresztą zobacz przykład trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej...
Z trochę innej beczki:
Na zachodzie europy koleje wypierają linie lotnicze. Bo lotniska są na obrzeżach miast a stacje kolejowe w centrum. Pociągi poruszają się z prędkością 260 km/h, nie mają godzinnej odprawy, są tańsze i w efekcie koleje uruchamiają kolejne połączenia a linie lotnicze likwidują (np. Paryż-Londyn).
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gorlice24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz