Zamknij

Nowy cmentarz nadal bez pozwolenia

14:43, 02.07.2017 J.R
Skomentuj Planowany cmentarz otwiera się ku widokom doliny i tworzy scenografię dla ceremonii przejścia. Założenie pełni rolę cmentarza-ogrodu, parku. Jego otwarta przestrzeń i racjonalna, surowa forma zachęca do zatrzymania i zadumy nad doczesnością i przemijalnością człowieka - pracownia architektury eM4 Planowany cmentarz otwiera się ku widokom doliny i tworzy scenografię dla ceremonii przejścia. Założenie pełni rolę cmentarza-ogrodu, parku. Jego otwarta przestrzeń i racjonalna, surowa forma zachęca do zatrzymania i zadumy nad doczesnością i przemijalnością człowieka - pracownia architektury eM4

O sprawie nowego cmentarza komunalnego pisaliśmy na łamach naszego portalu kilkakrotnie. Wydawać się mogło, że kolejne artykuły zmotywują naszych włodarzy do skutecznego działania w tym temacie. Tak się jednak nie stało, ponieważ na ostatniej czerwcowej sesji Rady Miasta Gorlice burmistrz Kukla wystąpił do Rady o ponowne wprowadzenie tej inwestycji do budżetu, niestety nie podając w uzasadnieniu przybliżonego terminu uzyskania pozwolenia na budowę cmentarza.

Przypomnijmy, że przygotowanie dokumentacji projektowej trwa od początku kadencji Burmistrza Kukli – grudzień 2014, czyli prawie trzy lata. We wrześniu 2016 roku na stronie Urzędu Miasta zamieszczono komunikat, w którym mogliśmy znaleźć następujący akapit:

Dziś możemy stwierdzić, że decyzja ta była słuszna, gdyż nowy projektant wywiązuje się rzetelnie ze swoich obowiązków. W kwietniu 2016 roku podpisana została umowa z wykonawcą, który zobowiązał się zrealizować zadanie w czasie znacznie krótszym niż jego poprzednik – do 30.11.2016. Projektant już po 14 dniach od podpisania umowy przedstawił koncepcję zagospodarowania terenu pod cmentarz, a do tej pory wywiązuje się ze wszystkich terminów.

Mamy koniec czerwca 2017 roku a kompleksowego planu budowy gorlickiej nekropolii jak nie było tak nie ma. Co gorsza bardzo ciężko wskazać finalny termin dokończenia tego przedsięwzięcia.

Zabezpieczenie miejsc grzebalnych dla mieszkańców to jedna z najbardziej podstawowych usług, którą muszą zapewniać swoim mieszkańcom miasta czy gminy. Zatem kolejne wydłużanie terminu dokończenia dokumentacji nowej nekropolii nie napawa optymizmem. Tym bardziej, że dzieje się to cały czas kosztem istniejącego cmentarza komunalnego, gdzie miejsca do pochówku są pozyskiwane dzięki częściowej rozbiórce istniejących alejek oraz wycince drzew rosnących na cmentarzu.

Kadencja Rafała Kukli jest niezwykle bogata w budowaniu negatywnych napięć społecznych, np. sprawa wytyczenia obwodnicy zachodniej czy budowa spalarni, i zapewne tak zostanie zapamiętana. Oby jej najbardziej namacalnym efektem nie była tułaczka gorliczan po okolicznych parafiach i cmentarzach, w celu znalezienia miejsca wiecznego spoczynku.

Na ilustracji powyżej zwycięski projekt nowego cmentarza komunalnego przy ul. Dukielskiej w Gorlicach. Praktycznie nic nie stało na przeszkodzie, aby rozpocząć realizację przedsięwzięcia w oparciu o projekt, który wygrał za czasów kadencji burmistrza Witolda Kochana. W międzyczasie jednak odbyły się wybory samorządowe i nastała nowa władza w mieście.

Zaprojektowaliśmy swobodny, dostosowany do topografii terenu układ cmentarza, którego centralnym miejscem będzie plac utworzony przez dom pogrzebowy oraz kaplicę i obramowany kolumnadą, która tworzy oprawę przestrzenną spotkania, refleksji i wyciszenia - tak mówił autor wybranego już w 2011 roku projektu nowego cmentarza

[ZT]4858[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(28)

TalibTalib

88 17

Oby wybory samorządowe odbyły się jak najszybciej, bo tak nieudolnej władzy to nie pamiętam jak żyję - masakra jakaś. 16:14, 02.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

burgermanburgerman

61 22

Co tam cmentarz, cieszmy się bo nam burmistrz żarcie na kółkach do miasta sprosił!!! obce foodtracki nie płacące ani grosza podatku lokalnego drenują portfele gorliczan! Zapewne to jest to słynne wspieranie lokalnej przedsiębiorczości przez naszego burmistrza 16:52, 02.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MietekMietek

14 16

A czy ktoś mieszkańcom Gorlic wydał nakaz kupowania jedzenia w foodtracku? 17:31, 02.07.2017


BeataBeata

25 52

I bardzo dobrze że zaprosił. Oby jak najwięcej takich imprez w tym zasychającym grajdole. A maruderom zawsze źle. Lokalna przedsiębiorczość kulinarna już nam bokami wychodzi. Stare jedzenie, smażone na starym tłuszczu placki ziemniaczane i frytki. Mieso odgrzewane, wysuszone. Nawet w pierogach ruskich kawałki starego ziemniaka z obiadu który ktoś nie dojadł zapewne. 19:51, 02.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SZERLOKSZERLOK

65 12

TA OBECNA WŁADZA TO PORAŻKA! Zajmują się uprawianiem własnej prywaty,a reszta mieszkańców się nie liczy. Najlepszym przykładem jest choćby zachodnia obwodnica,spalarnia(w centrum miasta),a ostatnio przeniesienie MOPS-u do dawnej dwójki.Przypomnę,że za nasze pieniądze (podatników) tyle co został wyremontowany.Może najwyższy czas zrobić z tym porządek? 23:17, 02.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŁOTSONŁOTSON

5 18

Jeżeli odkorkowanie centrum to prywata to ja poproszę o więcej.
Bo prywatą raczej zalatuje blokowanie budowy drogi która jest potrzebna wszystkim w mieście i nie tylko.
Kto niby przeniósł MOPS?????? Detektyw z ciebie jak ze mnie baletnica! 00:23, 03.07.2017


jaja

15 36

Tylko nie zapominajmy, że ten odrzucony projekt był autorstwa tych samych "architektów" co i nasz Rynek. Czyli generalnie sam beton. Jak zresztą czytamy w opisie zdjęcia "surowa forma". Kto zna ten projekt to sam przyzna że to gniot. Zresztą i na tym portalu wcześniej takie same głosy były. Co do reszty działań włodarzy to niestety wiele trzeba przyznać racji. Z tym, że inwestorem zachodniej obwodnicy nie jest miasto. A co do działań poprzedników to tez można wiele wiele wyciągnąć. Chociażby wspomnianą rewitalizację rynku. I nadzór nad nią.
00:35, 03.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

owieczkaowieczka

5 1

Myli się Pan szanowny Kolego. Pierwszy projektant cmentarza nie ma absolutnie nic wspólnego z projektantami Rynku. 10:14, 05.07.2017


Katarzyna WielkaKatarzyna Wielka

61 7

A co takiego naprawdę zrobił Kukla przez prawie 3 lata swojego rządzenia? Nie napinajcie się i nie hejtujcie tylko pomyślcie na spokojnie i racjonalnie. Odrzućcie wszystkie remonty chodników i jezdni bo to jest robione "od zarania dziejów" bez udziału burmistrzów, Urząd Miasta ma przecież swoje życie i pracuje swoim trybem i takie rzeczy robi za kadencji każdego! Skupcie się i pomyślcie: bodajże za kadencji Sterkowicza pojawił się przy obwodnicy Gór-Stal a z nim miejsca pracy, za kadencji Sterkowicza urodził się i rozpoczął projekt rewitalizacji miasta (kiepsko wykonany to fakt, ale mówimy o samej koncepcji, działaniu na rzecz miasta), za Kochana powstało lodowisko, solary przy basenie (niestety tak, jak Sterkowicz źle dobrał firmę od rewitalizacji, tak samo Kochan od solarów), północna obwodnica Gorlic (tutaj już Kukla przecinał wstęgę, choć do pomysłu palca nie przyłożył). Pewnie gdybym się skupiła i intensywnie pomyślała to bym zarówno u Sterkowicza i Kochana znalazła tego dużo dużo więcej, a co z Kuklą? Igrzyska, Igrzyska, Igrzyska i bicie piany Szanowni Państwo! Foodtracki, posypywanie się kolorowym proszkiem, turniej rycerski, ściągnięcie do miasta na jeden dzień jeżdżącego po kraju RMF FM to są tak naprawdę jedyne wymierne efekty pracy tego człowieka. Owszem rozrywka jest potrzebna ludziom w mieście i tego nie neguję, ale jednak żeby mieć ochotę na rozrywki to najpierw miasto musi zadbać o swoich mieszkańców na innych płaszczyznach, a tutaj tego nie ma! Jak powiedziałam, jeśli z ostatnich prawie 3 lat odejmiecie rutynowe remonty chodników i ulic nie zostanie wam nic, co można by przypisać, jako zasługi Kukli. Przykre, ale prawdziwe!

Chętnie merytorycznie wdam się w dyskusję na ten temat, hejterów będę zbywała milczeniem. 08:41, 03.07.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jaja

10 1

Ale czy Gór-stal to inwestował w Gorlicach bo miał z tego powodu jakieś bonusy? Czy to były działania Sterkowicza czy po prostu nie mieli gdzie, a że pochodzą z tych stron to i tu zainwestowali? Bo z tego co wiem to jednak większość produkcji jest wyprowadzana do Brzeska. A czy ta "rewitalizacja" to przypadkiem też nie odmiana "igrzysk"? Jestem skłonny powiedzieć że żaden nic wiele nie zrobił. Władza nie otwiera firm, nowych miejsc pracy ale stwarza dobre warunki do ich otwierania. Mamy zreszta przykład Biecza - co tam się niby dzieje? Tylko igrzyska! Ale odpowiedni PR robi cuda. Tutaj ani PR ani działań. Bo jeżeli nie potrafią stworzyć warunków do rozwoju to może dobre warunki do wypoczynku - a tu też nic - ani w parku, ani muszli koncertowej, nawet wały i ścieżki spacerowe zasyfione. żadko chodzę po miescie bo nie mam czasu ale poco te ławki nad rzeką? stoliki do szchów? Jak tam jeden syf. Trawa to nawet z asfaltu wyrasta nie mówiac że z kostki. A gdzie jakieś kwietniki? Generalnie wizerunkowo to tragedia. A smród na obwodnicy??? 12:58, 03.07.2017


nikt_wazny0007nikt_wazny0007

13 1

Dobrze prawisz , glimar stoi odłogiem tylko jakis syf tam sprowadzaja, brak nowych inwestycji w terenach przemyslowych, mlodzi ludzie musza pracowac w delegacjach zeby cos zarobic zamiast na miejscu w fabrykach !! Burmistrz z dumą przecinal wstege polnocnej obwodnicy a nawet palcem do projektu nie kiwnal. Proponuje referendum zeby go odwolac dno i syf kolesiostwo. Znam ludzi ktorym ten gosc zalatwil prace !!! 22:35, 03.07.2017


szerlokszerlok

8 0

Katarzyno Ty naprawdę jesteś Wielka !!!.Nareszcie napisałaś to co niejeden się nie odważył. Kolesie robią z naszym miastem i jego mieszkańcami co chcą nie licząc się z nikim.Mimo to iż za nasze pieniądze mają co miesiąc nie złą pensyjkę to jeszcze uprawiają swoją prywatę.Przecież to gołym okiem widać.A najgorsze,to to iż nie widać efektów ich pracy, dlatego na koniec kadencji za swój cel jako priorytet powzięli sobie budowę obwodnicy w centrum miasta i myślą,że to zatuszuje ich nieudolność. W kampanii przedwyborczej Kukla za swój cel stawiał słuchanie ludzi, rozmawianie z nimi i co ? OBIECAĆ NIC NIE KOSZTUJE !! 14:50, 08.07.2017


abcabc

8 50

Pani Katarzyno - jak poprzedni burmistrz załatwiał północną obwodnicę, to nikt nie kładł mu takich kłód pod nogi, jak robi się to teraz. Całe delegacje wyjeżdżają do zarządu dróg wojewódzkich aby protestować przeciwko tej inwestycji. Jakbym był w Krakowie to pomyślałbym sobie tak: skoro mieszkańcy nie chcą tej obwodnicy, to po co im dawać na to pieniądze? I mamy taką sytuację, że jak burmistrz chce załatwić obwodnicę, to podnosicie lament na całe województwo, a jednocześnie narzekacie, że nic nie załatwia, co zresztą też nie jest prawdą (np. rewitalizacja parku i przyznane na ten cel środki). A remonty dróg oczywiście są rutynowe, ale najważniejszą kwestią jest jakie drogi się remontuje. A z tym było dawniej różnie - często było tak, że robiło się drogi pod konkretne osoby przy nich mieszkające, a uprawiające lokalną politykę na przykład. Nikt nie myślał o głównych drogach, takich jak Krasińskiego, po której od lat jeżdżąc można było sobie zęby wybić o kierownicę. 13:12, 03.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pytanie Pytanie

4 3

A kogo proponujecie na nowego burmistrza ??? 21:22, 03.07.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

szerlokszerlok

16 1

KOGO? Człowieka, który będzie dbał o miasto i nas mieszkańców.Człowieka, który będzie liczył się ze swoimi wyborcami -na pewno nie obecni włodarze!!! 01:09, 08.07.2017


docieklikwydocieklikwy

43 9

Bardzo przepraszam szanowny ABC ale jeśli uważasz, że 2,5 kilometra drogi w centrum miasta to obwodnica to nasuwa mi się kilka niecenzuralnych inwektyw pod twoim adresem. Dosyć się już wyszczekałem w tym temacie. Jedyne co wiąże się z pojęciem obwodnicy to koszty tego kawałka drogi. Ale cóż województwo płaci to pozwalajmy na cokolwiek. Byleby Bury Niedźwiedź mógł se wstążkę ciachnąć i gębę do zdjęcia wystawić ... . Chwała mu ... bimy pokłony ... 22:18, 03.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

6 39

Jeżeli brakuje argumentów to pozostają oczywiście inwektywy, bo w swojej bezsilności nie umiecie nic ciekawego wymyśleć. Jak zwał, tak zwał - obwodnica czy autostrada, ale byłby to kawał porządnej drogi, a każdy kawałek porządnej drogi w mieście, która może rozprowadzić ruch z centrum jest wart realizacji. Tym bardziej, że większość środków pochodzić ma z budżetu województwa. 07:31, 04.07.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

szerlokszerlok

20 2

NIE MASZ RACJI !!! kawał porządnej drogi-ok, a nie obwodnicy w centrum miasta.Samo przeznaczenie (ruch tranzytowy " tirów",czyżby do spalarni ?).Przecież środki które ponoć mają pochodzić z budżetu województwa nie mogą być przeznaczone na tą porządną drogę,która by służyła nam mieszkańcom - tylko musi to być droga z kaskadami bez wjazdów na posesje i połączenia Blichu z ul.Kościuszki. 19:59, 04.07.2017


abcabc

2 14

szerlok oczywiście wy już wiecie najlepiej, że droga ma obsługiwać ruch do spalarni. Takie teorie spiskowe to możesz wygłosić w komisji ds. zbadania pewnej katastrofy, może tam uzyskasz posłuch. A racja jest też oczywiście po waszej stronie, no bo wasza racja jest bardziej "mojsza niż twojsza". 08:14, 06.07.2017


dociekliwydociekliwy

12 2

Szanowny ABC. Doczytaj dokładnie mój komentarz i nie wkładaj mi w usta tego czego nie powiedziałem (nie napisałem). Nie wspomniałem, że porządna droga w tym mieście jest niepotrzebna. Przyda się każda, która rzeczywiście w znaczący sposób wpłynie na rozładowanie korków na krzyżówce "Zawodzie". Czy ta taką będzie ?. Nie jestem co do tego przekonany. Mam prawo mieć takie zdanie w tym temacie. Ty oczywiście swoje też. Pomyśl tylko troszkę, jeżeli teraz województwo wywali grube miliony na pseudo obwodnicę to w perspektywie kilkudziesięciu lat nie dostaniemy już nic. Natężenie ruchu tylko rośnie. Budowanie czegoś co nie wyprowadza ruchu z miasta tylko przekierowuje w inna część to pomysły, które warte są właśnie tych inwektyw. czekam na merytoryczne ARGUMENTY !!! 16:49, 06.07.2017


abcabc

0 22

Nie ma argumentów na takie dziwne rozumowanie. Jeśli ktoś Ci chce dać pieniądze, to się po prostu bierze, bo później może nie być ku temu już okazji. 14:09, 07.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szerlokszerlok

20 3

WIELMOŻNY ABC- dają-to brać,a może wcześniej pomyśleć na co brać? Brać i robić coś z krzywdą dla ludzi ?Może tak raz by ktoś spojrzał na tych ludzi, którym to chce się wybużyć dom, którym to się wchodzi z tak dużą inwestycją pod same balkony,których to chce się ulokować pod mostem,którym chce się zniszczyć firmę(wspomnę,że nie jedną)?Choć raz bądzcie ludzmi, bo jak do tej pory to liczą się tylko Wasze priorytety.Cóż za znieczulica - z nią daleko nie dojdziecie! Na szczęście wybory już niedługo!!! 00:45, 08.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ColaCola

19 3

Drogi Szerloku masz 100 procent racji
Myślę że robiąc tak,, wielką,, inwestycje obwodnica na 2,5km.to wyczyn jakich mało brać bo dają? Ciekawe czy Abc jakby mu Jakie to dali do podpisania wyrok na siebie to teź by podpisał? Jakie to usprawnienie ruchu drogowego skoro przekierowanie jest z ul Kościuszki na ul Krakowską i ul Okulickiego i ciekawe gdzie pojadą te tiry z ronda przy ul. Stróźowskiej? Na rondo pod Kaufland czy wybiorą serpetyny pod kogutkiem.
Najpierw bardzo proszę aby wpisując zapoznać się z przebiegiem tej autostrady a potem dyskutować 13:26, 08.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nastolatek 96nastolatek 96

15 0

Czyżby "96 latek" nie doczekał nowego cmentarza i na nim pochówku ? . Brak jego komentarza mnie niepokoi, jak zawsze to czynił, gdy mowa była o nowym cmentarzu, teraz tego nie zrobił.
P.S. Dzisiaj to chyba (97 latek, jak żyje, w co wierzę). 17:39, 08.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

colacola

17 2

jak widać to nasze miasto ostatnio bierze co leci; spalarnia śmieci spalarnia zwierząt jakieś niebezpieczne dziadostwo w rafinerii itp. brak remontu hali sportowej wyciągu na Magurze......... dokąd to wszystko zmierza .Zamiast się rozwijać to zwijamy się w szybkim tempie.A jeśli chodzi o 96latka to na pewno stracił cierpliwość jeżeli chodzi o cmentarz.Wiele tych spraw w naszym miasteczku które wołają o pomstę do nieba . 19:48, 08.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emerytemeryt

12 3

dodam cos od siebie po wykonaniu odcinka kanalizacji wzdłuż ul. Sikorskiego firma zostawlla na mojej posesji masakrę minelo pol roku i nie ma kto doprowadzić posesji do poprzedniego stanu, gdze jest zobawiazanie urzędu miasta do przywrócenia posesji do stanu poprzedniego rok wcześniej identyczna sytuacja była z firma *%#)!& wlorzylem moc wysiłku aby doprowadzić teren do przyzwoitego stanu co przeplacilem zawalem moja cierpliwość się skonczyla najme firme do doprowagzenia terenu do poprzedniego stanu na koszt urzędu a b urmistrzowi gratuluje ponizania swoich mieszkancow 21:41, 09.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~~~~ja~~~~ja

6 15

Największą prywatę tu tutaj uprawa sam właściciel portalu. Od samego początku kadencji burmistrza można tutaj czytać stronnicze artykuły w których widać samą krytykę. Owszem krytykować trzeba niech wezmą się wreszcie do roboty, ale pisanie, że "niezwykle bogata w budowaniu negatywnych napięć społecznych"jest sporą przesadą. Co takiego co naprawdę było ich zasługą (a nie przypadkiem, że ktoś w tym czasie w coś zainwestował, powstał zakład itp.) ciekawego zrobili poprzednicy? Zapomnieliście już jakie były ich porażki? Moim zdaniem miasto nie miało dobrego burmistrza od czasów śp. Szury.
06:47, 10.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty anty

1 1

byle już koniec rządów tego Pana...żenada na całej lini. oczywisćie istneije obawa że jak napiszę więcej zostanę pociągniety przed oblicze sądu bowiem takiego Burmistrza nie można dotknąć słowem..nawet prawdy 09:52, 26.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%