Zamknij

Spotkanie z Igorem Tuleją. Sala gorlickiego Sokoła wypełniła się po brzegi [FOTO]

09:36, 25.07.2023 . Aktualizacja: 09:41, 25.07.2023
Skomentuj fot. Przemek Przybyłowicz fot. Przemek Przybyłowicz

Dokładnie tydzień temu (18 lipca) w gorlickim Sokole odbyło się spotkanie z Igorem Tuleją, sędzią Sądu Okręgowego w Warszawie, który na dwa lata został zawieszony w wykonywaniu czynności orzeczniczych.

Demokracja jest wartością, o której trzeba mówić i o którą trzeba dbać każdego dnia 

– wielokrotnie podkreślał w czasie spotkania Igor Tuleja.

Edukacja w tym zakresie jest bardzo ważna i dlatego środowiska prawnicze od wielu lat starają się przeprowadzać rozmaite akcje.

Staramy się chodzić do szkół i przeprowadzać lekcje dotyczące praw i Konstytucji. W dzisiejszych czasach – jak się zapewne państwo domyślacie – wejście do szkół nie jest takie proste, a nawet jest mocno utrudnione.

Sędzia mówił również o tym, że od lat próbuje odpowiedzieć  sobie na pytanie – jak dotrzeć do młodych ludzi?

Zacznę od Tour de KonstytucjaPL – w czasie tej edycji pojawiła się bardzo ciekawa książeczka – Konstytucja dla dzieci. Jest ona adresowa do obywateli, tak mniej więcej, do 10 roku życia. W bardzo przystępny sposób przybliża te zagadnienia, które może wydają się nudne, a o których jest mowa w Konstytucji.

 

Uczestniczymy i prowadzimy też warsztaty na festiwalach rockowych. Wydaje mi się, że jest to dość atrakcyjne, bo pojawiają się tłumy młodych ludzi na tych naszych zajęciach.

Nie zabrakło również pytań od całkiem licznej publiczności, która zgromadziła się w gorlickim Sokole. Zarówno młodzi, jak i starsi dopytywali Igora Tuleję skąd czerpie siłę.

Trzeba czerpać siłę z tego, że to my jesteśmy po jasnej stronie mocy. Historia pokazuje, choć może to brzmieć infantylnie, że z reguły prędzej czy później dobro triumfuje nad złem.

 

Musimy trzymać się razem i pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach jednostka – nawet jak będzie najmądrzejsza i najsilniejsza – nie poradzi sobie z aparatem państwowym – nie ma szans. Siła tkwi w drużynie i działaniu zespołowym

 

Chyba nie można mieć wątpliwości, co wydarzy się w naszym kraju, jeśli na jesieni nic się nie zmieni. Jak będzie wyglądała sytuacja polskiego sądownictwa, to możemy jedynie przypuszczać na podstawie wypowiedzi polityków partii rządzącej.

Było też sporo o sądownictwie.

Pomysły rządzących na sądownictwo są różne. Natomiast nie ulega wątpliwości, że cel jest jeden – podporządkowanie tej trzeciej władzy politykom. Jeśli nie będzie niezależnych sądów, to nie będzie organu kontrolnego i będzie to skutkowało jakąś totalną bezkarnością. Będę się upierał, że to praworządność i niezależne sądy są podstawą wszystkiego, że bez praworządności i niezależnych sądów nie ma wolnej kultury, nie ma wolnych mediów, nie ma wolnych wyborów i nie ma wolnych obywateli.

 

Gdyby Rosja była praworządnym państwem, gdyby nie rządził nią taki szaleniec jak Putin, to by nie doszło do tego barbarzyńskiego ataku na Ukrainę.

[FOTORELACJA]2368[/FOTORELACJA]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(86)

Felek 123Felek 123

60 30

Ludzie tam zebrała się cała egzekutywa pzpr wraz z dawnymi członkami oraz ich dziećmi. 09:51, 25.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jakubekjakubek

20 22

Powiedział co wiedział, lub co usłyszał w PIS-ie. 11:29, 25.07.2023


ObserwatorObserwator

8 2

Bezwzglednie tak, zgadzam sie z wpisem Felka123, przeciez na spotkanie z tym ubeckim potomkiem gloszacym ody pochwalne w stosunku do totalnych, kasty sedziowskiej, lewackich, oszolomow zrzeszonych w kodzie nie poszedl by zaden uczciwy, prawy czlowiek, bylo by to dal niego ponizej godnosci, honoru i inteligecji, byl to sped postkomunistow i ich genetycznych spadkobiercow ktorych jedyna zasada jest oddanie dla sowietow, zwykle sowieckie onuce spotkaly sie z swoim idolem. 17:50, 26.07.2023


reo

czytelnikczytelnik

12 6

a Gazeta Gorlicka znów zasapała🙁🙁 10:03, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

K-nickK-nick

2 0

Może i zaspała, ale nie zrobiła z siebie pośmiewiska pisząc o lokalnym pato-celebrycie. 19:47, 26.07.2023


KozakKozak

39 26

Dobro triumfuje nad złem ! Oby !
Jednostka nawet najmądrzejsza nie poradzi sobie z aparatem państwowym. Zgoda ! Demokracja jest wartością ! Rzecz oczywista.
Środowiska prawnicze ? Tu mamy problem nierozwiązany od lat. Sędziowsko prokuratorskie i komornicze kasty istnieją i czują się bezkarne. Padają kuriozalne wyroki i orzeczenia ! Próby naprawy tego stanu niweczy zgniły system prawny w kraju środka Europy, w kraju unijnym. SN, TK są piętą Achillesową naszego chorego wymiaru sprawiedliwości.
Nie możemy i nie dostosujemy naszego prawa do wymogów prawnych EU. Jest to w chwili obecnej niemożliwe. Grożą nam sankcje to jest oczywiste.
Wypaczenia istnieją wszędzie, w tzw. krajach zachodniej demokracji również.
Wszędzie tam gdzie decyduje istota ludzka z lepkimi łapkami tam tworzy się zło. Wszędzie tam gdzie sędzia pisze zdanie odrębne według własnego widzi mi się czy dostosowuje istniejące prawne przepisy do zaistniałej sytuacji tam tworzy się bezprawie. W kraju nad Wisłą sędziowie, prokuratorzy czy komornicy są, jak już wcześniej wspomniałem, bezkarni. W kręgach prawniczych w tzw. krajach demokracji wstyd się przyznać że pochodzisz z Polski.
Wiem coś o tym ! Musimy to zmienić. Kasty muszą zniknąć ! Potrzeba czasu i twardej ręki ! Ziobro nie dał rady. Padł ofiarą kast i systemu. Nie miał nawet poparcia wśród swoich. Czy Jego potencjalny następca coś zmieni ? Nie sądzę ! Obym się mylił. 10:14, 25.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WystarczyWystarczy

16 25

😂😂😂nie bądź śmieszny😂😂😂 10:21, 25.07.2023


RomaRoma

25 6

Masz 100% rację! A ten tuleja w jakim celu pielgrzymuje po kraju? Znalazł się męczennik! 13:09, 25.07.2023


starakobietastarakobieta

51 9

..sędzia sekretarz z sędziowskiego stowarzyszenia sądził p.Tomasza, kilka tysięcy sędziów jest dumnych , korporacyjna solidarność, bezkarność, nieusuwalność , za nic macie człowieka,nie wyciągacie żadnych wniosków,ani z haniebnych orzeczeń których jesteście autorami ani nie przyglądacie sie krytycznie ludziom ktorzy zwyczajnie nie powinni być sędziami bo są mentalnie podli i krzywdzą ludzi,nic nie nauczyła was sprawa Komendy
demokracja jest wtedy GDY niesprawiedliwość nie jest prawem i nie wymusza oporu zwykłych ludzi jako obowiazku wobec sędziego czy prokuratora .Sparafrazowałam Jeffersona . taki jest system w Polsce , prokurator policja i sędzia są w symbiozie i jednostka nie ma szans system ją zmiele , zgnoi i na koniec obrzuci łajnem że była taka czy owaka.A jak bedzie krzyczeć swoją krzywdę to policjant nieudolny i słabo wykształcony cyniczny i mściwy napisze że świadek ..była pobudzona..byle upodlić..to jest wasza demokracja.
jak pan chce poznać demokracje proszę popracować wśród sędziów brytyjskich , francuskich..
żenua.. sędziowie laborzący do kamer i wołający o sprawiedliwośc..ŻENUA.. A setki programów w dziesiątkach stacji telewizyjnych krzyczą krzywdą ludzką z powodu waszych orzeczeń .
Bronicie siebie i swoich przywileów a nie zwyklych prawych ludzi.
eden z sedziów skarżacych się miał program w telewizji zlicytował orzeczeniem w sposób nieuprawniony gospodarstwo , zwykły chłop umarł na zawał, pytała dziennikarka dlaczego panie sedzio?teatralnym gestem białą chusteczką wyciwrał czoło ..i mówil ,że nie ma nic sobie do zarzucenia.
mogłabym pisać do wieczora jak sedziowie krzywdzą ludzi ..nie konfabulować ale pisać o faktach z mediów podawanych publicznie. 10:17, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jakubekjakubek

6 27

Faktycznie jesteś już za stara….. 11:27, 25.07.2023


MARYSIA MARYSIA

32 9

I SMIESZNO I STRASZNO
11:24, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArgArg

35 11

Kocopoły o praworządnej Rosji to już mógł sobie darować bo to bandyckie państwo niezależnie jaki miało ustrój zawsze było takie same. Zresztą takie porównania są w ogóle dla Polski obraźliwe i w ustach człowieka niby kształconego brzmią infantylnie. 11:25, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaroJaro

19 4

Ktoś kto ukrywa się pod nickiem statakobieta MA RACJĘ 100% Popieram wypowiedź! 13:32, 25.07.2023


starakobietastarakobieta

30 6

a ty jakubek jesteś sedzią? prokuratorem?policjantem? czy dzieckiem któregos z wymienionych co rzucasz sie z zawoalowaną ironią bo masz łatwą drogę w życiu cokolwiek zrobisz jesteś otoczony opieką
ale pamietaj jest prawo wszechswiata które przychodzi do każdego i każdy zapłaci za podłe uczynki wobec drugiego człowieka albo on sam albo zapłaca jego dzieci a nawet wnuki.Na nic pieniadze , kolesie i zamki... 12:51, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jakubek jakubek

5 11

Zawsze ktoś po wyroku sędziego uważa się za poszkodowanego. Bo został albo skazany, albo uniewinniony. Ty widocznie należysz do tych pierwszych i uważasz, że niesłusznie. No cóż, masz do tego prawo, ale nie musisz swoich żalów eksponować wszem i wobec i twierdzić, że każdy sędzia to niesprawiedliwy łajdak. 06:42, 26.07.2023


robolrobol

44 6

PRL dalej jest w sądach nawet PIS tego układu nie rozwalił. 12:59, 25.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

starakobietastarakobieta

21 1

w prokuraturach również 15:03, 25.07.2023


facioofacioo

9 6

a czy pis po i pzpr czymś się różnią? to cały czas te same farbowane lisy. jak jeden pan na fotkach, który chyba tylko w zbowidzie nie był... 19:57, 25.07.2023


GorliczaninGorliczanin

26 8

Wydawać by się mogło marazm uśpienie ,a jednak Gorlice to miasto,które głu,ieje 13:40, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaa

33 13

"Zupełnie nadzwyczajna kasta" w akcji. Niejaki Tuleja nie jest jest żadnym sędzią. To czynny polityk totalnej opozycji. 14:05, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaa

27 12

"Zupełnie nadzwyczajna kasta" w akcji. Niejaki Tuleja nie jest jest żadnym sędzią. To czynny polityk totalnej opozycji. 14:11, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DiluśDiluś

19 3

na następnym spotkaniu panie sędzio proszę trochę opowiadzieć o demokratycznych wzorcach swoich przodków , taka lekcja historii i tożsamosci zaprosi pan też kilku z Gorlic sędziow u nas też są wzorce nie tylko w Warszawie i posłuchamy ... 15:09, 25.07.2023


aaaa

31 12

Matka sędziego, Lucyna Tuleya najpierw w latach 1960-71 pracowała w Milicji Obywatelskiej w Łodzi w wydziale kryminalnym, a potem do 1988 r. służyła jako funkcjonariuszka Służby Bezpieczeństwa w Biurze B Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Do zadań tej struktury należała inwigilacja, a konkretnie śledzenie przedstawicieli m.in. opozycji czy dyplomatów. 14:12, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaa

29 9

Matka tego .... to aktywistka ZMS, a później PZPR, do Milicji Obywatelskiej wstąpiła w 1960 r. Z kolei ojciec sędziego – Witold Tuleya – pracował w Ośrodku Szkolenia Oficerów MO w Łodzi.

Lucyna Tuleya wyróżniała się w pracy operacyjnej w wydziale „B” łódzkiej komendy – jego przełożeni występowali dla niej o kolejne nagrody i stopnie służbowe. „Jest sprytna i przebiegła” – czytamy w jednym z wniosków o przyznanie nagrody.

W 1968 r. ukończyła specjalistyczny kurs Biura „B” Służby Bezpieczeństwa MSW i uzyskała świadectwo – ze wszystkich przedmiotów miała najwyższe oceny. Zaraz po ukończeniu kursu została skierowana do pracy z osobowymi źródłami informacji. Trzy lata później trafiła do Biura „B” Ministerstwa Spraw Wewnętrznych PRL – jej mąż został przeniesiony do Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji. Z dokumentów służb specjalnych PRL wynika, że odbył długotrwałe przeszkolenie w Moskwie. Został m.in. skierowany przez MSW PRL na studia doktoranckie Akademii Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ZSRR (nadzorowało ono m.in. milicję, więziennictwo oraz obozy pracy przymusowej, czyli gułagi). 14:25, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaa

27 10

Lucyna Tuleya odeszła z pracy z MSW w stopniu majora w 1988 r. Kilka miesięcy po odejściu została tajnym współpracownikiem Biura „B” MSW o pseudonimie „Lucyna”. Zajmowała się pracą z agenturą uplasowaną wśród pracowników zachodnich ambasad. Prowadziła dziesięciu tajnych agentów o pseudonimach: „Jaskółka”, „Anna”, „Maria”, „Czesława”, „Alina”, „Ely”. W teczce TW „Lucyna” znajduje się kilkadziesiąt osobiście przez nią podpisanych pokwitowań odbioru pieniędzy. Teczka została przeznaczona do zniszczenia, ale z niewiadomych powodów tego nie zrobiono. 14:26, 25.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DiluśDiluś

11 3

tfu...., 15:05, 25.07.2023


DiluśDiluś

14 3

na następnym spotkaniu panie sędzio proszę trochę opowiadzieć o demokratycznych wzorcach swoich przodków , taka lekcja historii i tożsamosci zaprosi pan też kilku z Gorlic sędziow u nas też są wzorce nie tylko w Warszawie i posłuchamy ... 15:16, 25.07.2023


XYZXYZ

30 10

Resortowe dzieci (czerwone pająki) 14:33, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jnmbkiyjnmbkiy

24 5

W jakim kraju żyjemy? Wstyd ,Hańba! 14:41, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

31 10

Wnioskuje, że UB-ecja ma się dobrze i Putin ma jeszcze swoich w Polsce. 14:50, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

31 8

I to towarzystwo wzajemnych towarzyszy poucza obywateli tego nieszczęsnego kraju o demokracji o, której najlepiej wiedzą towarzysze, których nikt nie rozliczył za chwalebną służbe carom ze wschodu 15:15, 25.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KozakKozak

19 11

Do tzw. wystarczy Kochany hejter spokorniał. Pisze ! Nie bądź śmieszny. Już bez wulgarnego hejtu. Człowieku ! Trzeba tam być, tym żyć, mieć oczy i uszy szeroko otwarte żeby cokolwiek zrozumieć ! Weź to sobie do serca. A krytyka dla krytyki jest śmieszna. Bawi do czasu.
Sędzia Tuleja odwiedził Gorlice, miasto nie różniące się zasadniczo od wielu innych w którym kasta proceduje, wydaje kuriozalne wyroki czy orzeczenia. Często bez uzasadnienia.
Ziobro o tym wie ale co on może ? Ściany nie przeskoczy.
A Sędzia Tuleja wygrał z polskim systemem i jest z tego dumny. Wykorzystuje popularność i chociaż nie może kandydować mocno w tym wyborczym cyrku może namieszać. 15:26, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WystarczyWystarczy

7 23

Sformuowania typu ,,kasta proceduje, wydaje kuriozalne wyroki czy orzeczenia'' to populizm w czystej postaci, niepoparty żadnymi argumentami, skierowany do ludków o mentalności Pawlakowej, ,,sąd sądem a sprawiedliwość musi być po naszej stronie'' . Dodaj jeszcze, że wszyscy kradli, Tusk to zdrajca Polski i mamy wypisz wymaluj pisiora w czystej postaci. 15:38, 25.07.2023


Tulej tulejTulej tulej

28 14

Kto to zero do nas zaprosił? Pytam poważnie! Facet nie ma wstydu! 16:03, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

14 8

Jak to kto zaprosil tego potomka ubeckiego, niby sedziego stulejke, nasi sedziowie i lokalni politycy ktorzy popieraja upadly KOD, przeciez oni niczym sie nie roznia od tego skomuszalego, zaklamanego bandyty w todze stuleji. Moze Kochan z PO, byl bardzo aktywny na tym spedzie gorlickich, komunistycznych oszolomow, moze ten fotograf amator z bozej laski Kosiba, kazdy ktory sie na tym spotkaniu promowal mogl byc inicjatorem zaproszenia tego nic. 18:24, 25.07.2023


Do tzw. wystarczyDo tzw. wystarczy

15 6

…dodaj jeszcze, że wszyscy kradli, Tusk to zdrajca Polski… etc. Czynisz postęp kochany hejterze. Pisiorem nie jestem ale to lepsze określenie od pajaca etc. Kradli hejterze, kradną i będą kraść. Okazja czyni złodzieja. Czy wszyscy ? Mniejszość to fakt ale jednak. Tusk to Twój były i być może przyszły Premier. Uważaj ! Mnie możesz oczerniać ale jego ? Risky business ! Odnośnie gorlickiej kasty. Żądasz przykładu, argumentu. Zapoznaj się z wyrokami, orzeczeniami czy postępowaniami gorlickiego rejonowego sądu a zwłaszcza byłego prezesa, działalnością prokuratury a zwłaszcza zastępcy gorlickiego prokuratora, czy działalnością komorników blokujących prywatne konto osób postronnych wtedy zrozumiesz. To nie jest populizm to są fakty. Przypomnij sobie o słynnym ogierze ze stadniny w Regietowie. Co Jego spotkało za niegodny czyn i kto z gorlickiej prokuratury stał za nim murem. Mały, skromny przykład. Good luck ! 17:21, 25.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WystarczyWystarczy

5 9

Możesz wyjaśnić.... kto to jest zastępca gorlickiego prokuratora?😂 Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać, żeby przejść obok tego obojętnie. Takie jest właśnie podejście do tematu internetowych półgłówków. Podstawowych terminów nie zna, sprawy nie zna, a ma najwięcej do powiedzenia. 18:43, 25.07.2023


ObserwatorObserwator

16 5

Jesli mowa o przykladach mozna dodac jeszcze jeden ktory w sposob definitywny dyskryminuje gorlicka kaste sedziowska. Byla sobie historyczna zaznaczona w mapach droga prywatna w Strozowce z ktorej od ponad 100l korzystali mieszkancy tam mieszkajacy i rolnicy uprawiajacy pola wzdluz tej drogi. Poczatek tej drogi byl wlasnoscia dwoch wlascicieli, jedenemu z nich odwalilo i zalatwil drugiego w ten sposob ze usmiercil goscia w dokumetach i przeja jego czesc drogi a facet zyje, nastepnie wniosl pozew do sadu o ochrone wlasnosci, a sad w Gorlicach oczywiscie przyznal jemu prawo wlasnosci, wiec ten ktoremu odwalilo postawil szlaban na poczatku drogi, tym samym pozbawil 5 domow dojazdu do swych posesji na 2,5 r., nie mowiac juz o tym ze rolnicy majacy tam dzialki tez nie mogli ich uprawiac. Niedosyc tego apelacja w Nowym Saczu zalegalizowala wyrok pierwszej instancji w Gorlicach. I to maja byc niezawisle, niezalezne, sprawiedliwe sady?, niech Panstwo sami ocenia ta niezawislosc i niezaleznosc. 18:53, 25.07.2023


PolakPolak

17 8

Mam pytanie prejudencjalne ,czy wieszanie Godła Rzeczpospolitej Polskiej pod pachą nad pachą,za pachą,na plecach w czasie wygłaszania urzędowych oswiadczeń jest zgodne z obowiązującymi normami w UE 17:24, 25.07.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

LoloLolo

8 2

Unia najbardziej byłaby zadowolona gdyby to godło wisiało na duxxxxpie wysokiego sądu! 10:13, 26.07.2023


ObserwatorObserwator

4 4

Wyraznie stuleja dal do zrozumienia ze orzel w koronie go uwiera, ze mu przeszkadza. Sedzia reprezetoje Panstwo Polskie, naglowki w orzeczeniach, wyrokach o tym mowia ''W IMIENIU RZECZ POSPOLITEJ POLSKI'', a on jest przeciwko tym wartoscom. 19:26, 26.07.2023


..

4 2

Polskie symbole ponad wszystko i właściwie poszanowane.
Nad tym nie powinno być flagi UE, USA, Ukrainy, lub zapalania chanukowych świec w pałacu prezydenckim.
19:44, 26.07.2023


ateate

1 1

Dajcie spokój. Toż na każdej poczcie między jej straganami poniewiera się Godło, a powinno wisieć na pustej ścianie! 13:37, 29.07.2023


Polka5oPolka5o

22 14

Na sali kwiat kodziarstwa, resortowe dzieci, ruskie onuce. 17:59, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

13 10

Normalne, ze tak Polka5o, przeciez na takie spotkanie z takim zerem zaden szanujacy sie Polak patriota by nie poszedl, no moze po to aby wygarnac prawde temu potomkowi ubecji. 19:00, 25.07.2023


Do wystarczy.Do wystarczy.

9 3

Zanim cokolwiek napisesz przemysl. Zastepca Prokuratora Rejonowego jest prokurator, mieszkaniec Meciny. Doszlo. Nazwiska nie wymieniam. Nie w moim stylu. Za obraze, polglowka, powinien jest dostac w dziuba i byc kiedys ktos wlasnie w taki sposob odplaci Tobie za hejt. Mnie to smieszy buraku ! Znawco terminologii od siedmiu bolesci. . Ja hejt przyjmuje z radoscia. Nie panujesz nad emocjami buraku.. Ktos kiedys slusznie napisal, ze masz problem, powazny problem. Komentujesz pod roznymi ksywami, i podsywasz sie pod kogos komentarze. Ja tez pare razy przeczytalem komentarz ktorego nie bylem autorem. Trudno ! Admin popiera hejt ! Takie sa realia. Trzeba bedzie zglosic portal do odpowiednich instytucji. Bedzie mniej wesolo ale skonczy sie hejt ! 19:42, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WystarczyWystarczy

2 9

Utwierdzasz mnie w przekonaniu, że jesteś półgłówkiem😂 W dodatku na tyle nieorgarniętym, żeby włączyć polski słownik na klawiaturze. Jpdl. W dalszym ciągu nie słyszałem o stanowisku zastępcy gorlickiego prokuratora😂 Uprzedzę twoje jakże merytoryczne wypociny... Nie ma nawet takiego stanowiska jak Prokurator Gorlic😂 a gdzie tu do jego zastępcy z Męciny😂😂 Tylko półgłowek nie rozumie sformuowań, których używa. Nie ma żadnego hejtu, kiedy półgłówka nazywa się półgłówkiem 20:41, 25.07.2023


A czy to ważne...A czy to ważne...

8 12

Cytat: "Demokracja jest wartością, o której trzeba mówić i o którą trzeba dbać każdego dnia"
Najlepiej jest przy tym zacząć od samego siebie- tyle że sędzia już tego nie powiedział...
Cytat: "Staramy się chodzić do szkół i przeprowadzać lekcje dotyczące praw i Konstytucji. W dzisiejszych czasach – jak się zapewne państwo domyślacie – wejście do szkół nie jest takie proste, a nawet jest mocno utrudnione."
I dobrze. Jako rodzić nie zgodziłbym się na uczestnictwo moich dzieci w tego typu zajęciach.
Cytat: "Zacznę od Tour de KonstytucjaPL"
Ale zapewne skończysz na wysłaniu kolejnych pytań do TSUE. Swoją drogą to paradoks- sędzia który wydaje wyroki w imieniu RzP, wyżej ceni prawo sztucznie stworzonego tworu politycznego (ue) niż własnego kraju...
Cytat: "Trzeba czerpać siłę z tego, że to my jesteśmy po jasnej stronie mocy. Historia pokazuje, choć może to brzmieć infantylnie, że z reguły prędzej czy później dobro triumfuje nad złem."
Sędzia mówi że jest po jasnej stronie mocy, Minister Sprawiedliwości twierdzi że jest po jasnej stronie mocy, Tusk i Kaczyński zapewne też uważają że są po jasnej stronie mocy- w takim razie kto jest k*rwa po tej ciemnej stronie mocy?
Cytat: "Chyba nie można mieć wątpliwości, co wydarzy się w naszym kraju, jeśli na jesieni nic się nie zmieni. Jak będzie wyglądała sytuacja polskiego sądownictwa"
Jak będzie wyglądało polskie sądownictwo? Źle. Jak wygląda po reformach ZP? Źle. Jak wyglądało przed dojściem ZP do władzy? Źle. Specjalnej różnicy nie ma.
Ale z jednym obecny Minister Sprawiedliwości ma rację- należy zrobić porządek z wymiarem (nie)sprawiedliwości. I tak jak wiele razy było wspomniane nt. pedofilii w kościele: kościół nie jest w stanie oczyścić się samodzielnie, tak i wymiar sprawiedliwości nie jest w stanie oczyścić się samodzielnie.
Cytat: "to możemy jedynie przypuszczać na podstawie wypowiedzi polityków partii rządzącej."
Bez względu czy z poglądami jakiejś partii sędzia się zgadza, czy nie- moim zdaniem nie powinien publicznie na ten temat się wypowiadać (podważa to jego bezstronność, niezawisłość i apolityczność)
Cytat: " Natomiast nie ulega wątpliwości, że cel jest jeden – podporządkowanie tej trzeciej władzy politykom. "
W takim razie wprowadźmy jeszcze prostsze rozwiązanie- skoro władze wykonawczą i ustawodawczą wybieramy w wyborach, czemu nie należało by wybierać władzy sądowniczej w wyborach? Będzie to gwarancja że politycy nie przejmą sądów, zaś prawo do wydawania wyroków będzie wynikało nie z układów, a z woli narodu.
Cytat: " Jeśli nie będzie niezależnych sądów,"
Pytanie nasuwa się- co definiuje sędziego? Niezależność? Wiedza specjalistyczna? Akt nominacji prezydenckiej? 100% sędziów uważa się za niezależnych. To że w środowisku sędziowskim toczona jest wewnętrzna wojna, której dwa obozy wzajemnie podważają statusy własnych sędziów, to nie należy tego brać pod uwagę. Wszyscy polscy sędziowie są w teorii "niezależni" (w praktyce tylko Szymon Marciniak jest niezależny).
Cytat: "Będę się upierał, że to praworządność i niezależne sądy są podstawą wszystkiego,"
Tyle że by istniała praworządność i niezależne sądu, musi najpierw zaistnieć jakaś określona wspólnota, która na podstawie jakiejś określonej umowy społecznej oraz kompromisów prawnych jest w stanie stworzyć system społeczny w którym może się znaleźć praworządność i niezależne sądownictwo.
Cytat: "Gdyby Rosja była praworządnym państwem, gdyby nie rządził nią taki szaleniec jak Putin, to by nie doszło do tego barbarzyńskiego ataku na Ukrainę."
By przejąć władzę w Rosji trzeba być wyjątkowym sku***synem i kanalią. Nie było by Putina, znalazłby się jakiś inny Miedwiediew, lub Szojgu. W Rosji tak po prostu to jest- i praworządność nikomu nie jest nie potrzebna, bo wszyscy kombinują*.

*oczywiście że nie wszyscy kombinują, ale jak pokazała wojna- korupcja i propaganda zainfekowały wszystkie warstwy społeczne. 19:56, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

6 6

Krociutko odniose sie do cytatu kto ma racje mowiac ze jest po jasnej stronie mocy. Przeciez kudzwa jest to nadzwyczaj jasno widoczne i realnie odczowalne ze ZP. Super wpis, pozdrawiam. 20:23, 25.07.2023


CdeCde

10 8

Spotkanie - szkoda czasu by czytać ten tekst. Wartościowe są jednak zdjęcia. Gorlice są małe i wszyscy chyba znamy pokazane na nich osoby. I chyba wszyscy wiemy czemu aż tak walczą o "demokracje". 21:28, 25.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WyborcaWyborca

5 2

Oczywiscie ze wiemy dlaczego ci totalni, lewaccy, gorliccy celebryci''az tak walcza o demokracje''. Chca utrzymac wplywy i wladze w skorumpowanych Gorlicach, ich slogan czesto powtarzany ''aby bylo tak jak bylo, wtedy nam sie lepiej zylo''. 18:13, 26.07.2023


KozakKozak

7 3

Do capa i buraka tzw. wystarczy. Musisz mieć człowieku w tej swojej łepetynie mocno nadziabane. Półgłówek to brzmi nawet nieźle. Pół głowy ? Cap to miły zwierzak. Trochę uparty. Burak cukrowy nawet smaczny. Pastewny ? Zjadalny. Oj mam ubaw z tym hejterem wystarczy ! Popisuj się dalej na portalu promującym hejt. Nadwornych błaznów już nie mamy a CKM-y Minister Obrony wysyła na wschodni front. 03:20, 26.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EfgEfg

12 6

Przed tego rodzaju spotkaniami polecam odtworzenie zaproszonemu gościowi jak i jego wiernym słuchaczom, odtworzenie wiersza BLUZG w wykonaniu EMILANA KAMINSKIEGO - dostępny na YOUTUBE.COM 08:00, 26.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BluzgBluzg

7 3

Przebrzydła szumowino, pachołku moskiewski, Ty farbowana świnio, marszałku ku...ski, Chamie zbuntowany, zatęchła sklerozo, Gnoju zasmarkany, ty zdrajco ZOMOZO. Gnido zarzygana, jadowita mendo, Ty kukło gówniana, kacapski przybłędo. Tchórzu zafajdany, ropiejący strupie, Padalcu rozdeptany, ty wrzodzie na du....e. Ty diabelskie łajno, ty *%#)!& żołdaku, Ty ku....o sprzedajna, ty rusku zupaku, *%#)!& Breżniewa, ty ślepy pe...le, Kurduplu tępogłowy, ty *%#)!& bęcwale Ty skunksie śmierdzący, pluskwo zasuszona, Wrzodzie ropiejący, ty małpo zielona, Ty strachu na wróble, zboczony sadysto, Judaszu za ruble, tępawy marksisto. Ty pało gumowa, wredny okupancie, Zakało narodowa, złamany palancie, Cuchnący śmierdzielu, pełzająca glisto, Ponury sku....elu, czerwony faszysto. Ty sługo kremlowy, lokaju sowiecki, Ty zbóju parszywy, pomiocie radziecki, Ty mówco obłąkany, nadęty bufonie, Za naród sprzedany piekło cię pochłonie

11:10, 26.07.2023


UnUn

9 13

Pan Tyleya zły bo korzenie z PZPR, zaproście pana Piotrowicza🤣
09:37, 26.07.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

6 7

Dal glos totalno-lewacki ubek ''Un''. 18:20, 26.07.2023


VeroVero

4 2

No, ale gdzie widzisz problem Obsrywator? W każdej głównej partii siedzą ludzie z rodowodem PRL i negowanie tego jest hipokryzją. Po prostu cała polska klasa polityczna powinna być wywalona do rynsztoku i budowana od nowa na ludziach spoza układu.

W Konfederacji może nie ma zgnilizny PZPR, ale to jest tak samo zakłamana partyjka jak każda inna. Była troskliwie budowana latami przez służby i wkrótce pokaże swoje prawdziwe oblicze.
Skąd więc tyle minusów dla komentarza? 19:34, 26.07.2023


OtorbserwOtorbserw

1 0

Do Vero,- twierdzisz ze cala klasa polityczna powinna byc wywalona i tworzona od nowa. Jest to technicznie nierealne. Skad masz pewnosc ze ta utworzona od nowa klasa politychna bedzie realizowac wymagania elektoratu?. Nawiazujesz do konfederacji, Konfederacja jest bezwzglednie partia pro sowiecka nie ulega to zadnej watpliwosci wystarczy posluchac uwaznie wypowiedzi liderow konfy. Musimy wybierac partie sprawdzone, te ktore spelniaja obietnice wyborcze, jak do tej pory w histori powojennej Polski jedyna taka partia ktora tak postepuje jest bezprzecznie ZP. Jednak w obliczu wyborow jest koniecznos okreslic sie za jakac obcja polityczna, wiec za jaka?. Lewica juz pokazala swoje oblicze pod wzgledem naiwiekszej ilosci afer w histori, PO-PSL podobnie, dodajac jeszcze ich totalne zaklamywanie faktow i zdarzen wystepujacych podczas ich 8 l. kadecji, liberalowie nigdy nie beda sie troszczyc o ogolne dobro spoleczne, tylko o elitarne jednostki enklaw ich dotyczacych. Utworzyc cos nowego, co moglo by przekonac elektorat do wiekszego poparcia jest poprostu na dzien dzisiejszy absolutnie nierealne, musimy wybierac sposrod tego czym na ten czas dysponujemy. 12:04, 30.07.2023


starakobietastarakobieta

11 4

jakubek co ty bleblasz,wiem chcesz mnie sprowokować .np jak twoją córkę zgwałci stary cap 80 letni a sędzia koleś napisze ze gwałtu nie było bo tylko skorzystał z okazji że umoczyć starego ..uja i da zawiasy na rok to będzie ten sprawiedliwy wyrok
życzę ci oświecena na swoim bólu bo tylko tak człowiek uczy się empatii.
10:15, 26.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jakubek jakubek

4 7

No to już wszystko wiemy. Tylko zastanawiam się czym ten stary 80-letni cap cię zgwałcił…… 12:04, 26.07.2023


normalnoscnormalnosc

14 6

zebralo sie dno komunistyczne 10:19, 26.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FujFuj

19 3

Sędziowie podobno niezależni, kupa śmiechu! 10:21, 26.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

7 3

Sedziowie mowia ze sa niezalezni, zaden nie powiedzieli ze sa sprawiedliwi, nawet ich nie stac na takie klamstwo, a totalni politycy nie wachaja sie mowic ze sady sa sprawiedliwe, jednak doktryna Nojmana jes faktem niezaprzeczalnym. 18:28, 26.07.2023


starakobietastarakobieta

10 1

jakubek prezentujesz brak poziomu i obrażasz moją inteligencję trzepaj się z tymi tu opisywanymi jesteś taki sam demokrata 15:14, 26.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DiluśDiluś

8 4

może słabą głowę mam i optykę przywąską więć upraszam się wyjasnienia mi bo widze na foto z relacji większośc zacnych siwych w wieku zmierzającym do końca ziemskiej wędrówki na foto dołączonym do relacji to zrobili życie zawodowe na przynależności pzpr i teraz dopiero zaczęli walczyć o demokrację?
ostatnio czytam książkę o tym jak ludzie shańbieni poprawiają sobie samopoczucie budując fikcyjny prawy wizerunek i wkładają w taką mistyfikację całą energię może stąd mam liczne wątpliwości natury filozoficzno-moralnej. 15:24, 26.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sympatyk Gorlic z Krsympatyk Gorlic z Kr

12 8

Po większości wpisów widać ,że w Gorlicach są jeszcze porządni ludzie. A ten Tuleja to człowiek broniący starych struktur. Gorlice brońcie Polski przed sprzedawczykami .Oby nie było za późno 17:36, 26.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

7 4

Dzieki za otuche dla Gorliczan od sympatyka Gorlic z Kr , tylko ze sa pewne watpliwosci odnosnie Gorlickiego Elektoratu wyborczego. Przez ubiegle lata wyborcze Gorliczanie wybieraja politykow do wladz miasta i powiatu Gorlice z takich parti jak,- SLD, PSL, PO, wiec powiedzenie ''oby nie bylo za pozno'' jest niestety realne. 18:47, 26.07.2023


BorubarBorubar

7 8

Nie potrafię ocenić czy Tuleja jest dobrym, czy złym sędzią. Upolitycznienie wszelkich możliwych struktur - jak Wojsko, Policja, Lasy Państwowe, Kościół, etc. sprawiło, że nie wierzę żadnej partii.
Każdego można kupić. Prawda, Pani Zielińska? 19:20, 26.07.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

8 3

Niemam z tym zadnego problemu, stuleja nie powinien nigdy byc sedzia, chociaz by dlatego ze pochodzi z rodziny ubeckiej. 19:34, 26.07.2023


BorubarBorubar

3 4

No, ok. Zgadzam się z tym. Wszyscy potomkowie ludzi będących w byłych strukturach PRL-u powinni mieć dożywotni zakaz sprawowania funkcji publicznych. Bezwarunkowo.
Wszyscy bez wyjątku, czy wszyscy z wyłączeniem PiS?
Zastanów się nad odpowiedzią, poczytaj, pomyśl...
19:56, 26.07.2023


A czy to ważne...A czy to ważne...

2 0

Cytat: " Upolitycznienie wszelkich możliwych struktur - jak Wojsko, Policja, Lasy Państwowe, Kościół, etc. sprawiło, że nie wierzę żadnej partii.
Każdego można kupić."
Nasz system wyborczy oparty jest na dwóch zasadach:
1) Zwycięzca bierze wszystko
2) Tylko z silnymi należy się liczyć- słabi nie zasługują nawet na litość.

Co do upolitycznienia- mogę się zgodzić ze spółkami skarbu państwa, tvp, lasami itd. Ale jeśli chodzi o służby- mają one ustawową podległość pod konkretnego ministra (w tym przypadku upolitycznienie jest jawnie określone przepisami prawnymi). I jest to sensownie umotywowane. Kościół w Polsce nie jest upolityczniony- kościół jest zawsze "po prawej stronie" sceny politycznej (czemu nie należy się też dziwić, gdyż nielogicznym by było by kościół wspierał lewicę, która domaga się mniejszych wpływów kościoła). 23:15, 26.07.2023


aaaa

4 1

Dlaczego kierujesz swoje słowa do P. Zielińskiej, a nie do obecnego na tym spotkaniu P. Kochana? 07:51, 27.07.2023


GlynikGlynik

11 4

Fmwig to była ogromna banda najemników PZPR i to pozostało w dna Gorlic ! 19:29, 26.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

6 2

To prawda, dyrektor FMWiG musial byc w PZPR, cala polityka produkcji byla dostosowana dla potrzeb tej parti i jej sowieckiej protekcji, jesli nie nalezales do PZPR lub do ZMS nie miales zadnej szansy na awans. 19:44, 26.07.2023


aaaa

11 3

To są efekty braku lustracji i ubekizacji. Komuchy i ub-cy już dawno powinni być wyrzuceni na śmietnik historii. 20:40, 26.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zbyszek Zbyszek

1 4

Faktycznie tak było, ale historia zatoczyła koło. Dzisiaj mamy to samo, tylko I sekretarza zastąpił prezes. Ponownie centralizuje się gospodarkę i finanse, które rozdaje się po uważaniu. Podporządkowane władzy zostały media publiczne, które stały się jej przekaźnikiem. Minister sprawiedliwości narzuca prokuratorom co wszczynać, co nie, co umarzać, a dużej części sędziów jak orzekać... itd, itp.
Kto myśli i choć chwilę się zastanowi nie ma wątpliwości że mamy do czynienia z PRL -bis i nie wiem, czy nie w gorszym wydaniu. 22:10, 26.07.2023


A czy to ważne...A czy to ważne...

3 0

Cytat: "Faktycznie tak było, ale historia zatoczyła koło."
Ja bym na to spojrzał szerzej- zamiast zsrr mamy ue. Funkcję I sekretarza zastąpił przewodniczący ke. Zamiast cenzury mamy hejt stop, oraz walkę z mową nienawiści. Zamiast gułagu, mamy ostracyzm społeczny i medialny, oraz kary finansowe. Ale reszta się zgadza- kilku niewybranych przez nikogo ludzi chce decydować co zwykły obywatel ma myśleć, czym ma palić w piecu, czym się poruszać i jak budować dom. Skala nepotyzmu, korupcji i biurokracji na poziomie identycznym. 23:39, 26.07.2023


Zbyszek Zbyszek

4 8

Czytając większość wypowiedzi pod tekstem i fotorelacją potwierdza się stara prawda: najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy na spotkaniu nie byli.
Spotkania takie, jak opisywane, mają charakter otwarty - można na nie przyjść i zadać pytania. Wątpię, żeby ktoś z siejących tutaj hejt i zwykłe chamstwo w ubiegły wtorek był w budynku Sokoła. A można było przyjść i nawet zetrzeć się słownie z Panem Tuleyą. Ale na to trzeba mieć trochę cywilnej odwagi.
20:46, 26.07.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TT

5 2

"Zetrzeć się słownie"? A niby jak mam się "ścierać" z ***** ***? 21:05, 26.07.2023


A czy to ważne...A czy to ważne...

4 2

Cytat: "Czytając większość wypowiedzi pod tekstem i fotorelacją potwierdza się stara prawda: najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy na spotkaniu nie byli."
Wbrew temu co głoszą niektóre media, aktywiści i politycy- dalej żyjemy w wolnym kraju. Jako człowiek wolny- sam decyduje z kim mam ochotę się spotkać, a z kim nie. Sędzia Tuleja nie jest osobą z którą chciałbym się spotkać: ani zawodowo, ani tym bardziej prywatnie (po prostu szkoda mi marnować na tego typu bezsensowne spotkania czas).
Cytat: " A można było przyjść i nawet zetrzeć się słownie z Panem Tuleyą."
Zbyt łatwo odniesione zwycięstwo nie sprawia radości.
Cytat: "Ale na to trzeba mieć trochę cywilnej odwagi."
Czyli wg Ciebie- przyjście na spotkanie, zmasakrowanie głównego gościa (oczywiście siłą argumentów) na oczach jego fanów jest oznaką odwagi? 23:31, 26.07.2023


jakubek jakubek

3 12

Starakobieto, to ty masz coś takiego jak inteligencja ?? Po twoich tekstach nijak nie mogę w to uwierzyć. 20:57, 26.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WyborcaWyborca

3 0

Jakubek wyluzuj bo zylka tobie pirerdyknie, i tak Twoja lewackopeowska obcja poniesie toyalna kleske w jesiennyc wyborach. 18:01, 31.07.2023


Ale zabawa.Ale zabawa.

2 10

Jedni bronią PiS, drudzy PO, a i tak są tak samo w d... waleni przez te partie. Lubicie to, nie?
Podobno na starość się mądrzeje. Tak mówią? No, to zejdziecie będąc *%#)!& 22:02, 26.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

4x24x2

5 0

tu leje tam leje
19:35, 29.07.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

4 0


cyt. - ''tu leje tam leje''wypadalo by dopisac,- Tuleja nadal po Kraju bezprawnie szaleje. 12:28, 30.07.2023


jaja

4 0

Czerwone ruskie onuce. 20:10, 31.07.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%