Zamknij

Niestandardowe drukowanie: na jakie materiały warto zwrócić uwagę?

12:25, 30.04.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:37, 08.05.2019
Skomentuj

Ponieważ znaczenie ma nie tylko treść, ale i forma, przy wybieraniu produktów drukowanych warto zwracać uwagę nie tylko na to, jak będą one przygotowane, ale także na jakim materiale powstaną. Jest bowiem parę takich nośników, których potencjał jest znacznie większy niż ich popularność. Oto krótki przegląd.

Warto się wyróżniać formą

W ofercie dobrych drukarni, takich jak caffeprint.eu, znajduje się zwykle mniej więcej od dziesięciu do kilkunastu różnych materiałów (przy czym liczba ta nie uwzględnia dostępnych wariantów). Niektóre z nich to rozwiązania oczywiste, a inne – co najmniej nietypowe. Ich zastosowania często się pokrywają, ponieważ teczki ofertowe można przecież wydrukować z jednostronnie powlekanego kartonu, powlekanego dwustronnie, ale też metalizowanego papieru o większej gramaturze albo półprzezroczystego tworzywa. Ale jak sobie poradzić z wyborem najodpowiedniejszego materiału? Oto krótki przewodnik.

Wybierz idealny materiał z nietypowych

  • Papier ekologiczny. Ma zwykle stosunkowo niewielką gramaturę, ale znakomicie nadaje się do drukowania podstawowych ulotek albo materiałów reklamowych firm, którym zależy na tym, by pokazać własną odpowiedzialność. Często korzystają z niego na przykład hurtownie, ale też organizatorzy targów ogrodniczych, a zdarza się, że i dystrybutorzy pojazdów elektrycznych. Chodzi przecież o podkreślenie stosunku do środowiska, nawet jeśli ogranicza to możliwości estetyki druku.
  • Papier metalizowany. Ten zdecydowanie nie pozwoli podkreślić przywiązania do środowiska, ale jest nieco grubszy od zwykłego, więc wydaje się solidniejszy, a metaliczny połysk kojarzy się ze starannością, rzetelnością i wysokim standardem. Jest to zatem wyborny materiał do przygotowania prostych estetycznie wizytówek lub teczek dla biur nieruchomości, salonów samochodowych, usług concierge, private bankingu i tym podobnych usług na wysokim poziomie.
  • Papier powlekany. To nie jest nowa technologia, ale dopiero dziś jej koszty spadły do poziomu pozwalającego na powszechne stosowanie. A papier powlekany zastosowań ma sporo. Drukuje się na nim foldery, przygotowuje z niego wizytówki i niektóre ulotki. Jest dość sztywny, a przy tym odporny na wilgoć, więc jeśli materiały mają przejść przez dziesiątki rąk i nadal wyglądać dobrze, to właśnie powlekanie pozwoli zachować ich walory estetyczne.
  • Papier offsetowy. To również stara technologia, która jednak dziś zdecydowanie wraca do łask. Tani, gładki papier pozwala na przykład na przygotowanie dużych nakładów uniwersalnego papieru firmowego, często z siatką kwadratową albo naniesionym logo w podstawowej kolorystyce.

To oczywiście nie wyczerpuje możliwości, ale stanowi świetną próbkę tego, w jaki sposób, zmieniając materiały, można wpływać na zastosowanie produktów, ale też przekaz marketingowy. Nie warto więc zamykać się na nietypowe możliwości – z nich może wypływać potężna siła.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%