Zamknij

Jak zadbać o markę?

10:58, 31.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:58, 31.05.2019

Ochrona marki firmy jest jednym z ważniejszych elementów wizerunku i należy szczególną uwagę na dobra niematerialne, które pozwalają nas zidentyfikować i tym samym budować zaufanie klientów. To szczególnie istotne, gdy tworzymy biznes w sieci. Choć daje to duże możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, to jednak rodzi dużą konkurencję i coraz częściej wykracza ona poza walkę cenową. W sieci ważne stają się rozpoznawalność, chwytliwa nazwa oraz atrakcyjne logo czy też kolorystyka. Mają przyciągnąć klienta i są dość często wykorzystywane przez konkurencję.

  1. Jak zarejestrować znak towarowy?
  2. Jak ochronić nazwę?
  3. Jaki jest zakres ochrony znaku towarowego?

Jak zarejestrować znak towarowy?

Znak towarowy przed wszystkim ma na celu identyfikację towarów lub usług danego przedsiębiorcy. W dużym skrócie to jest szereg elementów, które pozwalają odróżnić jedną rzecz od drugiej, usługę jednego przedsiębiorcy od tego, co oferuje inny. Oczywiście mówimy tu o rzeczach czy usługach tego samego rodzaju. Zastrzeżenie znaku towarowego pozwala więc ochronić naszą własność i nasze prawa do konkretnego towaru czy usługi, co też przekłada się na przykład na nazwę sklepu czy też jego logotyp. W takich sprawach pomaga rzecznik patentowy w Krakowie.

Żeby uchronić się przed swoistą kradzieżą, należy zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Nie jest to oczywiście obowiązkowe, ale może przynieść duże korzyści i sprawdza się szczególnie wtedy, gdy stworzymy niezwykle atrakcyjną rzecz i będziemy zarabiać duże pieniądze. Wtedy wzory patentowe pomagają zatroszczyć się o swoje prawa.

Jak ochronić nazwę?

Przede wszystkim w sieci i na materiałach graficznych otaczają nas znaki, które stają się łakomym kąskiem dla tych, którzy poszukują inspiracji. Oczywiście znaki będą się różnić się między sobą formą, sposobem przedstawienia. Różna też będzie ich ochrona. Przede wszystkim rzecznik patentowy będzie zainteresowany takimi elementami jak słowa oraz elementy słowno graficzne – czyli logo. W praktyce może więc być ciężko udowodnić, że konkurencja w jakiś sposób imituje nasze wyróżniki marki.

Jaki jest zakres ochrony znaku towarowego?

Coraz częściej rzecznik patentowy rejestruje znaki towarowe i precyzyjnie określa zakres tej ochrony. Są one wymienione w świadectwie rejestracji, które jest wydawane po zakończonej procedurze. Warto przy tym pamiętać, że ochrona znaku towarowego jest terytorialna i w związku z tym, jeśli chcemy, by obejmowała ona Polskę, należy zgłoszenie złożyć w Urzędzie Patentowym, jeśli teren Unii Europejskiej – do  EUIPO. WIPO natomiast pozwala rozszerzyć ochronę na wybrane kraje całego świata. W całej procedurze pomaga rzecznik patentowy. Kraków na swoim terenie ma kilku specjalistów w tej dziedzinie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%