Zamknij

Pozycjonowanie stron Lublin - na czym polega lokalne pozycjonowanie?

00:00, 26.02.2020 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Pozycjonowanie stron internetowych polega na podejmowaniu różnego rodzaju działań, które mają zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu określonych fraz. Pozycjonowanie lokalne również na tym polega, z tą jednak różnicą, że nie interesują nas wyniki globalne, a jedynie z określonego obszaru. Mogą to być wyszukiwania związane z danym regionem, województwem lub miastem. Jeżeli prowadzimy swoją firmę w Lublinie, to nie zależy nam na tym, żeby była ona widoczna dla mieszkańców Szczecina, bo prawdopodobieństwo, że do nas trafi i skorzysta z naszych usług jest bardzo małe.

Pozycjonowanie lokalne ma więc za zadanie jak najlepsze wypromowanie naszej witryny na lokalnym rynku. Gdy jakaś osoba chce znaleźć firmę, która oferuje pozycjonowanie stron w Lublinie, wówczas po wpisaniu odpowiednich fraz w Google zostanie dla niego znaleziona na przykład taka strona, jak: pozycjonowanie Lublin. Użytkownik dzięki temu nie musi przeglądać kilkunastu stron zanim trafi na właściwą ofertę ze swojego miasta.

Co to jest geolokalizacja i jak wpływa na pozycjonowanie lokalne?

Bardzo ważnym elementem przy lokalnym pozycjonowaniu strony www jest geolokalizacja. Polega ona na określaniu miejsca, w którym aktualnie przebywa użytkownik. W jakim celu jest to robione? Żeby jak najlepiej dopasować do nas wyniki wyszukiwania. Przykładowo, gdy mieszkamy w Lublinie i interesuje nas wypromowanie naszej strony internetowej, to po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz "pozycjonowanie" czy "pozycjonowanie stron" pokaże się nam lista z firmami z danego miasta, na przykład: pozycjonowanie stron Lublin. Przy wyszukiwaniu mobilnym bardzo duże znaczenia ma odległość użytkownika od siedziby firmy. W przypadku wyszukiwania na przykład sklepów lub restauracji, w pierwszej kolejności mogą ukazać się te miejsca, które są najbliżej nas. Należy zaznaczyć, że geolokalizacja działa wtedy, gdy we wpisywanej frazie nie ma określonego obszaru (np. miasta lub województwa).

Jeżeli użytkownik wpisujący daną frazę określi obszar, wówczas geolokalizacja nie zadziała. Aktualne położenie nie będzie więc miało żadnego znaczenia. Możemy przechadzać się po Krupówkach w Zakopanem albo leżeć na plaży w Kołobrzegu, a po wpisaniu frazy "pozycjonowanie stron w Lublinie" ukażą nam się firmy działające w tym mieście. Dlatego bardzo ważne jest, żeby roboty wyszukiwarki Google potrafiły dopasować naszą witrynę z daną lokalizacją i pod tym kątem powinna być zoptymalizowana nasza witryna.

Czy wizytówka Google Moja Firma jest potrzebna przy lokalnym SEO?

Żeby jednak być widocznym w wynikach lokalnego wyszukiwania należy najpierw zadbać o swoją wizytówkę w Google Moja Firma. Bez tego elementu wyszukiwarka może nie być w stanie nas odnaleźć i dopasować do określonego obszaru. Musi być ona starannie uzupełniona i odpowiednio zoptymalizowana właśnie pod pozycjonowanie lokalne. Opis firmy powinien informować o tym, czym zajmuje się firma i na jakim działa terenie. Muszą się tam znaleźć również dane teleadresowe oraz godziny w jakich działa nasza firma. Elementem, który będzie nas wyróżniał na tle konkurencji mogą być również zdjęcia lub wirtualny spacer za pomocą Street View. Innym elementem, nad którym należy nieustannie pracować, są opinie i oceny wystawiane przez naszych klientów. Im są one wyższe i przychylniejsze, tym nasza firma częściej będzie pokazywała się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Od czego rozpocząć lokalne pozycjonowanie dla firm działających w Lublinie?

Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie lokalne, to musimy poznać naszą konkurencję, z którą będziemy działać na danym rynku. Musimy więc sprawdzić w jaki sposób zbudowane są ich strony internetowe oraz pod jakimi frazami pokazują się w wynikach wyszukiwania. Kiedy to zrobimy, to możemy przejść do kolejnego etapu, jakim jest audyt SEO. Polega on na analizie naszych dotychczasowych działań związanych z marketingiem internetowym oraz elementów znajdujących się na naszej witrynie. Pozwala on na wyłapanie ewentualnych błędów i wprowadzenie niezbędnych korekt.

Dopiero później możemy opracować dalszą strategię naszego działania. Warto uwzględnić w niej link building, czyli sposób zdobywania linków. Powinien się on opierać na stronach związanych z danym regionem czy miastem, na lokalnych forach internetowych i grupach dyskusyjnych. Warto stworzyć na nich osobne wątki dotyczące naszej firmy, gdzie będziemy mogli wejść w interakcję z naszymi klientami. Pod żadnym pozorem nie wolno zaniedbywać tego elementu. Można skupić się również na katalogach firm, chociaż mają one coraz mniejsze znaczenie. Warto również zadbać o widoczność firmy w social mediach, takich jak: Facebook, Instagram czy YouTube.

Optymalizacja strony pod lokalne SEO

Przy pozycjonowaniu lokalnym bardzo duże znaczenie ma prawidłowa optymalizacja strony internetowej. Wyszukiwarka musi wiedzieć na jakim obszarze działamy, bo w przeciwnym razie nie będzie w stanie nas dopasować do danego miasta. Dlatego, gdy nasza firma ma siedzibę w Lublinie, to ta nazwa musi pojawiać się w naszej witrynie. Powinna być widoczna w tytule strony oraz w umieszczanych tekstach. Warto również dodać na stronie głównej dane teleadresowe oraz tworzyć osobne podstrony, szczególnie wtedy, gdy działamy w kilku lokalizacjach. Żeby klientom łatwiej było nas znaleźć dodajemy również Mapę Google i oznaczmy na niej siedzibę naszej firmy. Dzięki temu klientowi będzie łatwiej ją odnaleźć.

Jaki firmy z Lublina powinny skupić się na lokalnym pozycjonowaniu?

Lokalne SEO powinno zainteresować przede wszystkim małe firmy usługowe, które mają ograniczony obszar działania. Zaliczyć do nich można: warsztaty samochodowe, zakłady fryzjerskie, gabinety kosmetyczne, restauracje czy sklepy. Takie firmy nie muszą walczyć o klienta z całej Polski, bo w 99% przypadków będą do nich trafiać tylko klienci z Lublina i najbliższych okolic. Nad pozycjonowaniem ogólnym muszą z kolei pracować przede wszystkim sklepy internetowe, ponieważ dla ich klientów nie ma znaczenia, w którym miejscu znajduje się siedziba. Na pozycjonowaniu lokalnym powinni też się skupić: lekarze, stomatolodzy czy weterynarze. Do nich również w pierwszej kolejności będą trafiać okoliczni mieszkańcy.

Dlaczego mieszkańcy różnych miasta widzą inne wyniki wyszukiwania?

Jest to w głównej mierze efektem wspomnianej wcześniej geolokalizacji. Wyszukiwarka Google uznaje, że skoro jesteśmy w danej chwili w Lublinie, to będą nas interesowały strony czy firmy bezpośrednio związane z tym miastem. Prowadzi to do tego, że lokalne firmy nie są zmuszone do konkurowania ze stronami internetowymi z całej Polski, a jedynie z określonego obszaru. Dzięki temu wzrastają szansę na wygranie takiej rywalizacji. Określając swoją strategię promocji musimy więc ustalić czy chcemy walczyć o klienta z całego kraju, czy tylko z określonego regionu. Jeżeli wybierzemy drugą opcję, wówczas większość naszych działań powinno się skupiać na SEO lokalnym.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%