Zamknij
REKLAMA

Jak wybrać najlepszą domenę w 4 krokach?

00:00, 10.01.2021 | materiały partnera

Każdy, kto rozpoczyna działalność w sieci, musi wybrać domenę, która w odpowiedni sposób podkreśli atuty jego biznesu, rozpowszechni nazwisko czy pomoże budować markę. Jak wybrać najlepszy adres? W tym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę.

Wybierz odpowiedni adres

Na wybór odpowiedniego adresu warto poświęcić nieco czasu. W końcu własna domena będzie twoją wizytówką w sieci, powinna być zatem przemyślana i jak najbardziej oddająca charakter twojej działalności w necie.

Jeśli prowadzisz biznes, dobrze jest budować markę również za pomocą adresu internetowego, dlatego najlepszą opcją będzie w tym przypadku domena bazująca na nazwie firmy. Kiedy masz zamiar prowadzić blog, albo zostać influencerem, a twoja działalność opiera się na twojej osobowości, warto pomyśleć o adresie zawierającym imię i nazwisko lub pseudonim. Ta opcja to doskonałe rozwiązanie również dla artystów, pisarzy czy przedstawicieli innych wolnych zawodów.

Sprawdź, czy dany adres jest wolny

Jedną z cech Internetu jest jego pojemność – znaleźć w nim można miliony stron, a każda domena musi być unikatowa. Dlatego może zdarzyć się, że twój wymarzony adres będzie zajęty. Można w takim przypadku przejrzeć zasoby sieci i sprawdzić, czy istniejąca domena nie znajduje się wśród wygasających. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś z niej po postu zrezygnuje w najbliższym czasie i wtedy będzie można ją wykupić. Przyznać trzeba jednak otwarcie, że są na to małe szanse.

Co więc zrobić w tej sytuacji? Nie pozostaje nic innego, jak zmienić adres. Jak? Sposobów jest tak wiele, jak samych domen. Do imienia i nazwiska można dodać na przykład pseudonim, jednak należy przy tym uważać, żeby adres nie był za długi – ArturBigKos.pl wygląda lepiej niż HermenegildaPerfectaAleksandrowicz.com. Warto niekiedy zdecydować się na przedrostek e- (e-nazwafirmy.pl to ta sama firma, co w rzeczywistości, tylko w sieci) lub liczby – najlepiej znaczące, np. dla firmy zajmującej się korepetycjami z rosyjskiego rosyjskina5.pl, a dla sklepu przy ul. Zimnej 7 po prostu zimna7.shop.

Jaka końcówka będzie najlepsza?

Standardowe końcówki adresu takie jak pl, com, net czy org są bardzo popularne, ale niestety niewiele mówią o twojej stronie. W czasach, kiedy niemal każda firma czy instytucja ma swoje miejsce w sieci, warto zastanowić się, czy nie wybrać dla siebie końcówki adresu (czyli tzw. TLD Top Level Domain, domena I poziomu), która będzie kompatybilna z rodzajem twojej działalności.

Niektórzy dostawcy usług internetowych, oferują ciekawe TLD. Wśród końcówek AZ.pl znajdziesz na przykład takie domeny I poziomu jak:

  •       shop czy store – doskonałe dla sklepu internetowego,
  •       tech – świetna dla miłośników technologii lub biznesu związanego z innowacjami technologicznymi albo techniką,
  •       art – idealna dla artystów, ale również serwisów poświęconych tej dziedzinie,
  •       expert – jeśli chcesz podkreślić specjalistyczną wiedzę lub usługę oferowaną na twojej stronie,
  •       info – doskonała dla serwisów informacyjnych,
  •       diet – dla tych, których pasją jest zdrowe odżywianie.

Mając do wyboru standardowe końcówki oraz nieszablonowe, wskazujące na dziedzinę, z którą związana jest strona internetowa, dlaczego nie postawić na tę drugą opcję? Domena nazwafirmy.pl na ogół nie mówi potencjalnemu klientowi przeszukującemu sieć nic, natomiast nazwafirmy.expert z całą pewnością zwraca uwagę.

Kiedy ustalisz ostateczną nazwę twojej strony www, pozostaje rejestracja domeny, która jest ostatnim krokiem na drodze do własnego adresu w sieci.

Zarejestruj twoją domenę internetową

Rejestracja domeny nie należy do trudnych i absorbujących czynności. Przebiega mniej więcej w ten sam sposób u każdego dostawcy usług internetowych. Po wybraniu określonego adresu, co odbywa się na ogół kliknięciem w przycisk obok wyświetlonych informacji (najczęściej wybranego adresu oraz ceny), przechodzi się do płatności online.

Trzeba oczywiście uzupełnić dane osobowe lub firmy, w zależności od tego, czy kupujesz domenę jako osoba fizyczna, czy przedsiębiorca, a następnie zapłacić. Właścicielem domeny można pozostać najkrócej na rok, jednak zwykle dostawcy usługi dają możliwość opłacenia adresu na dłużej, np. na dwa lub trzy lata z góry. Domenę można opłacić szybkim przelewem, kartą kredytową czy za pośrednictwem platform płatniczych.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA