Tymi słowami dziś w godzinach popołudniowych drogą e-mail wszystkie redakcje gorlickich mediów zostały poinformowane i zaproszone do udziału w tej publicznej debacie w dość ważnej dla mieszkańców bloków przy ul. Kościuszki 24, 26 sprawie wjazdu i wyjazdu z tej części osiedla. Wydaje się też, że po naszej dzisiejszej publikacji na temat budowy Parku Handlowego na terenach po byłej mleczarni sprawa urasta do jeszcze większej rangi.
Zarząd Osiedla nr 6 Zawodzie organizuje zebranie z przedstawicielami Sejmiku Województwa Małopolskiego, Starostwa Powiatowego, Miasta Gorlice oraz Spółdzielni Mieszkaniowej „Pod Lodownią”. Jednym z głównych tematów spotkania ma być wypracowanie koncepcji rozwiązania problemu utrudnień w obrębie skrzyżowania drogi osiedlowej drogi wewnętrznej z drogą krajową nr 28.
Przypomnijmy, że pod koniec maja br. kilkuset mieszkańców bloków przy ulicy Kościuszki 24, 26 )bez jakichkolwiek konsultacji z nimi i wcześniejszych informacji zostało postawionych przed faktem dokonanym) zostało pozbawionych bezpośredniego wyjazdy z tej części osiedla w stronę miasta oraz możliwości wjazdu w tę część osiedla dla jadących z kierunku od Nowego Sącza.
Dzięki nowemu ustawieniu znaków chcąc wyjechać do centrum miasta spod jednego ze wspomnianych bloków trzeba skręcić w prawo w ulicę Kościuszki niemal natychmiast ustawiając się do lewego pasa (skręt w ulicę Węgierską, choć niektórzy kierowcy twierdzą, że jest to manewr niezgodny z przepisami) potem jadąc ulicami Węgierską, Ariańską, do skrzyżowania z Sienkiewicza dojechać do skrzyżowania ze światłami pod stacją paliw Circle K i dopiero stamtąd jadąc na wprost można udać się w stronę miasta. Jeśli z uwagi na zajętość lewego pasa manewr nie jest możliwy należy jechać w kierunku na Nowy Sącz i dopiero tam dalej próbować nawrócić w kierunku centrum Gorlic.
Jeszcze ciekawiej mają wracający do swego domu od strony Nowego Sącza. Ci muszą dojechać na wspomnianą wyżej stację paliw, objechać ją i wyjechać na ulicę Sienkiewicza, potem na światłach skręcić w lewo w ulicę Kościuszki skąd po przejechaniu kilkuset metrów mogą skręcić w prawo w swoje osiedle.
Zawiłe? Na pewno dla każdej zmotoryzowanej osoby mieszkającej w tamtej okolicy, a co dopiero dla przedstawicieli handlowych i aut dostawczych jadących do działającego tam sklepu spożywczego, czy też np. kurierów.
Niezależnie od wszelkich zawiłości komunikacyjnych dla mieszkańców osiedla należy zauważyć, że samo skrzyżowanie ulic Kościuszki i Węgierskiej jest miejscem, które zwyczajowo się „korkuje” i to nie tylko w godzinach szczytu. A co będzie, kiedy w pobliżu w przyszłym roku ruszy Park Handlowy na terenach po byłej mleczarni?
[ZT]7341[/ZT]
Należy domniemywać, że dokładnie na tym skrzyżowaniu ruch zdecydowanie się zwiększy, co absolutnie wpłynie na jeszcze mniejszą przepustowość skrzyżowania. I tutaj naszym zdaniem zaczyna się rola władz miasta, które powinny być mocno dopingowane przez mieszkańców tej okolicy, aby „zachęcić” inwestora budującego Park Handlowy do partycypacji w kosztach „małej rewolucji komunikacyjnej” w tym miejscu.
Wiązało by się to z częściową przebudową pasa zieleni i przeniesieniem o kilka metrów pomnika Ignacego Łukasiewicza (w miejsce obecnie funkcjonującego wyjazdu z osiedla), tak aby utworzyć drogę do wyjazdu „na wprost” z tym tylko, że należało by przeorganizować ruch w tym miejscu na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Oczywiście wcale nie trzeba budować wielkich rond, jak chociażby to „pod drukarnią” czy przy Urzędzie Skarbowym, a iść wzorem innych miast, które zastosowały w takich miejscach tzw. małe ronda, takie same, jak te widoczne na zdjęciach poniżej „wmontowane” w ulice Szczecina i Poznania.
Takie rozwiązania według nas jest najsensowniejsze, najbezpieczniejsze, a jednocześnie najprostsze i najtańsze do zrealizowania. Szczególnie jeśli w kosztach jego powstania partycypowałby Zarząd Dróg Krajowych, Miasto Gorlice i inwestor Parku Handlowego, który jako żywo powinien być tym tematem zainteresowany.
Sąsiad20:21, 17.09.2019
Pomysł jak najbardziej dobry i godny rozważania, tylko czy nie będzie problemu z tym że jest to droga krajowa którą mogą obowiązywać bardziej restrykcyjne przepisy, natomiast skrzyżowania przedstawione poniżej to bardziej drogi miejskie. 20:21, 17.09.2019
Kierowiec hulajnogi20:33, 17.09.2019
Wincyj rond będą mniejsze korki w Gorlicach tak pod kościół w Ropicy. 20:33, 17.09.2019
Nex20:38, 17.09.2019
Buhahaha wybuduja rondo tak jak zachodnia obwodnica hahahaha 20:38, 17.09.2019
A20:41, 17.09.2019
Takie rondo ma sens na małym osiedlu a nie na drodze krajowej która bezpośrednio łączy się z obwodnica i szlakiem towarowym. Po za tym zaraz powstaną na nim przejścia dla pieszych, a nieopodal jest przystanek więc każdy będzie szedł przed siebie byle szybciej. Nie widzę tutaj dobrego pomysłu w rozwiązaniu tego problemu. Jedyna opcja to wyjazd z osiedla wprost na skrzyżowanie z sygnalizacją. 20:41, 17.09.2019
UŻYTKOWNIK DROGI21:50, 17.09.2019
Nie ma i nie było poszanowania praw mieszkańców,więc nie ma i nie będzie zachodniego obejścia.Czasy dyktatury się skończyły i Ci mieszkańcy mają rację.Ja ich popieram. 21:50, 17.09.2019
Tedy15:11, 18.09.2019
Jesteś tego pewny ? dyktatorze 15:11, 18.09.2019
Zamyślony17:54, 18.09.2019
Oto GENIUSZ i także NAWIEDZONY!!!!! 17:54, 18.09.2019
Gorliczanin22:00, 17.09.2019
Tak, zróbcie rondo. Dopiero zakorkujecie. Potrzebna jest obwodnica Gorlic, a nie rondo. Niestety w dzisiejszej Polsce nic nie da się zrobić, bo dobro jednostki przekładane jest nad dobro ogółu. Należałoby wysiedlić kilkadziesiąt rodzin do nowych domów, a stare zrównać z ziemią i przez te działki puścić obwodnicę. Niestety jest to nie do zrealizowania, ponieważ polacy to taki durny naród, gdzie dostają ofertę dwu, trzy a często i czterokrotności wartości działki i nieruchomości, a nie korzystają z takiej okazji. 22:00, 17.09.2019
tak myślę22:13, 17.09.2019
żadnych rond!one się po prostu nie sprawdzają 22:13, 17.09.2019
Nordmann04:58, 18.09.2019
Gorlice to jest jednak specyficzna społeczność. W dużych miastach jest sytuacją powszechną, że są nakazy/zakazy skrętu ze względu na bezpieczeństwo lub celem odciążenia ruchu. Jakoś nikt nie robi z tego problemu. W Gorlicach natomiast zawsze znajdzie się zgraja krzykaczy, którym nic nie pasuje... 04:58, 18.09.2019
kolo08:40, 18.09.2019
tak zwlaszcza problemowy blok 24 gdzie maja szeryfa od całodobowego pilnowania parkingu 08:40, 18.09.2019
adam105:43, 18.09.2019
Tylko nie rondo. Rondo zakorkuje całkowicie to skrzyżowanie. Koło drukarni ruch samochodów jest znacznie mniejszy i nie zdaje to egzaminu. Jedynym rozwiązaniem jest przesuniecie wjazdu z osiedla bezpośrednio na to skrzyżowanie ( w tym miejscu gdzie jest pomnik Łukasiewicza) i odpowiednio zsynchronizowanie sygnalizacji świetlnej. Moim zdaniem powinno się jeszcze wykonać przejścia dla pieszych nad jezdnią, takie odpowiednio wyprofilowane kładki. 05:43, 18.09.2019
Circle Man08:20, 18.09.2019
Oczywiście, że tylko rondo! Na całym świecie buduje się ronda, jako najtańsze rozwiązanie, jednocześnie najlepiej upłynniające ruch w newralgicznych miejscach, ograniczając maksymalnie możliwość kolizji/wypadku. Niestety patrząc na to, co dzieje się obecnie na rondach w Gorlicach śmiało można powiedzieć, że społeczność tego miasta i okolic zwyczajnie niedorosła do takich rozwiązań drogowych i po prostu nie umie z nich korzystać!
Żadne skrzyżowanie, tym bardziej ze światłami tu nie pomoże! Przypomnijcie sobie o ile mniejsze były korki w tej części miasta, nawet w tzw. godzinach szczytu, kiedy sygnalizacja na tym skrzyżowaniu była wyłączona!
Zdecydowanie rondo, i tak jak napisano nie musi być duże, aby było skuteczne. Wszystko jest w głowach kierowców. 08:20, 18.09.2019
Kasia08:59, 18.09.2019
Zgadzam się z tym, że korkom na tym skrzyżowaniu winna jest sygnalizacja na Węgierskiej, faktycznie tak było jak piszesz, że kiedy był remont Węgierskiej, korków nie było. Ronda by pomogło, ale pod warunkiem, że kierowcy nauczyli by się z niego korzystać, bo faktycznie w Gorlicach jest z tym jakiś problem. A jak nie rondo to wiadukt na krajowej 28 nad skrzyżowaniem, ale to chyba nierealne ze względu na koszty... Ale pomarzyć można;) 08:59, 18.09.2019
tralala20:38, 18.09.2019
Kasiu, korków nie było tutaj, ale co się działo na Sienkiewicza to hohoho. Gdzieś ten ruch od strony Siar musiał pójść i poszedł tam. Szkoda, że o tym się nie pamięta. 20:38, 18.09.2019
Kasia08:52, 18.09.2019
Panie Redaktorze, manewr skrętu z osiedla w ulicę Węgierską (czyli ustawienie się na środkowym pasie) jest niezgodny z przepisami (linia ciągła dzieli pas do jazdy w kierunku Sącza i pas do skrętu w Węgierską), tak więc sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana niż Pan pisze i chcąc dojechać np. do szpitala musimy objechać np. osiedle Pod Lodownią, tym samym tamując ruch na, i tak już zakorkowanej, ulicy Kościuszki...
Czy faktycznie na spotkaniu pojawią się władze publiczne, które Pan wspomniał w artykule? Ktoś potwierdził swoją obecność? Możemy liczyć na konstruktywną dyskusję na temat sposobu rozwiązania problemu? Bez osób decyzyjnych, przedstawicieli GDDKIA, specjalistów od uwarunkowań techniczno-budowlanych, to spotkanie nie wniesie żadnych zmian, a jedynie nasili konflikt i frustrację wśród mieszkańców osiedla, którzy codziennie muszą borykać się z utrudnieniami w drodze do pracy, powrocie do domu, itd. 08:52, 18.09.2019
jann10:40, 18.09.2019
takie ronda sa w Krosnie i bardzo dobrze spełniają swoją role i takie powinno być na ZAWODZIU 10:40, 18.09.2019
kier11:18, 18.09.2019
"Dzięki nowemu ustawieniu znaków chcąc wyjechać do centrum miasta spod jednego ze wspomnianych bloków trzeba skręcić w prawo w ulicę Kościuszki niemal natychmiast ustawiając się do lewego pasa (skręt w ulicę Węgierską, choć niektórzy kierowcy twierdzą, że jest to manewr niezgodny z przepisami)[...]" Ci niektórzy kierowcy to kierowcy którzy znają przepisy ruchu drogowego - jest tam linia ciągła.
Jest bezpieczniej ale teraz bardzo utrudniony jest wyjazd/wjazd. Należy zrobić tak jak ktoś tu już napisał wyjazd spod osiedla "dopiąć" do skrzyżowania ze światłami, kosztem parkingu(ew. przesunięcie go na obecną drogę wyjazdową). Ale tu już decyzja będzie należała w głównej mierze do GDDKiA. 11:18, 18.09.2019
rrr12:48, 18.09.2019
Z Kościuszki do centrum miasta na piechotę się chodzi a nie jeździ samochodem 12:48, 18.09.2019
Prezes 13:21, 18.09.2019
W stronę miasta na rolkach a nie autem ha ha 13:21, 18.09.2019
gorliczanin.19:44, 18.09.2019
Mieszkańcy bloków przy ul. Kościuszki mogą wyjechać drogą za blokiem nr 24A i skręcić w prawo pomiędzy domami nr 14 i 16 , wtedy mają lewoskręt do miasta i po problemie . 19:44, 18.09.2019
Kasia21:31, 18.09.2019
Do gorliczanin: Ma 0an nieaktualne informacje. Nie jest to możliwe, ten wyjazd został zablokowany, a na drodze stanęły słupki. 21:31, 18.09.2019
gorliczanin.08:25, 19.09.2019
Pani Kasiu słupki łatwo wyjąć i będzie droga wolna . 08:25, 19.09.2019
Kasia09:51, 19.09.2019
Do gorliczanin: A kto mialby te slupki wyjac? Jest Pan chetny? Mieszkancom bloku 24A ten pomysl sie nie podoba i to dziei ich staraniom slupki znowu stanely. I co teraz? 09:51, 19.09.2019
gorliczanin.16:31, 19.09.2019
Pani Kasiu, a co na to mieszkańcy pozostałych pięciu bloków ? 16:31, 19.09.2019
Kasia21:17, 19.09.2019
Do gorliczanin: wlasnie skonczylo sie zebranie. Nie wymyslilismy innej alternatywy niz wyciagniecie slupkow i umozliwienie choc tak prowizorycznego wyjazdu z osiedla do czasu wybudowania ronda na skrzyzowaniu z ul Wegierska gdyz mieszkacy jednego bloku kategorycznie sprzeciwili sie takiemu rozwiazaniu. Mimo ze pozostali mieszkancy czterech blokow sa za. Taka sytuacja. 21:17, 19.09.2019
kierowiec20:52, 18.09.2019
Jak sobie wyobrażę, że ul. Kościuszki to odcinek drogi krajowej z Krosna, Jasła w kierunku na Nowy Sącz to się pytam gdzie my jesteśmy? Bo na pewno nie w tzw. Trzecim Świecie ale Czwartym albo Piątym. Dobranoc. 20:52, 18.09.2019
Przemko21:33, 18.09.2019
Przy klasie drogi GP czyli krajowej nr 28 zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem średnica ronda winna wynosić 40 m więc ciężko będzie sie zmieścić 21:33, 18.09.2019
Kasia21:42, 18.09.2019
No to pozostaje chyba tylko estakada, wiadukt, przejścia podziemne;) Tylko chyba nas na to nie stac:( 21:42, 18.09.2019
Kasia21:38, 18.09.2019
Do tralalala: oczywiscie ze pamietam, ale ja mam na mysli dostrojenie sygnalizacji na tym skrzyzowaniu, bo to ona szwankuje, a nie mysle o wylaczeniu ulicy Wegierskiej z ruchu przeciez. Tym bardziej ze skoro sa propozycje by wyjazd z osiedla byl na wprost Wegierskiej to juz bedziemy miec skrzyzowanie ze wszystkich czterech stron i dodatkowy ruch. 21:38, 18.09.2019
A11:17, 19.09.2019
Co na to Urząd Miasta? Powstanie nowa galeria przy ul. Węgierskiej - a co?????. 11:17, 19.09.2019
Egon15:28, 19.09.2019
Ciekawe czy największe krzykacze z rady ławkowej pójdą bo strasznie dużo maja codziennie do powiedzenia 15:28, 19.09.2019
Kasia23:10, 19.09.2019
Poszli ale co z tego jak nie bylo ich stac na rozmowe a ich "interesu" musial bronic Prezes bo im odwagi zabraklo? 23:10, 19.09.2019
Janek16:52, 19.09.2019
Blokada budowy obwodnicy z inicjatywy pani z tvg i kilku osób w porozumieniu z panią poseł BB daje efekty zakorkowanych Gorlice i żadne czary Mary przed wyborami tego nie zmieni. Rondo wyborcze i tyle . 16:52, 19.09.2019
Prezes 19:48, 19.09.2019
Ludzie jak po zebraniu? Pisać tu co będzie rondo heheh a może most na Blich ha ah 19:48, 19.09.2019
Kasia21:19, 19.09.2019
No rondo obiecano a i pomysl budowy drogi na kladce padl ale jesli chidzi o wyjazd z osuedla na chwile obecna nic nie wymyslono poza wyjeciem slupkow co nie przeszlo bo jeden blok sie sprzeciwil. 21:19, 19.09.2019
24a 11:59, 20.09.2019
Maja do tego prawo 11:59, 20.09.2019
kolo21:58, 19.09.2019
a co to z tym blokiem jest cos nie tak a zwlaszcza najwiecej mieli do gadania ci co samochodu nie maja 21:58, 19.09.2019
Kasia 23:08, 19.09.2019
Najwiecej mieli do gadania? Nawet odwagi nie mieli wstac i powiedziec ze sa przeciwko przejazdowi pod ich blokiem lub ze maja lepszy pomysl. A ze sa przeciwko to wiemy bo Prezes za nich mowil i bronil ze on nic nie moze bo oni maja jakis kawalek prywatnej wlasnosci na tej drodze i nie pozwola tam jezdzic. Zenujace. Doprawdy zenujace jak mozna byc tak zamknietym i stwarzac takie problemy. 23:08, 19.09.2019
mieszkaniec bloku 2411:54, 20.09.2019
no tak zenujoce so pani Kasi wpisy. Blok tory nie posiada wlasnego parkingu i nie zgodzil sie zeby zrobic parking to teraz ma najwiekszy problem.A pani jest jego mieszkanka. Macie szczescie ze blok 26a jest Urzedu miasta,inaczej powstal by tam znak.A wasz parking by sie znajdowal yyyy gdzie kolo cerkwi. 11:54, 20.09.2019
Kasia13:32, 20.09.2019
Do miieszkaniec bloku 24a (nastepny "odwazny" anonim). Nic mi nie wiadomo o sprawie parkingu, co z reszta nie jest tematem tej rozmowy. Chodzi teraz o wyjazd i dojazd z osiedla, ktory bylby mozliwy na ten moment tylko przed Waszym blokiem, ale brakuje Wam minimum refleksji i dobrej woli, ze nie zyjecie sami na tym osiedlu i sa interesy wyzszej wagi. Natomiast chodzicie chidnikiem na kładke ktory oddalismy dla dobra innych mieszkancow i z tym juz nie macie problemu. 13:32, 20.09.2019
Osiedlowy chłopak 12:15, 20.09.2019
Bardzo dobrze że mieszkańcy się nie zgodzili, na takie rozwiązanie. Mają do tego prawo. Dlaczego oni mają ustępować, bo 4 inne bloki tego chcą. A jak ktoś tu wcześniej napisać w innych miastach są zakazy nakazy i nie ma problemu z wyjazdem ale tutaj jest bo Pani A czy Pan B musi najpierw w prawo wyjechać a potem gdzieś zawrócić to widzi problem. To jak się nie podoba to auto zostawiać gdzieś indziej i nie będzie problemu. A jak nie to MZK jeździ albo Voyager :) 12:15, 20.09.2019
Kasia13:27, 20.09.2019
Nastepny anonim bez jaj. Nie po to jezdzi sie samochodem zeby klyczyc po innych osiedlach chcac wyjechac z naszego. Niektorzy sie spiesza do pracy czy z dziecmi albo do szpitala. I nie jest to problem tylko mieszkancow. Klienci Marysi, fryzjera, apteki, przedstawiciele, kurierzy, itd tez maja problem zeby tu dojechac. Ale jak sie jest takim malomiasteczkowym osiedlowym chlopakiem to sie nie widzi nic poza czubkiem wlasnego nosa i wlasnych "interesow" prawda? 13:27, 20.09.2019
p15:07, 20.09.2019
wyjechac 10min wczesniej ? 15:07, 20.09.2019
24a12:32, 20.09.2019
Jest wyjscie z tej sytuacji. Mianowicie za ostatnim blokiem jest plac zabaw dla dzieci a przed nim jest duzy pas zieleni, wtym miejscu zrobic aswalt wzdloz bloku az do ogrodzienia w (pezesie) i jest przelot do drogi glowniej. Tylko jest problem bo pani kasia i jej sasiedzi sa tak zamkniec w sobie ze nie pozwola tam tej zieleniny ruszy . ZENUJACE 12:32, 20.09.2019
On. 13:20, 20.09.2019
Tam chyba był raz pomysł żeby powstał parking dla tego bloku. Ale mieszkańcy tego bloku się nie zgodzili. To o takim rozwiązaniu nie ma co marzyć. 13:20, 20.09.2019
Kasia13:22, 20.09.2019
24a: Nie mam nic przeciwko temu rozwiazaniu tylko nie rozumiem za bardzo o co chodzi? Zalozmy zeby tak bylo to gdzie ten asfalt mialby prowadzic? Przez teren Gamonia? Przeciez tam brama jest zamykana? A poza tym drogi panie/droga pani (nie majacy odwagi sie ujawnic, tak jak wczoraj na zebraniu), to nie jest szybkie rozwiazanie i bezkosztowe a trzeba wymyslic cos szybkiego. Np wyjac slupki. Ale do tego potrzeba dobrej woli mieszkancow 24a, ktorej nie ma, bo wydaje im sie ze mieszkaja na wsi i cisze i spokoj maja miec zagwarantowana, a nie w miescie gdzie liczy sie komunikacja. Jakos nasz blok nie robil problemow zeby zbudowac chodnik do kładki na naszym prywatnym terenie, chodnik z ktorego korzystaja wszyscy chcący dojsc do centrum z zawodzia i odwrotnie, w tym mieszkancy bloku 24a. Ale jak to powiedzial jeden z sąsiadow na zebraniu, jest w was tyle małostkowej złośliwości, że będziecie bronic tych "waszych" paru metrów kwadratowych nawet kosztem utrudnień komunikacyjnych dla Was i reszty moeszkańcow. Na zlosc innym. Bo tak. Dziecinada. 13:22, 20.09.2019
24a13:46, 20.09.2019
no oddaliscie dwa metry. a na parking sie nie zgodzili bo co bo mamy zielenine z kazdej strony jak na wsi. dlaczego nie ma boiska do pilki tylko prowizorka bo bedzie glosno takie chasla padaly z waszego bloku mieszkasz za krotko na tym osiedlu wiec nie wymodrzaj sie. co to za problem skrecic w prawo poczym puzniej zawrucic 13:46, 20.09.2019
Kasia14:13, 20.09.2019
Kolejny anonimowy "bohaterze". Tematem tej rizmowy jest umozliwienie komunikacji z osiedlem, ktory utrudniacie zlosliwie za wszelka cene, a nie proponujecie sami zadnych alternatywnych rozwiazan, ktore moglyby SZYBKO zaczac dzialac i bez zbednych kosztow. Sprawa parkingu, o ktorej piszesz jest mi nieznana, wiec byloby nieodpowiedzialne, gdybym zabrala w niej glos. Nie jest wazne, kto "ma" i gdzie te pare metrow przyslugujacej wlasnosci, tylko rozwiazanie problemu z wyjazdem i dojazdem do osiedla, bo nie tylko mieszkancy, ale tez klienci, przedstawiciele, dostawcy, kurierzy i nasi goscie maja problem. Ale brakuje wam spojrzenia dalej niz do czubka wlasnego nosa i DOBREJ WOLI! 14:13, 20.09.2019
KGR14:24, 20.09.2019
40lat ten wyjazd istnial i nic nikomu sie nie dzalo az do teraz.Jechac do Krakowa i strajkowac ? 14:24, 20.09.2019
Kasia14:32, 20.09.2019
24a: Czlowieku, blagam wroc sie do podstawowki, bo tego co piszesz nie da sie czytac! "chasla", "wymondrzaj", "poczym", "puzniej", "zawrucic"???? Albo chociaz wez slownik do reki, jak jestes niedouczony! A co do tresci twojej wypowiedzi: tak, to jest problem zawricic, bo blokujemy wtedy ulice Kosciuszki i swiatla na Wegierskiej lub Sienkiewicza! Jestes tak ograniczony do "wlasnego podworka", ze nie potrafisz spojrzec na sprawe globalnie??? Dalsza dyskusja z toba nie ma najmniejszego sensu, bo ani logiki, ani poziomu, ani myslenia o wspolnym lub wyzszym dobru w twoich wypowiedziach nie ma! Pomijajac juz zenujace bledy ortograficzne. Naprawde, daruj sobie, bo kompromitujesz sie publicznie, a nie masz nawet odwagi napusac kim jestes. 14:32, 20.09.2019
2413:55, 20.09.2019
Chodnik do kladkino fajnie ze oddaliscie troch terenu. i teraz tam macie szybko przechdzacych ludzi trzeba uwazac zeby nie potroncili chalasujoce motory , i nadodatek smierdzi wam tam spalinami. piszesz ze sie nie ujawniam z takim imieniem jest duzo osub 13:55, 20.09.2019
Kasia14:05, 20.09.2019
Do 24: Wszyscy dokladnie wiedza kim jestem, bo wstalam wczoraj i sie wypowiadalam w imieniu tych, ktorym zalezy na komunikacji. Pytalam was o lepsze rozwiazanie, ktore ma szanse szybko i bezkosztowo zafunkcjonowac. Nikt nie mial nic do powiedzenia. Robicie na zlosc sobie i innym. A Ty konkretnie prezentujesz tak niski poziom, ze dalsza dyskusja z toba mi uwlacza. "potroncili", "chalasujoce", "nadodatek", "osub". Wez sie czlowieku do nauki, bo i tresc, i forma Twojej wypowiedzi jest zenujaca. 14:05, 20.09.2019
Damian 14:36, 20.09.2019
Zgodzę się że powinno się pisać swoje imię. A prawda jest taka że każdy może napisać jakieś imię. Ale druga sprawa jest taka że, ja nie widzę problemu żeby wyjechać z osiedla w prawo i potem nawrócić. Wszędzie są zakazy, nakazy i nie ma problemu żeby egzekwować je. A jeśli jest aż taki problem to piscie do GDDKiA żeby to jakoś rozwiązali, bo to oni postawili zakaz. A nie ze mieszkańcy bloku tacy źli bo się nie zgadzają, mieli do tego prawo to się nie zgodzili. Aferę taka byście mogli kręcić, jak by mieszkańcy bloku 24a jeździli tak a wy nie. Ale nikt nie jeździ , wszyscy muszą jeździć tak samo. 14:36, 20.09.2019
Kasia16:31, 20.09.2019
Do Damian: GDDKIA dzialala zgodnie z prawem nakazujac jazde tylko w prawo bo takie sa przepisy w obrebie takiego skrzyzowania. I z tym nic nie zrobimy. Podobnie jak nie da sie przesunac sygnaluzacji na lewo od wyjazdu bo bedzie za blisko sygmalizacji na skrzyzowaniu Kosciuszki z Sienkiewicza, o czym powiedzial wczoraj naczelnik policji. Z tym tez nic nie zdzialamy. Naczelnik sugerowal znalezienie najszybszego, najtanszego rozwiazania, a takim jest usuniecie slupkow do momentu budowy ronda. A jezdzenie zgidnie z obecnymi znakami czyli tylko w prawo, gdy chcesz jechac na centrum, obwodnice, szpital, Sokol zwieksza niepotrzebnie ruch na Kosciuszki i swiatlach, wiec to nie chodzi tylko o wygode mieszkancow, ale tez o utrudnienia dla ruchu samochodowego na calym Zawodziu! Czy naprawde tak bardzo Cie to nie obchodzi? Czy tylko twoj wlasny interes sie liczy? Czy nie potrafisz pomyslec o innych, a nie tylko o sobie? Czy chcialbys, zeby mieszkancy bloku 24 sprzeciwili sie dostawom towarow pod ich blokiem, bo im halas przeszkadza, i czy chcialbys, zeby z tego powodu apteka i Marysia upadla? Pomysl Damian o wszystkich, ktorzy potrzebuja tego dojazdu, a nie tylko o sobie. I nie zycze Ci zebys kiedys jechal z dzieckiem do szpitala i musial krazyc po Zawodziu, zamiast pojechac najkrotsza droga przez Wegierska, bo czasem kilka minut moze zdecydowac o czyims zyciu. 16:31, 20.09.2019
Damian 17:13, 20.09.2019
Katarzyno. Po pierwsze jeśli bym jechał z dzieckiem do szpitala, to bym nie zwracał uwagi na nakaz czy zakaz. Jak raczej każdy by nie patrzył. I po drugie skąd Ty możesz wiedzieć jaki ja mam interes? Bo napisałem że mieszkańcy mieli do tego prawo? A powinna pomyśleć ta osoba co tak pisała skargi do Krakowa na temat tego wyjazdu, bo wyjazd był normalny jak się umialo jeździć. 17:13, 20.09.2019
Kosciuszki 14:05, 20.09.2019
Wlascicelem dzalki pod blokiem jes miasto i miasto oddalo dzialke na kladke ktura jest wlasnoscia Miasta. My mieszkancy tego bloku nie mamy wlasnosci terenu pod i obok bloku:-( 14:05, 20.09.2019
Kasia14:18, 20.09.2019
Czyli pomysl, aby poprowadzic droge na tym terenie musi zaakceptowac miasto? I zaplacic za to? Ale nie bardzo potrafie sobie wyobrazic co dalej i gdzie ta droga za naszym blokiem mialaby sie laczyc z glowna? 14:18, 20.09.2019
Parking 14:14, 20.09.2019
Blok 26a powstal duzo wczesnie niz ten drugi ,mieszkancy tam mieli swoj parking.Teraz jest tam wielki burdel bo ci z nowego bloku nie chca parkingu z przodu ani z tyl. Wiec to powinien byc ich problem a nie nasz 26a.
Kto jes za tym zebu Miasto postawilo na swojim i zrobilo z tyl duzy parking ? 14:14, 20.09.2019
Kasia14:24, 20.09.2019
Ja jestem! To ruszaj anonimowy "Parking" z wnioskiem o utworzenie parkinguu i drogi wyjazdowej! Jak bedziesz zbieral podpisy to przyjdz do mnie pierwszej! Tylko czy starczy Ci odwagi pokazac twarz??? I nie oszukujmy sie - nie dzialasz na korzysc mieszkancow tylko z czystej zlosliwosci! 14:24, 20.09.2019
Parking14:28, 20.09.2019
Drogi wyjazdowej?? Tam jest napisane PARKING 14:28, 20.09.2019
Kasia14:36, 20.09.2019
Parking jest nie na drodze tylko obok! Jesteście zlosliwi i tyle. Nie widzucie nic piza czubkiem wlasnego nosa. Moze sobie jeszcze szlaban postawcie zeby wam nikt na "wasz" parking nie wjezdzal??? Mieszkamy na jednym osiedlu i powinnismy zyc w zgodzie i nie utrudniac sobie zycia tylko pomagac i uwzgledniac potrzebu ogolu, ale przy takim malomiasteczkowym nastawieniu z waszej strony jest to niemozliwe! 14:36, 20.09.2019
Parking14:42, 20.09.2019
to dla czego ciebie najwiecej slychc?? Jestes mloda do na nuzkach do miasta 14:42, 20.09.2019
Damian 15:13, 20.09.2019
Ale ta osoba napisała blok 26a, a parking dla tego bloku jest pod ich blokiem. A o przejeździe jest mówione koło bloku24a. Więc chyba źle Pani przeczytała. A wytyka pani komuś pisownię, jak widziałem wcześniej w komentarzach. 15:13, 20.09.2019
Brzoza14:17, 20.09.2019
wysoki jak brzoza, a *%#)!& jak koza ?? 14:17, 20.09.2019
Parking14:37, 20.09.2019
Drogi wyjazdowej?? Tam jest napisane PARKING 14:37, 20.09.2019
Kasia16:17, 20.09.2019
Parking jest obok drogi 16:17, 20.09.2019
On. 16:37, 20.09.2019
Jemu chodzi o inny BLOK. BLOK 26A Jak byś nie ROZUMIAŁA. 16:37, 20.09.2019
Kasia16:40, 20.09.2019
Do Parking, Damian, 24, 24a itd.
Mam dosc marnowania czasu na nic niewnoszace dyskusje z wami. Uparliscie sie na zlosc innym. Bo tak. Nie proponujecie lepszego rozwiazania. Bo nie. To nie sa argumenty. Kierujecie sie zasada "na zlosc mamie, utne sobie reke". Myslicie tylko o sobie, bez uwzgledniania yego, ze zyjemy na jednym osuedlu, ze funkcjonuja tu sklepy, ze dojezdzaja tu kurierzy i przedstawiciele. Niniejszym koncze te dyskusje z wami, ale to nie jest koniec tematu wyjazdu i dojazdu z osiedla. Mam nadzieje, ze uda sie znalezc szybko jakies rozwiazanie. 16:40, 20.09.2019
kolo18:50, 20.09.2019
26a zawsze miał parking a teraz nast blok jakis madry plan zrobil i obrocil klatki zamiast od str rzeki to sie wrabali z autami a z 2str zielence hektar zamiast tam sobie zrobic parkingi bo ciasno bo i tak im wszystko przeszkadza ze pijaki na lawkach ze psy robia kupke ze dzieci krzycza na placu zabaw to co maja gdakac ,po to jest plac zabaw zeby sie wyszalaly a jak przeszkadza to szukac zamiany mieszkan np w kieleckim jest bardzo duzo popeegierowskich mieszkan i dom od domu po 1km oddalone to i sasiad niebd zaklocal sw spokoju ,tamjest cisza i spokoj a bloku 24a nikt sie nie powinien pytac o zgode bo nie sa pepkami swiata bo by chcieli pewnie trzasc całym miastem i gmina Gorlice i na czas jakiegos rozwiazania smieszne slupki usunac 18:50, 20.09.2019
Zbigniew19:13, 20.09.2019
Tam są Właściciele i droga jest prywatna, tam gdzie się ona kończy i jest parking przy bloku 24 A. 19:13, 20.09.2019
Sąsiadka Kasi19:20, 20.09.2019
Zawsze się włączają takie Osoby jak pani Kasia nieznające przepisów i '' wlewają oliwę do ognia'' 19:20, 20.09.2019
kolo19:27, 20.09.2019
do zbigniew chodzi o blok 26b hm 19:27, 20.09.2019
Teofil19:33, 20.09.2019
Przepisy się zmieniają bo czasy się zmieniają i należy z tym się pogodzić a jak będą Mieszkańcy bardziej skakać to będzie całkowity zakaz ruchu 19:33, 20.09.2019
LOGICZNE19:38, 20.09.2019
Takie a nie inne przepisy załatwili Działacze z osiedla którzy dyskutują pod blokami mieszkalnymi i narobili problemów by tylko był temat i by mieli zajęcie 19:38, 20.09.2019
danyel19:39, 20.09.2019
hahahahahah ale wy macie problemy. Helikoptery se kupcie i po problemie. Dobrze,że na osiedlu gdzie są bloki nie mieszkam,bo bym zwariował doszczętnie -.- 19:39, 20.09.2019
Mieszkanie c 21:50, 20.09.2019
Kochani Mieszkańcy Osiedla nie dajcie się otumanić, jak Wam mówią że od Was wszystko zależy to znaczy że Spółdzielnia umywa ręce i jest niepotrzebna zachowują się tak jak by byli ubezwłasnowolnieni i winę zrzucają na Mieszkańców bo tak najłatwiej. To tak samo jak pisze Senator '' Wy mówicie a ja robię'' skoro tak to niech się powiesi i ciekawe czy to spełni? 21:50, 20.09.2019
Stary System22:02, 20.09.2019
Przecież club rozmów jest w sklepie Marysia a nie w Kawiarence 22:02, 20.09.2019
Kaplicowy 22:12, 20.09.2019
Żyjmy w spokoju a nie w Aferach, co ma być to będzie! a nie wiadomo kiedy po Nas przyjdą Aniołowie, nie tacy już cwaniacy byli na Osiedlu co się o nich zapomniało. 22:12, 20.09.2019
Kolo 23:27, 20.09.2019
Wszystko ok nic nie boli? 23:27, 20.09.2019
Komisja 22:35, 20.09.2019
Stałe Kłótnie, Wojny, Donosy. Ludzie ile Wy chcecie żyć 200 lat? Szanujcie zdrowie bo macie tylko jedno i tak chcesz spędzić całe życie? które nie wiadomo kiedy się skończy, bo jest krótkie, można nawet grypy jutro nie przeżyć i tak będą Was inni wspominać jak sobie zarobicie. Szkoda czasu lepiej inaczej Życie spędzić! 22:35, 20.09.2019
Listonosz 22:48, 20.09.2019
Zdjęcia to dowód na to że te Ludzie robią za kukiełki w teatrzyku, bo nie mają zajęcia i nie pracują i co chwila wymyślają nowy problem. Jak nie ten, to zawsze coś wymyślą i nie ma się co przejmować, bo tam jest taka norma z Emerytami którzy chcą zmieniać Świat. 22:48, 20.09.2019
Ona23:02, 20.09.2019
Galeria rozwiąże problem bo wyprowadzą się sklepiki które nie mają parkingu. 23:02, 20.09.2019
kolo23:20, 20.09.2019
wszystko wporzo z glowa? 23:20, 20.09.2019
Piotruś23:47, 20.09.2019
A ta Kasia to jakieś dziecko. 23:47, 20.09.2019
Właściciel 23:53, 20.09.2019
Jak ktoś nie rozumie to napisze po Polsku. Tam gdzie są słupki, przy bloku na ulicy Kościuszki 24 a, na asfalcie jest Parking i ten Parking to jest teren prywatny Mieszkańców z Bloku Mieszkalnego 24 a. 23:53, 20.09.2019
Piotruś23:55, 20.09.2019
Ludzie o co chodzi?? Przecież jest wjazd i wyjazd gdzie jest problem, to nie mieszkańcy bloku 24a postawili znak. Pomyślmy kto w ostatnim czasie przed pojawieniem się znaków miał kolizje na tym skrzyżowaniu. Jakiś lekarz, policjant , ktoś z urzędu może ktoś z tych osób się przyczyniło do tego problemu ? 23:55, 20.09.2019
zoo00:00, 21.09.2019
Tak to już jest jak poda się rękę i udostępni się drogę prywatną na chwilę. To już prawie zrobili z niej autostradę bo się Im należy. 00:00, 21.09.2019
Piotruś00:06, 21.09.2019
I to jest prawda. I ten przejazd byłby przez następne kilkanaście lat. Nie mieszkacie na rondzie żeby mieć z każdej strony samochody? 00:06, 21.09.2019
Piotruś 09:46, 21.09.2019
Teoria myślenia Kaśki z nowego bloku. Potrzeba wyjęcia słupków, ponieważ mieszkańcy bloku 24a przyczynią do bankructwa (Marysieńki ,apteki , fryzjera) to znaczy ze samochody ciężarowe mają jeździć pod samymi oknami tym na parterach. Nie posiadają takiego bezpiecznego pasa zieleni jak w ostatnim bloku, dzieciaki były by narażone na niebezpieczeństwo. Kurierzy którzy łamią nad gminie przepisy o bezpiecznym poruszaniu się po osiedlach. Krótki rozwiązanie to to nie jest przeciągnęło by się bardzo długie lata. Kaśka jak masz taki problem parkuj na blichu albo u serdecznego pana Gamonia 09:46, 21.09.2019
Ratujący Kota 09:55, 21.09.2019
Pan prezes Anatol K.. powinien zająć się tą sprawą. Wychował się na tym osiedlu , huśtał się na tych słupkach. ? 09:55, 21.09.2019
ona00:15, 24.09.2019
Kłamiesz bo słupki zostali zmienione, wiec nie na tych. 00:15, 24.09.2019
Gorlicki10:25, 21.09.2019
Ludzie - krzykacze!!! Lewoskręt dla kilkunastu samochodów przez dwa pasy ruchu na drodze krajowej ciągle na tym odcinku zakorkowanej - BYŁBY SZALEŃSTWEM. Zwłaszcza gdy istnieje alternatywny wyjazd pomiędzy blokami 24A - 26A i 14 - 16 10:25, 21.09.2019
Kosciuszki 10:52, 21.09.2019
A to teraz się przepisy zmieniły?? 40lat tak było jak ktoś jest dobry kierowca to nie stwarza zagrożenia jak jest ktoś *%#)!& a nie kierowca to na ptasie kupię się rozbije :-) 10:52, 21.09.2019
Gorlicki13:58, 21.09.2019
Do "Kościuszki" - nie Tadeusza. Ty pewnie na tej kupie upadłeś na .... głowę i nie wiesz co piszesz. Jeżeli nie wiesz to zapytaj starszych jaki był ruch na tej ulicy 40 lat temu i jaka to była ulica. 13:58, 21.09.2019
Inspektor 12:31, 21.09.2019
Najlepszym rozwiązaniem i w miarę możliwym było by zrobienie drogi przez ogrody działkowe 12:31, 21.09.2019
Zosia 14:13, 21.09.2019
Wszyscy mają swoje parkingi a dlaczego 26b nie ma? 14:13, 21.09.2019
Roberto16:10, 21.09.2019
Wieś wprowadziła się do miasta i będą rządzić jak nie pasi to na Kobylanka albo do Smerykowca i po kłopocie a jak nie to ojciec dyrektor wam pomorze? 16:10, 21.09.2019
Aga 16:21, 21.09.2019
A tys skąd jest a twoi rodzice? Z Warszawy? Czy może z większej dziury? Bo Kobylanka to raczej duże skupisko domów i ludzi!? 16:21, 21.09.2019
pebeem08:36, 22.09.2019
on z pomorza 08:36, 22.09.2019
kolo21:01, 21.09.2019
wiadomosc z ostatniej chwili,wszystkie drogi z wyjazdu beda zamkniete ,beda zamontowane ekrany dzwiekochlonne zeby byla cisza jak na wsi,ale jest tez dobra wiadomosc,samochody beda przewozone promem. 21:01, 21.09.2019
Mieszkaniec 210:12, 22.09.2019
Chodnik na waszym prywatnym terenie??? macie prawo własności gruntu bo o ile wiem to żaden blok oprócz bloku 24a nie ma wykupione go gruntu. Więc p. Kasiu mija się pani z prawdą a poza tym równie dobrze blok 24a udostępnił chodnik wzdłuż drogi. Jest pani śmieszna!!!!! 10:12, 22.09.2019
kolo 18:40, 22.09.2019
to sobie ogrodzcie te ,,posesje'' a nie szeryf z okna sie wydziera 18:40, 22.09.2019
Ona12:27, 22.09.2019
Widać na zdjęciu jaki kiepskiej jakości jest Asfalt powinni go wymienić. 12:27, 22.09.2019
Inka08:27, 23.09.2019
Przepisy są po to by je przestrzegać, czy komu pasuje czy nie. 08:27, 23.09.2019
Paco21:01, 17.09.2019
10 6
W pełni popieram , to jest bardziej trudne niż się wydaje, tego nie rozwiążą dyskusje, tu potrzeba doświadczonych projektantów i śmiałych decyzji. Moja małą uwaga wynikająca z obserwacji: gdy była prowadzona modernizacja ul. Węgierskiej i skrzyżowanie nie funkcjonowało to nie było też dużych korków na Kościuszki od strony Ropicy. Ponadto : czy nie jest już ostatnia chwila na realizację zachodniego obejścia dla odciążenia ul. Kościuszki i owego skrzyżowania, oczywiście z możliwie największym poszanowaniem praw i interesów sąsiadów obejścia 21:01, 17.09.2019
T21:51, 17.09.2019
5 9
Przejścia dla pieszych i tak tam są, przystanek jak był tak będzie, a ten fragment drogi krajowej korkuje się z zupełnie innych powodów niż ruch akurat w tym jednym miejscu. Sądzę, że to rondo nie zaszkodzi, a mieszkańcom wręcz pomoże. 21:51, 17.09.2019
Awokado11:22, 22.09.2019
0 1
Rację masz chcę zobaczyć jak pięknie na takim rondlu tir zawraca :), chyba że będzie brak możliwości zawracania dla tirów. Może wydzierżawi się pod te modyfikacje część placu gdzie jest pomnik lukasiewicza wtedy to by nie było chyba żadnego problemu ale za chwilę płacz mieszkańców że im za głosno. Takie chore pomysły z rondlami mają tylko nasi :). To może takie podziemne rondo zrobią wtedy hahaha. 11:22, 22.09.2019